Scudo Sports

Akıcılık İçin Göbeklerin Ayarını Gevşetmek Zararlımı?

recep24ank

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Kasım 2008
Mesaj
1.563
Tepki
4.730
Yaş
46
Şehir
Sakarya Adapazarı
İsim
Recep Eşref ÇINAR
Bisiklet
Carraro
Bilindiği gibi fabrika ayarlarından göbekler sıkı bir şekilde geliyor ve akıcılık daha az oluyor. zamanla bilyaların oturduğu ve akıcılığında arttığı söyleniyor. Bazı insanlar sıfır ürünlerde bile göbekleri gevşetiyor ve çok daha akıcı sürüş gerçekleştiriyorlar. Bende bu konuda deneyimli olanlardan bu konu hakkında fikir almak istiyorum. Ben sıfır deore ön+arka göbek aldım ve ayarı sıkı, gevşettirmem bir sakınca yaratırmı?..
 
Scudo
Ben Göbeklerde çok az bir boşluk bırakırım jantı yerine takıp sıktıktan sonra 1 mm nin çok çok altında olacak sekilde jant yerindeyken ki boşluk ile sıkılı haldeki boşluğu aynı olmuyor. Aldığımda bisileti ön göbek sıkılı idi elle çevirince hemen duruyordu bu boşluğu verince bisilet rahatladı epey.
 
@recep24ank

recep bey göbek akışkanlığı için; boşlukla birlikte, çok ince sadece elinizin hissedeceği kadar küçük hareketlerle boşluk bitimine kadar iç taraftaki somunu sabitleyip dış taraftan sıkmalısınız, mili döndürdüğünüzde 1/2 tur serbest şekilde dönüyorsa ve boşluk yoksa süper. eski tip içi dolu olanların 4/5 tur attığını gördüm. sıkı göbek zamanla akışkan hale gelmiyor. sıkı ya da boşluk olduğu zaman illaki mil yataklarına zarar verir, pütürlenmesine sebep olur. pütürlenmis mil yatağını tırnağınızla anlayabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri