Slmlar herkese,
Forumlari bir suredir yakindan takip edemiyorum bu yuzden cevap gecikmis oldu biraz, kusura bakmayin. Ben bu konuyu acali 9 aydan fazla oldu, o zamandir neler degisti ve dusuncelerim neler anlatayim kisaca:
- sele kelepcesi siyah bir token ile degisti, estetik olarak daha iyi oldu..
- Bar-end taktim. Saydam renk (ne demekse artik). Ama cok guzel oldu..
- kis doneminde kullanmak icin michelin XCR mud lastik takimi aldim, kisin da tepe tepe kullan(a)madim.
- kadro icin zincir korumasi taktim. Bildigimiz, neopren olanlardan..
Ben bisikleti toplarken saglamlik ve guvenilirlik (reliability) onemliydi, cunku catir catir ormana ve sert araziye sokmaya niyetim vardi. Nitekim, ilk topladigimda ormanda bayagi bindim, bir iki sefer takla filan da attim, ama bu kazalar sonucunda bisikletin ayarlari bozulmadi. Aynen kalkip devam ettim her seferinde. Daha sonra Kasim sonundaki kurabiye yarisina katildim, orada da sorunsuz bitirdim. Bir de Uludag'da kar altinda test ettim ki, orada benim gozumde sinifi gecti. 6. sayfadaki resime, veya bu linke bakabilirsiniz: (link)
Ancak, Aralik basinda cok ciddi bir kaza gecirdim. Ve cok boktan bir sebepten... Bu kaza ile ilgili konuyu da buradan okuyabilirsiniz. Sanirim "buyuk kazaniz oldu mu?" diye soran arkadas da bu konuyu okumus olmali:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=20038
Bu kaza sonrasi parcali eklem kirigina maruz kaldigim icin iyilesmem tahminimden cok daha uzun surdu. Aslinda hala tam olarak iyilesmis sayilmam. Araya bir de evlilik sikisinca, uzun sure ayri kaldim bisikletimden. Gectigimiz gunlerde hafif hafif tekrar binmeye basladim. Ormana gittim, biraz dolastim filan...
Bence bisiklette hissiyat ve rahatlik kisiden kisiye degisir. O yuzden açıları çok iyi gibi iddiam yok. Ben kendime gore olcerek almistim, bu yuzden denge ve oturusundan cok memnunum. Bu acidan, su ana kadar kullandigim trek ve cannondale bisikletlerimden daha rahat ettim diyebilirim.
Parcalarin performansina gelince. Coguna diyecek bir sozum yok zaten. Benim gibi bir kullancinin cok uzerinde parcalar var bisikletimde, dolayisiyla bana fazlasiyla yetiyor. Maşanin ivir zivir bi suru ayari var ve dogru kombinasyonda sürüş cok keyif veriyor. SRAM viteslerden de cok memnunum, shimano'ya gore tek kademe geçişli oldugu icin pedal baskısı altında bile hiç sekmeden çalışıyor. Biraz rus malı gibi, gurultulu ve titresimli ama "guvenilir". İlk gunden beri vitese ayar yapmadim, o derece. Ayrica, sadece bas parmak kullanildigi icin fren yaparken de vites degistirebiliyorum.
Magura SL'lerde kullanilan hidrolik yagi Avid'den filan farkli, ve cevreye az zararli bir yag. Ben, bilinen guzellikleri disinda, bu ozelligini de cok sevmistim bu frenlerin. Frenler icin sunu soyleyebilirim, benim eski scooter motorumdan daha iyi performans veriyorlar. Bir de, kullandiginiz parcalari genel olarak esnemez parcalardan secerseniz, gucunuzun yola aktarilmasindaki artisi aninda hissediyorsunuz. Bu bisikletinde ivmelenme kismini cok cabuk gecebiliyorum, bariz farkli bir his...
Beni biraz rahatsiz eden tek sey mavic arka gobek. Pedala guc uyguladiginizda gobekteki bosluk alindiktan sonra ileri hareket oluyor dogal olarak. Ancak, mavic'in gobeginde bu bosluk bence biraz fazla. Ozellikle ani ve buyuk vites degisikliklerinde zincir boslugu ile birlesince rahatsizlik verebiliyor. (Yokusta pedalin aniden dibe gelmesi durumu).
Benim nacizane yorumlarim boyle, ayrica bisikletimin resimlerini koyduktan hemen sonra yaşadığım kaza beni nazar olaylarina inanmaya itti, galiba bir de nazar boncugu filan takacagim bir yerlerine..
Herkesin hayalindeki bisiklete kovusmasi ve bol bol gonlunce binebilmesi dilegiyle...
-levent