Scudo Sports

2010 model bisiklete güvenilir mi?

Suluk

Üye
Kayıt
9 Eylül 2016
Mesaj
43
Tepki
96
Yaş
34
Şehir
İzmir
İsim
Fatih
Bisiklet
Bianchi
Herkese merhabalar,

Az önce aslında hiç aklımda yokken, hatta adını bile duymadığım bir bisiklet gördüm. Scott Sportster P2. Küçük bir araştırma sonucunda bu bisikletin 2005-2010 yılları arasında üretildiğini öğrendim. Sıfır satan bir yer bulamadım, ikinci elini de 1200 TL'ye satan birisi var LetGo'da. Üzerindeki parçalara sahip bisikletler şu anda 2000 TL civarında satışta.

Benim sorum ise, 2010 yılında üretilmiş bir bisikletin kadrosuna, parçalarına, tellerine ne kadar güvenilir? Bunların bir raf ömrü var mıdır? Kullanıma göre tabii ki değişir ama geçen 6 yıl bisiklette nasıl bir etki yaratır?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Scudo
Herşeyin ömrü var.Donanımın da raf ömrü var. Kullanıma göre ömrü uzar. ikinci el bisiklet için kriterim istediğim tarz da kadro yapısının ve boyuma uygun olmasıdır.Donanım da başta zincir,lastik,aktarıcı,ruble,teller vb. zamanla değiştiriliyor.Uzun ömür kalıcı olan kadrodur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Suluk
Bisiklette süreye bağlı olarak, durduğu yerde ömrünü tamamlayan, başka bir deyişle "raf ömrü olan" parçalar lastikler ve (eğer bisiklet V frenli ise) fren papuçlarıdır. Bunun dışında bisiklet üzerinde zamanla eskiyen bir parça yok; bisikletin üzerindeki donanım kullanıldıkça eskir.

Tabii ki 5 yıllık bir bisikleti satın alırken, boyasında aşınma, paslanma var mı, kadronun eklem yerleri ile özellikle furç ve sele borusu bağlantı noktalarında çatlak oluşmuş mu diye detaylı bir şekilde kontrol etmek gerekiyor.

Jantları da es geçmeyin. Jant yanaklarında belirgin ezilmeler, jant akordunda çok belirgin şekilde bozulma gösteren jantlar ileride size ciddi sorunlar çıkarabilir. Jant göbeklerinin akıcılığına da dikkat edin, akıcılığında sıkıntı olan jant göbekleri bakımsız kalmış ve bilinçsiz kullanılmış bir bisikletin habercisidir.
 
Harika cevaplar, oldukça yararlı oldu. Bugün bisikleti görmeye gideceğim. Söylediğiniz noktalar mutlaka aklımda olacak.
 
ben 6 senelik bisiklette öyle aman aman bi sorun olacağını düşünmüyorum. eğer yarışlarda falan kullanılmamışsa çok fazla yıpranacağını sanmam. Ama kadrosunu çok iyi incele en ufal eğik göçük içe kaçma varsa o bisikletten uzak dur derim çizik o kadar önemli değil vites sistemi de hallolur . herşey gönlüne göre olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Suluk
@Suluk Ilk goz agrim olan eski model Bianchi dag bisikletimi 2000 yilnda almistim. Gecen hafta hafta Kapadokya'nin yokuslarinda canimi 2000 model bisikletime emanet ettim.

Iyi bakilmis bir bisikletin yasi olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Suluk
Keske herkes sizin kadar iyi bakabilse bisikletine. Yukarida verdiginiz tavsiyeler olmadan gitseydim muhtemelen bisikleti alip donecektim cunku adam o kadar met etti ve temizliginden bahsetti ki... Zincir yeni yaglanmis, lastikler arap sabunuyla parlatilmis olsa da kadronun ust borusunda bir vida buyuklugunde gocuk, arka arrttiricinin oradaki demirde de iceriye dogru esneme oldugunu gordum. Bisikletxide duzelttirip vereyim isterseniz size dedi ama ben coktan eve donus yoluna koyulmustum. Hepinize tekrar tesekkur ederim.
 
Kadroda çizik, pas mas bunlar çok kolay çözülecek şeyler önemli değil. Yeterki şekil bozukluğu olmasın. Önemli olan yürüyen aksam ne durumda. Sonuçta 5 yıllık bisiklet var 5 yıllık bisiklet var. Ne kadar yoğun kullanılmış, kaç km yapmış, kullanıcı özenli davranmış mı bakım yapmış mı bunlar önemli. Yoksa bisiklet öyle narin bir şey değil çok uzun yıllar sorunsuz kullanılabilecek bir taşıt. İlk değişecek haliyle en kolay eskiyen aksamlar olan lastikler ve fren pabuçları. Sonra amortisörlü bisiklet olmasından mütevellit amortisör kontrolü önemli. Düzgün modelse bakımı yapılabilir, değilse belki değişmesi gerekebilir. Sonra iş geliyor kablolara. Eğer 5-6 senelik bisiklette kablolar çok iyi durumda değilse ben tüm kablo ve kablo hortumlarını sıfır ile değiştirirdim. Bir de belki zincir değişimi. Sonra aynakola bakılır göbekte vs boşluk varmı diye, gidona bakılır boşluk var mı diye. Varsa furç takımı ve orta göbek değişimleri düşünülür. Bunlar ciddi masraflar değil. Rüble ve aynakol dişlilerinde de sorun yoksa bu yazdığım basit masraflarla bisiklet mis gibi yenilenmiş olarak keyifle sürülür.

Ama hor kullanılmışsa, dişliler aşındırılmışsa, maşa pahalı bir modelse ve ömrünü tamamlamışsa o zaman işi bir gözden geçirmek gerekir bütçe açısından.
 
  • Beğen
Tepkiler: Suluk
Bahsedildiği gibi hiçbir sorun olmaz. Yoğun kullanılmışsa 2000+ km civarı yapılmışsa, zincir-ruble gider en fazla. Bu da vites attırma problemleri yaşatır ve zamanla aynakolun da dişlilerini yiyebilir. Atlanmaması gereken bir konu. Zincir uzama kontrol cetveli kontrol edebilirsiniz. Sorun yoksa tamamdır. Zaten bu tip Scott, Trek, Cannondale vs. gibi iyi bisikletlerde çok sorun olmaz. Benim yazlıktaki 15+ market bisikletimde bile sorun yok, yaptığım bakımlar ile vites-fren sistemi neredeyse diğer Trek'im gibi sorunsuz çalışıyor. Fakat zaman alıyor, onu belirteyim. 3 göbek bakımı ile felaket zaman alıyor.

Onun harici üstteki söylenenlere bakmanız yeterli.
-Göbekler-furç bilye kontrolü
-Fren pabuçları
-Jant akordu
-İç-dış tel değişimi
-Hidrolik sistemliyse, hidrolik yağı
-Amortisör
 
  • Beğen
Tepkiler: Suluk
Geri