Scudo Sports

3.2 kg arka jantla 9 sene dünya rekoru.

halil halil

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
985
Tepki
1.533
Yaş
42
Şehir
New Caledonia
Çek sporcu Ondrej Sosenka, 3.2 kg arka jantıyla saatte 49.7km yaparak,2005 te 1 saat rekorunu kırmış ve 9 sene bu ünvanı kırılamamış.
Sosenka arka jantını hızını korumak için özellikle ağrılaştırmış. ivme konusunda negatif olsa da hız koruma adına etkili bir yöntemmiş.
Link:
(link)

iElhbiYgDMouKphpVEx6Ooy638X9B-xPfAdqodxU2ByjmrW0cEqtQlD51LG9x_fa6fzNqABdXKL1Yh-Bkg

Bisikletin toplam ağırlığı ise 9.8 kg mış.

Diğer yandan
Mühendislik fakültesi öğrencisi James Carchrie 3.5kg arka jantının daha hızlı olduğunu göstermiş.
(link)
dwbw-image-1512148074179-l27cfezdyljb-1512387548658-epl0e1bndefg-6ee6eb5.jpg



Son olarak jantlarınızın fren yüzeyi ömrünü doldurduğunuzda jantınız 70 gram hafifliyormuş : D (linkini yarın atacağım)
 
Scudo
Süper, çok hoşuma gitti bu haber 👍

Rublesiz 1.5 kilo agirlikta olan arka janttan kurtulma planlari yaprken acaba daha nasıl agirlastirabilirim planlari yapmaya başladım 😆
 
Volan mantıgı.. Büyük hacımlı motorlarda volan ağırlıgı daha fazla olur, devirlenme yavaş olur fakat devirlenip hızını iyi korur. İlk aracım hondada 6 kilo volan var çabuk devirleniyor fakat hızını iyi korumuyor, taunusumda 9kilo volan var, deviri düşük fakat hızı iyi koruyor. Aynı mantık janttada oluyor, ilk hızlanmada zorlanırsın fakat hızını iyi korursun. Velodromda güzel ama yokuşlu yollarda pestilin çıkar :D
 
Konuyu tam anlamadım. Ben de City Life 30 ile (13 kg bisiklet) düz yolda 48.4 km/h gördüm. Muhtemelen jantım da daha ağır.
 
Konuyu tam anlamadım. Ben de City Life 30 ile (13 kg bisiklet) düz yolda 48.4 km/h gördüm. Muhtemelen jantım da daha ağır.
Önemli olan dönen kütle ağırlığı. Enerji deposu gibi görev yapıyor. Mantığını merak ederseniz flywheel veya volan diye aratabilirsiniz.
 
Doğrudur.
Trek fx kullanıyorum. Bu bisikleti kendi orijinal olan Bontrager jantları ve aynı marka 700x35 telli lastikleri ile ve,
Fsa Vision trimax jantlar ve 700x25 specialized espoir katlanır lastikler ile
Ayrı ayrı test etme imkanı buldum.

Yol jantları ve yol lastikleri ile sadece arka tekerlekte 1000 grama yakın bir avantaj yakalamış olsam da ivmelenmede stok jant ve lastiklerin daha başarılı olduğunu hissettim. Evet yol seti ile daha seri hızlanıyor ancak hızı korumakta maalesef yol seti, stok ürünler kadar başarılı değil.
Bu arada Trek, stok arka jantta FH-RM 30 göbek kullanmış, bundan dolayı Trek firmasına buradan yine saygılarımı iletiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: halil halil
Üst seviye jantlara sırf hafif oldukları için servet verenlerin gözleri yașlı. 🙃 Șaka șaka tırmanıșlarda görürüm ben o jantı. 😜 Zaten bisiklet o kadar ağır değilmiș, bence pek bir anlam ifade etmiyor bu haber. Sonuç olarak hızlanmalarda oldukça ağır kalacak, eğer hızlandıktan sonra sahip olduğu ivmeyi hafif jantlara göre ciddi anlamda koruyorsa düz yolda avantajlı olabilir gibi.
 
Her uğraşın bir obsesyonu ve buna dair obsesifleri vardır. 1 senedir diecast model arabalara merak sardım. Nirvanası cmc markasıymış mesela. En fazla detayı en ufak boyuta sığdırma sanatına dökülen binlerce lira.
29 yıldır bisiklet ile ilgiliyim. Hep daha hafif parça ile ilgili şeyler okurum duyarım anlam veremem.
Anlam verenlere saygım ise sonsuz.
 
Konya da bisiklete binecekseniz ve bu abi kadar gücünüz var ise 3.5 kg jant mantıklı olabilir..
Ama tüm çevre koşulları yokuş, rüzgar, kötü asfalt gibi bileşimlerin toplamında kolay dönen hafif jant çok daha iyidir. Bu aynen şuna benziyor.
Kg lü biri yokuş aşağı daha hızlı iniyor diye 100 kg olmak sizce avantajlı mı.
Birçok değişene cevap veren hafif ve profilli jant kraldır 😀
 
Geri