sırf güzel görünüyor diye disk frenli model bakmayın. v fren kaliteli pabuçla harikalar yaratır. basit sistemler her zaman daha iyidir. her markanın bisikletini alabilirsiniz çoğu zaman sadece adı değişiyor bisikletlerin üzerinde ki kompanent çok benzer oluyor. bence pahalı parçaların özelliklerine dikkat edin. mesela jant ve jant göbekleri, maşa, kadro alaşımı gibi faktörler dışındakiler kolay değiştirilebilir şeyler. birde diğer en önemli etmen hafiflik ve vites oranları.
söylediğiniz modeller için kron xc 250 d arkada vidalı ruble ve kötü maşa ile kaybediyor
salcano continental lastikleri xct maşası altus aktarma organları jelli selesi ile öne çıkıyor, kötü bir bisiklet değil gibi görünüyor
sedona neresinden tutsan elinde kalıyor rst maşası (herkes uzak dur der rst için), en ucuz vites attırıcıları, en basit vites sistemleri, cst lastikleri ile bariz kötü bir model. buna 400 lira vermektense 560 liraya mosso wildfire ya da 600 liraya rockrider vvt 340 almak çok daha akıllıca.
rockrider 500 ise kesinlikle içlerinde en akıllıca model çünkü; ruble 11-32 gibi geniş bir skalaya sahip, suntour xct maşa, sram aktarma organları ile öne çıkıyor. tek eksisi mekanik disk fren.
söylediklerinizin içinde mantıklı olanlar salcano ve rockrider. rockrider ömür boyu garatisi kaliteli aktarma organıyla, salcano hiç açık vermeyen donanımıyla öne çıkıyor. ancak ben olsam disk frenin masrafı ve genelde kattığı ekstra ağırlık yerine v frenli bir model tercih ederdim.
bu konuda açılmış konuları araştırıp öyle tavsiye istemenizde tüm forum ahalisinin temennisidir.