Santibag
Daimi Üye
- Kayıt
- 3 Mayıs 2013
- Mesaj
- 328
- Tepki
- 127
- Yaş
- 27
- Şehir
- İzmir
- Başlangıç
- 1998—99
- Bisiklet
- Salcano
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Merhaba,
Bisikletime elektrik dönüşümü yapmayı planlıyorum. 250w ve 250w üzeri (nominal güç) şeklinde iki seçeneğim var.
Neden bu seçeneklerden bahsettiğimi okumak istemeyenler, açıklamayı okumayıp aşağıda sorun ve soru belirttiğim başlıklara ilerleyebilir. Amaç kısmı da aynı şekilde isteğinize bağlı.
Bilgilendirme
250w'lık dönüşüm zor koşullarda sürücüye destek vermeye yarıyor. Bisiklet, bir motorlu araçtan ziyade bisiklet olarak kalıyor. Tek başına motor gücü kullanımı, videolardan gördüğüm kadarıyla, torka da bağlı olarak nispeten küçük bir ivme ve yokuş desteği sunuyor.
250w üstüne çıkıldığında, özellikle 750w ve üzerinde, ivme, yokuş desteği, maksimum hız kabiliyeti gibi değişkenlerden artış elde ediliyor. Zannediyorum dik yokuşlarda tork ile ilgili pek sorun kalmıyor. Bisiklet, bir bisiklet olmasının yanı sıra ufak bir motosiklet haline geliyor. Elbette motosiklet görünümlü sözde "elektrikli bisikletler" konunun tamamen dışında.
Ayrıca yasal olarak 250w altı elektrikli bisikletler 25km/h hıza kadar motor desteği alabilirken, 250w üstü elektrikli bisikletler 45km/h hıza kadar motor desteği alabiliyor.
Amaç
Bisikletime elektrik kiti takarak
Sorun
Kanunen 250w üstü nominal güce sahip elektrik motoruna ve 25km/h üzerinde motorlu çekiş kabiliyetine sahip bisikletlerin tescil ve plaka zorunluluğu bulunuyor.
Bunun yanında ehliyet zorunluluğu da var ama ehliyetim olduğu için şahsen bu konuda bir sorunum yok.
Metro, banliyö treni gibi araçlarda motorlu bisiklet (>250w) kabul edilmiyor.
Soru
Sormak istediğim konu, 250w üzerinde dönüşüm yapmış, veya 250w üzerinde motosiklet görünümlü OLMAYAN bir elektrikli bisiklet almış olanların izlediği prosedür ve bu bisikletler ile toplu taşıma kullanımı hakkında.
Bahane ile internette, en azından yasal düzenlemeler değişene kadar, bir arşiv oluşmasını umuyorum. Çünkü motosiklet görünümü OLMAYAN elektrikli bisikletler hakkında pek güncel Türkçe kaynak bulamıyorum. Özellikle 250w üstü için...
Yabancı kaynaklar doğal olarak TC yasaları ile alakalı bilgi veremiyor. Ayrıca elektrikli bisikletler ile ilgili neredeyse her ülkede ve eyalette farklı kurallar var.
Bisikletime elektrik dönüşümü yapmayı planlıyorum. 250w ve 250w üzeri (nominal güç) şeklinde iki seçeneğim var.
Neden bu seçeneklerden bahsettiğimi okumak istemeyenler, açıklamayı okumayıp aşağıda sorun ve soru belirttiğim başlıklara ilerleyebilir. Amaç kısmı da aynı şekilde isteğinize bağlı.
Bilgilendirme
250w'lık dönüşüm zor koşullarda sürücüye destek vermeye yarıyor. Bisiklet, bir motorlu araçtan ziyade bisiklet olarak kalıyor. Tek başına motor gücü kullanımı, videolardan gördüğüm kadarıyla, torka da bağlı olarak nispeten küçük bir ivme ve yokuş desteği sunuyor.
250w üstüne çıkıldığında, özellikle 750w ve üzerinde, ivme, yokuş desteği, maksimum hız kabiliyeti gibi değişkenlerden artış elde ediliyor. Zannediyorum dik yokuşlarda tork ile ilgili pek sorun kalmıyor. Bisiklet, bir bisiklet olmasının yanı sıra ufak bir motosiklet haline geliyor. Elbette motosiklet görünümlü sözde "elektrikli bisikletler" konunun tamamen dışında.
Ayrıca yasal olarak 250w altı elektrikli bisikletler 25km/h hıza kadar motor desteği alabilirken, 250w üstü elektrikli bisikletler 45km/h hıza kadar motor desteği alabiliyor.
Amaç
Bisikletime elektrik kiti takarak
- yokuşlarda hız koruma ve konfor
- ihtiyaç duyulduğunda, özellikle trafikteki güvenlik amaçlı hızlanma durumlarında hızlanma ve hız koruma kabiliyeti elde etme
- bazı nispeten uzun mesafeli günlük sürüşleri (commuting) mümkün hale getirme
- günlük sürüşlerde ihtiyaç duyulan konforu sağlama
- Kemalpaşa ve İzmir arasındaki otobüs bağımlılığımı azaltma
- tüm bunların yanında bisikletin hafiflik dışındaki özelliklerini koruma
Sorun
Kanunen 250w üstü nominal güce sahip elektrik motoruna ve 25km/h üzerinde motorlu çekiş kabiliyetine sahip bisikletlerin tescil ve plaka zorunluluğu bulunuyor.
Bunun yanında ehliyet zorunluluğu da var ama ehliyetim olduğu için şahsen bu konuda bir sorunum yok.
Metro, banliyö treni gibi araçlarda motorlu bisiklet (>250w) kabul edilmiyor.
Soru
Sormak istediğim konu, 250w üzerinde dönüşüm yapmış, veya 250w üzerinde motosiklet görünümlü OLMAYAN bir elektrikli bisiklet almış olanların izlediği prosedür ve bu bisikletler ile toplu taşıma kullanımı hakkında.
- Tescil ve plaka yaptırdınız mı? Yaptırmadıysanız, bu konuda bir sorun yaşadınız mı? Açıkçası, dönüşüm kitinin satıcısı, bisiklet görünümlü elektrikli bisikletlerde tescile gerek olmayacağını söylese de içim pek rahat değil.
- Bu vaziyetteki bisiklet görünümlü elektrikli bisiklet ile metro, şehir içi tren gibi bisiklet kabul eden araçlara binme konusunda bir sorun yaşadınız mı? Günlük kullanımlar (commuting) için bu bilgi önemli.
- 250w üstüne çıkmaya gerçekten değer mi? Benim için bunu yapmanın hız ve montaj kolaylığı dışında çok bir ek faydası yok (diye düşünüyorum).
Bahane ile internette, en azından yasal düzenlemeler değişene kadar, bir arşiv oluşmasını umuyorum. Çünkü motosiklet görünümü OLMAYAN elektrikli bisikletler hakkında pek güncel Türkçe kaynak bulamıyorum. Özellikle 250w üstü için...
Yabancı kaynaklar doğal olarak TC yasaları ile alakalı bilgi veremiyor. Ayrıca elektrikli bisikletler ile ilgili neredeyse her ülkede ve eyalette farklı kurallar var.