Awacs7n
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Temmuz 2022
- Mesaj
- 910
- Tepki
- 1.016
- Şehir
- Trabzon
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Bugün elimde cycplus c 3 hız - kadans sensörlerinin ikinci nesli var, onu inceleyeceğiz. Konuya girmeden önce ikinci nesil dediğime bakmayın, temelde arka kapak ve hız - kadans arasındaki geçişi sağlayan anahtar dışında değişen bir şey yok.

Pek çok yerde karşımıza çıkan bu sensörlerin esprisi ucuz olması, hatta piyasada bulabileceğiniz en ucuz sensör diye düşünüyorum. İşin içine fiyat girince ben olaya biraz şüpheyle yaklaşanlardanım, bu yüzden ürünleri uzun vadede incelemeyi severim. E bu sensörlerde de bir şeylerden kısılacak mecbur, buna yazının ilerleyen kısımlarında değineceğim.
Kutu içeriği;
eskiden sipariş verdiğim c 3 ler ayrı ayrı 2 tane beyaz kartonda geliyor, kartonu teke düşürüp rengini de değiştirmişler. Oldukça güzel olmuş, ne kadar az karton o kadar az kesilen ağaç. Kutudan çıkanlar şu şekilde;
- kullanım kılavuzu
- aksesuarlarıyla birlikte ayrı ayrı poşetlere konulmuş 2 tane sensör
sensör başına 2 tane farklı boyutlarda sabitleme lastiği ve 2 tane silikon ya da kauçuk olduğunu tahmin ettiğim sabitleme parçası çıkıyor poşetlerden.



yapı kalitesi;
- fiyat için oldukça iyi, yadırganacak bir durum yok. Birkaç fotoğraf daha iyi anlatabilir durumu diye tahmin ediyorum.


Kullanım tecrübelerime gelmek istiyorum çünkü anlatacak çok şey var. Birinci nesil olan c 3 leri uzun süre kullandığım için arada karşılaştırma yapabilecek birikime sahibim.
Bu sensörlerin esprilerinden birisi tek sensörün hız ya da kadans modunda kullanılabilmesi, benim hız sensörüm bozulduğunda kadans sensörümü çıkarıp ön janta taktım. O dönem için hız daha önemliydi benim için, işte basitlik bu.
İşlevler arası geçiş derken c 3 ler klasik sensörlerden biraz farklı bir yönteme sahip, magene gibi sensörlerde pili takıp çıkarınca işlevler arasında geçiş yapabiliyorsunuz fakat c 3 öyle değil. Bu sensörlerin 1. neslinde pilin aşağısındaki bir düğmeden, 2. neslinde ise direk arka kapağı çevirerek geçiş yapabiliyorsunuz.
Kapak demişken kapağı çevirmek için herhangi bir şeye ihtiyacınız yok, tırnağınızla sök tak yapabiliyorsunuz. İşlevler arası geçiş durumunu fotoğraflar ile özetleyelim.
İlk nesilde resimdeki iki tane pinin orada idi geçiş düğmesi;

Onu oradan çıkarıp arka kapağa kaydırmalı bir sistem eklediler. Anladığım kadarıyla üst fotoğraftaki 4 tane pim bu geçişleri sağlıyor. Kapağı kaydırdığınızda yukarıdaki pim yuvalarına gelen bağlantının konumu değişiyor.
Fotoğraftaki kapağa bakarak anlayabiliriz durumu;

Kapak dedik, kapak artık çok daha kolay açılabiliyor. Kapaktaki çıkıncıyı ortaya getirip kapağı yerine oturtuyorsunuz, kapağı kilotlemek için ya hız yönüne kaydırmanız gerekiyor ya da kadans yönüne. Tam olarak bundan bahsediyorum;

Pili sökmeyi denesem de sökemedim, kapağa nasıl tutturulduğunu bilmiyorum. Bence sökülebilir. Sökülememesi çok saçma olur çünkü, yaklaşık 1 sene pil ömrü olduğunu düşünürsek o pil mecbur sökülecek.
Biraz daha deneyimlere geçmek istiyorum. Hız sensörümü 5 - 7 ayda bozmayı başardım, sebebini bilmiyorum. Kadans sensörüm sağlamlığını koruyor. Kişisel görüşüm biraz yağmur ve çamur sensörü etkiliyor, bunu nasıl farkettim? Bisiklet sabit dururken hız verisini gönderiyordu sensör. Sensörü çıkardıktan sonra yanlış veri gönderdiğini anlamam uzun sürmedi.
Bu arada hız modundayken mavi, kadans modundayken ise sarı bir ışık yanıyor hareket ettirdiğinizde. Bisiklet bilgisayarına da oldukça hızlı bağlanıyor, garmin explore ye bağlanması 5 saniye sürmüyor.
Olumsuz yönlere devam edelim, eğer bu sensörü bisikletinize takmayı düşünüyorsanız sensörün yanında gelen lastikleri kullanmamanızı tavsiye ederim. Birkaç ay sonra çöp oluyorlar ve sertleşiyorlar. Birkaç kez sök tak yaptığınızda lastiğin rahatlıkla koptuğunu görebilirsiniz.
Bahsettiğim lastiklerin fotoğrafı burada, kullanmayın.


Kauçuk desteklere gelecek olursa da hız ve kadans için 2 ayrı parça geliyor. İlk nesilde iki parça da aynı diye hatırlasam da emin değilim. Bir parça göbeğin şekline uygun ve diğer parça da aynakol için olduğu için oldukça ince.


Biraz da ikinci nesil farklarına basitçe değinmek istiyorum. İkinci nesilde neler yeni;
- pil kapağı değişmiş,
- kauçuk destekler değişmiş gibi duruyor fakat bundan emin değilim,
- kapağı kilitleme işlevini artık elinizle de yapabilirsiniz,
- hız ve kadans işlevleri arasındaki geçiş basitleştirilmiş, artık bunun için pili sökmenize gerek yok.
Sonuç;
uzun süreli kullanımda tek sensörde sorun yaşadım, bu kararınızı etkiler mi bilmiyorum fakat daha sonra gidip aynısından yine sipariş verdim çünkü çok ucuz. c 3 ün esprisi bu, bozulduğunda yerine yenisini sipariş verebileceğiniz kadar ucuz. Arkada kullandığım sensörde herhangi bir sorun olmadı.
Lastiklerini değiştirmenizi tavsiye ederim, onun dışında kullanımı kolay bir sensör. Oldukça da hızlı tepki veriyor. İkinci nesilde basit ama kullanışlı değişiklikler uygulanmış, ucuz bir sensör arıyorsanız işinizi görebilir. Farklı modeller için biraz daha fazla ödemeniz gerekiyor. Tavsiye eder miyim? Bilmiyorum, piyasadaki çoğu sensörler aynı işleve sahip. Yine de uygun fiyatıyla güçlü bir seçenek.



Pek çok yerde karşımıza çıkan bu sensörlerin esprisi ucuz olması, hatta piyasada bulabileceğiniz en ucuz sensör diye düşünüyorum. İşin içine fiyat girince ben olaya biraz şüpheyle yaklaşanlardanım, bu yüzden ürünleri uzun vadede incelemeyi severim. E bu sensörlerde de bir şeylerden kısılacak mecbur, buna yazının ilerleyen kısımlarında değineceğim.
Kutu içeriği;
eskiden sipariş verdiğim c 3 ler ayrı ayrı 2 tane beyaz kartonda geliyor, kartonu teke düşürüp rengini de değiştirmişler. Oldukça güzel olmuş, ne kadar az karton o kadar az kesilen ağaç. Kutudan çıkanlar şu şekilde;
- kullanım kılavuzu
- aksesuarlarıyla birlikte ayrı ayrı poşetlere konulmuş 2 tane sensör
sensör başına 2 tane farklı boyutlarda sabitleme lastiği ve 2 tane silikon ya da kauçuk olduğunu tahmin ettiğim sabitleme parçası çıkıyor poşetlerden.



yapı kalitesi;
- fiyat için oldukça iyi, yadırganacak bir durum yok. Birkaç fotoğraf daha iyi anlatabilir durumu diye tahmin ediyorum.


Kullanım tecrübelerime gelmek istiyorum çünkü anlatacak çok şey var. Birinci nesil olan c 3 leri uzun süre kullandığım için arada karşılaştırma yapabilecek birikime sahibim.
Bu sensörlerin esprilerinden birisi tek sensörün hız ya da kadans modunda kullanılabilmesi, benim hız sensörüm bozulduğunda kadans sensörümü çıkarıp ön janta taktım. O dönem için hız daha önemliydi benim için, işte basitlik bu.
İşlevler arası geçiş derken c 3 ler klasik sensörlerden biraz farklı bir yönteme sahip, magene gibi sensörlerde pili takıp çıkarınca işlevler arasında geçiş yapabiliyorsunuz fakat c 3 öyle değil. Bu sensörlerin 1. neslinde pilin aşağısındaki bir düğmeden, 2. neslinde ise direk arka kapağı çevirerek geçiş yapabiliyorsunuz.
Kapak demişken kapağı çevirmek için herhangi bir şeye ihtiyacınız yok, tırnağınızla sök tak yapabiliyorsunuz. İşlevler arası geçiş durumunu fotoğraflar ile özetleyelim.
İlk nesilde resimdeki iki tane pinin orada idi geçiş düğmesi;

Onu oradan çıkarıp arka kapağa kaydırmalı bir sistem eklediler. Anladığım kadarıyla üst fotoğraftaki 4 tane pim bu geçişleri sağlıyor. Kapağı kaydırdığınızda yukarıdaki pim yuvalarına gelen bağlantının konumu değişiyor.
Fotoğraftaki kapağa bakarak anlayabiliriz durumu;

Kapak dedik, kapak artık çok daha kolay açılabiliyor. Kapaktaki çıkıncıyı ortaya getirip kapağı yerine oturtuyorsunuz, kapağı kilotlemek için ya hız yönüne kaydırmanız gerekiyor ya da kadans yönüne. Tam olarak bundan bahsediyorum;

Pili sökmeyi denesem de sökemedim, kapağa nasıl tutturulduğunu bilmiyorum. Bence sökülebilir. Sökülememesi çok saçma olur çünkü, yaklaşık 1 sene pil ömrü olduğunu düşünürsek o pil mecbur sökülecek.
Biraz daha deneyimlere geçmek istiyorum. Hız sensörümü 5 - 7 ayda bozmayı başardım, sebebini bilmiyorum. Kadans sensörüm sağlamlığını koruyor. Kişisel görüşüm biraz yağmur ve çamur sensörü etkiliyor, bunu nasıl farkettim? Bisiklet sabit dururken hız verisini gönderiyordu sensör. Sensörü çıkardıktan sonra yanlış veri gönderdiğini anlamam uzun sürmedi.
Bu arada hız modundayken mavi, kadans modundayken ise sarı bir ışık yanıyor hareket ettirdiğinizde. Bisiklet bilgisayarına da oldukça hızlı bağlanıyor, garmin explore ye bağlanması 5 saniye sürmüyor.
Olumsuz yönlere devam edelim, eğer bu sensörü bisikletinize takmayı düşünüyorsanız sensörün yanında gelen lastikleri kullanmamanızı tavsiye ederim. Birkaç ay sonra çöp oluyorlar ve sertleşiyorlar. Birkaç kez sök tak yaptığınızda lastiğin rahatlıkla koptuğunu görebilirsiniz.
Bahsettiğim lastiklerin fotoğrafı burada, kullanmayın.


Kauçuk desteklere gelecek olursa da hız ve kadans için 2 ayrı parça geliyor. İlk nesilde iki parça da aynı diye hatırlasam da emin değilim. Bir parça göbeğin şekline uygun ve diğer parça da aynakol için olduğu için oldukça ince.


Biraz da ikinci nesil farklarına basitçe değinmek istiyorum. İkinci nesilde neler yeni;
- pil kapağı değişmiş,
- kauçuk destekler değişmiş gibi duruyor fakat bundan emin değilim,
- kapağı kilitleme işlevini artık elinizle de yapabilirsiniz,
- hız ve kadans işlevleri arasındaki geçiş basitleştirilmiş, artık bunun için pili sökmenize gerek yok.
Sonuç;
uzun süreli kullanımda tek sensörde sorun yaşadım, bu kararınızı etkiler mi bilmiyorum fakat daha sonra gidip aynısından yine sipariş verdim çünkü çok ucuz. c 3 ün esprisi bu, bozulduğunda yerine yenisini sipariş verebileceğiniz kadar ucuz. Arkada kullandığım sensörde herhangi bir sorun olmadı.
Lastiklerini değiştirmenizi tavsiye ederim, onun dışında kullanımı kolay bir sensör. Oldukça da hızlı tepki veriyor. İkinci nesilde basit ama kullanışlı değişiklikler uygulanmış, ucuz bir sensör arıyorsanız işinizi görebilir. Farklı modeller için biraz daha fazla ödemeniz gerekiyor. Tavsiye eder miyim? Bilmiyorum, piyasadaki çoğu sensörler aynı işleve sahip. Yine de uygun fiyatıyla güçlü bir seçenek.




