Scudo Sports

55 km/h ile yanlış

serhat toy

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Nisan 2011
Mesaj
406
Tepki
361
Şehir
İzmir-Bandırma
55km/h ile yapılan bir yanlış ve gerçekleşenler...
Daha da kötüsü olabilirdi...

Grup halinde giderken aerobar kullanılması grubuda riske atar...bisiklete tam hakim olunamadığı için yakın giderken en küçük bir etki yakınınızdakiler ile temas sebebi olur...

Hele 55 km gibi bir hız da,jant tellerinin bir şeye değmesi yeterli...

 
  • Beğen
Tepkiler: Samet Demirtaş
Scudo
evet gerçekten ürkütücü ama aslında adam herkesin yapamayacağı bir şekilde kendini toparlıyor ancak son anda takla gelince herşey tekrar maf oluyor.o takla olmasa adam profesyonel bir şekilde kendini toplayabiliyor bir yandan helal olsun bir yandan geçmiş olsun derim :)
 
sağa geçince arka frene basıp dursaydı takla atmazdı
 
  • Beğen
Tepkiler: serhat toy
evet çok haklısınız .. allahtan daha kötü sonuçlar doğurmamış o an..mesafayı artırıp biraz daha uzaktan takip etmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: serhat toy
@ilker KISA

zaten arka freni sıkıp yavaşlıyor,arka tekerleği tamamen kitlemek istememesinin sebebi o hızda bütün yükü ve üstüne bunun 55 km ile ileriye doğru Torkunu telleri kopmuş yamulmuş ön lastiğe yüklemek çok büyük risk...

Sonrasında da tam duracak iken takla atması aslında o ana dek ne kadar şanslı olduğunun bir göstergesi...

O hızda asfalta gömülüp metrelerce sürüklenip ezik çürük kırık çatlak vs. bir sürü hasar alabilirdi...

Grup halinde yüksek hızlarda seyir halindeyken cidden dikkatli olmak lazım...
Bu ciddiyeti kaldıramayacak olanlarıda yol grubuna kesinlikle davet etmemek lazım...
 
Toprak yolda ön frene mi abanmış, yoksa orada dengesini yitirmiş teker bir çukura/taşa mı takıldı?
 
@Salih Dinçer
Taş yada bir toprak çıkıntısı bir şeye taklıyor... Ama çok fena olmuş yaa :S
 
@Salih Dinçer

Orada jant tel kopmaları ve yamulmaları yüzünden ön teker kitleniyor sanki...
Yani fren ya da bir şeye takılma yok...
 
Birileri mutlaka söylemiştir o hızlarda barın kulanılmaması gerektigini. Ama bir musibet bin nasihattan iyidir derler ya.

Tecrube olmus ucuz atlatarak bişeyler ögrenmiş. O seviyede birinin yapmaması gerektihgini bilmesi lazım.
 
Çok iyi toparladı herif yaw...
daha ciddi bişey de olabilirdi... geçmiş olsun diyelim :)
 
Bana göre çarpışma sonrası ön tekerlek kilitlenince takla attı bisiklet sürücüsü. 4 ön teker jant telinin kopmasıyla kazanın atlatılması gerçekten mucize. Demek ki o kadar yakından arkadaşınızı takip etmememiz gerekiyor bu tür kazaları önlemek için.
 
Deryar anında aerobardan tutunca bu kaza kaçınılmazdır. Zaten adamın arkasına girip deryar yapıyorsun, bir de aerobardan tutunca olabilecek en ufak bir aksilikte kontrol sende olmadığı için fren yapana kadar, ya da direksiyonu toplayana kadar olan oluyor...
 
olay basit aslında,öndekinin jantına sürtüyor ve ön tekeri ve arka tekeri arasında momentum farkı oluşuyor yani arka teker ön tekerden daha hızlı dönüyor hal böyle olunca ön teker yalpalıyor ve tekrar aynı hıza gelmeye çalışıyor ve sonundada düşüyor burda yapılması gereken biraz daha hızlanmak böylece ön teker kendine gelirdi sonrada kontrollü şekilde durabilirdi.
 
@ilker KISA

toprak yolda slick lastikle arka freni o hızda sıksaydı bisiklet kayarak yan yatardı. muhtemelen daha kötü yaralanırdı. eğer arka freni çok az sıksaydı bu sefer oldukça uzun bir süre gitmeye devam ederdi ancak taş toprak arasında yol bisikletiyle o hızda gitmek iyi bir tercih değil.

tekrar hatırlatma: bisiklette arka fren ikincil frendir, ideal fren sadece ön frenle yapılandır. durabileceğiniz en kısa mesafede durmak için arka tekerleğin neredeyse havadan kalkması gerekir. bu durumda zaten arka freni sıkmak bir işe yaramaz çünkü yola tutunma sağlamıyordur...

çoğu insanın sağ ellerini daha iyi kullandıkları düşünülerek avrupa birliğinde satılan bisikletlerde artık sağ elle ön freni kontrol ediyorsunuz (en azından bisikletler böyle satılmak zorunda)
tabi ön freni kullanmayı öğrenmek lazım.


bkz: (link)


ayrıca antreman yapan bir grup insan arasında çok nadir olabilecek birşey bu, gerçek bir risk değil. aerobarda zaten sadece yüksek hızlarda kullanılır. zira hava sürtünmesi hızın karesine bağlı olarak artar. (20 km'de x olan hava sürtünmesi 40 km'de 2x değil 4x olur) bu yüzden hızlandıkça aerobarlar çok daha büyük avantaj sağlamaktadır.
 
Tam işte kurtuldu derken adam takla attı herşey berbat oldu :) Ama gene çok ucuz atlatmış ön tekeri toparlayamasa kendini ve öndekini hatta kamerayla çekim yapanı bile düşürebilirdi
 
@MertDokur

Sadece uzun aralıklarla yol alırken. ;) :in:
Böyle öndekinin boşluğundayken aerobar dan tutarsa,öndeki azıcık sağ yaptığı anda soldan vuran rüzgar da boş anında yakalarsa , sonuç en iyi bu olur :)
 
bence ön jant teli kırılmış gibi baksanıza ön teker dans ediyor :S
 
Geri