Merhaba arkadaşlar,
Bu başlık altında sizlere yeni bisikletimi toplama sürecini ve geldiğim son durumu anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle, yol bisikletinde ilk deneyimim Canyon Ultimate CF SL 7.0 ile başladı ve 1.5 yıl boyunca 12.000 km yol katettim. Bu süreçte bisikletimden genel olarak memnun kaldım. Kadro kalitesine ve sağlamlığına diyecek bir şey yok, adamlar yapmış
Hafifliği ve buna bağlı olarak yokuşlardaki performansı da tatmin ediciydi, ama düz yolda ve inişlerde daha iyisi olabilirdi. Bu düşünceyle performansımı bir tık öteye taşıyabilecek, daha rijit, daha aerodinamik ve daha agresif sürüş pozisyonu sunabilecek bisikletleri araştırmaya başladım. Diğer taraftan, sahip olduğum bisikleti değeri yüksek iken satmayı kafaya koymuştum. Nitekim, beni ve alıcısını tatmin eden güzel bir fiyata satıldı..
Bu esnada Fuji Transonic serisi kendine has kadro dizaynı ve kalitesiyle dikkatimi çekmeye başladı. Bisiklet hakkında yerli ve yabancı kullanıcılarından bizzat edindiğim görüşler de son derece olumluydu. Türkiye'de satış noktasının olması bir diğer artıydı benim için. Alacağım markaya karar verdikten sonra, hangi modelini seçeceğim konusundaki kriterlerim bisikletin en düşük Ultegra grupsetli olması ve markanın C10 ultra-high modulus karbonundan yapılmış olmasıydı. Bu noktada önümde bütçemi çok çok aşan iki seçenek mevcuttu. Ben bu seçenekler yerine, bütçeyi pek zorlamadan, Fuji Transonic Elite 2017 kadroseti ve diğer komponentleri ayrı ayrı alıp bisikleti A'dan Z'ye kendi ellerimle inşaa etmeye karar verdim. Elimde Canyon bisikletimde kullandığım kaliteli jant setinin olması da bütçemi rahatlattı, şimdilik ekstradan janta masraf etmeye gerek kalmadı.
Yılbaşından itibaren gerekli parçaları üçer beşer sipariş etmeye başladım. Bu dönemde döviz kurları kısa sürede aşırı artış gösterdi ve bu benim bütçeyi epey sarstı, ama giriştik bu işe bir kere
Gelinen son noktada kadroset hariç bütün gerekli parçalar elime ulaştı. An itibariyle kadrosetin İzmir gümrüğünden çıkmasını beklemekteyiz, kısa sürede elime ulaşacağını umuyorum.
Bisiklet şu özelliklere sahip olacak:
Kadro, maşa ve sele borusu: FUJI TRANSONIC ELITE 2017
Aynakol: Shimano Ultegra 6800 52-36
Orta göbek: Praxis Works PF30-Shimano conversion bottom bracket
Ön ve arka aktarıcılar: Shimano Ultegra 6800
Ön ve arka frenler: Shimano 105 5810 direct mount caliper brakes
Vites/fren kolları: Shimano Ultegra 6800
Ruble: Shimano Ultegra 6800 11-28
Zincir: Shimano Ultegra 6800
Pedal: Sihmano 105 5800
Gidon: Deda RHM01 aluminum 40 cm
Gidon boğazı: PRO Vibe 7s Team Sky Edition 120 mm aluminum stem
Gidon bandı: Fizik Performance series black bar tape
Furş takımı: FSA integrated head tube
Sele: COSINE race saddle with carbon rails
Jant seti: Fulcrum Racing 3 aluminum clincher
Lastikler: Continental GP 4000s II
Bilgisayar: Garmin Edge 520 bundle
Şimdilik ayrı ayrı parçaların fotolarını paylaşıyorum. Kadro gelince tam haliyle tekrar huzurunuzda olacağım
FUJI TRANSONIC ELITE 2017 kadroset

FULCRUM RACING 3 jant seti (bu jantların performansından çok memnunum, ama bütçe müsait duruma gelince bu kadroya daha yakışacak profilli karbon bir jant seti alacağım)

SHIMANO ULTEGRA 6800 grupset bu kutunun içinde

SHIMANO 105 5810 DIRECT-MOUNT fren kaliperleri (Ultegra grupsetle birlikte gelen fren bacakları kadroya uyumlu olmadığı için onları sattım ve ayrıyeten "direct mount" tipteki bacaklardan aldım. Bu noktada Ultegra ile 105 arasında yarı yarıya fiyat farkı vardı. Bu yüzden 105 olanları tercih ettim ama grupseti bozmuş olduk
)

SHIMANO 105 5800 pedallar (Önceki bisiklette kullandığım pedallar. Ultegra'ya geçmek için bir sebep görmedim, aynen devam)

Deda RHM01 gidon 40 cm (bu bisikletin belki de en zayıf kalan parçası, ileride bir yükseltme yapabilirim)

PRO VIBE 7S TEAM SKY EDITION 120 mm gidon boğazı

PRAXIS WORKS PF30-SHIMANO conversion orta göbek (Transonic kadro PF30 ve BB30 tarzı göbeklere uyumlu olarak üretiliyor, ama 30 mm çapa sahip olan bu göbek türleri 24 mm çaplı Shimano aynakolları takmak için uyumlu değil. Dolayısıyla, PF30'u Shimano aynakollara uyumlu hale getirmek için bunun gibi özel bir orta göbek kullanmak gerekiyor)

COSINE RACE SADDLE WITH CARBON RAILS

ELITE CUSTOM RACE SKIN BLACK matara kafesleri ve ELITE CORSA mataralar

FIZIK PERFORMANCE SERIES siyah gidon bandı

Bisikleti A'dan Z'ye kendi ellerimle inşaa edeceğim demiştim
Bu amaca yönelik aldığım montaj alet ve malzemelerinin bazıları (Hollowtech göbek anahtarı, tork anahtar takımı, press-fit orta göbek aleti, anti-seize, karbon montaj pastası ve gres yağı):

Bu başlık altında sizlere yeni bisikletimi toplama sürecini ve geldiğim son durumu anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle, yol bisikletinde ilk deneyimim Canyon Ultimate CF SL 7.0 ile başladı ve 1.5 yıl boyunca 12.000 km yol katettim. Bu süreçte bisikletimden genel olarak memnun kaldım. Kadro kalitesine ve sağlamlığına diyecek bir şey yok, adamlar yapmış
Bu esnada Fuji Transonic serisi kendine has kadro dizaynı ve kalitesiyle dikkatimi çekmeye başladı. Bisiklet hakkında yerli ve yabancı kullanıcılarından bizzat edindiğim görüşler de son derece olumluydu. Türkiye'de satış noktasının olması bir diğer artıydı benim için. Alacağım markaya karar verdikten sonra, hangi modelini seçeceğim konusundaki kriterlerim bisikletin en düşük Ultegra grupsetli olması ve markanın C10 ultra-high modulus karbonundan yapılmış olmasıydı. Bu noktada önümde bütçemi çok çok aşan iki seçenek mevcuttu. Ben bu seçenekler yerine, bütçeyi pek zorlamadan, Fuji Transonic Elite 2017 kadroseti ve diğer komponentleri ayrı ayrı alıp bisikleti A'dan Z'ye kendi ellerimle inşaa etmeye karar verdim. Elimde Canyon bisikletimde kullandığım kaliteli jant setinin olması da bütçemi rahatlattı, şimdilik ekstradan janta masraf etmeye gerek kalmadı.
Yılbaşından itibaren gerekli parçaları üçer beşer sipariş etmeye başladım. Bu dönemde döviz kurları kısa sürede aşırı artış gösterdi ve bu benim bütçeyi epey sarstı, ama giriştik bu işe bir kere
Gelinen son noktada kadroset hariç bütün gerekli parçalar elime ulaştı. An itibariyle kadrosetin İzmir gümrüğünden çıkmasını beklemekteyiz, kısa sürede elime ulaşacağını umuyorum.
Bisiklet şu özelliklere sahip olacak:
Kadro, maşa ve sele borusu: FUJI TRANSONIC ELITE 2017
Aynakol: Shimano Ultegra 6800 52-36
Orta göbek: Praxis Works PF30-Shimano conversion bottom bracket
Ön ve arka aktarıcılar: Shimano Ultegra 6800
Ön ve arka frenler: Shimano 105 5810 direct mount caliper brakes
Vites/fren kolları: Shimano Ultegra 6800
Ruble: Shimano Ultegra 6800 11-28
Zincir: Shimano Ultegra 6800
Pedal: Sihmano 105 5800
Gidon: Deda RHM01 aluminum 40 cm
Gidon boğazı: PRO Vibe 7s Team Sky Edition 120 mm aluminum stem
Gidon bandı: Fizik Performance series black bar tape
Furş takımı: FSA integrated head tube
Sele: COSINE race saddle with carbon rails
Jant seti: Fulcrum Racing 3 aluminum clincher
Lastikler: Continental GP 4000s II
Bilgisayar: Garmin Edge 520 bundle
Şimdilik ayrı ayrı parçaların fotolarını paylaşıyorum. Kadro gelince tam haliyle tekrar huzurunuzda olacağım
FUJI TRANSONIC ELITE 2017 kadroset

FULCRUM RACING 3 jant seti (bu jantların performansından çok memnunum, ama bütçe müsait duruma gelince bu kadroya daha yakışacak profilli karbon bir jant seti alacağım)

SHIMANO ULTEGRA 6800 grupset bu kutunun içinde

SHIMANO 105 5810 DIRECT-MOUNT fren kaliperleri (Ultegra grupsetle birlikte gelen fren bacakları kadroya uyumlu olmadığı için onları sattım ve ayrıyeten "direct mount" tipteki bacaklardan aldım. Bu noktada Ultegra ile 105 arasında yarı yarıya fiyat farkı vardı. Bu yüzden 105 olanları tercih ettim ama grupseti bozmuş olduk

SHIMANO 105 5800 pedallar (Önceki bisiklette kullandığım pedallar. Ultegra'ya geçmek için bir sebep görmedim, aynen devam)

Deda RHM01 gidon 40 cm (bu bisikletin belki de en zayıf kalan parçası, ileride bir yükseltme yapabilirim)

PRO VIBE 7S TEAM SKY EDITION 120 mm gidon boğazı

PRAXIS WORKS PF30-SHIMANO conversion orta göbek (Transonic kadro PF30 ve BB30 tarzı göbeklere uyumlu olarak üretiliyor, ama 30 mm çapa sahip olan bu göbek türleri 24 mm çaplı Shimano aynakolları takmak için uyumlu değil. Dolayısıyla, PF30'u Shimano aynakollara uyumlu hale getirmek için bunun gibi özel bir orta göbek kullanmak gerekiyor)

COSINE RACE SADDLE WITH CARBON RAILS

ELITE CUSTOM RACE SKIN BLACK matara kafesleri ve ELITE CORSA mataralar

FIZIK PERFORMANCE SERIES siyah gidon bandı

Bisikleti A'dan Z'ye kendi ellerimle inşaa edeceğim demiştim
