Scudo Sports

29 Jantmı 26 Jantmı Almalıyım?

Tuna Bozkurt

Aktif Üye
Kayıt
25 Ağustos 2011
Mesaj
155
Tepki
47
Şehir
İstanbul
Boyum 171 Yeni Bisikletimi 29 Jant Almanın Daha Mantıklı Olcagını Düşünüyorum,Kontrol Etmek Konusunda Sorun Yaşarmıyım,26 İle Hiç Zorluk Çekmiyorum,3-5 Santiminde Cok Etkilemez Diye Düşünüyorum Ama Genede Merak Ettim,Sorun Yaratırmı 29 Olması,İstanbulda Oturdugumdan Araziye Girmek Gibi Bir Şansım Yok Arada En Fazla Kamp Yapmaya Giderim Bunun Dısında Cogunlukla Şehir İçinde Kullanıcam..
 
Scudo
@Tuna Bozkurt

7,62cm fark var aralarında
http://i.imgur.com/oqEORT5.jpg
o boyla biraz zorlanabilirsin sanki...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
26 , 27.5 , 29

Bunlar dağ bisikletinde mevcut jant ölçüleri.
Eğer ki dağ bisikleti alman şartsa - yaşını ve biniş tarzını bilmediğim için- sana önerim 27.5 ( 650B)

27.5 29er den iyiyidir. Nedenlerii yazarım. Az sonraki video ekinde ve bağlantılarda bunun tartışmaları var.

Ama neden dağ, neden şehir veya cyclocross değil?

1.71 boy ile 26 jant iyidir.Hem bulunabilirlik , hem yedek paça , hem hafiflik açısından.

altta video eki var:

(link)

Burada ise 26er i 27.5 (650B ) ye çevirme istekleri var. Uzun bir forum.

Okuduğum bir başka forumda ise 29er ve 27.5 er tartışılıyor, kıyaslanıyor, hafiflik, viraj yeteneği ile 27.5 öne çıkıyor.
(link)
Boy kısa ise 26er asıl seçenek olmalı.

Ama...... Neden 28inç bir cyclocross ( ki bu 29 er jantla aynıdır , daha dardır , balon lastik takılamaz )olmasın asıl seçenek? Hem hızlı yol yapar, akar hem ataktır:)
 
Okuyunca , "çoğunlukla şehir içinde kullanacağım " dediğini gördüm.

Al bir Scott Sub serisi, bisikletin keyfini yaşa. Ya da başka bir şehir bisikleti.
 
abi bilgilerin için teşekkürler benimde boy 171 cm araştırma yapıyorum 27.5 jant benim yapıma uygun geliyor ama bulunma durumu nedir kolay alabilinir mi ?
teşekkürler
@laciverti
 
@SelimDurmak

27,5 jantli bisikletler ileriye dönük daha iyi. Cogu bisiklet markalari bisikletlerini artik sadece 27,5 üretiyor ve ileride tüm markalarin 27,5 janta gececekleri konusun da söylentiler var. Eurobike 2013 de bu tür konular vardi ve sahsen sahit oldum. Google de arastirma yapila bilir.
 
Asfalt disina cikmayacaksan, mtb pek gerekli degil ama yinede hangisi hosuna giderse onu al. Soyle bir sansin var, 29er alirsan normal sehir lastigi takabiliyorsun, lastik yanagindan kaynaklanan asiri irilik kalmaz. Sehir lastigi ile devam edeceksen 29er olabilir, boy onemli degil 16-17 kadroya binebilirsin, deneyerek al.

Biraz hizli gideyim yormasin beni dersen amortisorsuz sehir bisikleti alsan iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan
bir şey sorucam 26 jant aldığımız bir bisikleti daha sonra 27.5 yada 29 a çeviremiyor muyuz ki ?
 
26" jantli bisikletler daha sonra kadro izin verirse bile 27,5" yada 29"e cevrilemez cünkü tüm geometrisi bozulur. Yanlis bilgi verilmese iyi olur diye düsünüyorum. Tüm kadrolar'in geometrisi üzerindeki jant inch'lerine göre üretilmistir.
 
@murat cömez

Teşekkürler murat abi baktım bende şimdi çoğu marka 27.5 yada 650b diye üretiyor.eskidende varmış zaten sonra kaldırılmış üretimi çoğalırsa bulması kolaylaşırsa ben 27.5 alıcam gibi
 
arkadaslar benim jantım 26lık aynı jant farklı modelde 27.5 da da var yanı tekerden mi kaynaklanıyor bu degısıklık bu benım tekerımı 27.5luga cevırebılmem anlamına gelır mı ?
 
Hangi bisikleti alacaksınız belirli modeller varmı? Çünkü her 29er in geometrisi farklı. sizin için önemli olan şey alın borusunun ayna kola olan mesafe (stack) bazı 27.5" lerin stack uzunluğu bazı 29erlerden daha yüksek. mesela trek marlin, xcaliberin alın borusu-aynakol merkezi yüksekliği L kadro için 60cm; scott scale 660'ın ise 59cm. yükseklik olarak çok fark görünmüyor ama fark tekerlek arası mesafe ve arka teker merkezi ile aynakol merkezi arası mesafeler biraz artıyor, bu da dönüş çapını arttır ve çevikliği düşürür ama engel aşma kapasitesi arttığı için ben kesinlikle 29 tavsiye ederim. nişanlımın 29er cannondale trail6 sını kullandıktan sonra 29er beni bayağı etkiledi. Trek mamba kadroyu toplayacağım kendime şuan kullandğım specializedle aynı ölçülerde üst boru uzunluğu ve alınborusu yüksekliğine sahip. bakalım farkı daha ayrıntılı yazarım ondan sonra.
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
''kendime güveniyorum,iyi sürücüyüm'' diyorsanız ve boyunuz 1.80den büyükse kesinlikle 29 jant almalısınız. 29 jant engelleri kolay geçer ve size hissettirmez bile. Fakat manevra kabiliyetide bir o kadar zor :D
 
@ALP KARAKAYA2000

1.74'üm çok rahat 29 sürüyorum.
29" almanın boyla alakası yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Westization
29'' bir bisiklet 26'' ya göre;
viraj donerken daha dıştan donmenız gerekecek
viraja daha yavaş girmeniz gerekecek
daha cok akort bozulacak (jantları daha uzun oldugu için daha kolay bukulcek) (1 metrelik dal parçasını çok kolay kırabilirsiniz ama aynı kalınlıkta 10 cm lik dal parçasını daha zor kırılır)
bisikletin geometrisi daha büyük olacak masa daha uzun olacak lastiklerde ve jantlarda buyuk oldugu için aynı malzemeden yapılmış olsalar bile 26 ya gore daha ağır bir bisiklet olacak
29 inch lastiği daha pahalı jantı daha pahalı maşası daha pahalı
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@harun tınas

Merhaba. Söylediklerinizin hiç birisine katılmıyorum dersem umuyorum bana kızmazsınız...
Hiç ama hiç bir alakası yok. Dönüşlerde dikkat yada dıştan dönmek.. Ayrıca malzeme fiyatları da 26 dan yüksek değil. Sadece size öyle denk gelmiştir. Düzgün kullanıldığı taktirde ortalama bir lastiğin 10.000 km gittiğini düşünürsek "ki bu rakam profesyonel turcularda 15.000 / 20.000 oluyor" o kadar turdan sonra vereceğiniz extradan 20 / 30 TL nin ben fazla olmadığını düşünüyorum..
 
Geri