Scudo Sports

3.köprü ve halkımızın fırsatçılığı

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.145
Şehir
istanbul
Son günlerde biliyorsunuz arkadaşlar 3.köprü olayı iyice hız kazandı.Güzargahı belli oldu.Güzargah garipçe köyü ve poyrazköy yani istanbuldaki son güzel mekanlar.İşin garibi buralarda yaşıyan insanlar köprünün tam üzerlerinden geçicek olmasından çok mutlular.nedeni tabiki rant evlernin fiyatı artıcakmış..
Yani o güzel köyümüzün insanları diyoruz ya o insanlar artık benim için bitmiştir.Hiçbirinin sanata doğaya hiçbirşeye saygısı yok varsa yoksa para..
Köprüyü yapanlardan bence daha çok suçlu bu insanlar.Çok kızgınım anlatamam yani.
 
Scudo
O fırsatçılığı halkmız yapmazsa yurt dışı kaynaklıda olsa birileri yapacak. Bırak halkımız yesin. Ne şanslıyızki gelecek nesillerden çok daha güzellerini görmekde bize nasip oldu. Garipçeyi ve başka yerleri yalın haliyle biz yaşadık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Türkölmez
Bütün ülkeyi istanbula toplarlarsa olucagı budur.Ben böyle birşeyi dünyanın hiçbiryerinde görmedim.Koskaca türkiye istanbulda.Bu köprü neyiçözücek?Şehir içindeki yolları genişletmeden,park sorununu çözmeden,çarpık yapılaşmayı çözmeden 8 ane daha köprü kursan ne olcak.Zaten mevcut köprülerden dolayı bir trafik yokki.Trafik köprülerden sonra başlıyor ana alterler 2 şeritli 3 şeretli bir şeridine millet park ediyor.Bu ülke adam olmaz bu halk hiç adam olmaz.Ufak umudum vardı oda gitti.
 
@Berke ÖZTÜRKMEN

berke abi,maalesf secilken güzergahtan ötürü istanbul trafigine katkısı yüzde 10 bile olmıycak..(bakınız,ulaştırma uzmanlarının açıklamaları..)

zira merkeze uzaklıgı 34 km olldugu düşünülürse,git gel 68 km fazladan yol almayıu kimse düşünmiycek...

transit gecişlerin istanbul üzieirndeki yükü de yüzde 10 dan daha fazla degil...

sonuc:böyle kaç köprü daha koyulucak???(her köprü büyükdere caddesine baglandıktan sonra:)
 
Zamanında Türkiye'de yollar gelecekteki trafik potansiyeli ve şehir plancılığı göz önüne alınarak yapılmadığından bugün şehir içi anayollarda trafik sıkışıklığı yaşıyoruz. Yaya yolları buna keza. Kaldırım çalışmaları ve düzenlemeleri ile mevcut dar yollardan çalınarak yapılıyor sonuç yine trafik sıkışıklığı. Olmayan bisiklet yollarını hiç söylemiyorum bile.

Ama şimdi durum böyle iken ve nüfus her geçen yıl artarken yapılacak bir köprünün doğadan çaldığını ya da uzak olduğunu söylemek ne fayda getiricek? Bizler işimize giderken trafik sıkışıklığını yaşıyoruz, bunu çocuklarımız çok daha beter yaşayacaklar. Tek çare trafiği rahatlatacak ek yollar, köprüler yada ulaşım tekniklerinin geliştirilmesi.

İzmir için dahi iki karşı yakanın birleştirilmesi için denizden tüp geçit projesi var. Bu belki çok yakın bir gelecekte olmayabilir ama bir gün gelecek zorunlu olacak.

Kimse yanlış anlamasın ben olaylara neden-sonuç ilişkisi içinde bakan bir insanımdır. Birşey kötü olmuşsa veya kötü sonuçlar getirmiş ve artık önüne geçmek mümkün değil ise bence yarar sağlayacaksa bir miktar daha eziyet yada zarara katlanmak zorunda kalınabilir. Ancak elbette en güzeli hatayı baştan yapmamak.
 
Ulaşım için yapılan köprüden ne kadar trajikomik bir beklenti.
 
şu anı düşünmeyin bence

bundan bir 5 yıl sonra gelişen istanbul
kırsal alandan kente göç...

şu anda tam hatırlamamakla beraber %25-30 gibi bir oran kırsal yaşam sürüyor...
gelişmiş ülkelerde bu %5-6...

bu gün türkiye de iş olanağı fazlalığıyla öne çıkan ilk şehir herkes kabul ederki istanbul ve istanbul hergeçen gün gelişen büyüyen bir kent... bir metropol...

şu an trafiğimize katkısı olmayacak olan o köprü bundan 5 yıl sonra gereken talebi karşılamakta zorlanacak...

buna ek olarak yapılan marmaray projesi köprü trafiğini bence büyük ölçüde rahatlatacak ancak istanbul coğrafi konum itibariyle bir ticaret yolu üzerinde...

herşeyden önce karayoluyla yapılan ticarete bence büyük bir hız kazandıracak her sabah ve her akşam 4 saat beklemek yerine(tırlar) artık istanbul içi trafiğine girmeden kuzey otoyolundan geçip gidecekller....

ne 1. çevreyolunu ne 2. çevreyolunu işgal edecekler...

bence günümüzü değil biraz daha ilersini düşünmek lazım diye düşünüyorum...

belki hatalı laf etmişimdir yanlış birşey söylemişimdir
affola=)=)=)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke ÖZTÜRKMEN
İstanbulun 3. köprüye ihtiyacı var diyorsunuz.Trafiğin hiç olmadığı yerleremi kurmak gerek o 3. köprüyü o zaman ?
 
bakın atladığınız bir konu var olay sadece şehir içi trafiği rahatlatmak değil....

ileriye yönelikte bir yatırım bu...
boğaz trafiğini ciddi ölçüde rahatlatacak olan marmaray projesi var zaten halihazırda ve yenikapıdan binip kartala kadar gidebileceğiniz bir raylı sistemden bahsediyoruz....
şahsen ben bir araba yerine onu tercih ederim ve benim çokta işime yarıyacak bisiklete binmek için bostancıya veya caddebostana gitmek benim için artık çok daha kolay olacak...
bakın bir kişi eksildi bile boğaza çıkacak araba sayısından....


istanbul trafiğini halletmenin tek yolu sürücüleri bilinçlendirmek....
tek çağre....
birde trafiğe çıkartılan araç sayısına bir sınır getirmek yıllık şu kadar araç gibi mesela...
o zaman ikinci el araç piyasasıda artar böylelikle var olan krizde belki hafifler=D=D
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih GEZER
3.köprüye harcanacak parqayı alternatif ulaşıma örneğin bisiklet yollu yapına harcasalar hem İstanbul trafiği rahatlar hemde şehre farklı bir hava katar diye düşünüyorum.Tabi bisiklet yolundan tırlar geçemez o ayrı:)
 
@gvenc

Hangi yönde bilinçlendirmek lazım peki? Mesela aynı istikamete giden 5 kişinin içlerininden birinin arabasını dolmuş misali kullanması mı gibi mi ? Yada Hindistan'da olduğu gibi yer sıkıntısından dolayı insanların otobüs ve trenlerin tavanlarında oturmaları gibi mi? :)

Öncelikle insanların önüne alternatif ulaşımlar sunmak gerekiyor. İstanbul gibi dünyanın en kalabalık şehirlerinden birine uygulanacak en akıllı çözüm, aslında tek çözüm, metrodur. Ardından ise deniz taşımacılığı geliyor. Geçen hafta Paris'te 4 gün kaldım. Şehirde 20 ye yakın metro hattı vardı ve en kısası bizim Ankaray hattının belki de 4-5 misli uzunluğunda idi. Bu şu anlama geliyor; İstanbul'u bilmiyorum ama Ankara'da çalışan metro hattı Paris'in %1 'i kadar ancak :) Artı adamların sadece metroları yok; çok daha gelişmiş tramvay, tren, nehir ve otobüs taşımacılığı var. Tek bir biletle günün hangi saatinde olursanız olun şehrin en ücra yerinden diğer tarafa birkaç aktarma ile kısa sürede gidebiliyorsunuz. Ayrıca toplu taşımı tercih etmek istemeyenler için fevkalade güzel bisiklet yolları da vardı. Ortada bu kadar imkan ve kolaylık varken otomobiller garajda durmayacakta nedere duracak? :) Evet Avrupalı'nın bazı konularda bizlerden çok daha bilinçli olduklarına katılıyorum ama en az bizler kadar rahatlarına düşkün olduklarını da söyleyebilirim. Bu konudaki tek ciddi farkları imkanların sunulmuş olması ve onları değerlendiriyor olmaları.
Köprü, otoyol ve altgeçit gibi uygulamalar şehrin trafik sorunu çözmek aksine artırabilir de. Bu iş otomobil sayısını azaltmaktan geçiyor başka yolu yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Kılınç
6 milyar dolar gibi bir maliyetten bahsediliyor, ki uzun inşa süresi içerisinde bu maliyet mutlaka yukarı doğru ivmelenecektir, iyimser bir tahminle 6,5 milyar dolara mal olacağını düşünsek; İstanbul'a 6,5 milyar dolara kaç km metro yapılabilir varın siz hesap edin... İstanbul'un acilen geniş kapsamlı metro hatlarına ve destekleyici hafif raylı sistemlere ihtiyacı varken, neden böyle yüksek maliyetli karayolu projelerine öncelik verilir onu da bir düşünün...
 
  • Beğen
Tepkiler: ali alper uyar
evet İstanbulun köprü trafiği çileden çıkartıyor, evet saatlerce yolda işkence çekiliyor,nasılçözülecek bu sorun?
İstanbulun hiç trafik sıkışıklığı olmayan nadir yerlerinden,en yakın merkeze 15 km uzaklıktaki,avrupada Sarıyer-asyada Beykozdan güneyde bulunan kimsenin kullanmayı düşünmeyeceği yerden, Garipçe-Poyrazköy den köprü geçirerekmi? Kesinlikle mantık dışı bir fikir.Tamam transit geçişleri şehir içinden uzaklaştırıp %5-10 rahatlatabilir bu köprü ama bu küçük oran için 6 milyar $ (açıklanan şimdilik bu, inşa aşamasında adım gibi eminim 10 milyarı aşacak) harcamak hangi mantığa sığıyor?
bu paranın metropollerin ulaşım için tek çözümü olan raylı sisteme aktarılması 3. köprünün % 5-10 oranındaki rahatlamanın 30 lara 40 lara çıkması demek olur.

konunun doğaya, yeşile, maviye vereceği zarar para kaybından çok daha üzücü olan kısmı.Rumelifenerinde çocukluğundan beri tüm yazlarını geçirmiş biri olarak, 3. köprünün yapılması İstanbulumuzu katleder diyorum.
Soluduğumuz oksijenin %70 ini bize sağlayan İstanbulumuzun kuzeyindeki ormanı bu kadar basit katletmemeliyiz...

üzerimize düşen bu konudaki düşüncelerimizi sadece bu forum ortamında değil, büyük bir organizasyonla olabildiğince fazla bisikletli ''3. KÖPRÜYE HAYIR'' demeliyiz...
 
bence 3 köprü olayı istanbul trafiğine fazla birşey kazantırmayacak ama iş ve lojistik dünyasına çok şey kazantıracak nedeni olarak büyük araçlar bu köprülerden belirli zaman aralıklarında geçiyor ve transit geçen araç bile istanbul trafiğine takılıyor
 
Geri