Scudo Sports

27,5 jant kullanan arkadaşlar, düşüncelerinizi paylaşır mısınız?

En ideal jant ölçüsü hangisi ?

  • 26''

    Katılım: 11 28,9%
  • 27,5''

    Katılım: 23 60,5%
  • 29''

    Katılım: 4 10,5%

  • Toplam katılım
    38
  • Anket kapanışı .
@selim karan


dostum düzeltme ve bilgilendirme için saol..benmki teknik bilgiden çok kişisel tecrübe aslında..yanlş bilgilendirmek istemeyiz tabiki..bu konuda bilgi sahibi olduğunu düşünüyorum ve bi şey soracağım..29 jant bir bisikletin 18 inç kadrosunun 26 da 19 a denk geldiğini söleyen arkadaşlarım oldu ve forumda illaki vardır cevabı ama bulamadım..bu konuyla ilgili net bilgin varmıdır ?
 
  • Beğen
Tepkiler: karankabul
Scudo
@ERSN PK

birsey degil estagfirullah.

markadan markaya degismekle birlikte, asagi yukari sunlar soylenebilir:

(ayni tip lastik takilmis olmalari varsayimiyla)
26 ile 29 arasindaki -sadece- cant buyukluk farkindan kaynaklanan yerden yukseklik farki 1.25 inc
boyle olunca dediginiz gibi en az 1 inc oynamali.
27.5 ile 26 arasinda, kadro geometrisinde pek fark olmadigini dusunursek:
mesela yukarida bahsettigim 29 un 19" kadrosu 27.5 un 20" kadrosu ile neredeyse ayni olculere denk.
ayni sekilde cube un 27.5 kadro boylari 16" 18" 20" 22" diye giderken
29er kadro boylari 17" 19" 21" 23" diye uretilmesi dediginizin dogru oldugunu gosteriyor buyuk ihtimal.
 
@selim karan teşekkür ederim 1,87 boyla 18 kadroluk bir 29 jant aldım gerçi rahat kullanıorm tam uyum sağlıyor ama bunu duymakta içimi rahatlattı :)
 
Firmaların 27.5 sevdası tamamen ticari aynı şey arka vitesi 10 dişli yapmaları için de bence geçerli... 3 yıl sonra yola göre büyüyüp küçülen çaplı tekerler de yaparlar.

kişisel görüşüm 26'' çünkü çok daha atak. Arazinin keyfini pek alamıyorum diğerlerinde hele 29'' tam bir hantallık yani

Türklerin kullandıkları savaş atları böyle daha küçükmüş :D ingiliz atları gibi heybetli değilmiş. Bu hareket kabiliyetini arttırıyormuş savaşlarda.

Biz savaşa gitmiyoruz tabii :) ama ben 26'' cıyım. 27.5'' ile öyle çok ciddi fark yok ama
 
@ERSN PK

Kadro boyu en güzel seçme şekli kadro 2 bacak arasına alınır sağ el önde sol el arkada olmak kaydı ile yukarı kaldırılır ön tekerlek 5 cm arka tekerlek 3 cm yukarı kalkıyorsa o doğru kadrodur bu boy uzunluk olarak selede otururken gidona dik bir vaziyetde parmak ucun değiyorsa Buda uzunluk olarak idealdir zaten profesyonel kişilere özel üretim yapılırken bu taktık uygulanır
 
Ben 26" kullanıyorum ve memnunum.
Tam mukayese olmayacak belki ama 29" city bike var, o daha akıcı ama kıvrak değil.
Yanlız ben olaya farklı yönden yaklaşacağım.
26" tekerlerin kullanılmaya başladığı zamandan beri (belki 40-50 yıl) insanların ortalama boyları ve kiloları arttı.
Bu bilinen bir gerçek, mesela 1940larda türk kadınları ortalama 1.52, erkekler 1.64 imiş.
Günümüze geldiğimizde kadınlar 1.62, erkekler ise 1.74 ortamayı tuturmuşlar (hala epey kısayız :))
Demem o ki, o zamanki ortalamalara göre uygun olan bir oran sonradan insanlar irileştikçe ufak gelebilir.
Belki bizden sonra gelen gıdalı gıdalı beslenen hormonlu nesile 27.5" ta yetmeyecek 29 isteyecekler.

Sorun boy değil kıvraklık, ataklık diyenlere benim sorun ise o zaman neden yukarı doğru bir trend var yalnızca.
Daha çok kıvraklık isteyenlere neden 24.5" veya 23 opsiyonları sunulmaya başlanmıyor? :confused:
 
@Reha Oğuz Altuğ


Hocam kişinin boyu ile jant ölçüsü arasında bir bağlantı yok.Giant ta çalışan mühendisler bir alaka kuramamış ,ama estetik açıdan uzun boylulara büyük 29" jant daha uygun görünüyor
 
@Çağrı Fatih Yamalı
ya topu topu arasında 1.5 inch var. 2.50 lastik taktığın vakit 26 bisiklete aynı şey oluyor. çok abartı yazmayın şöyle şeyleri.

Piyasa doydu 26 bisiklete,nasıl satarız derdindeler. Keyfinize göre alın. Bende bir ara çok gittim geldim,29 bana da büyük geliyor. 27.5 parça olarak sanki sıkıntılı. Denemek gerek..
 
@Can incesu

Merhaba. 110km uzun yol yaptığınız MTB ile % 45 eğimli arazide nasıl downhill yapıyorsunuz çok merak ediyorum. Çekilmiş bir videonuz varsa bu sayfaya ekleyebilir misiniz?. Kazasız belasız keyifli surusler dilerim..
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
@SerkanH

Konuyu kısa kısa yazmak için konu kısalmış ne yazıkki goprom yok video da yok şöyle izah edeyim 110km yolda yaptım yüzde 45 eğimli arazıden downhillde yaptım ayrı ayrı zamanlarda 27.5 2 si içinde ideal anlamıda araziyi göndere bilirim hatta ALANYA kızıl alan ve kale parkuru yazarsanız parkurlar çıkar 3 metrelik yüzde 60 varan parkurlar var Kaya inişleri falan zaten Haziran umarım aksilik çıkmazsa ALANYA izmir yapıcam
 
Merhabalar yazılanları okudum çok doğru yazan arkadaşlarda var. Kesinlikle fiziksel özelliklerinize göre değişir bu... Ben 1.82 boyundayım 26" jant bisikletler çocuk bisikleti gibi geliyor bana. 27.5" bi nebze daha iyi. Ben 29" kullanıyorum ve çok memnunum düz yolda peşimden kimse gelemiyor :) Rampada da sıkıntı yok mesela beni 26 jant yorar boyumdan dolayı rampada ama 29" gayet iyi manevra konusuna gelince 26" jant ve 27.5" jant 29" jant a göre daha kıvrak olabilir ama 29" jant la daha fazla yatabiliyorsunuz virajlarda ordan kapatıyor bence arayı 29" jant.
 
  • Beğen
Tepkiler: sedatdurgun
26 jant 27.5 kullananlar kıvrak lik arasında bir fark var mı? Viraj ve hafif yüksek mesala kaldırımdan 15 20 veya 25 cm yüksekten inerken bir sorun oluşur mu denge vs
 
Giant firmasının 27.5 jant için yaptığı açıklamadır. Yardımcı olması dileği ile ekliyorum. Ayrıca bende 1 senedir 27.5 jant ile 2300km yapmış biri olarak tek geçerim diyorum...

PDF versiyonu için link (link)

1) DAHA HAFİF
Gözle görülür şekilde alçak bir bisiklet ve daha az tekerlek ağırlığı size tırmanırken daha az efor sarfettirir.
TOPLAM BİSİKLET AĞIRLIĞI
Birbirine benzer komponent serileriyle donatılmış bisikletlerin ağırlıklarını mukayese edin. Göreceksiniz ki tekerlek çapı arttıkça ağırlıkta artıyor. 27.5” tekerlekli bir bisiklet 26” tekerlekli bir bisikletten çok az ağır gelirken; 29” tekerlekli bir bisiklet bu 2 ölçüden de ağır gelecek (Bazen bu fark 1 kilograma kadar çıkabilir) Azalttığınız her gram sizin daha hızlı gitmeniz demek…
TEKERLEK / LASTİK AĞIRLIĞI
27.5” tekerlek setlerinin toplam ağırlığı (Tekerlek, lastik ve iç lastik) benzer komponentlerle oluşturulmuş 26” tekerlek setinden sadece %5 fazladır. Bunu 29” tekerlek setinin %12 oranındaki artışına göre oranlarsak tekerlek çapındaki değişikliğin beraberinde getirdiği ağırlık artışı ve buna paralel tırmanma ve hızlanma esnasında performans düşüşünü gözlemleyebiliriz .
STATİK TEKERLEK AĞIRLIĞI
26 Jant ölçüsünde bir tekerleğin ağırlığını X kabul edersek, 27.5 jant ölçüsü tekerlek buna %5 eklemekte, 29 jant ölçüsünde ise bu %12’ye çıkmaktadır. Bir bisikletin sürüşünü en çok etkileyen dönen malzemenin ağırlığıdır. Bu sebeple tekerleklerdeki %12’lik artış büyük bir fark getirmektedir.
2) DAHA VERİMLİ
Daha hissedilir hızlanma ve azaltılmış yaklaşma açısıyla atak, akıcı ve daha yönlendirilebilir sürüş!
ENGEL AŞARKEN
Tekerlek çapı arttıkça yaklaşma açısı (yuvarlak bir cismin kare bir cisme temas ettiği açı) azalmaktadır. Bu iyi birşeydir ; çünkü engeli daha kolayca aşarsınız. 29” bir tekerlek 6 santimlik kare şekilli bir engeli 26” bir tekerlekten %14 daha etkin bir şekilde aşmaktadır. Bu karşılaştırmada 27.5 tekerlek seti aynı engeli %9.8 daha etkin bir şekilde aşmaktadır.Yaklaşma açısını bir başka yönden analiz edersek, burada darbe açısından da bahsetmek gerekir. Aşağıdaki çizimde 26” tekerlek için X değeri ile gösterirsek, 27.5” tekerlek için X değeri -4 derece, 29” tekerlek için X değeri -6 derecedir. Burada eksiye giden değerler açının daraldığını gösterir. Açı daraldıkça yaklaşma açısı bisiklete pozitif etki yapmaktadır. Ancak dikkat ederseniz 27.5” neredeyse 29” ile aynı performansı daha az ağırlıkla vermektedir.
HIZLANMA
27.5” tekerlek ölçüsü için en çok dile getirilen fayda 29” tekerleklere göre daha çabuk hızlanabilmesidir. Burada tekerleğin toplam statikağırlığı yanında ağırlığın tekerlek etrafındaki dağılımı da önemlidir. Ağırlık tekerlek merkezinden uzaklaştıkça hızlanma daha yavaş olmaktadır.Bir örnek verirsek aynı şekilde imal edilmiş 1000 gramlık bir 29” tekerlek 1000 gramlık bir 26” tekerlekten daha yavaş hızlanmaktadır; çünkü jant ölçüsü büyümüş, jant telleri uzamış ve böylece ağırlık tekerlek merkezinden uzaklaşmıştır. Daha hissedilir hızlanmanın sırrı tekerlek merkezinden uzaklaşan komponentleri (jant+nipeller+jant teller+lastik+iç lastik) hafifletmektir. Tabloda göreceğiniz üzere 27.5” tekerlek ölçüsü benzer komponentli bir 26” tekerlekten %1.5 yavaştır ama 29” jant ölçüsü %3.6 daha yavaştır.
3) DAHA KONTROLLÜ
27.5” Bisikletlerde daha sert bir jant setiyle, optimize edilmiş bir kadro açısıyla lastiğin yere temas eden alanının daha fazla olmasıyla beraber; yol tutus, frenleme ve kontrol arttırılmıştır.
YOL TUTUŞ
Lastik çapı arttıkça lastiğin yere temas eden alanı büyümektedir. Bu da yol tutuşu arttırır, artan yol tutuşla beraber hızlanma, frenleme ve viraj kabiliyeti artar.Göreceğiniz üzere 27.5” lastikler neredeyse 29” lastiklerle aynı temas alanına sahiptir.
KADRO SERTLİĞİ
Lateral (yanal) kadro sertliği tekerlek ölçüsünden etkilenebilir. Daha büyük tekerleklere uygun olarak kadronun ölçüleri de büyüyüp uzamaktadır. Örneğin M ölçüsünde bir 29” kadro, aynı ölçüde 27.5”-26” bir kadrodan daha çok esneme gösterir. Bu esneme yüklenerek pedal çevrilirken veya sert dönüşlerde yol tutuşu etkileyebilir.
KADRO GEOMETRİSİ
Tekerlek ölçüsü büyüdükçe geometriyi; özellikle de küçük ölçü kadrolarda, optimize etmek zorlaşmaktadır. Kadro ölçüsü küçüldükçe kadro alın borusu yüksekliği fazla olmaktadır. 26” or 27.5” kadrolarda bu daha az problemlidir; 29” kadrolar ise ölçü kısıtlamalarıyla karşılaşabilir.
 
Geri