Scudo Sports

700x32 Lastik tavsiyesi

C.Biberci

Tulpar
Kayıt
1 Kasım 2015
Mesaj
1.864
Tepki
5.284
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Alp Tigin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Triathlon
Merhaba arkadaşlar elimdeki Trek Fx7.1 in üzerindeki Bontrager lastiklet 3 yıllık kullanımdan sonra artık sizlere ömür.Bontrager lastiklerden çok memnunum fakat fiyatı oldukça yüksek.(47€- 140 tl)İşe neredeyse hergün bisikletle gitmekteyim ve mümkün oldukça bisiklet yolunu kullanmaktayım.Bisiklet yollarından atık madde ve cam kırıklarının eksik olmadığı hepinizin malumu.Giderken yere bakmaktan karşıya bakamıyorum.Aman cam denk gelmesin vs..Lastiğin işten dönüşte patlaması o kadar sorun değil fakat işe giderken patlaması zaman ve moral açısından kötü oluyor.Aradığım lastikte birinci önelik patlamaya gerçekten dayanıklı olmasıdır.Hikayeden zırhlı olmamasıdır.İkinciside biraz ekonomik olmasıdır.Değerli tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Scudo
Merhaba, arkadaşıma bir kaç ay önce bu lastiği almıştık. Aradan geçen zaman içinde ciddi yol yaptı ve bildiğim kadarıyla daha patlamadı. Schwalbeler filan düşünüldüğünde ciddi anlamda fiyat performans lastiği olduğunu düşünüyorum.
 
(link)

Ben kullanıyorum.. Bontrager A göre fiyatı da uygun... Merlincycles.com 21₺ kargoyla gönderiyor.

Ben de işe gelip giderken kullanıyorum.. Sizle aynı endişeleri paylaşıyorum... Neyse ki şimdiye kadar işe giderken hiç lastiğim patlamadı.. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Eşimin şehir bisikletinde 700x32c Continental Gatorskin var. Hiç patlamadı, performansı da oldukça iyi.
 
(link)

bunu tavsiye ederim, forumda konusu var bir arkadasın tavsiyesi üzerine aldım cok memnunum, akıcılığı ve patlama direnci cok iyi.

buda yeni gelmiş 5mm zırhlı ultimate diye geçiyor ben alırken yokdu bunuda tavsiye eden cok.

(link)
 
Evet değerl tavsiyeleriniz için hepinize teşekkür ediyorum.Diğer bilinen markaların kaliteleri ortada.Rubenanın fiyatı neredeyse 5/1 fiyatina.İnsan neden bu kadar ucuz demeden geçemiyor.Acaba kışın soğukta çok sertleşme yapıyormu?Yol tutuşu nedir?Lastiği patlatmayalım derken kafa göz patlamasın sonra:)
 
Bisikletimin ustunde standart maxxis detonator 32c gelmişti bi sure kullanip sonra schwalbe maraton 38c takmistim.

Dissiz, guzel akici bi lastik yol tutusu ve donusleride guzel ama bana guven vermedi pek patlak konusunda.

Rubena nin bircok lastigine isinamadim ama gecenlerde bir arkadas patlak korumali bi modelden bahsetmisti forumda. 38C idi ama.

1000+ km hic patlamadigini ve maratonun 1/3-1/2 fiyatı var demisti suan bulamadim ama bazilari epey memnunuz yazmislar.

Bulamadim ama 38C olur derseniz bulursam mutlak linklerim burayi
 
9 Aydır Maxxis Overdrive kullanıyorum, hiç patlak yaşamadım. Belki de şanslıyım.
 
Lastik bir kez patlamaya görsün.Gerisi geliyor:)Her gün binenerim 5 ay hiç patlamadığı olmuştur.Haftada 5 kez patladığıda olmuştur.Kalite büyük etken ama kısmette ayrı bir olay.Rubena hakkındaki olumlu yorumlar fiyatından dolayı olan önyargımı büyük ölçüde kaldırdı.En azından denemek için alacağım.
 
Slm arkadaşlar konuyu hortlatayim giant contend ar kullanıyorum iki yıldır hiçbir sorun yaşamamıştım orj lastiler ile Giant Gavia Fondo 2, tubeless, 700x32c. Lastikler ile.fakat aynı gün ikiside delindi sıvı kapatmadı yama yaptırdım bugün sabah arka başka yerden yine delindi sanırım lastiğin ömrü doldu yada benim şansım Total 10.000km ye yaklaşmış fikir ve öneriler nelerdir marka model tavsiye çoğunlukla ana yolda kullaniyorum
 
@bekirs07 Ağırlık önemli değil ve iç lastikli kullanırım diyorsanız size zırhlı tur lastiği önerebilirim.
ama sizin kullandığınızın 2 katı ağırlıkta :D
 
Slm arkadaşlar konuyu hortlatayim giant contend ar kullanıyorum iki yıldır hiçbir sorun yaşamamıştım orj lastiler ile Giant Gavia Fondo 2, tubeless, 700x32c. Lastikler ile.fakat aynı gün ikiside delindi sıvı kapatmadı yama yaptırdım bugün sabah arka başka yerden yine delindi sanırım lastiğin ömrü doldu yada benim şansım Total 10.000km ye yaklaşmış fikir ve öneriler nelerdir marka model tavsiye çoğunlukla ana yolda kullaniyorum
Bütçeye göre değişir :D 10bin km çok iyi değil mi bu arada daha ne kadar dayanmasını bekliyordunuz :D
 
@bekirs07 Ağırlık önemli değil ve iç lastikli kullanırım diyorsanız size zırhlı tur lastiği önerebilirim.
ama sizin kullandığınızın 2 katı ağırlıkta :D
zirhli tur lastigini o bisiklete takan bisiklete ihanet eder. Bide tubelless gibi bir nimeti birakip ic lastige gecmekte ayri bir vakaa. :).. 32mm schwalbe one tle al bir cift mutlu mesut kullan. Patlama direnci iyi yol tutusu güzel performansi yeterli. Bende yaklasik 10bin km kullandim bu lastigi artik son turlarini yapiyor. Gravelden tut soguk asfalt ,en dandik yollarda kullandim tubelless olarak 0 patlak. 3 tane delik yakaladim siviyi yenilerken. Ama sivi kapatmis tabiki ben anlamadim sürerken. Tavsiye ederim güzel lastiktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07
zirhli tur lastigini o bisiklete takan bisiklete ihanet eder. Bide tubelless gibi bir nimeti birakip ic lastige gecmekte ayri bir vakaa. :).. 32mm schwalbe one tle al bir cift mutlu mesut kullan. Patlama direnci iyi yol tutusu güzel performansi yeterli. Bende yaklasik 10bin km kullandim bu lastigi artik son turlarini yapiyor. Gravelden tut soguk asfalt ,en dandik yollarda kullandim tubelless olarak 0 patlak. 3 tane delik yakaladim siviyi yenilerken. Ama sivi kapatmis tabiki ben anlamadim sürerken. Tavsiye ederim güzel lastiktir.
Niye, herkesin memnun kalması gerekliliği gibi evrensel bir doğru mu var? Ben 1 yıl kullandım, tekrar iç lastiğe döndüm örneğin. Çevremde 2 kişi daha aynı kararı verdi. Kötülemiyorum, sizin için avantajlıdır, benim için daha çok sorun oldu. Nasıl bir vakaymış brnim durumum şimdi?
 
Niye, herkesin memnun kalması gerekliliği gibi evrensel bir doğru mu var? Ben 1 yıl kullandım, tekrar iç lastiğe döndüm örneğin. Çevremde 2 kişi daha aynı kararı verdi. Kötülemiyorum, sizin için avantajlıdır, benim için daha çok sorun oldu. Nasıl bir vakaymış brnim durumum şimdi?
Doğrudur herkezin kendi tercihi. Ben bozuk asfaltta hatta yol lastigiyle gravel yollarda surdugum icin genelde tubelless benim icin büyük bir nimet. Temiz asfaltta süren veya time trial bisikleti kullananlarin tubelless kullanmasi bazi riskleri beraberinde getiriyor. Ama arkadas burda patlak konusunda yakindigi icin ic lastige gec demis. Patlak korumasi bakimindan tubelless çok daha efektif şahsi fikrim. Arkadaslarimla aramizda bir iddiaya girdik hatta ic lastikliler lastik patlatinca tubelless kullananlar 1 adet sigara yakip lastik degisimini izliyor ayni sekilde tubelless patlattimi iclastikli arkadaslar sigara yakip izliyor tubellesslinin çırpınışını. Benim 1 paket bitti 2ci paketi actim. Arkadaslara sigara yakmak nasip olmadi daha :)
Hatta tpu kullanan bir arkadas ayni suruste 5 kez patlak yasayinca arkali önlü alet çantamda bulanan sigaralarin bittigini bilirim. :) ridenow tpu kullaniyordu kendisi garibim. O olaydan sobra kara şambrele gecti direk.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07 ve gurkan
Niye, herkesin memnun kalması gerekliliği gibi evrensel bir doğru mu var? Ben 1 yıl kullandım, tekrar iç lastiğe döndüm örneğin. Çevremde 2 kişi daha aynı kararı verdi. Kötülemiyorum, sizin için avantajlıdır, benim için daha çok sorun oldu. Nasıl bir vakaymış brnim durumum şimdi?
Tam da kendimi Tubeless’a geçmeye ikna etmişken bunu görünce sormam şart oldu. Neden iç lastiğe döndünüz ve hangi iç lastik?
 
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07
Tam da kendimi Tubeless’a geçmeye ikna etmişken bunu görünce sormam şart oldu. Neden iç lastiğe döndünüz ve hangi iç lastik?
Deneyin , ben tubelessi kötülemiyorum , sadece mutlak bir doğru, en iyisi gibi bir durum yok. Benim için kullanışlı olmadı, sizin için belki iyi bir çözümdür.

Yol bisikletlerinde mtbdeki kadar kolay kapatamayabiliyor. Ben 29mm lastikler ile 72psida kullanmıştım. Kapatmayınca üst baş, bisiklet bir sıvanıyor, sonra ya iç lastik takacaksınız devam edebilmek için ya da kapatması için biraz uğraşacaksınız. Ama diken tel vs değil de cam parçası metal parçası gibi bir şey delerse zaten kapatmaz. Görece iyi bir sıvı kullanıyordum. (Vittoria)

Kapatmadığı durumda iç lastik takmak biraz pis bir iş. Bunun da ötesinde sibobun dişleri arasına sıvı kaçınca sibop sıkışıyor, sökmek çok uğraştırmıştı. Yarışta o durumda kalmış olsam oturup ağlardım herhalde. :) Pense ile 1 saat uğraştım.

Ben kış dönemi tamamen indoor çalışıyorum. Sıvı lastik içinde kuruyor, temizlemek çok zor. Evet tamamen temizlemek gerekmiyor ama kalan kalıntı çok oluyor. Üstelik janttan da temizlemek zor.

Lastik yanaklarını ilk şişirmede yüksek, ani bir basınçla janta geçirmek gerekiyor, kompresör ya da co2 tüpü dışındaki yöntemler çalışmıyor. Yeni lastik yeni /temiz jantta büyük pompayla bazen oluyor ama ikinci kez aynı lastiği bu şekilde şişiremiyorsunuz. Ben özel pompa ile doldurulan basınç tüpü de aldım shimanonun, onunla da olmadı. Dış lastiği sökmediğiniz sürece buna ihtiyaç olmuyor ama sökünce ya da ilk şişirmede durum bu. Çözümsüz bir durum değil, ben eve kompresör almayı düşünmüştüm.

Hamburg'da asfalt kalitesi kötüydü, çok fazla patlatan oldu. Tubeless kullananlar iç lastik varsa ona geçti, yoksa çekilmek zorunda kaldı. ( Biz Türkiye'de çukurdan kaçma konusunda daha tecrübeliyiz )

Conti race kullanıyorum iç lastik olarak, gittiğimde yüksek adette almıştım y.dışından. Buradan alacak olsam uygun fiyatlı ne varsa onj alırdım.

Elimde hiç açılmamış 1250ml vittoria sıvı var , ilgilenen varsa anlaşabiliriz 😀
 
Bende bisikleti alırken Tubuless kurulum yaptırmıştım. 1500 km sürdüm bir sıkıntı olmadı, sonrasında sürüş anında lastiğin havası tamamen indi, tüp ile şişirdim ancak o esnada siboptan havayı kaçırdı. Daha sonra ertesi gün uzun sürüş planımız olduğu için iç lastiğe geçtim. şuan ön iç lastik, arka tubuless devam ediyorum.
Önü tubuless'e döndersem mi yoksa arkayı mı iç lastiğe çevirsem kafamda deli sorular var...
 
  • Beğen
Tepkiler: bekirs07
Geri