Scudo Sports

2018 yılı tüm gran fondolara genel bakış

@isosel

kendi açından düşündün şimdi ölen arkadaş açısından düşünmedin,o sence acemiymidi, ,parkuru senin kadar iyimi biliyordu ,neden sağ tarafa çok yaklaştı acemiliğindenmi ,öndeki pelotona çarpmamak için sağamı kırdı
aşağıdaki sorularıma bir bak istersen kaç kişi senin kadar parkuru biliyordu ,bilmeyen adam 11 .'inci km 'de çuvallar

1- kimin ihmali ,daha doğrusu bu elem olayda ihmal varmı ?
2- pelotonu çok dik yerden indirmek doğrumu ?
3- neden son güne yolun raporu verildi ? kaç kişi gördü ? kim hazırlıklı idi ? bu etapta daha önce yarışan kaç kişi vardı ?
4- ölen dostumuz kaç kez yarışlara katıldı ? ilk yarışımı idi ,

benim görüşüm şudur ,bu dik iniş seneye 2019 kapadokyada tedavülden kaldırılsın

sorular bunlar
 
Scudo
@Kudret Kurtcebe Allah herkesi kazadan beladan korusun. Uluslararası yarışlarda pro larda dahi neler oluyor görüyoruz bu risk her zaman var. Bunu okuyan yetkililer olursa parkuru ters çevirin daha iyi olacaktır. Risk hiçbir zaman 0 olmaz ama en aza indirilir.
 
@isosel

aynen doğru cevapta budur ,risk seneye 2019 'da en aza indirilecek ,,salcanoyu uyaracağımdan emin olabilirsin,önemli olan riskli etaplara acemileri sokmamaktır 3 yarışta aynen şunu gördüm acemiler çok fazla ,,,
 
@Kudret Kurtcebe
Hatırlıyor musun diğer yarış stratejisi konunda ne demiştim abi çok kalabalık olmasın bunun kazası var organizasyonu var acemisi var bu kadar katılım olmasın diye
Düzeltme şuradaymış: 2 eylül 2018 Salcano Kapadokya yol bisiklet yarışı
Ekran Alıntısı.JPG
:) Bak ben de acemiyim, acemileri yarışa sokmamak hiç olmaz yanlış tespit bence. Bunun yerine tedbirli olmakta fayda var. Bilmiyorsan gezip görmen lazım,yavaş olman lazım. Zaten herkes bağırıyor dikkat dikkat diye. Peloton sessizce yol almıyor yani.
Genel olarak şöyle olabilir: yaş grupları ayrı ayrı start verilebilir, 80 - 80 start verilebilir mesela varsa önerisi olan buyursun. Katılamazsın demek çok mantıklı gelmiyor bana :)
 
@isosel

acemilik nedir , bir kere peloton ile idmanda hiç çalışmamış adamlardır, öyle tek sürmek hikaye , senin konya bisikletten geçilmiyor,peki kaç adet takım var ,yani peloton konya gibi ,kaç adet amatör anlayışta performans grubu var,ayrıca kaptanları ne kadar bilinçli,acemilik nerde biter, 8 kişilik grupta çalışarak 100 km ,bunu kaç kez konya yaptı,istanbulda epey grup çıktı ,şimdi ne oldu peki 10 yılda eriyip gittiler, ortada bisiklet grupları var ama bunlar performans gruplarımı ,

10 yıldır burada performans diye direnen adamım kaç kişi idik peki,6 kişi ,bunlardan biri bıraktı bisikleti,diğer 3 'ü halen ferdi çalışıyor,biride bisikletim çizilmesin diye korku ile sürüyor ,durum bu,bisikletin çizilecek her tarafı,
bu pazar 30 km durmadan basacağım ferdi olacak ya da bir dost ile ,17 eğimler ile boğuşacağım ,10 yıldır boğuşuyoruz ,peki bu istanbulda benim gibi kaç adam var zannedersin kumda iğne ,

millet evli yapamaz hanım kapı önüne koyar ,bak sana sıkı bir örnek aytekin erzan edirnede fi tarihinde şampiyon oldu peki şimdi ne oldu, emekli oldu çocuk bakıyor bunlar acı gerçeklerdir,bir işi ya tam yaparsın, yada bırakırsın
öyle maymun iştahlı olunmaz ,
2009 senesinden beri ben burdayım ,öyle bir tane adam görmedim burda sürekli performans idmanlarında bulunan ,zamanla hepsi eylül yaprakları gibi döküldüler,bak bir isim daha özkan aydın adam silindi ,yarışlarda zati yoktu, ama performansı iyi idi,bir insan neden idman yapar yarışlar için
 
@isosel

acemileri yarışa sokmamak tabi yanlıştır ama acemide acemi olduğunu bilecek bu işin ilim irfanını aynen öğrenecek
bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır,,
 
@Kudret Kurtcebe ben kurdum bi tane 'pelokon' şu an tek kişiyim :D Bir kaç grup var ama ben hiç katılmadım onlarla yol yapmadım. Tecrübe yoksa daha fazla temkin olacak aynı noktaya vardık. Bu tüm amatör yarışmacılar için geçerli bazen başkası yüzünden kaza yapabilirsin. Daha fazla uzatmayacağım abi ne dediğimi anlatabildiğimi düşünüyorum. Olay başka noktalara kaymaya başladı.
 
@mehmetsunu

Kesinlikle konuşulacak çok şey var. Ama nedense hep biz amatörler konuşuyoruz. Pro ve yarı pro vede millileride anlamakta zorluk çekiyorum. Hemen hepsi formun semtine uğramıyor. Oysaki deneyim ve tecrübelerini paylaşsalar ne güzel olurdu. Belki kendilerince murdock kanunlarını işletmişlerdir. hani kötü para iyi parayı kovar misali. Forumun semtine uğramayan pro ve yarıpro vede milliler nasılsa hiçbir granfondo ve amatör müsabakayı kaçırmıyor. Niyeymişkine.
Bu amatör yarışlarda gördüğüm kadarıyla, uzun bir uğraş ve antreman sürüşü gerektiren grup halinde sürüş, peleton, viraj alma teknikleri eşyanın tabiatı gereği diyorum bakın ne yazıkki yok. Bir pro yarışı helikopter kamerasıyla yukardan seyrettiğinizde farklı takımların bisikletçileri sanki aynı vücudun birer organı gibi senkronize hareket ediyorlar. testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur derler. Bu elim olayla ilgili konuşulacak, yazılacak çok şey var. Kişilerin sağlık raporlarından tutunda, sigorta, yarış önlemleri vesaire.
Bu tip yarışlarda birbirimizi çok bilemeyelim. üç pro yarışa katılsa bize anca dördüncülük düşer. 60 yaşına gelmişleri bile genel klasmanda başa yarışıyor. o nedenle bir arada olmanın verdiği mutlulukla pedala basalım. Dünya ölümlü zaman kısa.

neden uğrasın mehmet aga, örnek ali rıza fırıncı ile tanıştım tekirdağda ,face 'e bile uğramıyor,sadece ayak üstü muhabbet etmiş idik ,diğeri feridun biliyorsun milli ,nette yok ,internet kullanmıyor,
bu forumda eksik olan aynen şudur ,ii il peloton grupları ,yani performans grupları onların konuları,ve kuralları yöneten takım kaptanıda sayfadan sorumlu olacak,kayseri performans dedin hatırla bir allahın kulu çıkmadı yahu,
izmir nerde mesela yokmu izmirde performans yapan 8 kişilik ekip ,birde performans takımı götürmek zordur ,sekiz adamı bir araya getirmek zordur,burada biliyorsun kartepe bisiklet takımını, çok imza attık burda ,ama kazın ayağı nerde belli oldu yarışlarda ,furkan 2016 'da iyi bir derece alamadı çünki rakipleri çok sıkı idi,keza erkan közen ,yani ilk ona giremediler,bahtiyar keza,ikinciliği kapan kaptan oldu, bendeniz ,21 kişi içinden,
akabinde 2017 'de kartepe bisiklet takımının durumu değişmedi ,furkan yarışlarda epey zamandır yok keza erkan ama sonunda erkan ben bahtiyar yazıldık kartepe yarışına ,,,,,korcan zati epey zamandır yok,,,bisikleti bırakan kerim oldu,demekki insanların yaşam koşulları olayı yarıda bıraktırır,,

bu pro yarışları ile asla gran fondoyu karıştırma ,adamların işi bu ,gran fondo amatör işi,zati avrupadaki gran fondolarda durum aynı ,oradada acemilikler olmakta,
o dediğin senkronize olayını anca 8 kişilik takımlar halinde epey çalışma yapmış gruplar başarabilir,daha biz çaprazlama 8 kişi bir yolda süremedik yahu ,sabahın en erken saatinde 8 adam dağılacak, trafiksiz bir yolda en az 10 km sürecek ,yüksek tempo ,rüzgarın durumuna göre diziliş yapacaklar,

rekabet olacak ama tatlı kavga gürültülü olmaz ,prolar kavga ediyor görüyorsun, kafa atıyor, kavendiş rakibine,sonra dengesini kaybederek yere düşüyor ,neden çünki ödül büyük bu önlenemez,

@Kudret Kurtcebe

araştırma yapınca 2017 yerine 2018 çıkıyor tabi grafiklere ulaşamadım

@isosel

bende biliyorum tabi sadece iniş deyince mtb yarışları aklıma geldi ,,,,,bir de cyclo cross
ama gran fondo adı altında yarışlar olabilir ,,
 
Malesef yetkisi olanın fikri yok, fikri olanın yetkisi yok.

İstanbul - Ankara - İzmir gibi büyük şehirlerde neden Gran fondo yada Kriteryum tarzı yarışlar yapılmaz Neden ?

Pazar günü sabah 7 de yaparsın yarışı, zaten tüm şehir uyuyor olur, mis gibi organizasyon. O şehirlerde yaşayanlar gelse yeter.

Yarışmak için, ülkenin en ücra köşelerine gitmek gerçekten, çok yorucu, külfetli ve aşırı masraflı oluyor..

Gran fondo yarışlarının yapıldığı yerlere bakıyorum; Antalya ülkemizin en altı, Çeşme ülkemizin en batısı, Edirne sınır kapısı :)
Bir tane de Hopa yada Kars ilimizde düzenlesinler tam olsun.

Ankara için konuşacak olursam, mesela bir pazar sabahı, Sakıp Sabancı Bulvarı trafiğe kapatılıp, birkaç turluk Kriteryum tarzı bir yarış yapılabilir. Trafiği etkilemez kimseyi rahatsız etmez, tehlikesiz mis gibi.
Olmaz olmaz diyen arkadaşlar için, Cinnah yada İran caddesinde yine bir pazar sabahı turmanma yarışı yapılabilir.

Gençliğimizde İran caddesini pazar günleri tam gün drag yarışları için kullanırdık, şimdi pazari sabahı birkaç saat için neden tırmanma yarışı için kullanılmasın ?

Oturup düşünsek, İstanbul ve İzmir içinde harika güzergahlar bulabiliriz, insanlar yeter ki istesin neler neler olur.

Bazı AVM lerin kapalı otopark çıkışlarında bile sabah festival havasında tırmanma yarışları düzenlebilir, Yurtdışında adamlar AVM kapandıktan sonra , çevresinde Kriteryum yarışı düzenliyorlar.. Bizde neden olmasın ?

Hep olduğu gibi, önerilerime şiddetle karşı çıkacak, polemik arayan arkadaşlar olacaktır. Sizde kendi fikirlerini ayrıca yazın

Saygılarımla
 
istanbul gran fondo kulağa hoş geliyor ,peki etap nerede olacak ,düşünelim bakalım ,tabi kapadokya gibi riskli yer olmayacak,bu riskli yerler aynen göçbeyli oruçoğlu köyü,ulupelit ahmetli dönüş aynı tabi acaip zor ve de riskli toplam km 72 ama çok eğim var, ,burayı geçtim başka nere var ,aynen anadolu yaka çıkış bostancı saat 06.00 , kısa tuzla ,uzun ise aynen tepe ören dönüş bostancı ,06.00 'da uzuncular çıkacak 06.15 'de kısacılar ,
,avrupa yaka aynen göktürk -karaburun arası
 
@Kudret KurtcebeValla ben de hazırlanayım istiyorum ama önce bir kendimi sınayacağım
 
@Şeffaf
anadolu yakada iseniz aynen önce düz etap bostancı-tuzla -bostancı 60 km
avrupa yakada iseniz önce düz etap çalışması olacak ,avrupa yakada yoğun olarak beşiktaş sarıyer beşiktaş etap kullanılmakta sahil yolu,
 
@Kudret KurtcebeTuzla'dayım sayın ağabeyim. Yol bisikletine geçiş yapar yapmaz ellerinizden öpmeye geleceğim :)
 
@Kudret Kurtcebeİki gün önce dağ bisikletiyle yaptım onu. Yokuş aşağı 55 km hızı gördüm. Düz yolda ortalamam 20'lerdeydi. Mola da verdim gerçi. Daha çoook sele yapmam lazım [emoji14]
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Geri