Scudo Sports

700-23c ve 28c farki

Insansevmem

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2015
Mesaj
179
Tepki
229
Yaş
41
Şehir
İstanbul.
İsim
Erim
Bisiklet
b'Twin
Merhaba,

700-23c olan lastiklerimi schwalbe ultremo aqua olan lastiklerimi 28c bir lastikle degistirmeyi dusunuyorum. Avantajlari dezavantajlari ne olur? Maliyete deger mi? Tecrubeleriniz var ise paylasmanizi rica ederim.
 
Scudo
Merhabalar, ben de 700x23 lastik kullanıyordum(Maxxis Rouler). Daha sonra ileride çıkmayı planladığım tur için,lastik daha uzun ömürlü olsun ve bisiklet biraz da konforlu olsun, yük fazla zarar vermesin diye 28c lastik aldım(Michelin Dynamic Sport).
Denemek için 28 lastikleri takıp yaklaşık 400 km kadar sürdüm, tırmanış düz yol,şehir içi fark etmeden kullandım.

23c için diyebilirim ki daha hızlı,daha güven veriyor,daha iyi yol tutuyor(lastik kalitesiyle de alakalı),daha az ömürlü ve daha az yuvarlanma direncine sahip.
28c ise ,daha hantal,daha az yol tutan ve dolayısıyla virajlarda istediğim gibi güvenerek bisikleti yatıramadığım, uzun ömürlü ve daha rahat, konforlu bir lastik.

28c ye geçmeyi ne için düşünüyorsunuz acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: N.ÖZKAN
Cevap icin oncelikle tesekkurler. Bozcaada da minik bir tur yapmayi planliyorum. Genel olarak memnunum ama sanki saha guvenli hissedicem yol tutus konusunda diye dusunmustum. Tabi bir de patlama biraz daha az olur diye umud etmistim. Yoksa lastiklerimden memnunum aslinda.
 
Rica ederim ne demek :) Sanılanın aksine 23 lastik daha iyi tutuyor. Taban alanı genişlediğinden bir birim yere yapılan baskı daha kötü oluyor 28 lastiklerde. Bu yüzden 23 lastik daha iyi, kullanmadan önce ben de sizin gibi düşünmüştüm ama kullandıktan sonra yaşayarak öğrendim :) Patlama daha az olabilir evet, ama yine de şans işi bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Insansevmem
Beni yersiz 28c lastik harcamasindan kurtardiniz. Cok tesekkurler :) Bisiklette en cok keyif aldigim anlar o bisikletle yatma anlari,inislerde ya da dusuk suratte yoldaki bir seyden kacarken. 28c hantalsa direk elendi zaten
 
:) İsterseniz bir arkadaşınızda veya bisikletçide 28c lastikli bir bisiklet varsa deneyin, ben 28 leri çıkarıp 23leri takınca 'oh be yol bisikletine biniyorum' dedim :) Hantallığı kesinlikle hissediliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Insansevmem
Cok sasirdim bende 25 yada 28 alayim diyordum ama 23 iyiymis. Peki islak zemin icin hangi ozelligine bakmak lazim lastigin
 
23-25-28 bu lastiklerin amaçları farklı. 23 yol lastiği asfalt ister devrimle direnci az olur çok basınç ister patlaması daha zordur ama parke toprak yola hiç gelemez. 25 lerde yol lastiği dir biraz daha parkeye ve toprağa gelir iyi markaların devrilme katsayıları 23'lerinkinden de düşük oluyor. 28 oldukça kalın patika toprak Islak zemin Taşlı yollar için kullanılır fakat asfaltta ciddi ölçüde yavaşlatır.
Bozcaada kısa bir tur bencede değişmeye gerek yok ama patika gibi zeminler stabilize yollar söz konusuysa 25 alınabilir. 25 kışlık lastik olarak da kullanılabilir fren mesafesi oldukça düşer.
 
Zekeriya bey gayet güzel açıklamış tamamen aynı fikirdeyim
bende bugüne kadar 23 dışında hiç bir lastik kullanmadım bir kere 25c kullandım bariz şekilde çok daha rahat 28 biraz fazla olabilir 25c alıp lastiğinizi tur sonrası da geyet güzel bir şekilde kullanabilrisiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin Kalkan
Yol tutuşu ve patlak koruma açısından lastiğin yapısı, genişliğinden çok daha önemli. Yol tutuşu için en önemli faktör olan lastiğin hamuru ve patlak koruma aynı lastiğin hangi boyunu alırsanız alın aynıdır çünkü.

Daha geniş lastiklerin en önemli dezavantajı daha ağır olmalarıdır, 23c ile 28c arasında lastik başına 50-100 gram civarı ağırlık farkı vardır. Yuvarlanma direnci olarak da asıl etken lastiğin genişliği değil, hava basıncıdır. Geniş lastikler genelde daha düşük basınçlarda kullanıldıkları için daha konforlu olurlar ama yuvarlanma dirençleri biraz daha yüksektir.

Bozcaada, yol kalitesi olarak oldukça kötü bir durumda. Adanın tek yerleşim yeri olan ilçe merkezinde yolların büyük bölümü parke taşı, kalan yolların tamamına yakını soğuk asfalt, orman içlerinde falan yol bisikletine hiç uygun olmayan yoprak yollar ve patikalar da mevcut.

Bir günde yapacağınız 40-50 kilometrelik Bozcaada turu için yeni bir çift lastik almaya değer mi bilmem ama birkaç gün kalıp her gün bol bol gezecekseniz kısa ömürlü olmaları ile meşhur Ultremo Aqua yerine daha uzun ömürlü ve geniş lastikler kullanmanızda fayda var bence.
 
Ben daha önce 23 c lastik kullandım
bir türlü yeterli basınca ulaşamadım patlaktan başımı alamadım kilo da biraz fazla
kayseri de düzgün yol bulmak da mesele
4 5 defa bisiklet elimde eve gitmek zorunda kaldım en son dayanamadım bisikletin lastiği genişlettim 28c oldu hem konfor inanılmaz arttı patlak sorunum da bayağı azaldı
Hergün işe giderken bir iki mazgaldan geçmem gerekiyordu
 
@dr_mrh yeterli basınça nasıl ulaşamadınız?
Yer pompanız olması şart 100-150 psi değerleri metal gövdeli yer(AYAKLI) pompa ile sağlarsınız.
Kilo konusunda fark eden folding(katlanır) özellikli olmayan lastik kullanmak en kaliteli folding lastikler 120-130 psi yı destekler ama wired telli lastik çok rahat 145 psi ya kadar basılır. Tekrar 23 lastik alırsanız katlanmayan özellikli lastik seçiniz tabi iyi bir pompa ile.
 
Valla şimdi şehir biskleti kullanıyorum
jantlar ım 23 e uygun değil
Eski bisiklette çok denedim
ama yolda araçlar sıkıştırınca kenara kaçmam bazen kaldırıma inip çıkmam gerekiyor
eski bisikletim ile bir kaç defa bu hamle leri yaparken lastik yardım
Şu anda böyle iyiyim
yol bisikletine geçince tekrar tavsiyelerinize başvururum
 
Cevaplar icin cok tesekkurler, ultremolar icin oldukca butcemin uzerine cikmistim zaten simdilik 23c ile davm edicem. 25 mantikli ozellikle fren mesafesi acisindan. Bu sene tour de france ta da 25c kullaniyorlardi sanirim. Aslinda konustugumuz fark 2mm degil mi?
 
2 mm ama basınçtan hamur kalınlığına bir çok şey farklı. 25 mm olup da daha az alanda asfalta değen lastikler var. Bu iş biraz malzeme işide aynı zamanda. Çok kullanmışlığım yok ama conti, Michelin, gibi araba sanayinden gelen lastikler dayanıklı ama hamurları aşırı yumuşak. Vittoria benim favorim şimdiye kadar iki modelini kullandım çok iyi ayarlanmış malzeme. Scwable genel olarak uzak durma kararı aldım çünkü biraz lastik işte kafası. Malzeme iyi ama işçilik hiç yeterli değil. Tour de france da 25 seçilmesi sert bir yarış ayrıca parke yollar ve Islak zemin heleki ilk etaplarda çok fazla. 25 lastiğin viraj kabiliyeti de üstün. Tabi yarışlarda ağırlıklı tubular Kullanılıyor dolayısı ile rolling resistance farkı çol azdır.
 
Arkadaşlar kış/yağmur çamur vb için aynı marka, model ve kalite olacak olsa 23 mü, 25 mi yoksa 28 mi önerirdiniz?
 
@Çağlar Çağlayan

Ben tersini iddia ediyorum. Lastiklerde "aquaplanning" yani suda kayma olayı olmadığı sürece kuru zeminde geniş lastiğin daha iyi yol tuttuğunu iddia ediyorum. Sizin tezinize göre 23c lastikler 25 hatta 28c'lerden daha iyi yol tutuyor diyorsunuz. Boşuna lastiğin zemine bastığı yüzey alanını arttırmak için 29x2.25 kullanıyoruz desenize...
 
@uguryilmaz144 Dağ bisikleti ve yol bisikleti lastiklerinde durum farklı, dağ bisikleti parkurunda pürüzsüz bir zemin olmadığı için geniş lastik kullanmak daha geniş taban alanı sunar ; ve bu da daha kontrollü ve çok yol tutan bir sürüş sağlar.Kumlu,taşlı,topraklı zemin için bu idealdir. Ancak taban alanı geniş olduğundan birim alana düşen basınç az olur. Eğer temiz bir asfaltta ince lastik kullanırsanız lastiğin yere bastığı birim alanda daha çok basınç olacağı için bu daha iyi tutuş sağlar(yol bisikleti). Başka nasıl anlatabilirim bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: taner07
Ben 25 kullanıyorum Michelin Dynamic Sport.23 düşünüyordum normalde ama yollar İstanbul'un yolları olunca dedim biraz hızdan ödün verilebilir ki zaten bana çok da fark edeceğini sanmıyorum ama pek de emin değilim.Bisikleti daha hızlı yapacak ne varsa onu yapabilmek istiyorumLastikler ıslak zeminde çok kötü.Bildiğiniz sucuk yağ'da nasıl kayıyor bunlar da öyle.Schwalbe One düşünüyorum ama 23 mü 25 mi karar veremedim.Ne yapmalıyım sizce? Bisikletimin pek de konforlu olduğu söylenemez.Pek umursadığım bir kısım değil gerçi bu.
 
Geri