Size kolay gelsin, sonuçta bir girişim ve bu boyutta kalsa bile neden olmayacağına dair net bilgiler çıkabilir, desteklemek gerek. Ancak şu konuda dikkatinizi çekmek isterim, altyapıda ciddi mühendislik, tasarım vs bilgisi gerekebilir, sanırım bu tür eksiklikler varsa da telafi etme amaçlı açtınız konuyu, başarılar.
İki önerim olacak size haddim olmayarak. Bence öncelikle bir yol kadrosunu ahşap kaplayarak başlayın. Bu aynı zamanda kalıp olur size ve bu kalıbın içini ileride farklı alaşımlarla kullanabilirsiniz. Farklı bir hybrid yapmış olursunuz.
İkincisi, ahşabınız suya da dayanıklı olmalı ve 4-5 kat epoksi atmalısınız. Zira projeniz tutar da ortaya birşeyler çıkarsa, kullanırsanız, ıslandığında suyun işlememesi gereken bir ağaç olmalı ve imalat sürecinde de bu izolasyonu sağlayıcı işlemden geçirmiş olmalısınız. Çünkü aksi taktirde en ufak zayıf noktadan giren su işler ve ahşabı döndürür. İleride kadro eğri büğrü bir hal alır.
Bu yüzden ağaç seçiminde ireko, teak (bulabilirseniz Birmanya teak i) tavsiye edebilirim. Hatta eski teknelerden çıkma ahşaplar çok işinize yarayabilir. Bunları 3-4 kat lamine edebilirseniz güçlü bir profil oluşturabilirsiniz. Laminasyon sırasında yardımcı olabilirim.
Bunları serbest dalışlarda kullandığım ahşap tüfeklerin işlemlerini yerinde müşahade etmiş biri olarak yazıyorum. Ahşabın kadro imalinde bulunmadığım için ifadelerim tahmine dayalıdır, tartışmaya açıktır.
Size tekrar kolay gelsin.