Scudo Sports

2014 Güney Turlarının Birleştirilmesi

Çok önemli bir noktayla değinilmiş,eğer gerçekten güzelce planlanırsa olmaması için bir engel göremiyorum.Kendi açımdan kafamda soru işareti oluşturan belli başlı noktalar ise şunlar.

1) Örneğin bir grubun belirlediği tarihte X yerinde olması gerekiyor fakat teknik sıkıntı, hava şartları, sağlık vs durumuyla geç kalınması (diyelim 1 gün gecikmeli) durumunda tura o noktadan katılmak isteyenlerin mağdur olması söz konusu olabilir.Bu haberleşme/gecikmeler tur içinde ne kadar güncel tutulup haber verilebilir?


2)Diğer yandan her ne kadar tura katılmak isteyen çok olsa da herkesin performans grafiği bir değil, iyi olup hızlı çevirmek isteyenler ile yavaş çeviren arasındaki denge nasıl sağlanmalı?Ortalama hıza ayak uyduramayanların turu bırakmak zorunda kalması keyifleri kaçıracaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah.R
Scudo
Alper bey, siz de çok mühim iki konuya değinmişsiniz. Teşekkür ederim. :)

Birinci bahsettiğiniz konu çok geniş. Tur organizasyonunun temel tasarımıyla ilgili. Bu konuda çeşitli tartışmalarla, biraz da konuyu kuluçkada bekleterek en iyi çözümün bulunabileceğini sanıyorum. İlk denemelerdeki aksaklıklar da sonraki senelerde adımsal iyileştirme şeklinde giderilebilir. Bu konuda ileride etraflıca düşünüp yazmak istiyorum.

Şimdilik sadece ikinci bahsettiğiniz konuya değineyim.

Grup içinde tempo farkı muhakkak olacaktır. Bence bunun bir çözümü "gevşek senkronizasyon"dur.

Herkes birbirine yapışık (görüş mesafesi içinde) giderse, şu sıkıntı olur. Sizin lastiğiniz patlar tüm grup duraksar, benim karnım acıkır tüm grup duraksar, diğerinin nefesi kesilir tüm grup duraksar... böylece grubun her elemanı tek başına gitse günde 5 defa duraksayacak ise, 5 kişi bir arada gidince 25 defa duraksanır ve o grup yol katedemez.

Gevşek senkronizasyonda ise herkes birlikte start alır ama her kişi kendi doğal temposunda gider. Herkeste cep telefonu bulunur. Grubun en yavaşının akşama kadar varabileceği bir mesafe planlanır. Grubun en hızlısı ya bu planlanan yere geldiğinde veya ikindi vakti (hangisi önce olursa) uygun bir yere kamp atar ve diğerlerine yeri bildirir. Herkes akşama kadar birer ikişer kampa yetişir, en son da grubun en yavaşı gelir. Böylece grup akşamdan akşama (biraz daha sıkı senkronizeli bir grupsa, sabah-öğle-akşam vakitleri) bir araya gelerek ilerler. Ciddi olmayan aksilikler bireysel olarak giderilir (patlak, çiş, nefeslenme vs.) Ciddi durumlarda grubun yarısı zor durumdaki arkadaşın yanında toplanır. Problemli arkadaş en arkadaysa, öndekilerin yarısı geri döner. Yok ortalarda bir yerdeyse, arkadan gelenler problemli arkadaşa ulaştıklarında ona katılırlar. Problem giderildikten sonra mutad şekilde yola devam edilir.

Böylece, hızlı pedal basan daha çok eğlenir, yüzer, vb. ve daha az selede oturur, yavaş pedal basan ise daha çok selede oturur ve daha az eğlenir. Ama grubun senkronizasyonu korunmuş olur.

Grup içinde kanka veya antrenman arkadaşı vb. gib alt gruplar varsa, bunlar kendi inisiyatifleri doğrultusunda yapışık veya ayrı giderler - işin o yanı grubun genel senkronizasyonunu bağlamaz.

Sadece yollardan bir yol. Daha iyileri de olabilir ama benim aklıma gelen bu. :)
 
@Abdullah.R
Baştan sona tüm konuyu sıkılmadan okudum, heyecan verici bende yeni aldım bisikletimi, bahara doğru bende böyle etkinliklere katılmak hatta yıllık izinimde böyle bir etkinlik yapmayı çok isterim..
 
Turlari birlestirmek gercekten guzel bir fikir. Organizasyon kisminda tum bu turlari ilan eden arkadaslarin internet uzerinden bir toplanti ile gorusmesi daha iyi olur herhalde. Bu konuyu takip ediyor olacagim. Bu sekilde organize buyuk bir tur olursa Konya dan da katilmak isteriz.
 
Geri