AB 'Salko Usta'yla geziyor (salcano`nun doğuşu)

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
AB 'Salko Usta'yla geziyor

Salih Akgül ve oğlu Bayram Akgül'ün hedefi Salcano markasıyla 2005 yılında motosiklet üretmek.

Arkadaşlarının 'Salko Usta' dediği Salih Akgül'ün emeklilik ikramiyesiyle kurduğu Salcano bisikletin ünü Avrupa'ya ulaştı. 15 ülkeye ihracat yapan şirket, özellikle İngiltere'nin gözdesi...


Avrupa'nın en çok bisiklet kullanan ülkeleri İngiltere, Almanya ve Hollanda 'Salko Usta'nın ürettiği Salcano marka bisikletlerle pedal çeviriyor.
1975 yılında 16 metrekarelik bir atölyede 1000 marklık sermayeyle yürüteç üretimine başlayan Üsküplü Salih Usta, arkadaşlarının deyimiyle Salko Usta, bugün 4000 metrekarelik bir fabrikada Salcano markasıyla günde 650 bisiklet üretir hale geldi. Yönetimi oğullarının devraldığı Salko Bisiklet, üretiminin yüzde 65'ini 15 ülkeye ihraç ederken en önemli başarıyı ise İngiltere'de yakaladı.
Tayvanlı ve Vietnamlı üreticilerin yüzde 10, Çinlilerin ise yüzde 40'e varan oranda ucuza satılan ürünleri karşısında taviz vermeyen Salko Bisiklet, yılda 2 milyon bisiklet satılan bu ülkeye 100 bin adet ürün gönderiyor. Off-road yapan İngiliz ralliciyle fuarda yaptığı dostane sohbet sonrası 2500 bisiklet göndererek hayali İngiltere pazarıyla tanışan Bayram Akgül'ün son dönemdeki hayali ise yılda 100 milyondan fazla bisikletin satıldığı Çin'e ürün göndermek. Çin'de iç tüketimin ve refah düzeyinin arttığını vurgulayan Akgül, bu yüzden Çin'in tehlike olmaktan çıkarak iyi bir müşteri haline geleceğini hatırlattı.

Yeni fabrika açıyor
Şu anda fabrikanın tam kapasiteyle çalıştığını ve kapasiteyi ikiye katladıklarında ihracatta da önemli bir ivme yakalayacaklarını söyleyen Salko Bisiklet A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Bayram Akgül, "İngiltere, Hollanda, Almanya, Fransa, İspanya gibi Avrupa Birliği ülkeleri ve Bosna'ya ihracat yapıyoruz. 2005 yılında fabrikanın kapasitesini artıracağız. Çünkü 2001 yılından beri hızlı bir gelişim gösterdik. 2001'de 25 bin bisiklet üretirken 2004'te bu rakam 150 bini geçecek" dedi.
2004 yılını 7 trilyonun üzerinde bir ciroyla kapatmayı planlayan Salko Bisiklet A.Ş, 2005 yılında ise hem üretimini hem de cirosunu ikiye katlayacak. Bu arada çalışan sayısı da artırılacak.
Babası Salih Akgül'ün emeklilik ikramiyesi ve 100 yürüteçle işe başlayan ve bisiklette Türkiye'nin en büyük ikinci ihracatçısı konumuna gelen Salko'nun yeni hedefinde akülü çocuk arabaları ve motosiklet üretimi var. Salcano markasıyla motosiklet üretimi için çalışmalar yaptıklarını anlatan Bayram Akgül, bu projenin yeni fabrikanın açılmasıyla devreye gireceğini ifade etti.
Ağırlığını yurtdışı pazarlara veren Salko, yurtiçinde de rekabeti elden bırakmamış. Türkiye'de bisiklet kullanımının sınırlı olduğunu vurgulayan Bayram Akgül, "Bu yıl 300-500 bin adet dağ bisikleti satıldı. Bunun 300 binini markalı, diğer bölümünü ise merdivenaltı üretim oluşturuyor. Türkiye daha büyük bir potansiyele sahip, çünkü çok genç nüfusu var. Ancak 2001 yılına kadar Çin'den kalitesiz, ayrıca kaçak ürün girişi çok fazlaydı. Hatta 2002'de pazarın yüzde 50'sini bu tür ürünler oluşturuyordu. Bu yüzden pazar doğru gelişemedi. Son üç yıldır ise gümrüklerdeki düzenlemeyle Türkiye pazarı da büyüyor" açıklamasını yaptı.


Belediyelerden destek
Bayram Akgül, özellikle Konya, Sivas ve Erzincan'daki belediyelerin yaptığı girişimlerle bisikletin sadece 'karne hediyesi' olmaktan çıkmaya başladığına dikkat çekti. Bisiklette bu yılın modasını anlatan Akgül şunları söyledi: "2005 kataloğunda fiyatı 60 milyon ile 2 milyar lira arasında değişen 70 model bisikletimiz var. Bu yıl sade renkler ve etiketler moda.


Dünyada 800 milyon bisiklet var
Avrupa'da bisiklet kullanımı yüzde 15 düzeyinde iken bu rakam Uzakdoğu'da yüzde 60'ı buluyor. Ancak nüfusunun yüzde 75'i 40 yaşın altında olan Türkiye'de bisiklet kullanım oranı yüzde 5'le sınırlı. En çok bisiklet kullanan ülkeler arasında Çin, Hindistan, İngiltere, Almanya, Hollanda, Danimarka başı çekiyor. Dünyada toplam 800 milyon bisiklet bulunduğu tahmin ediliyor, bunun 300 milyon adedi ise ulaşımının yüzde 50'sini bisikletle yapan Çinlilerde...

kaynak:radikal
 
Scudo