Scudo Sports

7'li sistemden 8'liye geçiş

abdullah gökduru

Aktif Üye
Kayıt
29 Haziran 2009
Mesaj
181
Tepki
190
Şehir
DENİZLİ-İSTANBUL
Herkese merhabalar arkadaşlar. size durumumu anlatayım siz bana çözüm yolu önerin.durum şöyle: jantlarımı değiştirme kararı aldım. ve 2. el bir jant seti satın aldım. jant setinin arka göbeği kaset göbek oldugunu sonradan farkına vardım.:( şu an kullandıgım vidalı göbek olduğu için rubleyi de değiştirme kararı aldım ve 8'li sisteme geçeyim dedim.forumda okuduğum kadarıyla uyum sağlayacağını düşündüm 8 li kaset rubleyi(shimano cs hg 40) aldım taktım. niyetim en büyük dişliyi iptal edip kullanmak. ama gelin görün ki pedallar çok zor dönüyor. bisiklet ters yatmış şekilde pedalları güçlükle çeviriyorum. sorun nedir acaba??? rublenin yağsız olması mı uyum sorunu mu bilemedim. yardımlarınızı bekliyorum
saygılar...
 
Scudo
en büyük dişliyi neden iptal edeceğini anlamadım. pedallar zor dönüyorsa muhtemelen arka göbek vidaları çok sıkılmış olabilir. arka tekerleği geriye çevirirken de zorlanma varsa göbeklerdeki vidaları gevşetmen gerekir.

ayrıca disk fren kullanıyorsan rotor kaliperlere sürtüyor olabilir. böyleyse kaliperleri ayarlaman gerek. bir de tekerleğin kadroya tam paralel olarak oturmasına dikkat et.
 
  • Beğen
Tepkiler: abdullah gökduru
@buğra kuddaş

en büyük dişliyi hala 7 li vites kolu kullandığım için iptal ediyorum. bütün sistemi birden değiştirmek bana maliyetli gelir. o yüzden yavaş yavaş değiştiriyorum. bir de göbeklerde sorun oldugunu düşünmüyorum rubleyi takmadan önce sorunsuz dönüyordu. eski rublem ile 8 liyi yan yana koyunca dişliler arsındaki mesafelerin azaldığı gözden kaçmoıyor.zinciri mi değiştirsem diyorum.
 
Selam arkadaşım..

Zinciri değiştirmen gerekiyor.. Ancak aynakolda bir şekilde shimano olmalı..

Klirens ayarı tutmamış bu şekilde..
 
  • Beğen
Tepkiler: abdullah gökduru
Zincirde bi sorun olacağını sanmıyorum çünkü eski 7'li rublende sorunsuz kullandığını söylüyorsun.Bence biraz daha araştır boşa masraf yapma...
 
  • Beğen
Tepkiler: abdullah gökduru
Aynakol, aktarıcılar (özellikle arka aktarıcı), ruble ve zincir uyumu cok onemli bu konularda, sorun cıkardıgında yukseltmeye calısma girisimlerin seni bisikletten sogutabilir yoksa. ben de bugun bir süredir topladıgım 8'li parcaları bianchi aspid ime aktardım. ufak tefek seyleri kaldı yarın fotoları ekleyecegim herhalde. Birbiriyle uyumlu oldugunda 98 model Aspid'in bile sorun cıkarmadıgını düsünürsek =) bence uyum problemini cozmeye calıs.

Eğer sekizli kol düsünürsen ve aktarıcın 8'liye uyumluysa elimde gercekten cok temiz ef50 8'li vites-fren kolları var. Gerci aktarıcı aynakol vb. de var ama sanırım yavas yavas almayı düsünüyorsun; boyle bir durumda sıralama sana ait =)
 
Bianchim 4*6 iken 3*9 a çevirdim hiçbir sorun morun yok, herşeyi montajını falan kedim yaptım
 
Geri