Scudo Sports

24 27 vites arası performans farkı ne kadar ciddi

kerem seckin

Daimi Üye
Kayıt
5 Ocak 2010
Mesaj
323
Tepki
247
Şehir
istanbul
deore ile acera arasında sadece 3 vites fark varken
neden deore ise akan sular durur tamam budur gibi bir genel hava var.
(belki de ben yanlış anladım :) )

bir de mümkün olduğu kadar zinciri çapraz kullanmamak gerektiği konusunda bir yazı okumuştum. yani ön zincir kadroya en yakın dişlide iken arka zincir kadroya en uzak dişlide ya da tam tersi.
e 9 dişli olduğu zaman 8 dişliye göre bu çaprazlık işi daha da artmaz mı??

sabır ve cevaplar için teşekkürler.
 
Scudo
ön en küçükte iken arkadea 1.,2., ve 3. diş kullanılabilir.ön 2. dişte iken yani ortanca dişte iken arkada 3. dişten 7. dişe kadar, ön 3. dişte iken arkada 8. ve 9. diş kullanılır.bu şekilde çapraz kullanımın aksine dişlideki sürtünme aza indirilir.deore ye gösterilen bu rağbet ise deorenin fiyat performans ve sağlamlık açısından gösterdiği başarı ve yeterliliktir.çünkü 27 vites deoreden başlar.
 
@umutkahraman

yani ön en küçükte iken 3 tane vites
ortada iken 5 tane vites
büyükte iken iki tane vites pratikte kullanılıyor öyle mi??

bu durumda nerede kaldı 27 vites?
gerçekten anlamadım durumu

benim eskiden bi bianchi vardı 18 vitesti cayır cayır hepsinde kullanırdık dişlileri
ama evet yani en çapraz da pek tercih etmezdim zincir atar dururdu?!
 
27 vites demek 3x9 demektir.3 önde 9 arkada.
 
çapraz kullanımda 8 liye nazaran 9 lu dezavantajlı değildir. 27 vites de zincir incedir dişliler arasındaki mesafe daha dardır bu yüzden çok azda olsa bi fark hissettiriyor. bence performans açısından da deore gayet başarılı şahsen kullanmaktayım :in:
 
vites sayısasa arttığı için geçişler daha yumuşak oluyor vites oranlarıda dah iyi anlaışılyor önünde 9 lu sitemden birini takip edersen daha iyi anlarsın onun pedal vuruşlarını aynı yapmay çalıştınmı ya arkasında kalırsın yada cok yaklasırsın
uzun mesafelerde bu oranı gösterir örnegn 8 lide 3e 7 de gitmek yoruyordur 3e 6 da gitmek ise hafif geliyordur 9 lu sistemde 7 ye alınca 8 linin 6 ile 7 si gibi davranır buda sizin raht gidecgnz vites olablir ;)
 
Sürat içinse 27 vites olmuş 24 olmuş hiçbiri önemli değildir önemli olan dişli oranlarıdır. Konfor+Hızlı vites değişimi içinse 9 lu daha iyidir nedeni ise dişli araları yakın olduğundan vites geçiş hızı daha çabuk ve yumuşak geçer.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem seckin
@umutkahraman

ah hocam onu anladım tabi ki de benim dediğim farklıydı.

fakat pratikte bizim 27 vites dediğimiz bisiklet esasında pratik olarak bazı viteslerde dişli çok çapraz olduğundan kullanılmıyor ve 15-20 vitese düşüyor
öyle değil mi?

genel olarak ise
arkada 8 e göre 9 dişli olmasının farkını anlamış olduk gelen cevaplardan. teşekkürler.
 
Çarkların kombinasyonu sırasında birbirine yakın değerler çıkacağından aslında 13 vitesiniz varmış gibi düşünün.
 
@binRR

tam ben yazacaktım yazılmıs teşekkurler 27 vıtes yok aslında hesabına girdiğin zaman 13-15 arası bır vites sistemi çıkıyor hatta bu konu ile ilgili cok güzel bir bilgilendirme forumda var ama sımdı bulamadım lınkını koymak ıcın yöneticilerden birisi yazmıstı sabit konularda da olabılır
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
deore gerçekten fiyat-performans oran çokyüksek bir set, 2 yıldır kullanıyorm, 6000 km den fazla yol yaptım, hiçbir sorun yaşamadım.
bu 6000 km yolda 27 vitesin sadece 14 ünü kullandım, bu zincirin ayna ve ruble arasında düz bir çizgide durabildiği maz kombinasyon oluyor arkadaşlarında dediği gibi.
bu kombinasyonlarda olabildiğince zorladım, alabildiine abandım pedallarıma ama banamısın demedi, en ufak tıkırtı yapmadı.alabildiğine akıcı ve vites geçişleri yumuşaktı.

deore üstü komponent kullanmadım şimdiye kadar, eminim çok daha kaliteli sistemler vardır ama 'deore' setimden çok memnunum...

deore deyince akan sular dururmu? bence evet :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TakkeliBoys
@enes soysal

arkadaşlar çok teşekkürler
satıcı arkadaşın bugunkü cinliği ile ben bu ikisinin arasında bir orta yol buldum :eek:

24 vites ama arkada deore yazıyor. yani arkadaki değiştirici deore..
yeni de bir konu açtım yardımlarınızı beklerim....
 
  • Beğen
Tepkiler: çimtay
peki nasıl oluyoda shımano acera setli sedona 741 27 vites oluyor ?
 
ACERA zaten 27 vites'tir.
Aynakol : FC-M391 (44-32-22D)
FC-M391-8 (48-36-26D) olmak üzere her ikiside 9 vites uyumlu üç dişli kollardır.
Kaset dişli ruble : CS-HG30-9 bundada dişliler; 11-32D / 11-34D seçenekleriyle geliyor,
ACERA'nın amacı günlük kullanım,düzgün arazilerde kullanım,kısa seyahatler için kullanımdan ibarettir.
 
merak ettiğim bir konu var. city sport 40 veya 50 almayı düşünüyorum. city sport serilerinde 27vites, 24 vites ve 21 vites arasındaki farklar nelerdir. fazla olan vitesler büyük vitesler mi küçük vitesler mi? yani bir pedal çevirmede gidilen mesafe mi daha fazla yoksa yokuş çıkışı mı daha rahat?
 
@bekir ö.

En büyük ve en küçük dişliler genellikle aynı. Asıl fark eden aradaki dişliler. Bunun size avantajı da, 2 vites arasında daha yakın geçişler ve daha rahat bir sürüş.

Ayrıca, 7li sistem eski tip arka göbek kullanırken 8, 9, 10'lu sistem yeni tip arka göbek kullanıyor. O nedenle, ilerideki yükseltmeleri de düşünerek en azından 24 vitesli bir bisikletle başlamak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bekir ö.
Geri