Scudo Sports

2010 Mondraker Summum

Scudo
vay be benim street bisikletim bile 14 kilo. muhteşem bir ağırlık DH bisikleti için !!!
 
çok güzel, 2 kez dünya şampiyonu olan Fabien Barrel 2009 modelini 2009 DH World Championship de kullanmıştı aşağıdaki linkte kullandığı bisikletin slayt şovu ve Barrel in açıklamaları var. (Bir de yeni boxxer daki logo tasarımı çok hoş ,box iç bacakta, xer altta ).
(link)
 
@gurkankas


Karbon sele borusu, XTR aynakol var ve fotodan görünmüyor ama Allah bilir gidonuda Ritchey WCS Carbon dur, 110gr lık ta bir gidon boynu kullanmışlardır :D Dağ bisikleti ve hareket bisikletlerinde ağırlığın önemini anlayabiliyorum ama bir DH bisikletinde gramlarla oynamanın bence hiç mi hiç lüzumu yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: bachibouzouk
@Güney Tuncer

Eğer o dh bisikleti ile dünya şampiyonasında, dünyanın en iyi sürücülerine karşı yarışıyorsanız var.Bunun dışında son iki senedir dh de (freerideda da özellikle slopstyle ın öne çıkması ile) yeni trendin daha hafif parçalar ve azalan ön arka süspansiyon mesafesi olduğu söylenebilir, dev 3 lük lastikler 230 mm lik özel yapım marzocchi monster t ler 9.5 inch lik arka amortisör mesafeleri şimdilik 2000 lerin ilk yarısında kaldı diyebiliriz
 
evet ağırlık azalınca kullanıcının kontrolüde artmaktadır. tabi deemax jantlar xtr aynakol telsiz lastik fox 40lık maşa (100mm lik street maşaları ile aynı ağırlıkta) ve ağırlığın çok binmediği parçaları(sele-seleborusu vites aksamı) xc parçası tutarlarsa 14kg pekde zor bi ağırlık değil açıkçası. ryan leech in de trial bisikleti 9kg olması lazımdı. ve cromoly kadro ile 9 kilo dahada düşürülebilir. viteside var maşasıda. ama bütün aksamı komple xtr dı :D ön jantta dahil.
 
Uğura katılıyorum çokta zor değil bu ağırlığı yakalamak.Full xtr veya x0-shimano karışımı yapıp sele borusunu seleydi ultralight parçalar kullanırsak ince ağırlık hesapları yaparsak daha hafifini yapabiliceğimizi düşünüyorum :).
 
@koraymalkoc

ikidir yanıtla yerine yanlışlıkla teşekkür e basıyorum, neyse eğer dh den ve dünya şampiyonasına katılabilecek sağlamlıkta bir bisikletten bahsediyorsak o hafiflik - dayınıklılık denklemini kurmak o kadar da kolay değil (en azından 15 kg ve altı için)
 
İlk fotoğraftakinin 14 kg olması mümkün değilde 2. si evet olabilir... Bu arada Bachibouzouk çok güzel bir noktaya değindin slope style ı belirtmekle bende fikrimi yazayım bilmeyenler için, kısa çalışma mesafeli kadroların yaygınlaşmasının en büyük sebeplerinden birisi hem FS bir bisiklet olarak hemde travel'ı düşük (100mm/4") olduğu için geometrisinin Street/DJ tarzı dizayn edilip Street/DJ bisikleti gibi kullanılabiliyor olması.

Arka tarafta sert bir süspansiyonla hem sokak sürüşü/DJ yapma imkanı, yeri geldiğinde araziye de girebilme imkanı vede daha yumuşak yere iniş sağladığı için son zamanlarda çk tercih edilmeye başlandı. Freeride/jump bisikleti üreten Blckmrkt, Norco, Kona, Intense, Transition da bu akımla beraber yeni kadrolarını tanıtmaya başladılar en son tanıtılan model olan Blackmarket Killswitch bence görüntüsüyle ve işlevselliğiyle (yinede:eek:) favorim olan Transition Double' ın bir adım önüne geçti.
Bahsetmeden geçemem birde bu kadroların en büyük avantajı çoğunun link sistemi Seat tube den rulmanlı olduğundan normal, yüksek travellı FS kadrolar gibi amortisör çalıştığında zincir gerilip, gevşemiyor. Daha net bir şekilde söylemek gerekirse aynı bir dj bisikletinde ki gibi single speed kullanımına uygun. İlk single speed e geçtiğimde alışamamıştım bazen ellerim vites kolunu arıyordu fakat şuanda inanın hiç ihtiyaç duymuyorum. Vede en güzeli yere inmelerde sıfır ses!, ayrıca kaybedilen gramlardan söz etmiyorum bile.:rolleyes: Herkese iyi forumlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz Bozkurt
Subaru-Mondraker takımında yarışan Fabian Barel bisikletin viraj kontrolunun çok iyi oldugunu soylemişti sanırım geçen yıl.Açıkçası bir tepe iniş bisikletinde 14 kiloya düşmek zor sadece ekipman değil gövde ağırlığındanda fedakarlık etmek gerek gibime geliyor.Kona Stinky Air modelide xc parçalarıyla baya hafifletilmişti ancak 14 kiloya inememişlerdi.
Doruk usttekının daha agır oldugunu soylemıs ancak bence hafif olan o olabilir çunku dh amortisorlerinde su an en hafif model rock shox boxxer.jant setininin ne oldugunu anlmadım ancak dt swiss fr2350 ise ordanda bence ekstra hafiflik sağlanıcaktır.
 
@ErkaL

jant seti mtx 31 veya 33. 31 olan 600gr, 33 olan 650gr civarı bunu setinin deemax in setinden hafif olduğunu sanmıyorum. holzfeller ile xtr ın ağırlığı tartışılmaz bile. biri göbekle 1200gr diğeri 700-800gr geliyo. bence fox maşalı olan hertürlü daha hafif.
 
@ErkaL

Erkal Fox40 lı olan modele 14.8kg demiş pinkbike taki abilerimiz:)


(link) parça listesini değerlendirirsek,
Boxxer Team modeli 2.989 gr la foxtan (RC2) sadece 20gram geride... Jantlarda Uğurun tahmini doğru Sun Rims in MTX 29 serisi olduğundan janttada biraz geride kaldı ama en çok kiloyu vites aksamında yaşıyor:)
Tam veri yok ama benim tahminim 16kg civarı kanka. :rolleyes:
(link) da Fox 40 lı olan model var
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan KAYA
Arkadaşlar belirtmeyi unutmuşum iki ayrı model var :

Mondraker Summum
(link)

Mondraker Summum Pro Team (14,8 kg)
(link)
 
çokk harika bisikletler markayıda teni tanımış olduk bu arada kiiii ama arkadaşlar
bu kadar hafif bir kadronun kırılma riski sizcede çok fazla diilmi benim yorumum bu sizlerinde yorumunu bekliyorum
 
Geri