Scudo Sports

2008 sedona x11

Çağrı abi peki dj ile street-park arasındaki farkı biliyorum hatta çoğu street bisiklette single speed vardır.(vites yok)ve maşaları 80 veya 100 peki bu bisiklette 130 luk maşa kullanmanın sebebi benim gibi çoğunlukla streette takılıp(imkanlardan dolayı) ama araziyede girmekten kendini alamıyanlar için mi tercih edilmiştir?
 
Scudo
Hayır günümüzde XC için bile 100 lüğün üstünde 120 lik maşalara geçiliyor yavaş yavaş yani fazla maşa göz çıkarmaz misali... Kadrolarda buna göre tasarlanıyor yani açıları çok değişmeyecek şekilde... Ayrıca yüksek mşanın albeniside çok oluyor diye düşünüyorum...

Ayrıca street te maşa yeterince sert ve açılar bozulmadığı sürece 130 luk maşanın sorun olmayacağını düşünüyorum...

Yani işin özü daha albenili görünüm için kullanılmış olabilir tabi birazda çok amaçlılık... Ama bu bisikletle arazide uzun binişler yerine daha kısa ama atraksyonlu binişlere uygun patikalarda biniş yapılması düşünülmüş olabilir...

Diakkatli bakarsn benim linkteki Killer da tekli aynakol var ve 8 li sistem arazide kısa ve aksyonlu binişler için çok eğlenceli olmuştu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35 ve cakhiy
Ahh kanka sende zamanında killer vardı dimi türkiyenin ilk hayes mfx magları sora izmir cana nasip oldu :)
Bencede daha piyasaya dahi sürülmemiş bi kadro için konusmak yersiz yani bu markacılık gibi bişey oluyor.Daha önce bu sağlamlıkta bu tarzda bi kadro ürettirmemiş bir firma için agır bir eleştiri ki kadroya şöyle bi baktım alicanın kullandıgı corratec c-two kadroyu anımsattı şekli..üst boru uzunluguda streete elverişli gibi ilk izlenim olarak.. fiyat olarak ta (yaklasık biliyorum söylemiyim) fena olmicak
 
Arkadaşlar 130mm. maşa biraz ters gelmiş olabilir size.Ama kadronun açılarına göre ayarlamış olamazlarmı.Belki 100mm takınca açısı bozulucak.Bunlarıda göz önüne almamız lazım.
 
ama bir yerde gürol abinin yorumunu okudm.koray kadaronun açıları 100 takıncada güzelmiş ama kullanım alanına artırmak için 130 luk maşa kullanılmış. birde burdaki sorun pek maşanın ii seçilmesi veya seçilmemsi değil.@ujur
sorun bu!!!
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
@ujurİlginç. Tek bir fotoğraftan oldukça güçlü çıkarımlar bunlar. Yarından itibaren 3 gün İzmir'de olacağım. Eğer fırsatınız varsa görüşelim, Sedona'nın eksiklerini yüzyüze konuşuruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
@cakhiyArkadaşlar, açıkcası, X11 gibi bir modelin gayet sağlam parçalarla alınabilir bir fiyat aralığından olmasını hedefledik. Biliyorum ki bu dalı takip edenler ve seçenler custom olayına oldukça düşkünler ve genellikle seri üretimlerin dışına çıkıp kendi bisikletlerini yapıyorlar. Ben de isterim en baba DJ maşasını kullanmayı ama gerçekleri de gözardı etmemek lazım.

X11 100'lük maşa ile de gayet güzel kullanılır. Ama düşük profilli 80'lük yada düşük rijit maşalar için geometri fazla öne eğilecek pedal yüksekliği sorun çıkartmaya başlayacaktır.
 
kullanılan maşa 130 luk mu 80 lik mi yoksa 100 lükmü. her markanın yayları sertlikleri farkı. 130 luk maşa takarsın ayakta durdunmu 80 lik gibi içine girer 80 maşa alırsın serttir içine girmez ayakta 130 luk maşa gibi durur. kullanım amacına göre maşalar yapılmış kadronun üstüne takılan maşanın sürerken kaçlık olduğu pek de önemli değil 60 lık maşa kullandım 130 luk maşa kullandım ikisindede çok rahat hareket yapılıyor önemli olan maşanın geri tepmesi yumuşaklığı.
 
İlk olarak forumda beni çok eskiden tanıyan insanlar ve sadece video izlemediğimi oldukça iyi bilirler bunu söylemek isterim... Şuan Xc biniyor olmamaın sebebi araziyi ormanı doğayı sevmek aksyon kadar ormanda koşullarında inmek kadar çıkmayıda sevemem... Bisikletin ne zaman ne tepkiler vereceğinide belki senin kadar olmasada bilirim bu yüzden...

Aynı kadroyla hem DJ hem Street yapılmaz demedim yazımı iyi okuduysan ama açıları fark eder dedim... Firmalar özellikle büyük firmalar çok amaçlı kullanım için ikisinede yatkın kadrolar üretiyorlar... Ama seninde dediğin gibi açılar modeller arasında değişmesede markalar arasında değişiklik gösterebiliyor...

Yani bir marka DJ dediği bir kadroyu sadece DJ e göre bir diğeri ise DJ dediği kadroyu iki amacada uygun üretebiliyor... Zaten dikkat edersen Hussar DJ ve STP yi yan yana koyarsan aynı maşa teker seti vs ile adlarında olduğu gibi açılarındada ne kadar fark olduğunu açıkça görürsün... Bunu düşünerek değil canlı canlı karşılaştırmış iki bisikletide sürmüş biri olarak söylüyorum...

Sonuç olarak sen kendi mesajındada açılar modele değil markaya göre değişir derken benimle aynı şeyi söylemiş oluyorsun zaten Hussar DJ konusunda... Yani Hussar DJ in açılarının sadece DJ için yapılmış Street e uygun olmayabileceği konusunda... Mosso DJ ile çok rahat hareket yapılabiliyor olmasının sebebide budur yani iki kullanımada uygun gelebilecek şekilde tasarlanmış olabileceğidir...

Aslında bu olay DH ve FR arasındaki ufak farklar gibi ufak farklar olsada sürüşü çok etkiliyor... Firmalar ayarları değiştirilerek DH ve FR açıları arasında geçişi kolaylaştıran sürüşü farklılaştıran tarzda kadrolar üretiyorlar...

Sağlamlık olayı ise modele kullanış tarzına göre değişmez tabi... Ama aynı kadro ile sürekli eğimli yere topkrakta rampada inemekle sürekli düz beton zemine inmek arasındaki yıpratma farkını İzmirli Can oldukça iyi bilir sende onun arkadaşı isen ki ölesein sanırım sende biliyosundur... Benim kastettiğimde buydu çünkü... Aynı kadro iki kullanım şeklinde oldukça farklı yıpranır birinde kırılır diğerinde kırılmayabilir...

Sonuç olarak şuraya gelmek gerekirse Hussar DJ kadro ile SEDONA X11 i karşılaştırmakta çok yanlış bence sağlamlık olarak... Biri kötüydü deyip aynı firmanın getirdiği başka bir bisikleti oda iyi değildir demek... Yani Amoeba kend üretiyor kadrosunu Sedonayı ise Axman... arada mutlaka farklar olacaktır...
 
ben fark yok demedim ben sedonadan ve hussardan pekde fazla iyi performans alamadım xc olsun xc ile street olsun xc ile arazi inişi olsun. bende bianchi dakar vardı xc bsikleti olarak herkez eleştiriyordu ağır kullanılmaz ama sedonayı kıran arkadaşlarımdan daha uzun süre xc bisikletiyle street yapmama rağmen o bisikletle sürekli betona atlamaya rağmen maşası bozuldu jantları yamulmadı parçalandı ama bisiklete hiç bişey olmadı. kırılan gördüğüm 3. sedona. her neyse kadrolar gelsin görelim. görünüş olarak güzel ama kullanmadan bişey söylemek istemiyorum artık. ama önceden üretilen bazı şeylere benzerse hiç tavsiye etmem yıpranma meselesi arazide bisikelt dh ve fr dahamı çok yıpranır dahamı az yıpranır onu bilmem ama street i düzgün bir biçimde yapan birisi için yani yüksek yerlerden kadroyu zorlamıycak şekilde atlıyorsa xc kadrosu bile fazla gelir. ve ben 2 yıl xc ile street yaptım ve xc yi kıramadım. ayrıca çok iyi firmalar street olarak dj olarak değil street-dj oalrak bisikelt üretir yani ikisinide aynı keseye koyarlar ikisifarklı olsa bile ikisinide aynı yaparlar. yani çok kullanım amaçlı değil kullanım amaçlı olsa adamlar gider 2 tane ayrı kadro üretirler.
 
ujur bence çok boş konuşuyosun,hiç tartışmaya gerek yok,acaba hiç sedona x11 i sürdün mü,onu bırak hayatında hiç x11 i canlı gördün mü de voltage'ınla karşılaştırıp bu kadro sağlam değil diyosun.
İnsanları yanlış yönlendirip duruyosun...
 
ben hala xc ile street yapıyorum,bi kere en başta yanlış ama yaptığın kadroda hafiflik ele alınmışsa,örneğin kırdığınız sedona kadrosu triple butted'sa(3 kere dipçiklenmişse), diğer xc kadrolarına göre daha çabuk kırılır tabi.
 
herkese slmlar.. sedona x-11 sadece dirt jump için mi ...yani bi mtb performansı verir mi ? bi gezide kullanılabilir mi acaba.. bilgi paylaşacaklara şimdiden teşekkürler..
 
tabi istediğin her şekilde kullanabilirsin ama x11 dirt jump için tasarlanmış bir bisiklet eger dirt jump yapmıcaksan istediğin performansı alamaya bilirsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağrı Ç.
eee avrupa'da:D:D,kanada da olabilir,birsürü ihtmal var,kesin olan bunlardan bahsettiğim yerlerde daha çok olduğu:D:D
 
@burnout_54




bence hiçbiryer deme bilmediğimiz yerler olabilir 81 ilin hepsini gezip göremezsin....
 
Geri