Scudo Sports

2014 Pinarello Dogma 65.1

Scudo
Murat B. kocaelide kartepeyi duymuşsunuzdur 18 km lik sürekli yokuş söz konusu (%7-%28 eğim) sizide bekleriz bir gün 45-50 dakikada çıkan arkadaşlarımız var yeryüzündeki insanlar hakkında fikir sahibi olmanıza fırsat olur :)
 
neyse :) gökhan toros daha çok gençsin kendin hayatta para kazanıp parayı kullanmayı ve yönetmeyi öğrenince hayatında haracama yapacağın yeri paranın çokluğu ile değil ihtiyaç ve hedeflerin ile belirlemen gerektiğini daha iyi anlayacaksın :) valla mustafa arkadaşım kusura bakma bende bu işe nisan ayında başladım bankacı ve sürekli bilgisayara ve mevzuat ile uğraşan bir insanım açıkçası beğenmiş olduğunuz bisikleti bende şuan almamak için kendimi zor tutuyorum ancak o kadar bütçe harcamak değecekmi ? hani derler ya attığın taş ürküttüğün kurbağa ya değecekmi! hobi için isteyen 50 bin tl ye altın işlemeli city bike alsın gezsin dolaşsın pikniğe gitsin hiç bir sözüm yok maşallah derim güle güle binsin ancak formula bir arabası alıp bakkala ekmek almaya giden adamın malına hayran değil öküzlüğüne kurban olurum
 
@kerem oktar

Ben de onu diyorum işte. Kimsenin para yönetimi sizi ilgilendirmez. Bu kadar. İsterse ayakkabı kutusunda saklar, isterse 50bin TL'ye bisiklet alır.
F1 arabası konusundaki örneğimi de anlamamışsınız. Kitap okumanızı tavsiye ediyorum.
 
@kerem oktar

44 değil, 42:
(link)

Üstelik bu peleton halinde gidilen bir yarış, bireysel antreman değil. Tek başına ortalama 50km/h ortalama tutturanlar UCI Dünya Şampiyonası Zamana Karşı Yarışında podyuma çıkıyorlar (son 5 senenin şampiyonlarının hız ortalamaları: 51.58km/h, 47.05km/h, 51.81km/h, 47.27km/h ve 52.95km/h). Bunu TT bisikletleri ile yaptıklarını, ve bu eforu sadece yaklaşık bir saat boyunca korumak zorunda olduklarını da hesaba katmak gerek. Bir saat bisiklete binmekle haftalık 500km hedefi tutmuyor.

"%20-25 eğimlerde 20-25km/h" hız o kadar uçuk bir şey ki, yorum bile yapmıyorum.
 
master kategorideki hız ortalamasınada bakarmısınız!!! ayrıca söylemiş olduğum hız ortalaması düz yolda 45-50 km 7-7,5 kg lık bisikletlerle yapılmayacak bir şey değil kocaeli sakarya arasında 37-45 km/h ortalama yapan hocalarımız var bisikletler ise tarmac sl3(ultegra6700) colnago(dura ace7900) cannondale caad10 (ultegra) antrenman yapılan yol ise %0-10 arasında eğimler ile inişli çıkışlı. Kartepeye eğimin en dik olduğu yerlerde (%27 toplam 3 km kadar) 7 km hızla çıkabiliyorum burayı çıkan arkadaşlarım 10-11 ile çıkabiliyor ve %20 eğimlerde 18-20 km/h yapabildiklerini ben bizzat şahit oluyorum ve bu biskletler minimum 8,5 kg şimdi bu yazdıklarımın afaki olduğu kanaatine siz nasıl vardınız ben onu anlamadım

gökhan ben senin F1 ile ilgili yazını okumadum arkadaşım ve şuan bile okumadım bu yüzden kendi cümlenle ilişki kurup üzerine alınma :)
 
arkadaslarin demek istedigi sizin gunluk kullanimda 20 000 tl lik bisiklet ile 2-3 bin tl lik bisiklet arasindaki farki o kadar hissetmeyeceginiz
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem oktar
Güzel bir bisiklete benziyor şimdiden hayırlı olsun.
Eklemek istediğim bir yorum var bence bisikletin hakkını vermek önemli ama çok çok önemli değil neden derseniz bence ilk kural bisiklet sürmekten zevk almaktır siz bisikletin hakkını vereyim diye mtb ile istemediğiniz halde yağmurlu havada çamurlu orman yollarında gezerseniz keyif alamazsınız süreceğiniz yol süre ne olursa olsun bence önce bisikletinizi beğenin ve sevin derim tekrardan hayırlı olsun. :)

@Gökhan Toros


Ağzına sağlık abi. Tek söylenecek söz bence de kıskançlık olur. İş hobi işi benim altımda Ferrari olsa 1 km uzaklıktaki arkadaşımı almaya da giderim neden araba sürmeyi seviyorum aynı konu bisiklet içinde geçerli, şahsen bazen 500 metre uzaktaki bakkala bile yol bisikleti ile gittiğim olmuştur neden çünkü bisiklet hayatımın bir parçası kimsenin laf etmeye de hakkı yok seviyorum çünkü..
Sonuç olarak herkesin bütçesi kendinedir. Herkes istediği fiyata istediği bisikleti alabilir ki kullanım amacı ne olursa olsun buna kimsenin karışmaya hakkı da yoktur.
Söylenecek ve yazılacak tek şey iyi dilekler.
 
Konu boş yere kirletiliyor arkadaşlar.. Mustafa arkadaşımız bir seçim yapmış bizlerle paylaşmış ve aklına takılan bir kaç soru sormuş..Bize sadece hayırlı olsun demek düşer, yargılamak değil.. Konuyu özüne döndürelim, Mustafa arkadaşımıza daha fazla haksızlık yapmayalım..
 
Mustafa bey, isminizi tam hatırlamıyorum fakat sizle delta bisiklette konuşmuştuk boylarımız ve kilomuz tamamen aynı,aynı bisiklette kadro boyuna bakıyorduk belki hatırlarsınız. Öncelikle hayırlı olsun nerelerden nerelere gelmiş kararınız hayran kaldım. Fp30 heralde daha yaygın olarak bb30 sanırsam, pinerallo ile olan soru bilmiyorum fakat eski tiplere göre kadronun önce rijitliğini sonra ağırlığını etkiler o konuda sakıncanız olmasın fakat yabancı forumlarda araştırırsanız cevabı daha sağlıklı bulursunuz. Bu kadar bisiklet alınırmı konusunda ise cebinizi gerçekten zorlanıycaksa güle güle binin bisikletinize fakat illaki bunu alıcam diye ekonominizi zorlayacaksanız daha alt modellere( karbon ultegralı) ,ki bunlarda çok iyi modeller, bakabirsiniz işinizi fazlasıyla görür. Gökhan beyin yorumunada katılıyorum dünyada en iyilerin kullandığı malzemeleri kullanmak başka bir haz fakat cebinizide zorlamamak lazım. İnsanoğlu biraz doyumsuz bu konuda internet başında çok fazla araştırınca böyle oluyor bir kaç kez o fiyatlara bisiklet almaktan döndüm ordan biliyorum. Siparişi verdiyseniz şayet çok çok güzel bir bisiklet almışsınız demektir güle güle kullanın ve kimsenin ne dediğine bakmayın sporunuza bakın.
 
Mustafa bey,

Srecord aynakolu BB30 kadroda kullandım. Adaptörün verimliliği biraz orta yatağın işçiliğine bağlı. Biraz da ne şekilde montaj yapıldığına.
Ses gelme(genelde gıcırtı sesi) sorunu bazen yaşanabiliyor. benim tecrübemde de yaşadım. Sonuda BB cup'larını bu iş için yapılmış olan Loctite ile yapıştırdım. Sorun kalmadı.
yabancı forumlarda BB30 ve PF30 standardı ile ilgili yüzlerce konuyu okuyabilirsiniz.
Campagnolo açısından da bu sene Powertorque yerine "Overtorque" isimli yeni seri çıkardı. Bu serideki aynakolların aks kalınlığı 30 mm ve bottom bracket de özel olarak bb30 ve pf30 göbekler için üretilmiş. Yapı olarak daha verimli bir sistem. Aynakolu Srecord Grupseti içerisinde "Comp Overtorque" başlığı altında inceleyebilirsiniz.
yeni bir set alacaksanız bu aynakolu almak mantıklı olur. Ama Standart aynakolu da kullanabilirsiniz; problem yaşamanız halinde bir şekilde çözülebiliyor.
 
Mustafa bey,
Fp30 veya BB30 gibi göbek sistemlerini adaptörl vasıtasıyla Shimano/Campagnolo uyumlu hale getirmek sıkıntı yaratabiliyor. Ekstradan binen ağırlık da cabası. Eğer Campy.de ısrarcıysanız eşeği sağlam kazığa bağlayın, kadroyu Italian BB li yaptırın (Bu noktada benim kişisel tercihim FP30 ve Sram Red Exogram lar olurdu)
Almak istediğiniz Shamal Ultra jant setini ben de kullanıyorum. 1400 gr.lar civarında, ciddi sağlam, rijit bir set ve sizi hiçbir şekilde üzmeyecektir. Fakat görüntü açısından 30-50mm profil karbon clincher kasnaklar kadronuza hiç fena durmayabilir. Yine 1400-1500 gr. civarında uygun fiyatlara kalitesini test ettiğimiz ve çok beğendiğimiz uzakdoğu üretimi ful karbon setler var. İlgilenirseniz satın alabileceğiniz yerleri özelden iletirim.
Son olarak merakımdan soruyorum. Pinarello bu kadroları disk fren uyumlu yapabiliyor mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@kerem oktar

Merhaba Kerem Bey
Fikirleriniz için teşekkürler. Açık konuşmak gerekirse sizinle aynı fikirde değilim. Neden insanlar bu şekilde düşünüyor onuda bilmiyorum.
Sizin mantığınıza göre bu bisikleti almak için her sene en azından 20 bin km yapmalıyım kesinlikle, ayrıca yarışlara katılmak gerekiyor galiba.
Neden böyle bir şart koşulur ki ? Bu bence bisikletten zevk almanızı bile engeller.

Ayrıca hayat sadece bisiklet binmekte değil sonuçta. Bunun dışında ilgilenmemiz gereken şeyler de var. Mesela kendim için kitap okumaya zaman ayırmaya çalışıyorum.
Sonuçta sınırlı bir zamanımız var gün içinde kendimize ayırabildiğimiz. Çok uzun bir ömrümüz olduğunu da düşünmüyorum. Hobi için vermeyeceksek ne için vereceğiz ?

@Barış Güney

Hay ağzına sağlık abi ne diyeyim. Neden herkes paraya takılıyor anlamıyorum.

@Doruk Ö.

Hatırladım seni kardeşim. Nasılsın ?

Sorma nereden nereye kadar geldi bende anlamadım. Nasıl fiyat konusuna döndü bu topik onu hele hiç anlamadım.
Bütçemi zorluyor mu ? Evet, ne zorluyor ne zorlamıyor. Ayrıca bende farkındayım gerçekten çok para olduğunu bir bisiklet için.
Fakat benim ilk yazdığım konuyu dikkatlice okuyan birisi zaten bunu iyice düşündüğümü anlayacaktır.
Ki zaten belirttim çoktan İtalya tatili için her türlü işlemi bitirdim neredeyse. Siparişi verdim.
Sözünden dönmeyi seven biride değilim. Kazasız belasız almak ve binmek nasip olur umarım, tek isteğim bu.
 
o zaman bilgisayar muh. iyi kazaniyor demekki.:D bir aday olarak sevindim simdi bak :)
 
PF30 (shell=46mm) ve BB30 (shell=42mm) birbiriyle karıştırmayın, aynı değildir.

Pinarello 2014 üzerinde CampyTi için PF30 (PressFit30) adaptor takmanız gerekiyor. Lakin adaptör kullanımı işin pro güzelliğini bozuyor. Adaptörle oluşan genel sıkıntı zamanla göbek içinde oynama yapıyor. Birgün herşey yolunda için, ertesi antermanda, oynama olabilir. Yapıştırmak bir çözüm ama zaman gelir değiştirmek gerekirse, bu seferde çıkartmak sorun oluşturur.

Bisiklet için harcanan paraya hayıflanmayın. Spor yapmak için harcanan parayı düşünmeyin, bu kendinize yatırımdır. Sizi mutlu ediyorsa... gerisi hikaye.
 
@HALUK EKİCİLER

Allah senden razı olsun Haluk Bey,

Evet onu bende baya bir araştırıyorum şu an. Sanırım Campagnolo da sorunun farkında idi ve sırf bu yüzden bu sene Over Torque diye bir crank çıkarttılar.
Bir de bilemiyorum tam ne kadar opsiyon şansı tanıyacaklar parçalar üzerinde İtalya'ya gittiğimde. Bütün bisiklet satılırken katalogdan kullanmak istediğimiz grup setini ve teker setini seçtirtiyorlar.
Bence de şu anda Over Torque kullanmak daha stabil görünüyor gibi PF30 frame de. Ama dediğim gibi değiştirebiliyorlar mı bilmiyorum.

Açıkçası Chris King PF30 için bottom bracket üretti, ve 5 sene garanti veriyorlar. Yabancı forumlarda bir tane tavsiye etmeyen kişi yok bu bottom bracket i.
Hatta adamın biri 7 24 çamurda sürüyorum hala bakım bile yapmadım demiş 2000 km den beri. Fakat mail attım, ne Over Torque ile ne de Ultra Torque ile uyumlu değilmiş.
O yüzden onuda kullanamıyorum açıkçası.

Bende ardından İngiltere'deki büyük bir satış noktasına durumu bildirdim. Onlarda yeni üretilecek bisikletlerin PF30 kullanacağını onayladılar.
Aynı endişeyi oradaki satış noktası da duymuş benim gibi ve Pinarello ile bizzat iletişime geçmişler durum hakkında bilgi almak için.
Pinarello'da özel bir malzeme kullanılacak böyle bir sıkıntı yaşamayacaksınız diye bilgilendirmiş ama rahat edemedim nereden bileyim.
 
mustafa bey aslında kötü bri düşünce ile yazılmış bir yorumum yok ancak bisiklet kendi başına ayrı bir dünya! Hobi amaçlı olarak 5300 USD (aslında fiyatı çok değil 10 bin tl gayet makul bir rakam) 10 bin usd de verebilirsiniz önemli olan sizin kullanım amacınıza fazlasıyla cevap vermesi.
 
@Güney Tuncer

Merhaba Güney Bey / Hanım (Tanımadığım için kusuruma bakmayın unisex isim diye biliyorum)
Haluk Bey'in de belirttiği gibi Campagnolo sırf bu yüzden bu sene yeni bir crank çıkarttı. O crank ile umarım bu sorunlar olmaz.
Bu sorunları okuduktan sonra bende kadroyu Italian BB ile almak istedim ama, Pinarello üzgünüz bundan sonra Italian göbek kullanmayacağız dedi.

@kerem oktar

Merhaba Kerem Bey, biliyorum niyetinizin kötü olmadığını yanlış anlamayın beni lütfen.

@Yılmaz Uyar

Merhaba Yılmaz Bey,

Campagnolo'nun yeni çıkarttığı Over Torque cranklar için de mi aynı durum söz konusu ? Bir bilginiz var mı ?

Bir de bahsettiğiniz bu adaptör olayını pek anlayabilmiş değilim. Biraz daha açıklayabilir misiniz ?
Sonuçta bütün crank lar için bir bottom bracket lazım. Her biri aslında bir yuva sonuçta crank ın dönebilmesi için.
Bir yuvayı diğer bir yuva kalınlığına uydurmak gerektiğinde lazım olmuyor mu adaptör ?
 
@Mustafa Y.

Ben cevap vereyim bu soruya.
PF30 ve BB30 arasında aynakollar arasında herhangi bir fark yok. İkisi de birbirine uyumlu ve kullanılabiliyor.
Asıl fark aynakolun montaj yapısında. Kadroya takılan rulmanlar vs. değişiyor.
Kısacası 30mm milli, BB30 uyumlu bütün aynakolları kullanabiliyorsunuz.

Campagnolo'nun 30mm milli aynakol yaptığını bilmiyordum ayrıca. Bu bütün adaptör sorununu da çözüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
Campagnolo PF30 Adaptör
http://s18.postimg.org/guldt4pll/PF30_Adapter_Installation.jpg


BB30 göbekli kadro sistemi: Kadroda direk BB30 bearing takmak için yuva vardır. Genel kadrolardaki dişli bulunmaz, özel aparatla bearing takılır, takması sorun değilde, çıkartırken her şekil türküyü söyletir.
http://s23.postimg.org/topg3xuuz/BB30_1.jpg

Örneğin BB30 olan kadroya DA7900 gibi sistem takmak isterseniz bu adaptör gerekir. Bahsi geçen kadroda uyumsuzluk yapacak aparat budur. Önceden belirtiğim gibi bugün antremanda sorun yokken, ertesi gün oynama yapabilir. Bu malzemeyi kadroya yapıştırmak sorunu çözer (örnegin zamanında Epoxy ile yapıştırdımız aparatörü sökemedik) ama ilerde farklı bir düşünceniz olursa, çıkarmak problem olabilir. Keza BB30 gibi avantajlı göbek (bir çok göbek sistemi kullanmış biri olarak avantajları tartışılır) sistem varsa, adapte etmeden kullanmak gerekir.
http://s27.postimg.org/49273qq2b/BB30_adapter1.jpg

PressFit 30
http://s11.postimg.org/pmb1xcqn7/BB30_install.jpg

BB30
http://s14.postimg.org/tsucakc5t/BB30_Campy_install.jpg


Not:
Eğer Campy PF30 için yeni bir sistem geliştirdiyse, şimdilik bilgim yok.
 
Geri