Scudo Sports

Acemice lastiği patlatmam

sapienza

Aktif Üye
Kayıt
13 Mart 2015
Mesaj
169
Tepki
35
Yaş
30
Şehir
KOCAELİ
İsim
Burak ESEN
Bisiklet
Carraro
Arkadaslar kullandıgım aparat acıl durumlarda ıse yarıyacak mı dıye denemek ıcın benzın ıstasyonuna elımde presta(iğne)uclu bı ıclastık vekullanacagım aparatı aldım aparat dedıgımde 1 cm uzunlugunda presta baslıgın ucuna takılan aparat
neyse ben 80 psı ya ayarladım ama sısmeye baslamadı sonra lastık patlak tusuna basdım lastık patlak dııldı ama hava versın dıye bastım sonuc olark 2 3 hava vermeye lastık elımde patladı
Acaba bsıkletı alıp gıtsem yıne aynı seyı yapsam ıc lastık patlar mı yoksa elımde 80 psı vermek ıcın patlak lastık tusuna bastıgımdan dolayı mı oldu
sonuc olarak acemıce bı ıc lastıgı feda etmıs oldum
 
Scudo
@sapienza ben de 70 yada 75(tam hatırlamıyorum ) psi vurdum herhangi bi şey olmadı. Çok uzun tutmuş olabilirsin çünkü 80 psi çok hızlı basıyor. Veya lastik 80 psi kaldırmıyor olabilir. Sadece tahmin
 
Çok uzun tutmaktan ya da kaldırmamasından değil, lastiğin açıkta durmasından. 90-100 psi basarken lastiğin aşırı genleşip patlamasını önleyen tek şey dış lastik. Janta takılı değilken 80 psi vurunca patladı tabii ki. İç lastik janta takılıyken basarsanız bir sıkıntı olmaz


EDİT: Ben iç lastik takılı değilken hava bastınız sandım, eğer takılıyken patladıysa ya dış lastik tam oturmamıştır, ya da ufak bir ihtimal jantta deformasyon vardır. Büyük ihtimalle tam oturmamıştı dış lastik.
 
  • Beğen
Tepkiler: pilot ve AliÇimen
Benzinliklerde bulunan pompaların çalışması için bir miktar basınç algılaması gerekiyor. Basınç algılamıyorsa patlak lastik tuşuna basmak mantıklı olandır ancak neden lastiğinizi patlattı anlayamadım, eğer 80 PSI değerine ayarladıysanız ilk basışta 80 PSI'a erişince basınç bunu algılayarak durması gerekiyordu... Tavsiyem önceden iç lastiğinize el pompası ile hava basıp benzinlik pompasının basınç algılamasını sağlatmak...
 
evet patlak lastik tuşuna bastığından olmuş o tuşa basınca lastik kontrolsüzce ve hızla şişiyor bende bir defasında o tuşa basmıştım iç lastik yarılmıştı:D:D
 
Bende el pompamla normal şişirirken birden çok kötü yarıldı. Patlak tamir etmiştim. Sonrasında farkettim ki dış lastiğin diğer tarafı jantın dışında kalmış tabi basıncı da kaldıramayınca patladı. İç lastiği yerleştirdikten sonra dış lastiği de iyice kontrol etmek lazım. Ben iyi ki el pompasıyla patlattım yoksa 55 psi hava basarken nasıl patlardı artık bilemiyorum.:)
 
@Eren D. Ya ic lastık tamamen elımdeydı zaten yol bısıkletımle gıtmedım benzınlıge eskı bısıkletle gıttım yol bısıkletının ıc lastıgıne bastım havayı fakat patlak tusuna bastıgımdan da olabılır galıba.
Pekı bısıkletı dırek gotursem herseyı kurulu bır sekılde patlak lastık tusuna bassam yınede patlar mı yoksa patlmamz mı?

@oguzhan0101 o tus yuzunden oldu galıbada bısıkletle gıtsem dıs lastıgın ıcındeyken bassam ıc lastık yınede patlar mı
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan0101
@sapienza

psı ayarını yapıp patlak tuşuna basarsanız patlamadan ayarladığınız hava ile lastiği şişirdikten sonra durması gerekiyor, tabi pompa bozuk değilse

Yinede iç lastiği riske atmak istemiyorsanız patlak tuşuna basarak 3-5 sn şişirip bırakın sonra normal şekilde istediğiniz psı şişirerek lastiğe hava basabilirsiniz
 
@sapienza Yine patlayabilir belki, belli olmaz. Bir anda çok fazla hava basıyor çünkü o patlak düğmesi. Eğer görmüyorsa pompa lastiği, dış lastiği elinle üstten bastırıp dene. Yine olmazsa patlak düğmesine basıp dokundur çek, çok az birşey bas. Ondan sonra vur 80 psi'ı
 
@Eren D. suan yedek ıc lastk kalmadı ama daha sonra deıyecegım dedıgı cok tesekkurler
 
Geri