Scudo Sports

3'lü vites koluyla 2'li aynakol kullanımı?

Paslı Bisiklet

Daimi Üye
Kayıt
13 Mart 2011
Mesaj
370
Tepki
156
Şehir
...
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Downhill-Freeride
Merhabalar,
7 senedir yatmakta olan NG650'mi tekrardan toparlamaya çalışıyorum. Yaşadığım şehir Maraş'ta düzlük yolun neredeyse olmaması sebebiyle 24-34-42 aynakoldan kurtulup, yine kare göbekli 22/36 aynakol takmak istiyorum.
Öncelikle bunun uyumu hakkında sizden teyit edeyim:

Screenshot_20221015_211917.png
Screenshot_20221015_211923.png
Eğer uyumlu, OK derseniz...

Aynakol'daki H ve L ayar vidaları ile konumu limitlendirebileceğimi öğrendim. Fakat yine de vites ayarından yanlışlıkla 3'e atma ihtimalim var mı? Böyle bir durumda zincir mi atacak, yoksa limitlendirdiğim için oraya hiç gidemeyecek mi?
 
Scudo
Aynakol'da koruma olmaması biraz tehlikeli oluyor. Vites konusunda sıkıntı olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Paslı Bisiklet
Aynakol'da koruma olmaması biraz tehlikeli oluyor. Vites konusunda sıkıntı olmaz.

Teşekkür ederim. Zincir atması gibi problemler mi oluyor, yoksa güvenlik/yaralanma manasında mı dediniz?
 
Bu hususta benim rahatsız olduğum iki konu var;
1- Aynakolda koruma kapağı olmaması
2- Tek yada çift dişli Aynakol kullanılması

Yine her zamanki gibi profesyonelleri tenzih ederek konuşuyorum.

Kapak olsun 100gr hadi 200 gr olsun, Aynakola extra dişli 500 gr ağırlık yapsın bu kadar farkeden ne profesyonel olmayan bir bisiklet kullanıcısı için? Normal bir insan ben mesela, 100 küsur kiloyum susadimmi iki tane 0.5 lt su deviririm, çok cok afedersiniz ama lavaboya ciktimmi 1.5 kg zayiflarim 😅😅

Şimdi bazı arkadaşlar hemen çıkışmadan söyleyim, geçmişte hayat tarzım olan, çocuklugumdan beri bindigim spor motosikletlerden, hareket eden kütlelerin hafifliği konusunu çok iyi bilirim. Özellikle amortisör çalışması, yol tutuş ve yatış açısı hususlarında çok önemlidir ancak, tamamen profesyonel olmayan bisiklet ve sürücülerinde önemi pek yoktur. Bu tarz bisikletler ve sürücüleri, iyi amortisörlere, yüksek hızlara, büyük yatış açılarına sahip degillerdir ve saliseler ile yarışmazlar.

Koruma kapağının faydaları zaten aşikar, tartışmaya bile gerek yok. Aynakol hususundada kim daha fazla dişli oranına sahip olmak istemezki? Rahatlık sağlar düz yolda, yokuş tırmanırken, iniş yaparken, hız yaparken...vs Malum şehirde yada yollarda her koşul var.

Arkada salata tabağı gibi bir ruble, incecik her an kopabilecek bir zincir, çapraza fazlaca düşen aktarma organları. Ha fiyat derseniz birde tavanlarda, bisiklet parcasina, Japon spor motosiklet parcasindan daha fazla ucret istiyorlar.

Bunların nedenini söyleyim size: Mental Masturbasyon 😅😅

Aynı şey gecmişteki motosikletçi grubum içinde geçerliydi. Yok son susturucu taktım 3 kilo hafifledi, yok grenaj civata setini alüminyum ve içi boşaltılmış set ile değistirdim, yok hafif gidon taktım, manetleri değiştirdim... Sanki Nürburgring pistinde WSB yarışında son düzlüge girerken, 56 derece yatırdığı motosikleti ile viraj çıkışı gaz açarak saniyenin 1/10 kadar tur zamanını kısaltacak.

Böyle yaparak az önce yukarida yazdigim şeyi gerceklestirip zihnimizi rahatlatıyoruz 😅😅


Ha gidip 25 kiloluk apartman görevlisi bisikleti alıp gezelimde demiyorum, orta ve uzeri kalitede, parca fiyatları motorsuz taşıt mantigina uyan, uç noktalarda gezmeyen, potansiyelimize göre secimler yapabiliriz.
 
Teşekkür ederim. Zincir atması gibi problemler mi oluyor, yoksa güvenlik/yaralanma manasında mı dediniz?
İkisi de oluyor zincir dişliyi geçiyor dışarı atıyor sonra pedala kadar takılabiliyor, birde ayağına takıldığını düşün. Sonuç olarak tehlikeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Paslı Bisiklet
Bu hususta benim rahatsız olduğum iki konu var;
1- Aynakolda koruma kapağı olmaması
2- Tek yada çift dişli Aynakol kullanılması

Yine her zamanki gibi profesyonelleri tenzih ederek konuşuyorum.

Kapak olsun 100gr hadi 200 gr olsun, Aynakola extra dişli 500 gr ağırlık yapsın bu kadar farkeden ne profesyonel olmayan bir bisiklet kullanıcısı için? Normal bir insan ben mesela, 100 küsur kiloyum susadimmi iki tane 0.5 lt su deviririm, çok cok afedersiniz ama lavaboya ciktimmi 1.5 kg zayiflarim 😅😅

Şimdi bazı arkadaşlar hemen çıkışmadan söyleyim, geçmişte hayat tarzım olan, çocuklugumdan beri bindigim spor motosikletlerden, hareket eden kütlelerin hafifliği konusunu çok iyi bilirim. Özellikle amortisör çalışması, yol tutuş ve yatış açısı hususlarında çok önemlidir ancak, tamamen profesyonel olmayan bisiklet ve sürücülerinde önemi pek yoktur. Bu tarz bisikletler ve sürücüleri, iyi amortisörlere, yüksek hızlara, büyük yatış açılarına sahip degillerdir ve saliseler ile yarışmazlar.

Koruma kapağının faydaları zaten aşikar, tartışmaya bile gerek yok. Aynakol hususundada kim daha fazla dişli oranına sahip olmak istemezki? Rahatlık sağlar düz yolda, yokuş tırmanırken, iniş yaparken, hız yaparken...vs Malum şehirde yada yollarda her koşul var.

Arkada salata tabağı gibi bir ruble, incecik her an kopabilecek bir zincir, çapraza fazlaca düşen aktarma organları. Ha fiyat derseniz birde tavanlarda, bisiklet parcasina, Japon spor motosiklet parcasindan daha fazla ucret istiyorlar.

Bunların nedenini söyleyim size: Mental Masturbasyon 😅😅

Aynı şey gecmişteki motosikletçi grubum içinde geçerliydi. Yok son susturucu taktım 3 kilo hafifledi, yok grenaj civata setini alüminyum ve içi boşaltılmış set ile değistirdim, yok hafif gidon taktım, manetleri değiştirdim... Sanki Nürburgring pistinde WSB yarışında son düzlüge girerken, 56 derece yatırdığı motosikleti ile viraj çıkışı gaz açarak saniyenin 1/10 kadar tur zamanını kısaltacak.

Böyle yaparak az önce yukarida yazdigim şeyi gerceklestirip zihnimizi rahatlatıyoruz 😅😅


Ha gidip 25 kiloluk apartman görevlisi bisikleti alıp gezelimde demiyorum, orta ve uzeri kalitede, parca fiyatları motorsuz taşıt mantigina uyan, uç noktalarda gezmeyen, potansiyelimize göre secimler yapabiliriz.

Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Hafiflikle ilgili bir takıntım yok aslında. Sıkıntım şu: Maraş çok engebeli bir şehir. Şuan en kısa vites oranım 24 aynakol / 28 ruble'den 0.85 gibi yüksek bir oranım var. 34 lük ruble taksam bu oran 0.70 civarlarında, aynakolu da 22 lik yapsam 0.64 gibi güzel bir oran elde edebileceğim ki, rampaların çok dik olduğu memleketimde yüksek kadans ile dizime zarar vermeden tırmanabilirim diye düşünüyorum. Yine de tavsiyelerinize dikkat edeceğim. Teşekkür ederim tekrardan .
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Teşekkür ederim. Zincir atması gibi problemler mi oluyor, yoksa güvenlik/yaralanma manasında mı dediniz?
Bende de korumasız aynakol var. 2 yıldır kullaniuorum hiç zincirin dışa düşmesi sorununu yaşamadım Fakat size kesin söyleyebileceğim şey, paçanız dişlilere çok takılıyor benim esofmanlarin çoğunda sağ parçada 1er 2şer delik var. Paça bandı kullanmak şart fakat yine bazen takılıyor. Bunu da degerlendirebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Paslı Bisiklet
Bende de korumasız aynakol var. 2 yıldır kullaniuorum hiç zincirin dışa düşmesi sorununu yaşamadım Fakat size kesin söyleyebileceğim şey, paçanız dişlilere çok takılıyor benim esofmanlarin çoğunda sağ parçada 1er 2şer delik var. Paça bandı kullanmak şart fakat yine bazen takılıyor. Bunu da degerlendirebilirsin.

Teşekkür ederim. Evet paçanın takılma işi de tahmin ettiğim ihtimallerin içerisindeydi. Artık ya paça bandı, ya da en azından sürüş esnasında paçaları çorabın içine sokmak gibi çözümler geliştireceğiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Bu hususta benim rahatsız olduğum iki konu var;
1- Aynakolda koruma kapağı olmaması
2- Tek yada çift dişli Aynakol kullanılması

Yine her zamanki gibi profesyonelleri tenzih ederek konuşuyorum.

Kapak olsun 100gr hadi 200 gr olsun, Aynakola extra dişli 500 gr ağırlık yapsın bu kadar farkeden ne profesyonel olmayan bir bisiklet kullanıcısı için? Normal bir insan ben mesela, 100 küsur kiloyum susadimmi iki tane 0.5 lt su deviririm, çok cok afedersiniz ama lavaboya ciktimmi 1.5 kg zayiflarim 😅😅

Şimdi bazı arkadaşlar hemen çıkışmadan söyleyim, geçmişte hayat tarzım olan, çocuklugumdan beri bindigim spor motosikletlerden, hareket eden kütlelerin hafifliği konusunu çok iyi bilirim. Özellikle amortisör çalışması, yol tutuş ve yatış açısı hususlarında çok önemlidir ancak, tamamen profesyonel olmayan bisiklet ve sürücülerinde önemi pek yoktur. Bu tarz bisikletler ve sürücüleri, iyi amortisörlere, yüksek hızlara, büyük yatış açılarına sahip degillerdir ve saliseler ile yarışmazlar.

Koruma kapağının faydaları zaten aşikar, tartışmaya bile gerek yok. Aynakol hususundada kim daha fazla dişli oranına sahip olmak istemezki? Rahatlık sağlar düz yolda, yokuş tırmanırken, iniş yaparken, hız yaparken...vs Malum şehirde yada yollarda her koşul var.

Arkada salata tabağı gibi bir ruble, incecik her an kopabilecek bir zincir, çapraza fazlaca düşen aktarma organları. Ha fiyat derseniz birde tavanlarda, bisiklet parcasina, Japon spor motosiklet parcasindan daha fazla ucret istiyorlar.

Bunların nedenini söyleyim size: Mental Masturbasyon 😅😅

Aynı şey gecmişteki motosikletçi grubum içinde geçerliydi. Yok son susturucu taktım 3 kilo hafifledi, yok grenaj civata setini alüminyum ve içi boşaltılmış set ile değistirdim, yok hafif gidon taktım, manetleri değiştirdim... Sanki Nürburgring pistinde WSB yarışında son düzlüge girerken, 56 derece yatırdığı motosikleti ile viraj çıkışı gaz açarak saniyenin 1/10 kadar tur zamanını kısaltacak.

Böyle yaparak az önce yukarida yazdigim şeyi gerceklestirip zihnimizi rahatlatıyoruz 😅😅


Ha gidip 25 kiloluk apartman görevlisi bisikleti alıp gezelimde demiyorum, orta ve uzeri kalitede, parca fiyatları motorsuz taşıt mantigina uyan, uç noktalarda gezmeyen, potansiyelimize göre secimler yapabiliriz.
Selam, ağırlık konusunda genellikle yazdıklarınıza katılıyorum.
Ancak,

- aynakol koruması: Aynakolu değil bacağı ya da uzun ve bol paçalı kıyafetleri korumak amaçlıdır. Şehirde ve genellikle günlük kıyafetlerle kullanılacak ise kullanılması gereken bir parça olduğunu düşünüyorum. Fakat tayt ya da şort ile kullananlar için bir ehemmiyeti olmamakla birlikte özellikle mtb sürümlerinde korumalı bir aynakol ile ne kadar sıkıntı yaşanabilir ona da bakmak lazım. Koruma olmadan bile dişlileri arasına takılan/sağlanan dallar, çalılar vs, çok sıkıntı yaratıyor. Az olsa bile sıkıntı yaratması kullanmamak için bir sebep. Ağırlığı da 100-200gr değil max 25-30gr dır onların.

- 2x ya da 1x aynakol kullanımı:kendi adıma konuşuyorum tabi, bunu yapmanın ağırlığa avantajları, ön attırıcı olmaması (1x lar için) + ön vites kolu, teli, hortumu olmaması. 1x ya döndürme in ağırlık için avantajı olabilir ama 2x için aynısı söz konusu değil. Fakat: benim için 1x ya geçmenin ağırlıktan daha önemli avantajları var. Solda vites kolu olmaması çok büyük bir rahatlık. İnanın çapraza düşmek çok ufak bir detay oluyor. Yalnızca sağdaki vites kolu ile ayar yapmak. Düz ve basit. Dezavantaj ise, dişli oranları ile ya rampa kolay olacak ya son hız yüksek olacak. Bu da şehirde de binilen mtb ler için geçerli. Onlar da 2x yapmalı bence, çünkü şehirde ormanda oldupu gibi panik vites değişimi olmuyor. Solda kol olması çok da yormaz diye düşünüyorum.

Bana göre mental mastürbasyonun bir tık üzerinde. Başkalarını bilemem 😉
 
Geri