Scudo Sports

3D printer ile bisiklet yapmak

Kayıt
15 Ağustos 2018
Mesaj
13
Tepki
2
Şehir
linyatlı
İsim
kemal lazaroğlu
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Castello
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
3s printerdan kadroyu parça parça çıkarıyoruz birlerşim noktaları haricinde sonra .bunu kevlar ve karbonla kaplıyoruz bunun için mühendia olmanızada gerek yok bize kalan tek iş kaplama oda kolay belki maliyeti azaltmaz ama deneyim para ile alınmaz telden yazdım özen gösteremedim kusura bakmayın .

Karbon fiber, kevlar ve 3d yazıcınız varsa bu iş tamamdır.
Aslında bu işlemi strafor lede yapabiliriz ama enduro bisikleti strafor ile yapmak bize hem zaman hem de para kaybettirecektir burada yapmamız gereken tek şey, basmak kaplamak ama şöyle ki furş yatağı ve kadronun diğer birleşim noktaları metalden olacak bunun nedeni de plastikten yapılan birleşim noktalarının kaplanmaması video var atayım buraya belki yaparsınız. Bende yapıcam ama kaplama için kevlar ve karbon fiber kumaş bulamıyorum sizin bildiğiniz varsa atabilir misiniz birde buna mühendislik önemli değil bunuda belirteyim. Birde bunun maliyet olarak bir getirisi olur mu?
 
Scudo
Abicim eger ne kullaniyorsan hemen onu birakmalisin. Yazdiklarinin teknik olarak karsiliginin olmadigi gibi bunlari yazarken acaba eleman nasil bir ruh halinde diye endişe ettim
 
@mariokaldato
arkadas strafor derken strafordan kalıp cıkartıp üstüne karbon yapayım demek istemiş cumhur abi..ki kadrolarda bu şekilde yapılıyor zaten..3d yazıcı fiikride olabilir lakin evde yapılacak birşey değil cumhur abi.fakirin umut dolu hayelleri işte..ve epoksi karışımı ne çok olacak ne az olacak.çok olursa çok sert olur kırılır..az olursa yumuşak olur olmaz..ölçümler iyi olmalı..o işlerde evde pek olmaz..ama umut fakirin ekmaaa işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: uğurdoğan50
3d printer ile yapılan bu bisiklet söylediklerine göre titanyumdan sağlammış;
188664

Farklı örnekleride mevcut;

Bina bile inşa edilebilen bir teknolojiden bisiklet kadrosu beklemek çok abes değil esasen. Konu kötü bir troll denemesiyle açılmış olsa da gerçek bir konu olduğu aşikar :)
 
İşin içinde hiç mühendislik yok diyorsunuz yani.

En başta konuyu açan arkadaşın belirttiği bunun yapılacağı ve dan dun yapılıp hiçbir mühendislik gerektirmediği.

Eğer Berk Bey'in de söylediği gibi kadro titanyumdan sağlamsa ciddi bir mühendislik hesabı gerektireceğini düşünüyorum ki standart gövde tasarımın dışına çıkılması da yük dağılımını uygun yapabilmek adınadır kuvvetle muhtemel.
 
Mühendislik gerektirmiyor çünkü hazır ölçüler var ve bu kadro için furş yatağı orta göbek ve birleşim yerleri üreten bir marka var hazır 3d modeli alıyorsun epoksi kevlar ve karbon ile kaplıyorsun bunun dışında bir bisiklet ustası kalitesiz enduro bisikletin birleşim yerlerini kesiyor ve strafor ile birleştirip kevlar ve karbonla kaplıyor amacım trollük falan değildi hayalim kendi kadromu yapmak yaşımda öyle büyük falan değil yani boş yorumun manası yok


@mariokaldato

Aslında haklısınız ama ben sizin kadar bilgili değilim dalga geçmek yerine doğruyu gösterirsrniz çok daha iyi olur d
 
@Kendim Yapıyorum Yaşının bir önemi yok. Yazdığın cümleleri iyi seçeceksin. Buraya mühendisliğin önemi yok yazmak yerine hazır ölçüleri, çizimleri var ne yapmam gerek yazsan yardımcı olurdu çoğu kişi. İnternetten detaylıca araştırman gerek önce kadro geometrisi nasıl olur, karbon fiberi nası üretilir ya da kullanılır gibi. 3b yazıcı için hazır çizim nasıl kullanılır vs. Başkasından yardım bekleme böyle konularda git kütüphaneye yığınla kitap var araştır öğren (bence).
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Özcan
Şu Evga'ları satsan güzel bir TT çıkar mı?
 
Bende araştırdım birleşim yerleri hariç hazır kalıbı çıkartıp kaplıyorsun, bunun ne getirisi olur bilemiyorum, belki kadroyu ucuza getirirsin tabi oda ne kadar sağlam olur meçhul.
 
Kardeşin layer oryantasyonu hakkında hiç bilgisi olmasa gerek. Mühendislik kasmaya gerek yok falan demiş. İddaa lı bir çocuk...
 
Geri