Scudo Sports

Aerodinamik Eklentiler

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.603
Tepki
2.561
Yaş
34
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Arkadaşlar merhabalar;

Aero ve zamana karşı yol bisikletlerinin çok pahalı olması sebebiyle, standart yol bisikleti kadrolarının düz yoldaki performansını arttırmak amacıyla aero parçaların üretimine başlıyorum. Uzun zamandır aklımda olan bu çalışmada amacım standart kadro üzerine bazı eklentiler yaparak kadro ve kask gibi ekipmanların rüzgar direncini düşürmektir. Dün itibariyle aero sele borusu eklentisinin prototipini bitirmiş durumdayım. Çalışmamın devamında alt ve orta boru ve kask gibi rüzgar direnci yüksek olan parçalar için prototipler üretip testlerini yapacağım. Bütün prototipleri üretip testlerini yaptıktan sonra, asıl istediğim karbonfiber imalatına geçebilirim.

İlk sele borusu eklentisinin prototipini aşağıda görebilirsiniz. Tabi daha çok yolumuz var :) Bisikletle kalın...

DSC03727.JPG DSC03728.JPG DSC03729.JPG DSC03730.JPG DSC03731.JPG DSC03732.JPG
 
Scudo
Bu ekipman % kaç rüzgar direncini düşürecek? Ben devede kulak kalacağını düşünüyorum.

F=K.S.V^2

K sabit sayı
S rüzgara dik kesit alanı
V hız

Hesabı yapmak lazım :)

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@D.Cengiz
Bisiklette rüzgar direncinin büyük bölümünü insan oluşturmaktadır. Bu yüzden bisikletin sürüklenme katsayısını çok azaltsak bile yine de genel Cd çok etkilenmeyecektir. Ancak kadro eklentilerinin yanında kaskın da sürüklenme katsayısını azaltabilirsem ortalama hız 3-5km artabilir. Zaten Cervelo gibi aerodinamik çalışmaların lokomotifliğini yapan firmalar bile aradaki farkın bundan fazla olmayacağını iddia ediyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Hocam çok az bir etkilenme olacaktır onuda şöyle açıklayayım müsadenizle , bisikletlerimizdeki aerolar bisikletin şekline şemaline bağlı bunu biliyoruz ancak bizim yapacağımız modifikasyonlarla en fazla %5 bi artış olacaktır ki bunada zaman harcamak istemezsiniz (tabiki zevk meselesidir) ancak bu benim dediğim maximum süratte olabilecek birşey , düz yolda giderken zaten bu yaptığımız modifikasyonların bir anlamı yoktur. Ancak tabiki ortaya birşey çıkarmışsınız buda sizin emeğiniz asla ona lafım yok tebrik ederim.
 
Bunlarla uğraşmak yerine 5 kilo verip 1 ay düzenli yokuş antrenmanı yapın?
Bisikletin en geniş yeri gidon 40 cm 50 cm. Sizin en geniş yeriniz omzunuz kalçalarınız kaç cm?
Rüzgar 10 santimetrekare daha az temas etmiş ne olacak son 100 metre de yarış mı kazanacaksınız.
Çok güzel ciddi bir çalışma elinize sağlık. Ama bence gerek yok
 
5 kilo vermek daha mantıklı :)

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sadece oraya o parçayı koyarak rüzgar direncini azaltamazsınız.Şuanda daha fazla rüzgar direnci bile oluşturmuş olabilirsiniz.Fotoğraftan anladığım kadarıyla eklediğiniz parçanın yüzeyi çok fazla pürüzlü.Bu da rüzgarı sele borunuza göre daha fazla tutacak.Onun yerine daha pürüzsüz yüzeye sahip bir parça yapıp bununla testlerinizi yaparsanız daha doğru sonuç elde edersiniz.Geometri bakımından doğru bir parça yapmış olsanız bile rüzgarın üzerinden kayması için çok fazla direnç oluşturacağı için bu sizi daha kötü bir sonuç almaya itebilir ve yaptığınız geometrinin yanlış olduğunu düşündürebilir.
 
@Hastateker
Amacım uyguladığım gücü arttırmadan ortalama hızı arttırmak. Dolayısıyla böyle bir çalışmanın altına idman yapın, kondisyonunuzu geliştirin gibi yorumlar yapmanın anlamı yok. Burada konu antreman değil.


@D.Cengiz
5kg hafiflemek yokuş performansını önemli ölçüde geliştirsede, düz yol performansında pek etkisi yok. Amacım düz yollarda ortalama hızımı arttırmak.


@Ahmetgitar
Teşekkür ederim Ahmet bey.


@fatihaydın
Kolay şekil verebilmem ve elimde tezgahlar olmaması sebebiyle malzeme olarak köpük seçtim. İşlemesi kolay, yoğunluğu düşük fakat yüzey pürüzlülüğü fazla. Dediğiniz gibi bu haliyle yüzey sürtünmesi artmış bile olabilir. Ama köpüğün tesfiye işlemleri bittikten sonra kaplayarak yüzeyi pürüzssüz hale getireceğim. Şu an ilk amacım eklentilerin şekillerini belirlemek be bisiklet üzerinde oturmasını sağlamak.

@fatihaydın
Esasında akışkanlar mekaniğinde geçmiş yıllarda çalışılmış birçok farklı profilde geometriler var. Dolayısıyla şekil az çok belli. Beni asıl düşündürek bu eklentileri kadro üzerinde pratik bir şekilde nasıl sabitleyebilirim. Bu akşam orta boruya denk gelen kısmın eklentisini yapmaya çalışacağım. Bakalım nasıl olacak...
 
Etkisi çok fazla olmayabilir ama fikir olarak güzel bir uygulama. Straforu da o top top olanlardan değilde mavi yeşil olanlardan yada poliüretan kullanılırsa daha pürüzsüz olur ve üstü karbonfiber görünümlü veya bisiklet renklerine uygun kaplanırsa daha orjinal görünür.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Hocam bunlar yerine bir aerobar alsanız etkisi daha fazla olacaktır hem kendinizde söylüyorsunuz kendi direncinizi düşürmek çok fazla etkiye yol açacaktır.Kadro drağının etkisi kendimizden fazla olamaz önemli olan sürüş pozisyonudur.
 
Takipteyim bakalım ne olacak :)

Şu aerobarlar keşke ufak-tefek şeyler olsalar, şehiriçi için çok tehlikeli gibi duruyor :(

@Ertan M.

Hocam düz yolda ortalama hızımızı 1-2 km arttıracak bir alet mi aerobarlar ?
 
@Tolga Çelebi buradaki tabloları iyi incele 40 km bir rüzgara karşı koymak için 210 watt güç üretmemiz gerekiyor.ikini planda ise tekerlek yuvarlanma direnci daha az etki yapıyor.
10 kiloluk bisiklet üstünde 70 kiloluk bir sürücünün mücadele etmesi gereken kuvvetler:
HızHava DirenişiDönme Direnişihttp://www.paganx.org/wp-content/adg.jpg
5 km/s0, 41 Watt4,47 Watt
10 km/s3,28 Watt8,94 Watt
15 km/s11,09 Watt13,40 Watt
20 km/s26,28 Watt17,87 Watt
25 km/s51,32 Watt22,34 Watt
30 km/s88,69 Watt26,81 Watt
35 km/s140,83 Watt31,27 Watt
40 km/s210,22 Watt35,74 Watt
Bu tabloda ise uğur arkadaşımızın uğraştığı kadro drağı %3.7 tasarruf sağlıyor.Ancak rüzgar direnci ise %26 etki yapıyor.Bu nedenle aerobar tek sürüşlerde önemli etki yaratır.Kendimde kullanıyorum ve etkisi çok fazla.
Düz yol (Ortalama Güç Watt)Yokuş (Ortalama Güç Watt)
Normal Bisiklet193,66237,2
%50 daha az ön teker ağırlığı193,38 (%0,14 azalma)236,3 (%0,38 azalma)
%50 daha az arka teker ağırlığı193,3 (%0,19 azalma)236,1 (%0,46 azalma)
%50 daha ön teker eylemsizliği193,63 (%0,015 azalma)237,19 (%0,004 azalma)
%50 daha az arka teker e.sizliği193,62 (%0,020 azalma)237,18 (%0,008 azalma)
%50 daha az ön teker dragı190,09 (%1,8 azalma)234,7 (%1,1 azalma)
%50 daha az arka teker dragı192,49 (%0,6 azalma)235,3 (%0,8 azalma)
4,5 kg daha az sürücü ağırlığı190,2 (%1,8 azalma)229,5 (%3,2 azalma)
%50 daha az sürücü dragı143,4 (%26 azalma)204,3 (%13,9 azalma)
%50 daha az kadro dragı186,4 (%3,7 azalma)232,1 (%2,2 azalma)
%50 daha az dönme direnişi174,8 (%9,7 azalma)225,5 (%4,9 azalma)
 
Orta boru eklentisini an itibariyle bitirmiş bulunmaktayım. Hala ufak tefek tesfiye işleri olsa da çıkardığım işçilikten memmunum. Arka tekerleğe gelen bölümün aero kadro yol bisikletlerindeki gibi oval olması gerektiğinden işlemesi önceki parçadan daha zordu. Ama bende de CNC gibi el varmış valla :) Buyrun fotoğraflar...DSC03733.JPG DSC03734.JPG DSC03735.JPG DSC03736.JPG DSC03737.JPG DSC03738.JPG
 
@mywashere
Güzel fikir. O yeşil köpükler daha ince yapıda olduğu yüzey kalitesi daha yüksek olur. Teşekkür ediyorum katkınız için :)


@Ertan M.
Sırada o var zaten :) Önce bisikleti halledeyim en son aero bar alacağım. Zaten zamana karşı pozisyonunda dirseklerimi yaslayarak antreman yapıyorum sürekli...


@Tolga Çelebi
Daha fazla arttırıyor. Şöyle söyleyeyim aynı güçte hoodlarda 32km/h, droplarda 36km/h, tt pozisyonunda aero bar olmadan 40 civarında gidebiliyorum. Düzgün bir aero bar ile konfor sağlanırsa ortalama daha da artabilir...

@Ertan M.
Grafik ve tablolar için teşekkürler. Konuyu ilk paylaşırken benim koymam gerekirdi, siz benden önce davranmışsınız :)

@incememet
Eyvallah hocam teşekkür ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben hiz konusunda bişeye yaramasa bile acayip şık duracağından emininm mtblere bile uygulanabilir bu fikir
 
@Owlknife
Yarayacak. En büyük fark da kaska yaptığım eklentide ortaya çıkacak. Ama en zoru da kask olacak şüphesiz...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Tebrik ederim ugurcum. Her zamanki gbi fizik profosorleri , aero dinamik gürmeleri iş başindalar. Gavur % 4 dusurmek icin cilginca para harcar memleketimizdede durmadan elestiri gelir. Hazarfen Ahmet celebiye kiraathanede gelecek elestirilerin benzerleri burdada gelmis. Bence devam et yilma . adamlar bisikletini yarim kilo hafifletirken cilgin paralar harcarken calisman gercekten degerli dostum
 
@sezgindurmus
Kaplama ve bisiklete monte konusu kafamı kurcalıyor bir süredir. Önerin aklıma yattı. Bu arada sonraki eklenti alt boruya gelecek ve boyut olarak diğer eklentilerden daha büyük. Bakalım neler çıkacak...
 
  • Beğen
Tepkiler: sezgindurmus
Geri