Scudo Sports

2010 AVID ELIXIR R,2010 Avid Elixir 5,Avid BB7 2010

Kayıt
22 Ocak 2010
Mesaj
72
Tepki
28
Şehir
İzmir
Merhabalar bir konuda sizden yardım almak istiyordum elimdeki mevcut kadromu degistirecegim icin mecburen(zorunlu olarak) hidrolik yada mekanik disk frene gececem cunku yeni kadromda pivot ayakları yok V-break fren kullanamıycam(yani bendeki Deore XT fren ayaklarım paralel calısanlar takamıycam halbuki onlardan cokda memnundum)simdi sizden ogrenmek istedigim birkac sey var bu forumdaki disk frenlerle ilgili butun yazıları okudum kafam karısıktı iyice karıstı hayatımda disk kullanmadım (ne hidrolik nede mekanik)birazda kılımdır bazı seyleri kafaya takarım ozellikle su disklerdeki ayar konusu surtme olayı olmasını kesinlikle istemiyorum kendi cabamla biraz arastırma yaptım yukarda baslıktada belirttigim gibi bu sistemlerden birini alacam(mecburen)
sizce hangisi artıları,eksileriyle,bana acıklar ve bir sekilde yonlendirirseniz sevinirim :)
Size yukarda buldugum fren setlerinin fiyatlarınıda vereyim

2010 AVID ELIXIR R 160 MM FRONT&REAR DISC BRAKES full set
255 dolar
383 TL

2010 Avid Elixir 5 Front & Rear Disc Brakes - 160/140 full set
225 dolar
338 TL 310 TL var

Avid BB7 200 TL civarı bulunabiliyor

bu frenlerin agırlıklarıda soyle:
Avid Elixir R
375 grams with Aluminum blade
Avid Elixir 5
395 grams with Aluminum blade
Avid BB7 329 grams
Avid bb7 ilgili birkac bilgi:
CALIPER DESIGN
Two-Piece
PAD ADJUSTMENT
Dual knobs

anladıgım kadarıyla dual pad sistem var(forumda bu konu vardı)bazıları tek pad calısıyor diyordu bazılarıda 2pad birden calısıyor diyorlardı.Neyse eger bana bu fren konusunda yardımcı olursanız cok sevinirim cunku isin icinden cıkamadım zorunluluktan kullanmak durumundayım yoksa v-frenler cok rahat benim isimi goruyor ve acıkcası yeni fren sisteminde sorunda yasamak istemiyorum bakımımıymıs,havasının alınmasıymıs,padlere rotora yag gelmis tutmuyormus ve ozellikle su surtme olayı v- frende bile bu konuda hassasım sizin onerileriniz ne olur bu konuda eger bana yardımcı olabilirseniz secme konusunda inanın cok rahatlıycam cunku kendim isin icinden cıkamadım.Simdiden ilgilenen arkadaslara cok tesekkur ediyorum......))))
 
Scudo
Bence mekanikle hiç uğraşma elixir 5 i al gitsin. Frenin ayarı doğru yapılırsa ve rotorda her hangi bir yamukluk yoksa frenler taş gibi çalışır. Yalnız frene yağ bulaşırsa isterse fren 1 trilyon olsun yinede tutmaz.( Tam verimli )
 
Aslında bb7'nin ayar imkanı daha fazla padleri özgürce yakınlaştırıp uzaklaştırabiliyorsunuz (tek taraflıda olabilir emin değilim) ayrıca bu freni kullananlar oldukça memnun alt seviyedeki hidroliklere kafa tutabildiğini duymuştum, ne yazıkki biraz ağır frenler. eğer ağırlık sizin için önemliyse hidroliklere yönelin. hidrolik seçeneklerinde ise size tavsiyem biraz daha para verip taperbore teknolojisi olan elixir r almanız (bu sayede daha güçlü frenlere sahip olacaksınız)
 
Agirlik onemli degilse ve de kaliteli kablo kullanmak sartiyla bb7 tavsiye ederim. Cok keyifli ve sorunsuz frenler, kisa sureligine deneme sansim da olmustu..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Taşcı
@H.Deniz Kalaycı

BB7 frenler diger hidrolik frenlerden daha hafifler 329gr yukarda belirttigim hidrolik frenlerden.....
 
@Cenk Taşcı

Yalniz o agirliga kablolari dahil degil.. Ben kullandigim icin biliyorum, komple set halinde 1080g civarinda tutmustu bb7'ler(en hafif kablolarla)
 
bb7 de iki taraftaki pad leride elle ayarliyabiliyosunuz herhangi bir anahtara gerek yok. eger surtme takintiniz varsa bb7 almanizi oneririm hidrolikler illaki surtuyor surekli ayarlamaniz gerekicek. agirlik konusuda komple sette 300 gr gibi bir agirlik var buna tamam diyosaniz bb7 en iyi secim olucaktir. 185lik rotorlarla veya 203 luk rotorlarla kullanildigi zaman bb7 ile elixir den cok daha performans alabilirsiniz. 203mm lik bb7 kullandim ve benim juicy 7'me bin basardi diyebilirim.
 
@ujur

fren olarak bende slx var pad ayarı yok.bence pekte sürekli ayara ihtiyacı olmuyor.bir kere iyi bir ayar yapıldımı sürtme meydana gelmiyor.sadece tekeri söküp takınca sorun olşuyor ama zamanla ayarlamaya alışıyorsun.
bence hidrolikten şaşmamak lazım sadece hava aldığı zaman uğraştırıyor o kadar.fren performansları gerçekten çok iyi shimano slx önerebilirm fren performansından memnun kalırsın
 
@hpeker58

Arkadaslar hepinize çok teşekkur ederim ilgilenen herkese.Birşey daha paylaşmak istiyorum sizinle
Avid 2010 elixir R buldum oldukca makul bir fiyata ama şöyle bir sorun var(bilmiyorum sorunmudur aslında)komple set olarak ön rotor 185mm arka rotor 160mm bir sorun olurmu onde baya buyuk bir rotor olacak ben 160mm rotorla kullanırım diyordum ön,arka aynı olsun istiyordum ama farklı simdide tereddüt ediyorum cunku bir arkadas mekanik frende amortisoru gozumun onunde kırdı yokus asagı iniyorduk dusuk suratte 15-20 civarında(sonradan anlasıldı amortisorde uretim hatası oldugu degisitirildi rock shox amortisor bisiklette scot reflex serisiydi)iste bu olay yuzunden bende buyuk rotor gozumu korkutuyor bendeki amortisor aslında iyi Rock shox reba race var ama genede cekiniyorum ne dersiniz sizin fikriniz ne olur?on arka aynı ebattamı olmalı yoksa farketmezmi eger bu konuda bilgi verirseniz yorumda bulunursanız cok sevinirim su fren konusu dert oldu bana.......(bu arada yukarda belirttigim rotorlar G3 rotor)
Şimdiden teşekkur ederim ilgilenen herkese....))))
 
@Cenk Taşcı

Rotor büyüklüğü tamamen ne tür sürüş yaptığınızla ilgili bir konudur. Eğer sadece xc ve yarış amaçlı kullanıyorsanız önde 160 yeterli olur, fakat nispeten uzun inişler de yapıyorsanız önde 185 lik rotorun çok faydasını görebilirsiniz. Ön fren, arka frene göre frenlemede çok daha etkili olduğu için, özellikle yokuş aşağı sürüşlerde hem ısınma problemini azaltır hemde daha dengeli frenleme yapabilirsiniz.
Maşanız için ayrıca endişe etmenize gerek yok, rebanız 185 lik bir rotoru kolaylıkla kaldırabilir.
 
Geri