Scudo Sports

2017 Fuji Transonic Elite - yarışlara yönelik bisiklet toplama projesi

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Merhaba arkadaşlar,

Bu başlık altında sizlere yeni bisikletimi toplama sürecini ve geldiğim son durumu anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle, yol bisikletinde ilk deneyimim Canyon Ultimate CF SL 7.0 ile başladı ve 1.5 yıl boyunca 12.000 km yol katettim. Bu süreçte bisikletimden genel olarak memnun kaldım. Kadro kalitesine ve sağlamlığına diyecek bir şey yok, adamlar yapmış :) Hafifliği ve buna bağlı olarak yokuşlardaki performansı da tatmin ediciydi, ama düz yolda ve inişlerde daha iyisi olabilirdi. Bu düşünceyle performansımı bir tık öteye taşıyabilecek, daha rijit, daha aerodinamik ve daha agresif sürüş pozisyonu sunabilecek bisikletleri araştırmaya başladım. Diğer taraftan, sahip olduğum bisikleti değeri yüksek iken satmayı kafaya koymuştum. Nitekim, beni ve alıcısını tatmin eden güzel bir fiyata satıldı..

Bu esnada Fuji Transonic serisi kendine has kadro dizaynı ve kalitesiyle dikkatimi çekmeye başladı. Bisiklet hakkında yerli ve yabancı kullanıcılarından bizzat edindiğim görüşler de son derece olumluydu. Türkiye'de satış noktasının olması bir diğer artıydı benim için. Alacağım markaya karar verdikten sonra, hangi modelini seçeceğim konusundaki kriterlerim bisikletin en düşük Ultegra grupsetli olması ve markanın C10 ultra-high modulus karbonundan yapılmış olmasıydı. Bu noktada önümde bütçemi çok çok aşan iki seçenek mevcuttu. Ben bu seçenekler yerine, bütçeyi pek zorlamadan, Fuji Transonic Elite 2017 kadroseti ve diğer komponentleri ayrı ayrı alıp bisikleti A'dan Z'ye kendi ellerimle inşaa etmeye karar verdim. Elimde Canyon bisikletimde kullandığım kaliteli jant setinin olması da bütçemi rahatlattı, şimdilik ekstradan janta masraf etmeye gerek kalmadı.

Yılbaşından itibaren gerekli parçaları üçer beşer sipariş etmeye başladım. Bu dönemde döviz kurları kısa sürede aşırı artış gösterdi ve bu benim bütçeyi epey sarstı, ama giriştik bu işe bir kere :)

Gelinen son noktada kadroset hariç bütün gerekli parçalar elime ulaştı. An itibariyle kadrosetin İzmir gümrüğünden çıkmasını beklemekteyiz, kısa sürede elime ulaşacağını umuyorum.

Bisiklet şu özelliklere sahip olacak:

Kadro, maşa ve sele borusu: FUJI TRANSONIC ELITE 2017
Aynakol: Shimano Ultegra 6800 52-36
Orta göbek: Praxis Works PF30-Shimano conversion bottom bracket
Ön ve arka aktarıcılar: Shimano Ultegra 6800
Ön ve arka frenler: Shimano 105 5810 direct mount caliper brakes
Vites/fren kolları: Shimano Ultegra 6800
Ruble: Shimano Ultegra 6800 11-28
Zincir: Shimano Ultegra 6800
Pedal: Sihmano 105 5800
Gidon: Deda RHM01 aluminum 40 cm
Gidon boğazı: PRO Vibe 7s Team Sky Edition 120 mm aluminum stem
Gidon bandı: Fizik Performance series black bar tape
Furş takımı: FSA integrated head tube
Sele: COSINE race saddle with carbon rails
Jant seti: Fulcrum Racing 3 aluminum clincher
Lastikler: Continental GP 4000s II
Bilgisayar: Garmin Edge 520 bundle

Şimdilik ayrı ayrı parçaların fotolarını paylaşıyorum. Kadro gelince tam haliyle tekrar huzurunuzda olacağım :)

FUJI TRANSONIC ELITE 2017 kadroset

original-26-42.jpg

FULCRUM RACING 3 jant seti (bu jantların performansından çok memnunum, ama bütçe müsait duruma gelince bu kadroya daha yakışacak profilli karbon bir jant seti alacağım)

20170226_202018.jpg

SHIMANO ULTEGRA 6800 grupset bu kutunun içinde :)

20170226_202458.jpg

SHIMANO 105 5810 DIRECT-MOUNT fren kaliperleri (Ultegra grupsetle birlikte gelen fren bacakları kadroya uyumlu olmadığı için onları sattım ve ayrıyeten "direct mount" tipteki bacaklardan aldım. Bu noktada Ultegra ile 105 arasında yarı yarıya fiyat farkı vardı. Bu yüzden 105 olanları tercih ettim ama grupseti bozmuş olduk :) )

20170226_201409.jpg

SHIMANO 105 5800 pedallar (Önceki bisiklette kullandığım pedallar. Ultegra'ya geçmek için bir sebep görmedim, aynen devam)

20170226_223659.jpg



Deda RHM01 gidon 40 cm (bu bisikletin belki de en zayıf kalan parçası, ileride bir yükseltme yapabilirim)

20170226_201845.jpg

PRO VIBE 7S TEAM SKY EDITION 120 mm gidon boğazı

20170226_200428.jpg

PRAXIS WORKS PF30-SHIMANO conversion orta göbek (Transonic kadro PF30 ve BB30 tarzı göbeklere uyumlu olarak üretiliyor, ama 30 mm çapa sahip olan bu göbek türleri 24 mm çaplı Shimano aynakolları takmak için uyumlu değil. Dolayısıyla, PF30'u Shimano aynakollara uyumlu hale getirmek için bunun gibi özel bir orta göbek kullanmak gerekiyor)

20170226_200924.jpg

COSINE RACE SADDLE WITH CARBON RAILS

20170226_201722.jpg

ELITE CUSTOM RACE SKIN BLACK matara kafesleri ve ELITE CORSA mataralar

20170226_201059.jpg

FIZIK PERFORMANCE SERIES siyah gidon bandı

20170226_201229.jpg

Bisikleti A'dan Z'ye kendi ellerimle inşaa edeceğim demiştim :) Bu amaca yönelik aldığım montaj alet ve malzemelerinin bazıları (Hollowtech göbek anahtarı, tork anahtar takımı, press-fit orta göbek aleti, anti-seize, karbon montaj pastası ve gres yağı):

20170226_202335.jpg
 
Scudo
Hocam çok güzel alet olur, bitince merak ediyorum şeklini.
Şimdi size sorum şu: Neden shimano? Sram değil de. Çünkü Sram daha iyi diyenleri çok duydum, kullanmadım ancak merak ediyorum :D Ağırlık olarakta daha hafif sramlar baktığım kadarıyla.
 
şimdiden kazasız belasız, fuji nin bu kadrosu benimde çok hoşuma gidiyor heleki beyaz yeşil hali bir başka :)
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN

Teşekkürler. İşin aslı hepsi de kendini kanıtlamış çok iyi markalar. Shimano Ultegra tercih sebebi özellikle yedek parça ve servis hususunda daha ulaşılabilir olması ve fiyatıyla alakalı. Canyon'da tecrübe ettiğim Shimano 105 serisinden de gayet memnun kaldığım için bu konuda bir marka değişikliği düşünmedim.

@deadlistcach

Çok sağolun. Caja Rural'ın renklerini ben de çok seviyorum. İnşallah grand tourlarda da görürüz bu renkleri ve FUJI'yi :)

2017 FUJI TRANSONIC ELITE

Uzun bir bekleyişin ardından Fuji Transonic Elite kadroset elime ulaştı ve bu hafta sonu bisikleti diğer komponentleriyle beraber kendim inşaa ettim. Beklediğim gibi ortaya bir performans canavarı çıktı. Bundan önce kullandığım Canyon Ultimate'a çok daha aerodinamik yapıya sahip olması, daha agresif sürüş pozisyonu sunması ve daha rijit kadrosu ile hem düz yolda ve inişlerde hem de yokuşlarda tam bir hız makinası olduğunu ilk sürüşlerimde yaptiğim denemelerde gösterdi.

Bu eşsiz bisiklete, FUJI TRANSONIC ELITE'a, sahip olmamda büyük emekleri geçen ve her konuda yardımcı olarak bisikletle ilgili kafamdaki sorulara açıklık getiren (link) (fujikech) abime ve yetkili satıcı (link)'ye teşekkürlerimi sunuyorum. Ve tabiki beraber pedalladığımız Polatlı Bisiklet Grubu'ndan tüm arkadaşlarıma ve her zaman teknik bakım ve destek sağlayan (link) Tolga Bisiklet'e teşekkür ederim.


20170305_094230.jpg
db5da164-acbb-4453-9306-552554179259.jpg e1117f14-a7c5-4159-a54d-722151468351.jpg
 
Cok guzelmis hocam gule gule kullanin :) Harika gorunuyor:harika:
 
İyi günlerde kazasız belasız kullanın...
Bence de Fuji'nin bu kadro yapısı ve rengi çok hoş. Zamanı gelince bir değerlendirme yazısı da bekliyoruz. Mesela Canyon ile karşılaştırma vs...
 
@Ahmet.KOÇ yokuş performansı nasıl bisikletin. Deneme fırsatın oldu mu
 
ultimate cf ile fuji arasında ne gibi farklar olacak yorum atabilirseniz seviniriz
 
@Buğra Ünalan

Teşekkürler. Zamanı gelince daha detaylı fotolar ve mutlaka değerlendirme yazısı da gelecek :harika:

@caesar

Şimdilik yorum yapamıyorum çünkü henüz iki sürüşe çıktım ve bunlar laylaylom tempoda geçen sürüşlerdi. Daha ciddi performans antrenmanlarına başladığımda belli bir yorum getirebilirim. İleride detaylı bir değerlendirme ve önceki bisikletimle kıyaslama yazısı yazacağım.

@cumhursonmez42

Yukarıda da belirttiğim gibi şimdilik tam bir kıyaslama yapmam olası değil. Beklediğim farklılıkları önceki mesajımda belirtmiştim: Bu bisikletin daha aerodinamik yapıda olması, geometrisinden dolayı daha agresif sürüş pozisyonuna olanak vermesi ve özellikle bottom bracket ve headtube kısmında çok rijit bir yapıya sahip olmasının her türlü yolda (iniş, düz yol, yokuş) beni performans yönünden bir tık ileri taşıyacağını düşünmekteydim. Ne kadar performans amaçlı olmasa da çıktığım ilk sürüşte, hafif eksi eğimli 2.5 km uzunlukta bir segmentte deneme yaptım ve KOM geldi. Strava'dan segment performansını analiz ettiğimde 68 km/s hıza erişebildiğimi görüyorum, ama işin aslı segment esnasında hızımın bu kadar yükseldiğini hissetmedim diyebilirim. Eğimin -0.5 ile -1 arası olduğu böyle bir yolda bu kadar yüksek hıza çıkmak Canyon Ultimate ile de mümkün olabilirdi, ama kesinlikle daha fazla güç uygulamayı gerektirirdi. Daha detaylı yorum yapabilmek için performans antrenmanları yapıp bisikleti test etmem lazım. İleride bunun üzerine yazım olacak.

1.PNG

2.PNG
 
Çok şık olmuş... Allah içinize sindirsin... kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
@Ahmet.KOÇ

Acaba diyorum psikolojik olabilirmi. Nabız 200 leri görmüş. Bu durumda 2 km lik ve 40 metre irtifa kaybedilen bir segmentte bu nabız ve kadans ile bence çokta şeyetmemek lazım. Tabi bu benim şahsi görüşüm. Eğer hala bana "kıl" olmadıysanız bisikletin güncel ağırlığını öğrenebilirmiyim. Birde bu fujiler benzeri bisikletlere göre daha ağırlar özel bir sebebi varmıdır.
 
@CY3535

Çok teşekkürler, Allah daha iyilerini sizlere versin.


@mehmetsunu

Mehmet abi ne demek kıl olur muyuz sana :) Öncelikle şunu belirteyim benim nabız aralıklarım bilinen standartların çok üzerinde herhalde yaradılıştan bünyeden kaynaklanıyor. Onun için 200leri çok rahat görebiliyor nabzım. Diğer taraftan dediğin gibi psikolojik etmenler de devreye girebilir. Bundan ötürü yorum yapmak için erken diyorum, bisiklete dair kapsamlı analizlerimi bir müddet sonra yapacağım.

Bisikletin ağırlığını kalibrasyonu iyi olmayan bir el tartısı ile 7.8 kg olarak ölçtük ama bundan biraz daha düşük olduğunu düşünüyorum. Aero olmayan bisikletlere (Canyon Ultimate CF gibi) kıyaslarsak biraz daha ağır kadrosu var evet. Bunun sebebi aero kadroların daha etine buduna dolgun olması tabi daha fazla materyal kullanılıyor yapılışında. Aero olup da bundan daha hafif kadrolar elbet vardır, burada da imalat metodu, kullanılan karbon sarımı, cinsi vs. etkili oluyor. Diğer taraftan grupsetler, komponentler de ağırlığı çok etkiliyor, ama bu seviyeler benim için yeterli olduğu için karbon gidon, karbon gidon boğazı, Dura-ace grupset vs. şeylere gereksiz para akıtmadım. Kendim 59 kiloyum, bu yeter bana ;)
 
Geri