Scudo Sports

Aerodinamik Eklentiler

@Serkan Mıstınoğlu bu şekilde tamamen aero boru 2 sn ise bu şekilde bize 1 sn kalıyor geriye :) amacım kimsenin yaptığı birşeyi eleştirmek değil. sadece bunlara kafa yormaktansa haftada 5 gün sürüyorsak 6 yapsak. günde 1 saat sürüyorsak 2 saat yapsak. en baba aero dan gelcek faydayı kendimiz getiririz. önce ben yapacağım herşeyi yapıyorum artık daha ne yapayım dedikten sonra bisiklette verim aramayı doğru buluyorum. yoksa 1000 de 1 de faydası varsa bile ben yapacağım diyen adama kötü bir lafımız olamaz. kendi sınırlarımı çok zorladığımı düşünen birisiyim düz maşalı ince lastikli bir mtb ile 30km yi 55 dakika ile tamamlıyordum karbon yol bisikleti ile 50 dakikada tamamlıyorum hayatımda hiç bir şey değişmedi. kimse madalya vermedi :p:p
 
Scudo
Öncelikle elinize sağlık.

Benim bu proje ile ilgili en büyük çekincem, bu tip eklentilerin UCI kurallarına aykırı olması. Yarışlarda kullanamayacak olmanıza rağmen bu yolda devam edecekseniz en çok kazanç sağlayacağınız yerden birisi maşa olabilir.
 
@Murat B.
Bu konuyla ilgili en önemli uyarıyı yaptınız. Ben yarışmayı düşünmüyorum. Ancak bu konudan ilham alarak bu işe girişmeyi düşünen ve yarış koşan arkadaşlar varsa bu bilginin paylaşılması önemliydi.

@Murat B.
Ben kesit itibariyle en büyük direncin orta boruda olduğunu düşünüyordum. Maşanın tam olarak neresinden bahsediyorsunuz? Çatalları mı yoksa furş takımının olduğu alın borusu mu?
 
@uguryilmaz144 Çelikmacuna direkt boya atılır mı bilmiyorum ama koyu renge boyancaksa sorun olcağını sanmam daha doğru bilgi için burdan daha önce aracına yaptıranlar vardır onlar bilir yada en doğru bilgi için sanayide ustalara sormak en iyisi olcaktır
 
bu düşünceleri ve çalışmaları ilgi ile takip ediyorum. başarıya ulaşır ulaşmaz ,denemeden nereden bileceğiz?
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@srdrmrs
Açık konuşayım. Power metre yok, rüzgar tüneli yok. Testlerde yapabileceğim tek şey sabit güç uygulamaya çalışarak ortalama hızı takip etmek. O yüzden işin biraz farazi olduğunun farkındayım. Ama kaskla birlikte hissedilir farkların çıkacağını düşünüyorum...
 
@uguryilmaz144 üzerinde çalışırsan ilerde gerekli ekipmanları da temin edebilirsin. bi yerden başlamak gerekli. gelişmeleri burada payalaşırsan seviniriz. ama naçizhane tavsiyemdir güvenlik ve sağlamlık konusuna dikkat et.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@srdrmrs
Parçaları işlerkenki iş güvenliğinden mi bahsediyorsunuz yoksa parçaların genel olarak dayanıklı oluşundan mı :)
 
@uguryilmaz144 iş güvenliğini bir şekilde çözersin de , parçanın dayanıklıgı önemli bence :) 30-40 km hızla giderken aksi birşey olmasını kimse istemez.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@uguryilmaz144

Çatallardan bahsediyorum, karşıdan gelen hava ile ilk temas eden yerlerden birisi olduğu için aerodinamik performansa etkisinin fazla olacağını düşünüyorum.

@uguryilmaz144

Ben size biraz daha uygulanabilir bir test söyleyeyim. Aynı yokuşu, aynı pozisyonda pedallamadan inip belli bir noktadan geçerki hızınızı ölçün. Rüzgar, kilonuz, formanız gibi faktörler de hızınızı etkileyecektir ama testi aynı gün (ve mümkünse hem eklentiler ile hem eklentisiz birden fazla kere) yaparsanız bunların etkisi oldukça az olacaktır.
 
Bende şöyle bir bisiklet var,kendisi uçuyor.Evet yanlış duymadınız 88mm jantları taktığınızda yanınızdan scooter bile geçse uçuyorsunuz,o yüzden herşeyin fazlası zarar :D :D :D Not : Öğrenci olduğumdan kadro olarak aldım pedala bile para kalmamıştı plastik pedalla takıldım bi süre :))

82177 dosyayı görüntüle
 
@Erkin Kalender Duygulandım ya kendi mesajımdan,kendisini 30 nsan 2015te kaybettik kırıldı,o 88mm jantlar için biriktirdiğim parayıda ahkeme masraflarına vermiştm aah ah ya kendi kendimi niye duygulandırdımki
 
@Murat B.
Murat abi her fırsatta teknik konularda yardımcı oluyorsun bana. O yüzden sizi bizi bırakıyorum Murat abi diyorum sakıncası yoksa? Açıkçası çatalın kesit alanı düşük olduğu için önemsememiştim ama ilk temasta rüzgar hızı fazla olacağı için belki de diğer bölümlerden daha kritik öneme sahip.


@Murat B.
Murat abi önerin oldukça mantıklı aslında. En azından birden çok test yaptığımda güç değişkenini ortadan kaldırmış olacağım. Murat abi bu arada aynı şehirde olsaydın seninle tanışmak isterim. Senden öğreneceğim çok şey olduğuna eminim :) Zaman ayırıp yazdığın için teşekkür ederim :)


@srdrmrs
Şu an ilk amacım şekilleri belirlemek. Sonrasında uygun kaplamaları yapıp eklentileri daha rijit hale getirmeyi düşünüyorum. Eklentilerin bisiklete nasıl monte edileceği hala gizemini koruyor...


@gmfaruk
Hocam kadro tasarlama ve üretme imkanım olsaydı elbette yapardım. Ama el işçiliğiyle ortaya birşeyler çıkarmaya çalışıyorum.
@Erkin Kalender
Evet aero kadrolarda yanal alan fazla olduğu için geçen araçların oluşturduğu hava akımından daha çok etkilenir. Bisikletiniz çok güzelmiş bu arada :)
@kaskreis
Hocam hoşgeldiniz. Eğer siz de konuya geldiyseniz kadroyu bırakıp hemen kaska girişiyorum :) Sonra kaskı niye yapmadın diye kızmayın :D :D


@Erkin Kalender
Geçmiş olsun hocam :(
 
@uguryilmaz144

sizde "kim takar UCI'yi diyorsanız" F@ UCI'ye bi göz atmalısınız
http://road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/images/Specialized%20fUCI%20concept%20bike/specialized%20fuci%20concept%20bike%201.jpg?itok=dGfK_Lx_

speed up bag diye bi ürün
http://4.bp.blogspot.com/-GsTZMWCq7xo/UuqPRs_-C1I/AAAAAAAAxPg/T8M5zHm2i9M/s1600/parachute.jpg

fovorim bu :)
http://i47.photobucket.com/albums/f152/uprightmike/Mike%20Mowett%20Cycling%20Interests/MikesuperTTbike.jpg

ne oldu ? halk arasında böyle dolaşmam ben dediniz dimi :) ama sürtünme değeri en yüksek olan yere müdahale ediyo, bicycle fairing olarak bakabilirsiniz

@gmfaruk
bu maşa sapık işi...
 
@uguryilmaz144
Tüm buna ek olarak eğer imkanınız varsa anysis programını kullanarak orada
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@fatihaydın
Bilgisayarımda kurulu olsaydı modelleme ve analizi yapardım. Bu tarz programların crack'lenmesi çok uğraştırıyor o yüzden uğraşmak istemiyorum. Kaldı ki, aero ve standart kadrolar arasındaki fark %4 görünüyor. Sonradan ekleyeceğim parçalarla yakalayabileceğim üst limit belli yani. Ama ansys'i kurarsam çalışmayı biraz daha akademik hale getirmek adına akış analizi yaparım...
 
Geri