Scudo Sports

21 vitesi 2 27 veya 30 a yükseltme..

niyazi akarken

Daimi Üye
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
306
Tepki
170
Şehir
sakarya
Bisiklet
b'Twin
merhabalar başlıkta yazdığım gibi 21 vitesi 27 veya 30 a yükseltmek istesem. değiştireceğim parçalar nelerdir. arka vites kolu,arka göbek,arka attırıcı ve arka ruble yeterli midir.
1-göbek ve attırıcıyı değiştirmeden ruble ve kol yetermi?
2- önleride değiştirmeye gerek varmı?
 
  • Beğen
Tepkiler: KaracaAbdullah
Scudo
zincir, ruble, arka attırıcı, arka vites kolu. aynakol ve arka teker göbeği konusunda bilgim yok.
 
Arka göbegi degistirmeniz gerekecektir. Bunun haricinde ruble (arka disli) degisecek.. Kolları genelde set olarak degistirmekte fayda var; bazı modeller zaten tek satılmıyor. Arka aktarıcı muhtemelen degismesi gerekecek. Bunları zaten siz de belirtmişsiniz..
.
Aynakolunuzun modeline göre aynakol da degismesi gerekebilir.. 9 uyumlu bir aynakol gerekecektir. Tabi zincir de 9 uyumlu bir zincirle degismeli.. Ön aktarıcı üzerindeki cok dusuk bir model degilse istege kalmıs desek yeridir.. Bu arada aynakolu secerken kare göbek mi octalink göbek mi uyumlu ona dikkat etmelisiniz; octalink bi model secerseniz orta göbek de degisecek demektir.10lu sistem icin de aynısı gecerli tabi..
.
su an bisikletinizde bulunan parca model numaralarını google da aratarak uyumluluklarını gözden gecirmekte fayda var.. Genelde 3x7 sistemlerde kullanılan parcalar 7-8 uyumlu oluyor..
 
cevabınız için teşekkür ediyorum. ayna kolumun 9 ve 10 a uyumlu olduğunu 24-32-42 diş olduğunu belirtmemişim.
 
Aynı konuyu ben de açacaktım ki denk geldi.Ben de 21olan vitesimi 24 yada 27 yapma konusunda kararsızım.Acaba 24vites yine yetersiz olurmu?Uzun turlarda yokuş aşağı vb durumlarda sanki pedalı boşa çeviriyorum.24 vitesli arkadaşlar tecrübelerini aktarırlarsa sevinirim.Bu arada vitesi 24 yapmak ile 27yapmak arasında maliyet olarak baya bir fark var.30hiç düşünmedim bile bence gerek yok.
 
hızlanma vs biraz da vites disli kombinasyonuna bakıyor hocam.. tırmanıslar sorun olmaz derseniz 11-28 ruble ve 28x38x48 aynakol ile 21 vites de gayet serilik kazanabilir.. Ben de 14-34 7v ruble ve 28x38x48 aynakol var ve yeri geldiginde iyi hızlanabiliyorum.. bir de ruble 11'li olsa tadından yenmez muhtemelen ama tırmanıslarda iyi olmadıgıma rublede 34ten 28e dusurmek istemedim ben acıkcası..
.
24 vitese yükseltip aynakol 22x32x42 kullanıp rubleyi de en kucugu 11 olan bir rubleyle degistirdiginizde (ruble dis oranını 14-32 varsayarak soyluyorum) bir serilik kazandırabilir yine de ancak disli oranlarında cok buyuk bir degisiklik olmayacaksa 21den 24e gecilmese de olabilir.. onun yerine ruble ve aynakol diş oranlarınızı degerlendirebilirsiniz..
.
24e gecis icin muhtemelen ruble ve arka vites kolu (ya da on-arka kol set) degisimi yeterli olacaktır. 27 ye gecis icin ise arka ruble ve kol a ek olarak arka göbek, zincir , su anki aktarıcınızın uyumuna göre muhtemelen arka aktarıcı ve su anki aynakolunuzun uyumuna göre de belki aynakol ve ön aktarıcı da degismesi gerekenler listesine girebilir.. Bu maliyet su an bisiklet uzerinde olan parcalara ve tercihlere gore genis bir aralıkta artıp azalabiliyor.. cok maliyetli de olabiliyor eger digerleri uyumluysa 24e gecis ile 27ye gecis arası fark azala da biliyor..

Bu arada ben de bisikleti kisisellestirmekten hoslandıgım icin parcalarını yukseltiyorum ve bunu yaparken 3x7den 3x9a gececegim..
.
Dişlilerde secimim 11-34 ruble ve 26x36x48 aynakol gibi duruyor.. Tırmanıslarda zorlanma ihtimalime karsı aynakolu yaprakları degistirilebilir bir seriden alacagım ve ileride iç yapragını 22 ile degistirip 22x36x48 yapabilirim. Su anki sistemim 3x7 14-34ruble 28x38x48 aynakol ve dusuk model aktarıcı mekanizmaları ile standart göbekler..
.
Aynakol secimi ile ilgili bir konu da acmıstım dün.. Belki orada yazıalnlar size de fikir verir.
 
Bu arada ben de bisikleti kisisellestirmekten hoslandıgım icin parcalarını yukseltiyorum ve bunu yaparken 3x7den 3x9a gececegim..
.
Dişlilerde secimim 11-34 ruble ve 26x36x48 aynakol gibi duruyor.. Tırmanıslarda zorlanma ihtimalime karsı aynakolu yaprakları degistirilebilir bir seriden alacagım ve ileride iç yapragını 22 ile degistirip 22x36x48 yapabilirim. Su anki sistemim 3x7 14-34ruble 28x38x48 aynakol ve dusuk model aktarıcı mekanizmaları ile standart göbekler..
.
Aynakol secimi ile ilgili bir konu da acmıstım dün.. Belki orada yazılanlar size de fikir verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hozlu45
Ben 24 acera dan 30 lu SLX e gectim.bana 750ye maloldu.
Kollar+aynakol+zincir+ruble+ön arka aktarıcılar degismeli.Hatta arka göbekte degisebilir.

Bence sen elindekini sat . bu sete verecegin parayla bile 2.el 9lu set olan bir bisiklet alırsın.

Mosso nun deore 10lu setli bisikletlerinin sıfırı 1500 civarı.

Parana gore bak bence.
Ama 21 vites ise muhtemelen en alt seri bir kadro ve aktaricin var. Buna masraf etme.
 
Bisikletimden memnunum satmak gibi bir niyetim yok.Sadece vitesi bazen düşük geliyor yeterince hızlanamıyorum tek sıkıntım o.Sanırım 24 vites yeterli olacak fazla bir masraf yapmadan


 
ben 21v ng 650 yi 27 ye çevirdim usta 1 arka göbek tüm vites takımı ayna kol zincir vites kolları arka ve ön aktarıcı
ha şehir içindeysen çok bişey fark etmez :) 24 en kolayı olur vites kolu rubleyi degiş yeter
 
@bcn17

Beyler bende 21 den 27 ye geçireceğim bisikletimi ama arka göbek neden değişiyo onu anlayamadım. Ruble takılmazmı direk o göbeğe, dokuzlu ruble
 
@Abdülsamed AKBULUT

Arka tekerde (21 Viteste) göbeğe ancak 6 ve 7 li ruble takılır. 24/27/30 vitesli bisikletlerde aynı göbek kullanılabilir. Eğer 24 vites bisiklet kullansaydın 27 yapabilirdin göbek değiştirmeden.
 
Benim bisiklette 21 vites. Ne kadar yükseltelebileceğini nasıl öğreneceğiz?
 

Dosyalar

  • 20160604_125534.jpg
    20160604_125534.jpg
    156,8 KB · Okunma: 40
@Anonim disk fren mi V fren mi bendede ng 650 var mekanik disk hem hidrolik hem 9 lu yapıyım diyorum.
 
Geri