Scudo Sports

9'lu Sistem

mcyc

Daimi Üye
Kayıt
15 Mart 2007
Mesaj
320
Tepki
144
Şehir
Edirne
Selamlar. Bisiklete başladığımdan beri 7'li sistem kullanıyorum. Yeni aldığım ultegra arka artırıcı 9'lu sistemi desteklediği için 9'lu sisteme geçsem mi acaba diye düşünüyorum. Acaba bu değişimin bana ne gibi faydaları olabilir? Yapılmasa da olur gibi bir değişim midir? 9'lu sisteme geçersem eğer, kaset ile beraber arka göbeği de değiştirmem gerekiyormuş. Hangi göbeği tavsiye edersiniz?

Şimdilik bu kadar. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
 
Scudo
Bisikleti ne amaçla kullanıosun. 17 yaşındasın bacakların güçlümü. Antreman yapıomusun. Bisikleti kullanış amacınızı söylerseniz yardımcı olabiliriz.

Aslında 9lu rubleyi kullanmak için illede sporcu olmak gerekmiyor
ben yinede bilgilerimi paylaşayım. 9lu sistemle daha çok sürate ulaşabilrsin. tabi bacaklarınla çevirebilme seriliğine ve gücüne görede değişir bu durum. Demişsinki değişim yapmasamda olurmu. O karar sana kalmıştır. Yap veya yapma farketmez. 9lu ruble ile daha çok yüksek süratlere ulaşabilirsin. Kaset dediğin şeyi anlamadım. Ama ben mesela en son bi jant toplamıştım.


Jant kasnağı siyah renk rigida grizzly jan telleri siyah renk
ve jan göbeği shimano deore siyah renk 26 delikli ve jant kanağıda 26 delikli. Daha ne kaldı. bide 9lu ruble aldınmı tamamdır. Gerisi jantı toplamakla biter :)



Sevgi ve Saygılarımla

Mustafa Önder ATİK
 
9 luya geçmende tabiki çok büyük fayda var en büyük fayda vitesler arasındaki kadans devri değişimi daha yumuşak ğeçişler sağlayacağından çok daha vewrimli bir kullanım olacaktır.bana göre yapılmasada olur değil yapılması gereken bir değişim.yani 7li de 1 diş aşağı aldığında birden sertleşen ve düşen pedal devrin 9luda daha yumuşak geçişler sağlar buda daha iyi tempo tutturmanın şartıdır.7lide giderken bazen o devir sana yüksek gelir bi aşağı alırsın buseferde sert gelir işte bu 9lu da olmaz umarım anlatabilmişimdir. göbeğide ultegra alabilirsen iyi edersin kolay gelsin
 
@MaNiaC_oF_BiKe

9lu daki espri yukarıda anlattığim gibidir süratle falan ilgisi yoktur.sürat kaset dişlisinin en küçük olanının ve aynakol büyük dişlisinin diş sayıları ile doğru oantılıdır. yani 7li sistemlerdede bu diş sayıları uygunsa 9ludaki süratlere çıkabilirsin
 
Selam,

Yol bisikleti mi kullanıyorsun yoksa hibrit bir kullanım mı düşündün? Ultegra yol komponenti olduğu için 11-32T bir 9'lu kasette verimli çalışıp çalışmayacağına dair şüphelerim var. Ayrıca ultregra'yla mevcut 7'li sistemi kullanıyorsan bir uyumsuzluk yaşanabilir.

Kolay gelsin. :)
 
bts.elektronik, aslında dediğin doğru ama hızla da dolaylı da olsa bir bağlantısı olabiliyor. Şöyle düşün bi tane 7'li bi de 9'lu olsun ama son diş sayıları aynı olsun mesela ikisi de 11T, 9'luda kadansı düşürmeden daha sürekli gittiğin için gücün ve çekişin daha yüksek olur böylece 9. dişliye güzel bir kadansta çıkabilirsin, ama 7'lide diyelim son vites geçişi sert ise son dişliye geçtiğinde devri artıramayabilirsin gücün yetmediği için.

Mesela 125cc motorların son hızı artsın diye dişli çapı değiştirenlerin eski hızına bile çıkamama durumu gibi..
 
Şahinöz;

Yok öyle birşey, insan mekanik değil. Kimse bir arac motoru kadar devirli pedal çevir(e)meyeceği için dediğin olayin pratikte hicbir esprisi yok.
 
teşekkür ederim tüm cevaplarınız için. hibrit kullanım düşünüyorum. bisikleti yeni yeni topluyorum. kasetten kastım ruble;)
kendimi bildim bileli spor yapıyorum. futbolu 2 yıl önce bıraktım çünkü bisiklete başladım. bacaklarımın gücü konusunda hiç bir şüphem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Kılınç
@aydin

Abi devir o kadar değil ama devir-güç ilişkisi öyle. Yani ufak farklar zaten görülür şekilde etkilemez onu anlamak için şöyle bir deney yapmalısınız. Rüzgar tünelinde aynı ayarda rüzgar eserken ilk önce 1-2-3-4-5-6-7-8-9 şeklinde hızlanmaya çalışın vitesi son kadansınızda değişerek, ikinci deneyde ise 1-5-9 şeklinde deneyin ciddi fark olduğunu göreceksiniz ve birer birer olduğundaki son hıza çıkamayacaksınız güç yetmediği için.

Tabi ki 7'li ve 9'lu sistem bu derece farklı değil ama iki yakın sistemin farkını anlamak için extreme şekli düşünmelisiniz. Sonra o farkı çok çok küçülterek bizim sistemdeki farkı buluruz, ama dedim ya çok çok küçüleceğinden farketmeyebiliyoruz bile..

Bu arada insan her ne kadar öyle görünmese de ciddi anlamda mekaniktir :)
 
Biraz hızlı yazmaya çalıştım doğrudur. Vites tekniği de biliyorum aslında sadece düzgün ve kademeli şekilde demek istemiştim, biraz aceleye geldi :)

Kısaca şöyle, arabada 1. vitesten 5. vitese atarsanız son hızına ulaşamayabilirsiniz motoru çok güçlü değilse. Ama 1-2-3-4-5 şeklinde redline'da değişirseniz top speed'e ulaşabilirsiniz. İnsanda da bu geçerli ama hızlar düşük olduğu için ve vitesi çok uçuk şekilde değiştirmediğimiz için farkedemiyoruz, ama böyle bir etkinin var olduğunu net şekilde söyleyebilirim..
 
@Sahinoz


Şimdi daha açıklayıcı ve net bir açıklama olmuş.Teşekkür ederim.


Sevgi ve Saygılarımla

Mustafa Önder ATİK
 
@mcyc

Eğer hibrid yapmak istiyorsan.Ve de arka viteste de 32 diş ruble(kaset)kullanmak istiyorsan;ya uzun(SGS)bacaklı ultegra kullanmalısın,ya da hibrid de ultegranın karşılığı olan XT arka vites attırıcısı kullanmalısın.Bu daha güzel olur aslında.
 
Geri