Scudo Sports

250w üzeri elektrikli bisiklet dönüşümü hakkında

Santibag

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2013
Mesaj
328
Tepki
127
Yaş
27
Şehir
İzmir
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba,
Bisikletime elektrik dönüşümü yapmayı planlıyorum. 250w ve 250w üzeri (nominal güç) şeklinde iki seçeneğim var.

Neden bu seçeneklerden bahsettiğimi okumak istemeyenler, açıklamayı okumayıp aşağıda sorun ve soru belirttiğim başlıklara ilerleyebilir. Amaç kısmı da aynı şekilde isteğinize bağlı.

Bilgilendirme
250w'lık dönüşüm zor koşullarda sürücüye destek vermeye yarıyor. Bisiklet, bir motorlu araçtan ziyade bisiklet olarak kalıyor. Tek başına motor gücü kullanımı, videolardan gördüğüm kadarıyla, torka da bağlı olarak nispeten küçük bir ivme ve yokuş desteği sunuyor.

250w üstüne çıkıldığında, özellikle 750w ve üzerinde, ivme, yokuş desteği, maksimum hız kabiliyeti gibi değişkenlerden artış elde ediliyor. Zannediyorum dik yokuşlarda tork ile ilgili pek sorun kalmıyor. Bisiklet, bir bisiklet olmasının yanı sıra ufak bir motosiklet haline geliyor. Elbette motosiklet görünümlü sözde "elektrikli bisikletler" konunun tamamen dışında.

Ayrıca yasal olarak 250w altı elektrikli bisikletler 25km/h hıza kadar motor desteği alabilirken, 250w üstü elektrikli bisikletler 45km/h hıza kadar motor desteği alabiliyor.

Amaç
Bisikletime elektrik kiti takarak
  • yokuşlarda hız koruma ve konfor
  • ihtiyaç duyulduğunda, özellikle trafikteki güvenlik amaçlı hızlanma durumlarında hızlanma ve hız koruma kabiliyeti elde etme
  • bazı nispeten uzun mesafeli günlük sürüşleri (commuting) mümkün hale getirme
  • günlük sürüşlerde ihtiyaç duyulan konforu sağlama
  • Kemalpaşa ve İzmir arasındaki otobüs bağımlılığımı azaltma
  • tüm bunların yanında bisikletin hafiflik dışındaki özelliklerini koruma
şeklinde amaçlarım var.

Sorun
Kanunen 250w üstü nominal güce sahip elektrik motoruna ve 25km/h üzerinde motorlu çekiş kabiliyetine sahip bisikletlerin tescil ve plaka zorunluluğu bulunuyor.

Bunun yanında ehliyet zorunluluğu da var ama ehliyetim olduğu için şahsen bu konuda bir sorunum yok.

Metro, banliyö treni gibi araçlarda motorlu bisiklet (>250w) kabul edilmiyor.

Soru
Sormak istediğim konu, 250w üzerinde dönüşüm yapmış, veya 250w üzerinde motosiklet görünümlü OLMAYAN bir elektrikli bisiklet almış olanların izlediği prosedür ve bu bisikletler ile toplu taşıma kullanımı hakkında.
  • Tescil ve plaka yaptırdınız mı? Yaptırmadıysanız, bu konuda bir sorun yaşadınız mı? Açıkçası, dönüşüm kitinin satıcısı, bisiklet görünümlü elektrikli bisikletlerde tescile gerek olmayacağını söylese de içim pek rahat değil.
  • Bu vaziyetteki bisiklet görünümlü elektrikli bisiklet ile metro, şehir içi tren gibi bisiklet kabul eden araçlara binme konusunda bir sorun yaşadınız mı? Günlük kullanımlar (commuting) için bu bilgi önemli.
  • 250w üstüne çıkmaya gerçekten değer mi? Benim için bunu yapmanın hız ve montaj kolaylığı dışında çok bir ek faydası yok (diye düşünüyorum).
İlgilenen herkese teşekkür ederim.

Bahane ile internette, en azından yasal düzenlemeler değişene kadar, bir arşiv oluşmasını umuyorum. Çünkü motosiklet görünümü OLMAYAN elektrikli bisikletler hakkında pek güncel Türkçe kaynak bulamıyorum. Özellikle 250w üstü için...

Yabancı kaynaklar doğal olarak TC yasaları ile alakalı bilgi veremiyor. Ayrıca elektrikli bisikletler ile ilgili neredeyse her ülkede ve eyalette farklı kurallar var.
 
Scudo
Ben de size bir soru sorabilir miyim bilinçsiz olarak bir elektrikli bisiklet (rks rn3) aldım 3-4 ay önce birkaç gün önce kaza yaptım ön saft yamuldu parçasını da bulamıyorum özelliklerini yazsam bana yardımcı olabilir misiniz
 
@nick10can jantınıza uyumlu ve v fren takılabilen herhangi bir maşa takabilirsiniz aynısı olmasına gerek yok
 
Yani şöyle şaft yüksekliği 28 cm 26 jant şaft çapı 28.6 v fren buna uygun maşa nerde bulabirim veya bulabilir miyim
 
Yani şöyle şaft yüksekliği 28 cm 26 jant şaft çapı 28.6 v fren buna uygun maşa nerde bulabirim veya bulabilir miyim
eski bir bisanın maşasını söküp takabilirsiniz :D onun dışında bisikletçilerde bulmak çokda zor olmayacaktır maşayı söküp gösterin büyük ihtimalle yardımcı olurlar
 
Zaten bisikletcide şu an ??
 
Konuyu hort ediyorum ama en uygun burayı buldum. Biraz da inceleme gibi olacak postum.
Salı günü Kron TX 500 bisikletimi teslim aldım.
(link)
Normalde ücretsiz montaj yapmaları lazımken 1000 lira istedi yetkili servis. Çarşamba günü 600 tlye tanıdığım bir bisikletçide yaptırdım. Bisikleti 25 bine, dönüşüm kitini ise 45 bine aldım.
(link)
Perşembe günü bisikleti bisikletçiden alıp pillibisiklete götürdüm. 3 saatte hallettiler.
Kit 1000 Watt, max hız 55 km/h.
5 farklı hız modu var, pedal sensörüyle siz pedal çevirdiğiniz gibi destekte bulunuyor.
Tabi solda gaz pedalı var, tam gaz pedal basmadan gidebiliyorsunuz. Ayrıyeten elde sürme modu var ama elde sürmek için çok hızlı.
Menzil olarak ben 48V 30A modelini aldım, sitede 75-150 km gittiği yazıyor.
İvmelenme açısından araba ve motorları rahatlıkla geçebiliyorsunuz.
Şarj olarak 48V 5A yani 240 Wattlık fanlı bir adaptör verdiler. 0'dan 100'e 6 saatte doluyormuş.
Batarya anahtar ile slotuna sabitleniyor, bisikleti çalıştırmak için herhangi bir anahtara gerek duymuyorsunuz. Güvenlik için 4 haneli pin kodu ile arayüze giriş yapabiliyorsunuz.
Konu başlığındaki sorulara gelirsek;
  • Herhangi bir tescil veya plaka yaptırmadım, şuanki durumumda trafik polisi çevirene kadar bir bilinmezlik içerisinde sürmeye devam ederim diye düşünüyorum.
  • Toplu taşımada ek ağırlığın dışında zorluk, engel yaşamadım.
  • 1000 watt olması yokuş çıkışında gerçekten etki ediyor. Kilolu biriyseniz yüksek watt zorunlu gibi bir şey.
Bu da bisikletin videosu.
Bu kitlerin yasallığı açısından bilgili birisi açıklayabilirse sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatikngage
@enes_gunesli Sizin bisiklet sürme zevkiniz ve tercihiniz farklı olabilir tabiki, benim şahsi düşüncem tork sensörlü elektrikli bisiklet kiti almanız yönünde olurdu

(link)

Hublarda ve el gazlılarda, kadans sensörlülerde bisiklet sürme hissiyatı olmuyor yada çok zayıf oluyor. Bisikletten çok moped oluyor.

Tescil süreci işi kolay iş değil, nasıl başlatılıyor bilmiyorum ama önce makine mühendisleri odasından bilgi alıp sonra Trafik Tescil Şube Müdürlüğü’ne gitmeniz lazım. Yapılan değişiklik için uygunluk istenebilir
Tip onay belgesi, TSE falan bir dünya şey istenecektir.

Ama burası Türkiye burada kurallar sadece kitapta var. Kaza olmadıkça Kimse sizi durdurup bu kaç watt demez, dese bile kaç watt olduğunu ölçemez.

Motor gücü 250 watt üstü ve/ve hızı 25 km/s üzerine çıkan araçlar için ehliyet şartı var. ((link))
 
Ben tork sensörlü middrive tongsheng aldım conor 9500 dağ bisikletime taktım.
süper tork sensörlü olduğundan normal bisiklet sürmek gibi, pedala bastığın güc kadar hızlanıyor ve ona göre yavaş gidiyor.
tavsiye ederim daha önce yukarıdaki gibi hub motorlu bisilet vardı motordan farksızdı.
 
Geri