emirhan.dongel
Üye
- Kayıt
- 18 Nisan 2012
- Mesaj
- 48
- Tepki
- 28
- Şehir
- Konya
Arkadaşlar selamlar,
Detaylı açıklamadan önce peşin peşin soruyu özetleyeyim vakti olmayanınız vardır: Bisikletim 6'lı sistem, eski 18 vites olanlardan. Bu bisiklete, başka hiçbir parçayı değiştirmeden, 8'li Acera vites-fren kolu takımını takıp, 7-8 konumlarını kullanmadan da olsa çalışmasını sağlayabilir miyim?
Tanışma konumda anlattığım üzere eski dağ bisikletimi kullanmak durumundayım. Ben üniversite ve iş derken Konya dışında olduğum sırada kuzenim ve babam kullanmıştı, sağolsunlar köşebaşı bisikletçisine verip akşam almaktan başka bir şey yapmamışlar ve bu arada gidona muhtemelen çin malı ucuz bir çevirmeli (twist) tip vites "kolu" takılmış. Sürekli kaçan ayar, doğru düzgün vites değiştirememe ve özellikle de eldivensiz kullanımda elimi acıtması gibi sebeplerden tetik tipi vites koluna geçeceğim.
Ayrıca fren kollarımın da değişesi geldi; başlamışken cantilever tipi frenlerimi V frene çevireyim diyorum (daha uzun kolları daha yüksek moment uygulayabiliyor janta).
Bisikletim 1990'lardan kalma "18 vites" denilenlerden. 6'lı ruble var ve herhalde freewheel denilen cinstendir. Bu bisiklete çok masraf yapana kadar yeni bisiklete para biriktirmeyi düşünüyorum, o yüzden tekerlek-göbek-aktarıcı-kaset ruble geçişi, bu sırada anladığım kadarıyla gerekecek aynakol vs değişimine para ayıramıyorum. Sadece vites-fren kolu ve V fren geçişi yapabileceğim.
Sahibinden.com'da disk frene geçen bir kullanıcı 8'li sistem vites kollarına sahip Acera fren takımını satıyor. Vites-fren kolları, fren bacakları hepsi dahil 60 TL istiyor.
Ben bunu alsam 6'lı sistem eski bisikletime takabilir miyim? Eğer 2 vites boşta kalarak oluyorsa (eski arka aktarıcıyı son dişlide limitleyip son 7-8 konumlarını kullanmadan) bunu almayı düşündüm. Ama mesela bu vites kollarının vites aralıkları (çekilen tel uzunluğu) farklı mıdır bilemedim.
Şimdiden teşekkürler.
Detaylı açıklamadan önce peşin peşin soruyu özetleyeyim vakti olmayanınız vardır: Bisikletim 6'lı sistem, eski 18 vites olanlardan. Bu bisiklete, başka hiçbir parçayı değiştirmeden, 8'li Acera vites-fren kolu takımını takıp, 7-8 konumlarını kullanmadan da olsa çalışmasını sağlayabilir miyim?
Tanışma konumda anlattığım üzere eski dağ bisikletimi kullanmak durumundayım. Ben üniversite ve iş derken Konya dışında olduğum sırada kuzenim ve babam kullanmıştı, sağolsunlar köşebaşı bisikletçisine verip akşam almaktan başka bir şey yapmamışlar ve bu arada gidona muhtemelen çin malı ucuz bir çevirmeli (twist) tip vites "kolu" takılmış. Sürekli kaçan ayar, doğru düzgün vites değiştirememe ve özellikle de eldivensiz kullanımda elimi acıtması gibi sebeplerden tetik tipi vites koluna geçeceğim.
Ayrıca fren kollarımın da değişesi geldi; başlamışken cantilever tipi frenlerimi V frene çevireyim diyorum (daha uzun kolları daha yüksek moment uygulayabiliyor janta).
Bisikletim 1990'lardan kalma "18 vites" denilenlerden. 6'lı ruble var ve herhalde freewheel denilen cinstendir. Bu bisiklete çok masraf yapana kadar yeni bisiklete para biriktirmeyi düşünüyorum, o yüzden tekerlek-göbek-aktarıcı-kaset ruble geçişi, bu sırada anladığım kadarıyla gerekecek aynakol vs değişimine para ayıramıyorum. Sadece vites-fren kolu ve V fren geçişi yapabileceğim.
Sahibinden.com'da disk frene geçen bir kullanıcı 8'li sistem vites kollarına sahip Acera fren takımını satıyor. Vites-fren kolları, fren bacakları hepsi dahil 60 TL istiyor.
Ben bunu alsam 6'lı sistem eski bisikletime takabilir miyim? Eğer 2 vites boşta kalarak oluyorsa (eski arka aktarıcıyı son dişlide limitleyip son 7-8 konumlarını kullanmadan) bunu almayı düşündüm. Ama mesela bu vites kollarının vites aralıkları (çekilen tel uzunluğu) farklı mıdır bilemedim.
Şimdiden teşekkürler.


