Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2017 Scott Speedster 20 - İlk bakış

Haayırlı uğurlu olaun güle güle kullanın.

2016 modeline sahibim. Bisikleti genel hatlarıyla iyi tanıyor, neler yapabildiğini iyi biliyorum. Bisikletim için son iki günde satılık ilanıma epey başvuru oldu. Akşıma takıldı "bir bakayım yenisi için neler diyorlar" diye girdim siteye.

Genel olarak hep "ama ağırlık?" diye cevaplar geliyor. Şunu insanlara anlatmak epey zor; "ağırlık herşey değildir."

Ağırlık, diğer olması gerekenler olmadığında maalesef çok gereksiz bir detay olarak ortada kalıyor.

Bu olması gerekenlerden biri de kuşkusuz geometri/ayrodinamik. Speedster serileri bu konuda oldukça iyi noktada. Prof bisiklet sayfalarındaki incelemeleri ve kullanıcıların deneyimlerini araştırırsanız Speedster için nasıl olumlu sonuçlar verildiğini görürsünüz. Speedster'in en büyük silahı ayrodinamiktir.

Eğer prof değilse çoğu bisiklet sevdalısındaki "ağırlık" takıntısını, azaltmak için yapılan uğraşları, bisiklet tercihi srasındaki 200-300 gr telaşını beyhude bir çaba olarak gören biri olarak şunu söyleyebilirim; bir önceki bisikletim Cube Pelton SL'di. Kendisi Scott Speedster 20'den yaklaşık 1 kg daha hafif ve Ultegra donanıma sahip. (2016 Speedster 20 105)
Ancak gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki Speedster çok daha keyifli, akan bir bisiklet.

Ağırlık herşey değildir.

Tekrar hayırlı uğurlu olsun. İlk tercihinizden daha azını vermeyecektir.
 
Scudo
@C. Tiryaki Sizin ilanı ben bisikleti aldıktan sonra görmüştüm :)
Ağırlık benimde takıldığım bir nokta olmadı alırken. Ama kesinlikle akıyor haklısınız o konuda.
Bugün yol bisikletiyle 400. km'yi geçtim. Her km biraz daha memnun oluyorum bu bisikleti seçtiğim için.

Bu arada yeni bir yol bisikletlisi olarak; 4 hafta önce velodromda 5k segmentini 10.40 ile bitirdim. Sonraki hafta 10.30 - 10.20 şeklinde 10ar snlerle indirdim. Sadece önceki hafta velodrom yerine 100km'lik bir uzun sürüş yaptım. İşe yaramış sanırım. Bu akşam 9.50'ye indirmişim 5k'yı. Bu rakamlar çoğu kişi için az gelebilir ama binlerce deneme arasında %50'lik alana girmek ve her hafta performansınızdaki değişimi görmek moral veriyor insana.
 
@BerkEvren bisikletiniz hayırlı olsun, bende 2016 s20 kullanıyorum ön aydınlatmanızı çok beğendiğim çok şık duruyor bisikletin üzerinede aydınlatması yeterince iyimi birde markasını söyleyebilirmisiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@datsunZ
(link)
Fiyatı yükseldikçe yükseldi son zamanlarda

Bende de aynısından var, ön aydınlatma için çok yetersiz fakat arka fark edilirlik açısından çok iyi. Şarjlı olması harika, oldukça hafif. Kullanım süresi 2-4 saat civarı moduna göre değişiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@Serkan Mıstınoğlu Teşekkürler. Gerçekten "güle güle" kullanıyorum :)

@datsunZ Ön ve arka ışıklar (link). Şehir içinde olduğum için yolu aydınlatmaktan ziyade görünürlük için kullanıyorum. Haftada 2-3 kere gece sürüşü yapıyorum, çoğu kavşakta ben aracın farını gördüğüm gibi flaş modundaki ışığımı görüp duruyor araçlar. Gayet başarılı.
 
Valla bende almaya niyetlendim, maksat şu 1-2 ay güzel geçsin. Ama ne s ne de m kadro varmış... kaçkar bisiklete baktım orada da fiyatlar uçmuş durumda
 
Arkadaşlar selam, 1 haftaya yakın zaman önce scott speed.20 2017 mi alip buraya da yazmistim.ilk yol bisikletim. Keşke daha önce başlasaydim diye hayiflaniyorum.aksamlari yorgun bi sekilde isten cikip eve gelip koltuga tv nin karsisina yatan ben 1 haftadir araliksiz her aksam bisikletimi aldigim gibi kendimi disari atiyorum. Kullandigim guzergah genelde mecidiyeköy-taksim istikameti. Araclar arasinda manevra yapmak, yola atlayan yayalari teyet gecmekte ayrica histerik bi zevk verio Bu arada 2 kilo verdim bile. İlginc bi sekilde bisikletimi gun gectikce daha da seviyorum. Agirlik konusunda o kadar da takintili olmamaya karar verdim. Ne de olsa 1 kilo fark yuzunden tour de france'ta kürsü kaciracak degilim diye dusunuorum. Ayrica bu da iyi akio. Bacaklar alistikca ve kilo kaybi devem ettikce akiskanlik seviyesi de artacaktir heralde. Scott s.20 kullanicilarindan daha fazla yorum ve görüs okumak, muadillerine gore teknik veya estetik acidan arti ve eksileri vb. Konularda daha fazla duymak ve okumak istiyorum ancak çok fazla kişi degiliz anladigim kadariyla zira bu sayida üyesi olan bu forumun bu basliginda bisikletimiz hakkinda konusan sadece birkac kisiyiz gibi gornuyor. Bu arada aklima yavaş yavaş sürüş gruplarina katilip mesafeleri uzatmak gibi seyler gelio. Nezaman nasil ne şekil baslasam gibi seyler dusunuorum. Lastigim patlasa yolda sanirim simdilik onu bile yapamam. :))
 
@İkkers
Bu konuda bir tavsiye. Bunun ilk denemesini evde yap sakin sakin. Tekerlekleri sök, iç lastiği çıkar, tekrar tak yerine. Böylece takıldığın yer olursa boşuna sinirlenmez gerekirse youtube'dan yardım alırsın. Ama sonunda öğrenmiş olursun. Mesela ben dağ bisikletinde hiç levye kullanmazdım lastik söküp takarken. Yol bisikletinde şartmış onu anladım. Dışarda yapsaydım işlemi çıldırtırdı büyük ihtmalle.

@turac000 Zaten bisiklet seçmek ayrı dert, bulmak ayrı dert. Ülkede bisiklet alım satım trafiği öyle yavaş ki kimse stok tutmak istemiyor haklı olarak. Markette şöyle bir ilan vardı belki görmemişsindir; Scott Speedster 20 (2016)
 
@BerkEvren bey bisikletinizi güle güle kullanın. Bende 2014 Speedster S10 kullanıcısıyım. Aradan geçen 3 yılda bisikletle alakalı en ufak bir pişmanlığım ve memnuniyetsizliğim olmadı. Bu geçen sürede aşınan lastik ve uzayan zinciri dışındada hiçbir parçasını değiştirmedim. Kadrosunun ağır olduğu doğru ama bu @C. Tiryaki 'ninde ifade ettiği gibi aero kadro ve ektra rijitlik için seat stay ve chain stay'in borularının kalın tutulmasından kaynaklı diye düşünüyorum. Zaten sürüş keyfi ağırlık dezavantajını gözardı etmenizi sağlıyor.
 
selam arkadaslar. Scott speedster 20 ile ilk tatli sert mesafe surusumu yaptim. (Yani benim gibi yeni baslayan biri icin tabiki) Saat 06.00 da mecidiyeköy merkezden ciktim 07.30 da sariyerde çayimi iciordum. Kucuk bir de poğça kacamagi da yaptim tabi. Bu benim ilk süruşümdü. Nerdeyse dinlenmeden tamamladim gidisi ve donusu. Bir ara bir benzinciden su almak icin durdum sadece bir de arada kask ayari falan gibi seyler icin ufak bir iki duraklama.dun ilk km ölcerimi de taktim ve su an 52.75 km yi gosteriyor. Yolda cok fazla bisikletli gördum. Selamlasmalar falan hosuma gitti. Bir ara profesyonel gibi gorunen 5 kisilik bir grupla aşık atmaya calistim ama olmadi tabi Bu guzergah oldukca iddiali ve keyifli. Ve cok erken cikilirsa araç trafigi de oldukca az ve guvenli bir yol sayilir. Ha bir de ilk tatli uzun mesafe sürüşümde max.59 km gordugumu de soylemeden gecemiyicem
 

Dosyalar

  • IMG_0954.JPG
    IMG_0954.JPG
    126,9 KB · Okunma: 111
  • IMG_0951.JPG
    IMG_0951.JPG
    139,1 KB · Okunma: 102
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
bGWz4Z.jpg

Detaylar eve geçince... Umarım sağ salim cıkar :)
 
Hayırlı olsun hocam, güle güle kullanın ayrıca detaylarıda bekliyoruz :)
 
@turac000 Ooooo hayırlı olsun. Azmin zaferi oldu sanırım. (S beden di mi ? Kutuda bir S etiketi var gibi)

Bu arada hazır demonte gelmişken jant - gidon boğazı - gidon ve sele borusu gibi parçaların ağırlıklarını ölçme şansın olursa süper olur. Hem alacaklara hem değişiklik düşünenlere referans olur.
 
Hocam dağ bisikletinden yol bisikletine geçmiş birisi olarak farkları sıralayabilirmisiniz rica etsem? :)

Hız, konfor, vites geçişleri, gidon hakimiyeti, sabit maşa vb. vs. diyelim.
 
@BisikletKolikK
Sırasıyla;
Aynı eforla daha hızlısınız kesinlikle.

Konfor için şunu söyleyebilirim, bisikletinizi kendinize göre ayarladıysanız ikiside konforlu oluyor. Ama dağ bisikleti arazide, yol bisikleti yolda diğerinden daha konforlu tabiki.

Dağ bisikletimde Deore XT vites olduğu için vites geçişleri birebir neredeyse.

74 cm'den 44 cm gidona geçmek ilginç. Ama alışıyor insan birkaç sürüşte. Özellikle dar yerlerden geçmek çok kolay.

Sabit maşa en zor alıştığım şey oldu. Konforsuz değil kesinlikle ama dağ bisikletinde kasislerden zıplayarak geçerken şimdi yavaşlayıp çapraz geçişler yapmak gerekiyor.
(Şehir içinde dağ bisikletimin maşasını da kilitli tutarım bu arada)

Ama asıl önemli fark şu;
Dağ bisikletini gerçekten arazide sürüyorum. Şimdi dağa taşa çıkmadığım zamanlarda yol bisikleti üzerindeyim ve İstanbul'da yaşadığım için bu süre daha fazla normal olarak. Yani daha fazla bisiklete biniyorum artık.
Yol bisikleti ile günlük menziliniz hissedilir şekilde artıyor. Bu da yeni rotalar planlamaya itiyor. Daha az yük, daha az mola planlıyorsunuz.
Edit: Daha kolay çıkıldığı için daha fazla yokuşu göze alabiliyorsunuz rota yaparken :)
 
Geri