Scudo Sports

33 km/s hızla giderken bisikletim dağıldı!!!

Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
42
Tepki
8
Şehir
Çanakkale/Biga
Bisiklet
Cannondale
Merhaba arkadaşlar bende Canondale F9 model bisiklet var ve size başımdan geçen olayı anlatmak istiyorum...
Dün, her zaman bisiklete bindiğim saatte bisiklete bindim tekrardan normal şekilde gidiyordum ve hızım da 33 km/s idi ve yokuş aşağıya gidiyordum. Pedal çevirdim ve zincir bi anda çıktı. :eek: Zincir aynakoldaki en büyük dişli de arka dişlilerden de en küçük dişlideydi yani son vites 24'te gidiyordum. Ve bileklerim kirlemesin diye ayağımı pedaldan kaldırdım zincir de bu sayede pedaldan çıkmış oldu. Her neyse bunun üstüne arka viteste de bi anormallik vardı eskiden bunu hissediyordum ama çok önemli değildir diye pek bakmadım + ön lastiğim patlamış. Sizce bu normal mi, acaba benim bisikletin ömrü dolmuş mudur? Yeni bisiklet alırsam ne almalıyım? :agla: Not: Daha önceden de normal şekilde giderken çok kez buna benzer durumlarla karşılaştım...
 
Scudo
Ön vitesin ayarı yok sadece.
 
Ahmet kardes bir bisiklet oyuncak degildir. 33km/s süratla giderken bileklerim kirlenmesin diye ayaklar pedaldan kalkmaz, bu forumda yasi kücük olanlarda var ve bu sekilde bir örnek vermek hic de iyi degil. Gelelim zincirine, bisikletini aldin alali hic zincirini yada dislilerini degistirdin mi yada disli ve zincir yipranmismi diye bakim yaptirdinmi? Zincir atmaylan ve lastik patlamaylan bisikltet eskidi/ömrü doldu denmez. Bisikleti al ve senelerce disli ve zincir bakimi yapmadan lastik degistirmeden vites ayari yaptirmadan bisiklet sür sonrada bir sey olunca bisikletim mi eskidi diye sor varmi böyle bir dava, bu parcalar nede olasa yipranan parcalar. Bir araba alirsin ve fren balatalarini degistirmesen ne olur, arabanin freni gün gelir tutmaz, bu durmda sen arabayi mi degistireceksin fren tutmuyor diye? Cannondale iyi bir markadir, sana tavsiyem iyi bir bisikletciye git ve bisikletine bakim yaptir. Böylec hersey tekrar yoluna girecektir.
 
Cannondale gibi bir markada bisikletin bakımsızlığından başka birşey gelmiyor aklıma yazdıklarınızdan.
 
Ya başlığa bakınca maşa, teker falan gerçekten dağıldı zannettim.
Sıkıntı yok dostum, sadece zincirin atmış. Ayar yaptırıp keyifle pedallamaya devam edebilirsin... :in:
 
En büyük fobim yokuş aşşağıya giderken jantların yerinden çıkması, maşanın kadroda ayrılması vs vs :) Başlığı görünce bende baya tırsarak girdim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: baris34ince
@Musa S.
Klasik yol bisikletimle hafif eğimli yolda 40 km ile seyrederken, maşa bir anda kırıldı ve kendimi trafiğin tam ortasında yerde buldum , kaskımda yoktu ve kaşım yarıldı.Bisikleti önceki gün almıştım 1 akşam sürebildim sadece, sonra geri verdim satıcısına :).Şu an sedona 711 kullanıyorum.

Ahmet Ali'nin sorununa gelince bisikletin detaylı bir bakımı hakediyor , bunu yaptırdıktan sonra gayet rahgat şekilde binebilirsin :)
 
Bisikletinin halini düşünme bence o hallolur. Dua et zincir kopup, jantla kadro arasına girip tekeri kilitlememiş de takla atıp sakatlanmamışsın. Güzel bir bakımla ve bundan sonra tedbirli sürüşlerle uzun yıllar kullanırsın o bisikleti...
 
Hepinize teşekkür ederim cevaplar için :)) evet biraz bakım eksikliği vardı ama bundan yaklaşık 2 hafta önce baya bi bakım yapmıştım yani kafam karıştı o yüzden dedim bakım yaptıktan sonra neden oldu diye :D Yalnız bisikletçiye götürsem bisikleti daha kötü yapıyorlar bunu eski bisikletlerimde tecrübe edindim çok kötü iş yapıyorlar burda yani yapabildikleri tek şey lastik ve top şişirmek hava pompasıyla.Eski bisikletimi bi bisikletçiye vermiştim ve yemin ediyorum bakımsız haliyle 200 km gittiysem bakımdan alınca en fazla 50 km gitti. O yüzden bakımı nasıl yapabilirim kendi başıma?
 
Bununla geçmiş olsun,işin sevindirici yanı sakatlanmamışınız,

Bisiklet'te makina gibi bakımı yapılırsa,uzun yıllar sizi taşır
 
@Ahmet Ali Demir


İnternette bakımla ilgili yüzlerce video çıkıyor onlardan yola çıkarak bisikletinizin bakımını yapabilirsiniz.
 
Hımm teşekkür ederim hepinize benim için onca bilgi verdiniz borçlu hissettim kendimi şimdi neyse tekrardan çok teşekkür ederim hepinize :D
 
Ahmet kardeşim öncelikle geçmiş olsun, diğer forum üyelerinin de belirttiği gibi bakımsızlıktan kaynaklanan bir sorun yaşadığını düşünüyorum.Başlığı okuyunca ciddi anlamda endişeye kapıldım acaba maşayı kadroyu mu dağıttı diye, başlık açarken sorunu net, kısa ve abartmadan özetlemekte fayda var.
İkinci bir konu ise bisiklet bakımının nasıl yapıldığı konusunda sağ üst köşeden arama yaparak onlarca konuya, internetten ise yüzlerce başka konuya bakabilirsin.Böylece forumdaki başlık - mesaj kirliliğinin önüne geçmiş oluruz.Tecrübe kazandıkça bunların önemini daha iyi anlayacaksın.İyi forumlar :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ali Demir
vites ayarlarını muhakkap yaptır, en azından 200km de bir zincirlerini yağla. senin yerinde olsam bisikleti baştan aşağıya bir bakımdan geçiririm kardeşim.
 
Kendinize güvenmiyorsanız bu ilk bakımı işi bilen bir bisikletçide yaptırmanızda ve yapılırken seyretmenizde fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ali Demir
Korkarak tıkladım yaw bisiklet dağıldı diye görünce. Zincir atmış meğer :)

İki çift vida vardır her iki viteste kardeş, onları sıkarak gevşeterek attırıcıların ne kadarlık bir mesafede gezineceğini kısıtlayabilirsin, zincir atmasını engellersin. Youtube'dan falan bir vidyo bul, ya da bir google yap, ya da bir bisikletçiye falan uğra. Birkaç dakkalık bir iş.
Kendin öğrenmende fayda var ama vites ayarları kaçar sık sık.

Ayaklarını da pedaldan kaldırma, yok öyle bir hareket, paça bandı falan al eşofmanla kullanıyosan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ali Demir
Yok durum o kadar vahim değil ya :D Yarın bakıma başlıycam ve frenler de baya eskimiş gibi duruyor acab bendeki V frenleri söküp disk fren alsam daha iyi olur mu, uyar mı bisiklete veya disk frenler daha mı iyidir v frenlere göre?
 
yokuş aşağı hele son viteste kardeş azrail selam etmiş sana.
 
Geri