@Ali Demir
Kartepe'nin ve Uludağ'ın şöyle bir sorunu var: Bunlar birer geçit değil, zirve; oraya geldikten sonra aynı yoldan geri dönemeyeceklerine göre etabı orda bitirmek zorundasınız. Etabın bittiği yerde de 20 küsür takımın otobüsleri, tırları ve destek ekibine ilaveten bilimum organizatör ve basın mensubu için yer olması gerek.
Dolayısıyla 1000 küsür metre irtifa kazanımı olan bir etap için Karadeniz geçitleri daha mantıklı, çünkü takım otobüslerini ve tırlarını geçidin inişine yol boyunca dizmek mümkün. Ancak bu geçitler de TUR'un şu anki parkuruna çok uzak oldukları için bu da pek mümkün değil.
Lojistik sorunlara ilaveten bir de şu sıkıntı var, TUR'a böyle bir etap koyarsanız hangi bisikletçiler gelecek? Giro'nun başlangıcı TUR'un bitişinden 5 gün sonra olduğu için Giro'ya katılacak olanlar zaten gelmiyorlar. Öylesi tırmanışlar sprinterler için eziyetten başka birşey değil; Champs-Élysées'de ellerini havaya kaldırıp zafer kutlama için buna katlanıyorlar ama Dünya Turu'nun parçası bile olmayan bir yarış için muhtemelen gelmezler. Geriye bir tek Fransa Tur'una hazırlananlar kalıyor, bunun olması için de Cumhurbaşkanlığı Turu'nun Romandiya Turu'ndan rol çalması gerekiyor. Bu da şimdilik çok uzak bir şey, inşallah ilerde bir gün olur...