Scudo Sports

2018 yılı tüm gran fondolara genel bakış

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
artıları eksileri ile gran fondolara bakalım,önce,fiattan şikayetçi olanlar var,limit kısa etapta 100,en çok 110 ,uzun etapta 120 ,en çok 150,
bu rakamlar aşılınca hali ile şikayetler olmakta,konaklama artı yemek masrafları eklenince
miktar kabarmakta,örnek salcano kapadokyada durum belli bir tarihten sonra kısadan 130 tl uzundanda 180 tl alındı,,haliyle katılım düşük oldu

25 şubat 2018 akra gran fondoyu masaya yatıralım ,

Kısa parkur - 74km

- İadesiz kayıt ücreti: 110 TL
- İade edilebilir kayıt ücreti: 130 TL (15 Şubat 2018 tarihine kadar yapılacak olan kayıt iptallerinde tam iade yapılır)
- 15 Şubat 2018 tarihinden sonra kayıt ücreti: 130 TL (İadesiz

110 tl 'yi anladık ,ama 130 tl olmadı ,

Uzun parkur - 127km

- İadesiz kayıt ücreti: 160 TL
- İade edilebilir kayıt ücreti: 180 TL (15 Şubat 2018 tarihine kadar yapılacak olan kayıt iptallerinde tam iade yapılır)
- 15 Şubat 2018 tarihinden sonra kayıt ücreti: 180 TL (İadesiz)

hepten olmadı limitler aşılmış gerçi 150 'e fit olan 160 tl 'yi verir,

aşağıda yarış sonrası arkadaşların izlenimleri çok önemlidir lütfen okuyun,

Mükemmel bir gündü anlatılmaz yaşanır sözü tam bugün içindi sanırım. (Granfondo ödül töreni hariç ödül töreni diyorum çünkü çok basit bir şekilde, bütün yaş gruplarında dereceye girenleri aynı anda podyuma çağırıp bir kere fotoğraf çekildikden sonra gönderdiler madalyaları bile merdivenden indikden sonra verdiler.Sadece genel klasmanları kürsüye çıkardılar.) İlk organizasyon olmasına rağmen gerçekten çok iyiydi.Umarım böyle organizasyonların devamı gelir. Podyum olayınında önümüzdeki organizasyonlarda düzeleceğini umarım.

atalay han 'ın mesajından alıntıdır,,

ne diyor arkadaşımız ,ödül töreni hariç diyor,komedi ,olanlar yukarda aynen yazılmış,

mehmet ali dostum yarıştı işte rapor,

Güzel yarıştı. Hava yağacak, yağabilir falan derken yağmadı. Uzun ve kısa parkur alışılageldiği üzere yarımşar saat arayla başladı. Yine granfondolarda alışılageldiği üzere nötral start denen ama aslında profesyonel yarışlardaki gibi yavaşça başlamayıp 35-40 gibi hızlarla öndeki aracın gittiği "nötral" start yapıldı. Sonra tabiki bam bam bam. Hal böyle olunca nabızın daha başlangıçta tavan yaptığı, takımı-grubu olanların yüzlerindeki gülümsemenin bacaklarındaki abanmaya dönüştüğü kilometreler. Bu abanmaya karşın bazı genç arkadaşların yol kenarında kusmaya başladığını gördüm. Görebildiğim üç kişiydi. Ve bu hızlı başlangıç temposuna dayanamayanlarla tek katılanların muhtemel gidişatı yol tırmanışlı olmamasına, düz yol olmasına rağmen hemen belli oldu. Yol boyunca bölünmüş yaklaşık 30-50 kişilik peletoncuklar...

Şu granfondolarda nötral start aracı hızlı gitmesin artık diyorum.

Benim hikayem grup uzarken önümdeki mtblinin sağa sola gitme gibi tuhaf hareketlerine odaklanmaya çalışırken birden düşecek gibi yamulmasıyla sona erdi. Sert bi fren ve abananların Güzeloba virajlarından hızla çıkmalarıyla ikinci bölünenlerin içinde kalma. Ondan sonra açık alanın rüzgarında ön tarafa yetişebilirsen yetiş. Grup kaderine razı olacak ki yavaş tempo nedeniyle uzun hava söylemeye başladım. Önce ön tarafı çekip "Hadi millet öndekileleri yakalayabiliriz, Tempo, Tempo" demedim değil.

Dağ bisikletiyle yarışa katılan arkadaş zik zak yapma!

Sıkıcı ortaları hızlıca geçip sonlara geleyim. Son 20-30 km çok güzeldi çünkü. Köy yollarına bir daldık, dalış o dalış. Kıvrım kıvrım yollar. Düzlükten sıkılmış bünyeye ilaç gibi gelen, birden bire karşımıza çıkan %15 eğimler. Vatandaşın tezahüratı, virajların keskinliği, benim bu arada mataraların bitmesi ve ikinci beslenme noktasını görememem. Huyumdur hep ikinci noktadan su kaparım. Bu arada sordum, bir çok kişi bu beslenme noktasını görmemiş. Neredeydi bu yahu?

Benimle suyunu paylaşan Burdurlu genç kardeşim. Geçmişlerinin canına deysin, ömrün uzun olsun.

Son 10 kilometrede tekrar şehrin içine girdik. Köyde yokuşlarda grubumuz grupçuklar olmuştu zaten. Kramp girenlerin devre dışı kaldığı son tempolar benim için çok zevklidir. Haldır haldir çevirmeye başlanır. Bitişe yakın düzlükte havai fişek patlamaları başlar. Son kilometreler benim kilometrelerim. Takımım yokmuş bana ne. Sprintine güvenen gelsin. Bastım sprinti


Organizasyon eksiksizdi. Park alanı iyiydi. Antalya Turu'nu da düzenleyen Akra otel gayet iyi çalıştı. Öncülerden Hakan Bayraktar ile görüştüm, her yıl düzenlemek istediklerini söyledi. Daha nice yıllara Akra Granfondo.

ne diyor hakem aracını eleştiriyor defalarca yazdık öndeki hakem aracı basıp gidemez ,mutlu erçevik antrenör hocamızı her yarışa koyacak halimiz yok ,tekirdağ şarköy yarışında araç içinden 313 kişiyi megafon ile idare etmiştir,asla gaza basılmamış ,aracın hemen arkasında peloton yerini almıştır,3 km gidilmiştir,,,

aşağıda özhan akgöğ 'ün mesajı

Yarışta olumsuz noktalar
Nötral startın 15-20 saniye sürmesi :)
Yollarda bolca çukur vardı. Yani yama falan şeklinde ufak tefek şeylerden bahsetmiyorum baya 10 cm derinliğinde çukurlar.
Yönlendirmeler bazı noktalarda kafa karıştırıcıydı. Yanlış yöne gidenler olmuş.
The land of legends isimli oteli tanıtıcaz diye otelin içine soktular. Otel zemini ve yolları yarışmaya pek müsait değildi. Burada tek sucu kaldırımın yüksek noktasına gelmek olan bi kaç kişi geride kaldı. Biraz saçma bi tanıtım oldu.

Nötral start gerçekten çok çabuk verildi ilk 15 dk 40in üzerinde ortalama vardı düzlükte bi ara 44lere çıktı bu. Bol atak vardı. Uzun parkura katılanların çoğu idmanlıydı anladığım kadarıyla. 50 60 kişi kadar olan grubu silkelemeyi kimse başaramadı. Ta ki maalesef yeşil pedal grubundan birileri takımları için bencilce hamle yapana kadar.

Yarışın 70-80. kmsinde hala belirgin bir kopma olmadı. Kaçan 5-6 kişiyi 50 kişilik ana grup en fazla 4-5 dk içinde yakalıyordu. Fakat bahsettiğim kilometrelerde YEŞİL PEDAL grubundan birisi yarışın ön orta sırasında pedal çevirmeyi bıraktı; arkasındaki yaklaşık 20-30 kişi(hemen arkasında ben) bu arkadaş yüzünden pedal çevirmeyi bıraktık. Sağdan soldan geçenlerin gitmesini bekledik. Aksi durumda ani manevrayla arkasından çıkmaya çalışsak kaza kaçınılmazdı. Hatta bağırdım bu arkadaşa "çevirmeyeceksen kenar geç, milleti yavaşlatıyosun burada" diye. Haklı olduğunu düşünen şahıs da kendince bir şeyler söyledi. Ama bunu o an atak yapan Gökhan Uzuntaş'ı koparmak için yaptığı çok belliydi. Nitekim başarılı da oldu. Bu profesyonellik midir? Bence değil! Bireysel bir yarışta çirkefliktir bu. Orada bireysel olarak maddi manevi fedakarlıklar yapan 20-30 kişiyi yarıştan düşürmüştür bu arkadaş. Sorumsuzca davranışı yüzünden insanları yarıştan düşürmüş ve kaza olma ihtimali doğurmuştur. Bu durum galibiyete leke sürmüştür.
Gökhan Uzuntaş'ın böyle olaylara ihtiyacı olduğunu sanmıyorum yarışı kazanmak için.

Dağılan 2. gruptan öne doğru atak yapabilen az kişi çıktı.Rüzgar yüzünden doğru düzgün toplanamadı o grup. Bir süre 5-6 kişi gidebildik. Yokuşlarda iyice dağıldı. Ben ön gruptan düşen bi kaç kişiyi yakaladım sonrasında yarış bitti.

Bu arada polisler yüzünden bir kaza yaşamama ramak kalmıştı.. Trafiği her yöne kapatmamışlar. Kavşaklardan kontrollü şekilde araçların geçişine izin veriyorlardı. Tam ben geçerken kavşaktan araçlardan 2 tanesini geçirdiler. Araçlardan biri benim geldiğimi farketmedi. Arabayla burun buruna geldim orada durup 2 aracın geçmesini bekleyip yola devam ettim.

benim verdiğim mesaj ise ,

Antalya belediyesinin yapacağı işler var.yarış etabının çukurlardan arındırılması,
Ayrıca bisiklet federasyonunun dikkat edeceği bir hususta çıkışta yarışçıları at gibi koşturmamak,öndeki araç fazla hızlı gitmeyecek ve megafon ile tüm yarışçılar yönlendirilecek,aracı hiç bir yarışçı geçmeyecektir,tekirdağ şarkoy yarışında mutlu erçevik hoca 313 kişiyi ,araçtan megafon ile çok iyi idare etmiştir yarış start yerine düşük tempo ile gidilmiştir,böylelikle yarışçılar sert eğimlere ısınarak girmişlerdir ,72 km boyunca 19 eğimler ile 313 kişi boğuşmuştur ,35 km hızla esen rüzgara karşı çetin mücadele vermişlerdir,
Gazi köyün berbat yollarının onarılması tekirdağ belediyesini ilgilendirir,seçilecek etapların bozuk asfaltlarının onarılması şarttır.

şeklinde olmuş,,,


11058268_1048313348513907_2655179575022454018_n-jpg.146895



olay budur ,aracları hiç kimse geçmiyor,araçlarda pelotondan asla uzak değil ,,,,öğrenilecek çok şey var daha ,
ama zamanla öğreneceğiz,

sırada ,marmaris ılgaz ,antalya uci,kapadokya ve çeşme var
devam edecek,,,,,,,,:harika::harika:






 
Scudo
@Sergüzeşt

devam ediyorum,
tek tek yapılan tüm yarışlarda hatalar masaya yatırılacak,
artı doğrularda,
bizzat katılanların raporları ile,,,
 
Devamını sabırsızlıkla bekliyorum. Teşekkürler.
 
marmaris, 15 nisan gran fondo

aşağıda yarışa katılan dostumuzun raporu,,


Parkur iri taşlı yer yer sökülmüş taşlardan oluşan soğuk asfalttı. Çeşmeyi aratmadı hatta daha da kötü diyelim.

Gidonu inişlerde tutmak epey zor oldu.İlk inişte çok ciddi kaza oldu kimdi bilmiyorum ama geçmiş olsun umarım iyidir.

Sürekli çıkışlar yarışçıları çok zorladı.

İlk grup önden giden iyi tırmanışçılardan oluşuyordu 50-60 kişi zaten yarışıda ilk yokuşta kopardılar .

Ben genel sıralamada kısa parkurda 88. oldum. Kalimin 2 vidası sarsıntıdan gevşeyip düştü diğerinden söküp dengeledik ama geçen geçti .

İlk 50 hedefim olmadı ama ilk 100 oldu:) gerçi 3 iğneyle yarıştık olsun bakalım.

Son bölümün inişi hem tehlikeli hem de çok zevkliydi sıcak asfaltta inmesi pek keyifliydi.

Hava sıcaklığı 25 derece civarı sıcaktı.

Şehir içi parke taşlı oda epeyce sarsıcıydı.

Bu parkur belkide tersten yapılsa olurmuydu ama sıcak asfalt inişini kaçırırdık:)

Marmarisin dogası ,güzelliği harika şehir içi gezmek için çok güzel

Pek yarış yorumu göremedim tecrübelerimizi paylaşsak yarışa katılmayanlar ve katılanlar acısından iyi olacak.

Yarışa katılan bitiren bitiremeyen tüm yarışçıları tebrik ederim.


ulaş kayanın mesajı,fazla mesaj yok,,yolların bozuk olduğu anlaşılmakta

Kayıt Ücreti

Salcano Gran Fondo Marmaris - Kısa Parkur (65 km) kayıt ücretleri:
- İadesiz kayıt ücreti: 110 TL
- İade edilebilir kayıt ücreti: 130 TL (5 Nisan 2018 tarihine kadar yapılacak olan kayıt iptallerinde tam iade yapılır)
- 5 Nisan 2018 tarihinden sonra kayıt ücreti: 130 TL (İadesiz)

110 normal ,130 fazla ,20 lira fark bazısına fazla gelebilir,,


Salcano Gran Fondo Marmaris - Uzun Parkur (97 km) kayıt ücretleri:
- İadesiz kayıt ücreti: 160 TL
- İade edilebilir kayıt ücreti: 180 TL (5 Nisan 2018 tarihine kadar yapılacak olan kayıt iptallerinde tam iade yapılır)
- 5 Nisan 2018 tarihinden sonra kayıt ücreti: 180 TL (İadesiz)
Ödemenin online kayıt esnasında yapılması gerekmektedir.

en çok 150 dedik uzunda ,160 iadesiz 10 lira göz çıkarmaz ,,,

antalya uci ise tam bir fiyasko idi,kalipso şirketi ile timing şirketi davalık oldu,suçu birbirlerinin üzerine attılar mahkeme sonucunu öğrenemedik burada benim nezdimde yarış felan olmamıştır
çipsiz yarış gran fondolarda asla geçerli değildir,,,,
 
@Kudret Kurtcebe amatör yolun başındakilere en uygun yarışlar hangileridir? Bir sıralama ile tavsiye etmeniz mümkün mü acaba?
 
@polo34

açıkça yok desem doğru olur, düz etap yok çoğunda eğim mevcuttur ,grafiklere bakın anlayacaksınız ,tek bir düz etap görmedim desem doğru olur ,marmarada vardı ama marmara tedavülden kalktı ,2016 ve 2017 yarışları oldu ,orhangazi bursa arası 53 km düz yol sadece 5 km eğim vardı oda 3-4 eğim idi,2016 'da ise altınovadan çıktık bursa istikametten geri döndük 43 km,
3 eğim söz konusu idi ,3 km felandı ,,,,bu sene olmayacak marmara
bellide olmaz süpriz olurmu ,eylülde veya ekimde bilemem

arkadaşlar birazdan çıkacağım sele yapacağım ,yağmur vardı sabahtan şimdi kesildi,akşam 20.00 'de görüşmek üzre,ılgaz,kapadokya ,ve çeşme 2018 'de ne olmuş ne bitmiş irdeleyeceğiz..
 
ılgaz gran fondo,,

aşağıda emrah özkanın izlenimleri,,

Kudret hocam, fazla iddamız yoktu, sondaki arkaşalarla finişe ulaşmak için çabaladık, ancak yarışın 1/3 kısmını süpürge aracında geldik, kramp lastik patlaması gibi sıkıntılar :) en azından tepeye kadar çıktık ve inişe geçtik.

O yüzden kim ne yaptı hiç bilmiyorum.

Organizasyon olmamış hocam, yiyecek içecek desteği dönüş için iniş noktasındaydı yani çok uzaktı, ve sadece powerade vardı, su bile alamadık, suyumuz bitti :)

kısa tur daha amatör arkadaşların katılması gerekiyordu, fakat öyle olmadı, yani uzun tur kısa tur ayrımı da olmamış. fazla para vermek istemedi kimse. Bu arada ödenen paranın karşılığı yok, hiçbir hizmet alamadık, lastik patlıyor gelen araçta büyük pompa bile yok. Süpürge aracında su yok, çeşmelerde dura dura gelmek vardı ama o zaman da tur bitmez.

başlangıç alanında bir soyunma kabini olabilirdi, arabada soyundum yahu.

Ha yinede güzel bir gün geçti, hocam valla ılgaz şahane, kastamonuda otursam herhalde haftada 3 sefer çıkardım, en güzeli uzun tur, dönüşte uzun tur rotasından araçla geçtim harika, diğeri tünelden gidiyorsunuz, tünel uzun baya hız yapılıyor, ama eksoz kokusuyla gitmek iyi değil, uzun turda ormanı seyrede seyrede tırman.

Valla git gel araçla, konaklama olmadan bile dünya para orası öyle, öyle her yarışa katılayım bisikletim güncel olsun dersen bu iş çok ama çok pahalı bizim gibi insanlar için. neredeyse 10 kiloluk bisikletle yarıştım tabi olmuyor, iyi bir forma bile dünya para. Pahalı bir spor bu, en güzeli koşu :)

araç ile masraf tabi,,


aşağıda ilter dostumun bir alıntısı var ,,

Facebookta birisi yarışla ilgili böyle bir iddiada bulunmuş:

adsiz-png.167437


bu tip olayların olması üzücü tabi,,



bu kamyona tutunmalar gayri ahlakidir ,,bu 307 numarayı araştırıyorum arkadaşlar

Uzun Parkur - Yarışmacılar

İsimSoyisimKategoriKulüp / Ferdi
İSMAILÇAVUŞOĞLU19-29ANTALYA SPOR KULÜBÜ
SEFATOROS19-29ANTALYA SPOR KULÜBÜ
BAYBORA TUNASÜER19-29FERDI
EYYÜBDURGUN19-29YEŞIL PEDAL SK
MEHMETŞER19-29ANKARA FENERBAHÇELİ İŞ ADAMLARI DERNEĞİ BİSİKLET TAKIMI
AGITOKTAY19-29FERDI
ÖMERARABACI19-29ANKA BISIKLET KULÜBÜ
EGEMENMERCANLIOĞLU19-29FERDI
AHMET CANASLAN30-39ZONERIDERS
GÖRKEMYOLDAŞ30-39FERDI
GÖKHANUZUNTAŞ30-39YEŞIL PEDAL SPOR KULÜBÜ
MEHMET CANBALCI30-39YEŞIL PEDAL SK
MEHMET CANBALCI30-39FERDI
SERHATYILMAZ30-39FERDI
ŞEMSKORKMAZ30-39FLAMME ROUGE
MUTLUBAHTIYAR30-39ARNAVUTKÖY CYCLING CLUB
CENGIZTÜRKMEN30-39ANKA BISIKLET KULÜBÜ
EVRENUYLUKÇUOĞLU30-39FERDI
FATIHSARAÇOĞLU30-39ÇADOSK
SENCERKAN30-39FERDI
TURGAYGARMEN40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
GÜNGÖRTURAN40-49GEBZE BISIKLET KULÜBÜ
HAŞIMKÖKSAL40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
ATAMANŞEKERCI40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
SERKANGAZEL40-49KASTAMONU TOPRAK SU
İSMAILGEÇIM40-49HI RIDE SPOR KULÜBÜ
MURATENÇ40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
HAKANAVCI40-49TOPRAKSU KASTAMONU
OSMANŞIRIN40-49FERDI
PIERREBASTIN50+TOPRAKSU KASTAMONU SPOR
ZAFERYALIN50+YALOVA BELEDIYE GSK DERNEĞI
ALI RIZAFIRINCI50+NASHIRA CYCLE TEAM
uzunda listeler,
oldukça az sayı,,307 numara yazmıyor daha doğrusu numaralar listede gözükmüyor,

Kısa Parkur - Yarışmacılar

İsimSoyisimKategoriKulüp / Ferdi
TAYYIPYILDIRIM19-29YEŞIL PEDAL SPOR KULÜBÜ
ALPERKÖROĞLU19-29TRAKYA BISIKLET SPOR KULÜBÜ
SEMIHŞENOĞUL19-29SAKARYA TÜRKTELEKOM SPOR KLUBÜ
RAFİYEBAŞAT19-29İZGEM SPOR KULÜBÜ
ISMAILÖZNAM19-29FERDI
CEMFİDAN19-299 EYLÜL CYCLİNG TEAM
MEHMET GÖKTUĞDEMİRCİ19-29FERDI
ABDÜLKADIRAY19-29KAPAKLI SPOR KULÜBÜ BISIKLET TAKIMI
ÖZGESEÇKİN19-29PELOTON İSTANBUL BİSİKLET VE SPOR KULÜBÜ
BULUTTOKMAK19-29FERDI
AZIZ ÜNSALKARAMAN19-29KAPAKLI SPOR KULÜBÜ BISIKLET TAKIMI
ABDULLAH TÜYSÜZTÜYSÜZ19-29CCC VARIANT CCC
ELNURGULUZADE19-29FERDI
EMREABADAN19-29UNICYCLE
İDILMENGÜ19-29FERDI
İSMAİL ALPERENÖĞÜT19-29BILKENT CYCLING SOCIETY
SINANŞENKUL19-29VELO'KÜTAHYA
NUMANKOÇAK30-39ANGORA BISIKLET GRUBU
ESENGÜLÇÖRTÜK30-39FERDI
YAKUP BÜNYAMINBADEM30-39KAPAKLI SPOR BISIKLET KLÜBÜ
BERKEMATAMAN30-39ANKYRA KOŞU BİSİKLET YÜZME KULÜBÜ
FATIHSEVER30-39FERDI
MUSTAFAŞIRIN30-39ALANYA DOĞA SPORLARI KULÜBÜ
ONURŞAHIN30-39KASTAMONU
ÇİĞDEMDALGIÇ30-39FERDİ
AKINKILIÇ30-39AYTEMIZ ALANYASPOR
BURAKULUDAĞLI30-39FERDI
BURAKKAYHAN30-39FERDI
ILHANGÜN30-39FERDI
ÖZGEULUTAŞ30-39FERDI
EMRE SINANPURTUL30-39FERDI
SONERYENİMOL30-39MACERAKOLİK
MURATGULGUDEN30-39FERDI
OKANTÜRK30-39BOLU GENÇLIK MERKEZI SPOR KULÜBÜ
YUNUSYETKIN30-39AYTEMIZ ALANYASPOR
SERKAN POLATPOLAT30-39PAMUKKALE GENÇLİK SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ
TARIKGÜL30-39CYCLİST TÜRKİYE
HAKANKILITAŞ40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
ÖZLEMSAKARYA CAN40-49VELOESKIŞEHIR
CEMÖZ40-49FERDI
ARMAN AZIZKARAGÜL40-49VELOESKIŞEHIR
KORAYDICLELI40-49KASTAMONUTOPRAKSU SPOR
EMRAHÖZKAN40-49FERDİ
ÖZTÜRKÖZYAĞCI40-49AYYILDIZ DOĞA SPORLARI KULÜBÜ
GÖKHANUSLU40-49FERDÎ
VOLKANKURDOĞLU40-49PELOTON İSTANBUL
SERDARBINARBAŞI40-49CELAL FIDAN GENÇLIK VE SPOR KULÜBÜ KÜTAHYA
ORÇUNMADRAN40-49BISIKLET AKADEMISI
NURIACAR40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
AYŞEAKGÜNDÜZ40-49VELODORLİON
DEVRIMARDIÇ40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
OGÜNÇAVUŞ40-49ANTALYA SPOR KULÜBÜ
AHMET SELÇUKUZÇELIK40-49FERDI SAKARYA
İBRAHIM GÖKHANKALENDER40-49FERDI
DİNÇERKARADAYI40-49FERDI
ALPAKURT ZAFERPALA40-49BOLU GENÇLIK MERKEZI SPOR KULÜBÜ
ADEMDÖNGEL40-49FERDI GEBZE
MURATÖZTÜRK40-49IGR CC
HUSEYINVARDAL40-49KASTAMONU TOPRAKSU
ALI OSMANAKGÜNDÜZ40-49VELODORLİON
AHMETÇOBAN40-49AYYILDIZ DOĞA SPORLARI KULÜBÜ
ERDAL YAZICIOGLUYAZICIOGLU40-49KONTRAPEDAL DOHA
EYÜPYAZICI40-49SAKARYA TELEKOMSPOR
MURAT KUNTAYAÇAN40-49KASTAMONU TOPRAKSU
MUZAFFEREFENDIOĞLU40-49ESENYURT BİSİKLET SPOR KULÜBÜ
GÜRAYTATLI40-49FERDİ
BAHADIRDÜNER40-49YALOVA BELEDIYE GSK DERNEĞI
OKANDİKİCİ40-49AYTEMİZ ALANYASPOR
MURATİŞÇIMEN50+KASTAMONU TOPRAKSU
BAHADIRGÜREL50+PELOTONIST
MUSTAFATAŞYILDIZ50+FERDI
ENVERTATBUL50+FERDİ
ÖNERSAVUCU50+IGR CC
İSMAILİLTİR50+NASHIRA CYCLING TEAM
CENNETTEKER50+FERDI
BURHANÖZDEMİR50+VELO ESKİŞEHİR
kısada 76 kişi bayağı azmış ılgaz fondo

çanakkale gran fondo
valla fiatlar iyi idi,
kısada erkenden başvuran 80 tl,uzunda 100 tl,

aşağıda gökhan demirözerin yarış sonrası raporu,

Yarışa bence eksiklikler damga vurdu. Benim ilk yarışım olduğu için bunlar çok umrumda olmadı tabi, kısa parkur 36km civarı sürdü 32,5 km/h ortalama ile bitirdim.

* Feed zone olacak dendi, yoktu. Allahtan yanımdaki matarayı idareli kullandım.
* En önemli eksiklerden biri trafik konusunda yaşandı bence. Rota boyunca 1.nin geçtiğinden noktalar; 1.nin geçişinden itibaren 1 saat boyunca trafiğe kapalı olacaktı sözde, ancak yarışın 20.kmsinde yanımızdan kamyonlar geçmeye başladı, emniyet şeridinde sürmek zorunda kaldık.
* Yarış öncesi ne sağlık raporu ne lisans kontrolü vardı.
* bisiklette tam olarak 3 çip vardı ama çip okuyucu yarış boyu kullanılmadı :)
* 40km Finish'de, finish hattının altından bazı sporcular tur otobüsleri ile birlikte geçmek zorunda kaldı. Allahtan sakatlık yaşanmadı.

1 gün öncesinde Troya gece koşularından işin bu şekilde gelişeceği belliydi zaten. İnsanlar yönlendirme levhalarının olmadığı rotada telefon navigasyonları ile 21km koştu. Oryantring konseptli yapılıyorsa onu bilemem.

Herşeye rağmen ilk yarışımdı çok keyif aldım ve bir sonraki yarışımı heyecanla bekliyorum. Umarım kaza yapanlar en kısa sürede sağlığına kavuşur.

aksaklıklar tek tek yazılmış,,

birde bu yarışta ortalamalar yanlış hesaplanmıştır,,

gelelim kapadokyaya,,


upyolraporu.jpg



kpyolraporu.jpg



bu raporların son günde netten yayınlanması doğru olmamıştır,bu rapor nette en az 1 hafta öncesinden duvarda asılı olacak idi,bu raporun okunması hayati idi,hem kısada olanlar hemde uzunda olanlar aynı riskli yere yani 11 km 'ye geldiler ,gerisi malum,bir kişi hayatını kaybetti seneye burada aynı etapın olmaması gerekir ,bu riskli etap değiştirilmelidir
bu zaman barajıda doğru değildir, benden söylemesi,,,ne mamara 2016 'da ne de 2017 'de zaman barajı yoktu,,


aşağıda can elmas arkadaşın raporu,,

Geçen sene Kapadokya Granfondo ya katılmıştım. Yarış başından Ürgüp e kadar iniş ve tam Ürgüp e girerken yüksek eğimde sağ sol rampa da milletin hızını görünce şaşmıştım. Sonuçta hepimiz amatörüz ve bu tarz hızlarda oluşabilecek aksiliklere hazır değiliz. Organizasyon raporu yayınlamış, bilmiyorum yokuşun başına adam koymuş mu? Ancak her tehlikeli yere uyarı yazsa adam koysa ne yazar. Her yarışta bu tip yokuş aşağı kazalar oluyor. Hele yarış başında yokuş aşağı olması çok daha tehlikeli. Marmaris te de aynı şekilde ilk yokuşta kaç kişi telef olmuştu. Çok yazık ki ilk defa böyle bir olay oldu.

Bu sene farklı bir şey olsun diye dağ Bisikleti Etap yarışlarına katıldım . Argeus organizasyonlarına hep katılıyorum ve bu kez de süper organize, dakik ve ilgililerdi. Kayıt, yol işaretleri, haritalar, son dakika uyarılar, hakemler tek kelime ile profesyönel bir organizasyon. Ama her birimiz farklı kapasitedeyiz ve asıl iş bizim parkuru tanımamızda. Ben her yarışta mutlaka bir gün önce gidip parkuru geziyorum . Bu kez de mtb parkurlarını bir önceki gün vakit ayırıp geçtim ve ne kadar zor oldukları, tehlikeli noktalarını saptayıp hiç zorlamadan inip bisikletimden oraları elimde geçirdim. Yarışta da risk almadan belirlediğim noktalarda indim yürüdüm. Bu kadar güzel ama çıkışları inanılmaz zor ve inişleri gerçekten korkutucuydu bana göre parkurun.

Aramızda bir bölüm arkadaş 15 yaşından itibaren sportif bisiklet yapıyor. Bizim gibi bir bölüm ise çocukken uydurmadan binmiş sonra son 5-10 yılda mtb yol bisikleti allah ne verdiyse biniyoruz, yarışlara katılıyor, ruble alıyor, power metre alıyor kıyafet alıyor antreman yapıyor, hırs yapıyor kom kovalıyor. Ancak unutmamamız gereken bir şey var: hiç bir zaman gta bir bisiklet tekniğine sahip olamayacağız, bazı şeyler uzun yıllar ile ve ancak genç yaştan başlanırsa olabiliyor. Genç yaştan başlansa bile zaten ülkemizde kaç tane iniş tekniği öğretecek bisiklet hocası var emin değilim. Dolayısıyla çare yokuş aşağı yavaş gitmekten geçiyor. Unutmayalım bu işi eğlence için yapıyoruz ve önemli olan sağlam kalıp uzun yıllar bisiklet sporuna devam edebilmek.

Arkadaşımıza Allahtan rahmet diliyorum. Hepimiz duyunca çok üzüldük.

Bu üzücü kaza ve vefat olayı sonrası organizasyon da yapılabilecek en basit ama bence yanlış hareketi yaptı. Madalya törenlerini iptal etti ve hiç bir açıklama bile yapmadı, vefat haberi de kulaktan kulağa yayıldı, madalyalar bir odada dağıtıldı, herkes buruk bir şekilde dağıldı. En azından madalya tören saatinde bir yetkili çıkıp resmi açıklama yapar, ne kadar üzgün olduklarını söyler ve töreni iptal ettiklerini resmi olarak açıklardı. Veya fazla abartmadan bunca masraf yapmış oraya gelip yarışmış sporculara bir şekil sakince madalyalarını verirdi. Kriz yönetimi ne yazık ki zayıf kaldı.

çok önemli bir noktaya değindi can dostum,aynen 11 'inci km 'de görevli bayrak sallayabilirdi ,düdük ile uyarı yapılacaktı,
saldım mevlaya ,oldu sana bir kaza ,
ve 48 yaşında arkadaşımız vefat etti,,,seneye bu parkurun çıkarılması gerekir ateşe benzin dökülmez

son olarak çeşme gran fondonun hayırlı geçmesini dilerim geçen seneden biliyoruzki yol bozuk,,,

buradan seneye 2019 kapadokya etabının değiştirimesini gerek salcano ve de argeus firmasından rica ederim,
etap aşağıdadır uzun ve kısa ,


gf_uzun_profil.jpg


uzun etap,,


gf_kisa_profil.jpg


kısa etap,,


konuya tüm gran fondo demiş idik,yanlız dahada geriye ışınlanalım bakalım kim ne yazmış ,izlenimleri neymiş,aşağıda linkte kıbrıs gran fondo 2016 var,yanlız yarış sonrası tek bir kişinin dahi yorumu yok,katılım 50 lira idi o sene,,

Gran Fondo Kuzey Kıbrıs - 13 Kasım 2016
 
2018 granfondolardan tek hatırlayacağım Mustafa KARSLIOĞLU nun yaşadığı kaza sonucu hayatını kaybetmesi olacak.
 
@mehmetsunu

soru soralımmı mehmet aga,,,,

1- kimin ihmali ,daha doğrusu bu elem olayda ihmal varmı ?
2- pelotonu çok dik yerden indirmek doğrumu ?
3- neden son güne yolun raporu verildi ? kaç kişi gördü ? kim hazırlıklı idi ? bu etapta daha önce yarışan kaç kişi vardı ?
4- ölen dostumuz kaç kez yarışlara katıldı ? ilk yarışımı idi ,

benim görüşüm şudur ,bu dik iniş seneye 2019 kapadokyada tedavülden kaldırılsın

upyolraporu.jpg



11 'in ci km risk var ,10 eğim aşağı doğru ciddi riskli bir yerde oluyor kaza,,
 
@Kudret Kurtcebe

Ne güzelde özetlemişsin kudret abi. Açıkcası ben, senin bu olayın üzerinde kalem oynatmanı bekliyordum. Kapadokya kısa mesafe fondosuna (karbonu sattığımdan) arkadaşın alü yarışı ile katılmayı planlıyordum. Katılım ücretinin 110 tl den 130 tl çekilmiş olması nedeniyle sinek küçüktür ama mide bulandırır ilkesinden hareket ederek katılmaktan vazgeçtim. Aklimda hep Uçhisar Ürgüp merkez arası kesintisiz iniş vardı. O inişten defalarca inmiştim, çok kaliteli olmayan bir asfalt ve yer yer kasisli zemin. Ne yazıkki korktuğum başıma geldi ve bir bisikletlinin hayatına mal oldu. Sanırım organizatörler bu olaydan hızlı bir çıkarımda bulunmuş olmalılarki hemen müteakip fondolar ileri bir tarihe ertelendi. Soruların çok yerinde sorular ancak bu sorulara cevap vermesi gerekenler bizler değiliz. Amatör fondo yarışlarının bence ya sürekli çıkış (kartepe gibi) veya düz yolda (alanya antalya etabı gibi) koşulması gerekiyor. madem bu fondolar bir yarış değil ona göre parkur zorluğu minimuma indirilmeli.
 
@mehmetsunu

bir önemli nokta mehmet dostum ,zaman barajı koyuyorsun bir de milleti zora koşuyorsun amatörü var burda herkes pro değil,prolar bile o inişte zorlanır yol kasisli imiş,bu etap seneye aynen kaldırılmalı ,kısa uzun etap güzergahı kapadokyada başka alana kaydırılmalı ,48 yaşında bu arkadaşımızın ailesini kendi ailemiz gibi düşünelim ,içimizi aynen acı kaplar ,,valla sunu dostum olayın takipçisi olarak yukardaki grafikler elimde artık ,seneye konuyu açacağım grafikler
aynı olur ise uyarı atışları yapacağım ,
 
@Kudret Kurtcebe
(link)
2015 fondosu daha iyi seçilmiş etaplardan oluşuyordu.
 
aklıma gelmişken mehmet dostum şimdi 2016 ve 2017 'de grafikleri araştırıyorum aynı ise belaya davet edilme durumu devam etmiş demektir
 
@mehmetsunu dümdüz bir yolun ya da sadece çıkış ya da sadece inişli bir parkurun hiç keyif vermeyeceği kanaatindeyim hocam şöyle olabilir: kapadokya parkuru tersten dönülebilir. O zaman şimdikinden daha sağlıklı olacaktır en azından ilk yokuş koparacaktır çok kalabalık olunmaz . Bu sefer ürgüpten %15 tırmanılır
 
@isosel

sadece iniş oluyor mesela mtb yarışları bu tarzı sevenler var,zamana karşı oluyor düz yol 40 km örneğin
uzun çıkış yarışı olacak kartepe 28 ekim pazar,uludağ varda tam anlamı ile katagori yarışı olmadı henüz ,kartepede 9 katagori var

 
@Kudret Kurtcebe abi gran fondo yol yarışları yapılmıyor mu downhill 'le zaten işimiz yok. Yolda yokuş oldumu kim nedir belli oluyor. Yani parkurda hem yokuş hem iniş olmalı bence. Aslında hiç eveleyip gevelemeye gerek yok (kapadokya için konuşuyorum) parkuru dolaşmış, yarışmış biri olarak net bir şekilde parkur tersten dönülürse sıkıntı kalmaz kanaatindeyim.
 
Geri