@ARJİN
Hantal mı!Gidilen yolların, yarışılan parkurların büyük çoğunluğunda 29er bisikletler 26" lerden daha hızlıdır.Daha önce başka bir konuya yazdığım mesajı kopyalayayım:
.......aslında çok kolay; 29er bisikletler yokken dağ bisikletçileri 26" jant kullanıyorlardı değil mi?24", 22" veya daha aşşağısı değil.Bunun sebebi 26" jantların daha küçük jantlardan daha hızlı olması idi.Tamamen aynı sebeplerle 29er bisikletler de 26" bisikletlerden daha hızlı.Büyüyen teker çapı nedeniyle daha konforlu ve daha güvenli olduğunu da söylememe gerek yok sanırım.Peki bu 29er bisikletlerin dezavantajı ne?
Daha önce foruma bu 29er meselesi ile ilgili çok yazdım, o yazıların birinden devam edelim:
https://www.bisikletforum.com/showthr...t=92179&page=4
29er bisikletlerin yarışmayan biri için iki tane dezavantajı vardır:
1-Daha kaliteli /pahalı jant seti istemesi
2-Boyu belli bir seviyeden az olanlar için özel kadroya gerek olması
Arazi tırmanışları 29er bisikletlerde DAHA KOLAYDIR, çünkü 29" koca tekerler araziyi "düzleştirir".29er kullanan hemen herkes bu dediğimi onaylayacaktır.
29er bisikletler (yarışmayan birinin hemen hiç girmeyeceği teknik parkurlar ve çok düşük hızda yapılan manevralar hariç) 26" lerden daha kıvraktır, çünkü çok daha fazla yatarlar (cornering).
29" in nasıl bir nimet olduğunu anlayamanları şöyle bir hafta 24" bisiklet kullanmaya davet ediyorum.Çünkü 26" kullanan bisikletçiler için 24" neyse, biz 29" kullananlar için de 26" o.
Daha fazla bilgi için şu konudaki mesajlarımı okuyabilirsiniz:
https://www.bisikletforum.com/showthr...t=84400&page=2
O konudaki mesajlarımın birinden bir kesit:
"İnsanların 29ların avantajını anlamakta bu kadar zorlanması inanılmaz!Daha küçük lastik daha iyi olsaydı 26 lar yerine 24" 22" hatta daha küçükleri pekiala kullanılabilirdik.Küçültme tarafında bir engel yok, ne kadar küçük, o kadar kötü olduğu için o yola gitmiyoruz.Büyütme konusunda ise engel var.Jantın çapı büyüdükçe sağlamlık ve hafifliği dengelemek katlanarak zorlaşıyor.Geometri olarak da bazı sorunlar çıkıyor(170 cm altı insanlar için).
Bu sorunlar özel yapım (custom) kadrolarla aşılabiliyor tabi (1,55 olup 29er bisikletlere eldiven gibi oturanlar var)."
Bu arada, UCI Mountain Bike XC 2011 birincisi Jaroslav Kulhavy'nin bir 29er FS bisikletle yarıştığını belirteyim de kafanızda soru işareti kalmasın
(link)
(link)