Scudo Sports

2. el dağ bisikleti alırken kafa karıştıran bir soru

mustafa.d

Aktif Üye
Kayıt
4 Mayıs 2014
Mesaj
149
Tepki
15
Şehir
karabük-eskişehir-ankara
Bisiklet
b'Twin
2. el dağ bisikleti almak istiyorum ama bi arkadaşım söylemişti ama oda tam kesin olarak bilmiyor.mtb bisikletlerin ömrü zaten 10 yıl gibi bişi söylemişti bunun doğruluğu var mı? vites sistemi ve göbekler vs. yorulduğu için olabilir ama kadro bakımından nasıl olur ?
 
Scudo
alacağın bisiklet kaç yaşında ki.
 
Garanti belgesinde ekonomik ömrü 10 yıldır yazar yani üreticinin yasal olarak o bisiklete parça sağlamakla yükümlü olduğu süredir. Bir çok alet edevat için benzer süreler geçerlidir. Örneğin Bir Cep telefonu aldınız garanti belgesinde 6 yıl ömrü vardır yazıyorsa üretici /distribütör 6 yılı geçince o telefona ücreti karşılığı dahi yedek parça ve tamir hizmetis sunmak zorunda değil. Bisikletlerde çok ekstrem bir durum olmadıktan sonra zaten yedek parça ve uyumluluk sorunu olmaz. 30-40 yıllık bisikletler bile bir yere kadar hala yürür durumda tutulabiliyor.
 
Bu soruyu soran uyemiz kaç yasinda acaba merak ettim. Ben kendi yasimdan buyuk bisikletler goruyorum , yine cocukken aldigim bisiklet 13 yasinda hala bir derdi yok. Etrafa hic mi bakmiyorsunuz yahu boyle sacma sapan basliklar aciyorsunuz .
 
Aslında bisikletin ömrü yapılan bakımla doğru orantılıdır. Derler ya bakarsan bağ, bakmassan dağ olur diye. Bakımını yaptığın sürece sorun çıkarmadan uzun yıllar seni götürecektir.
 
Bisikletin çekiş, fren ve amortisör sistemlerinde, kullanıma bağlı olarak aşınan parçalar vardır.

Çekiş sistemini baz alırsak sırasıyla zincir, ruble ve aynakol kullandıkça aşınan en belirgin parçalardır. Ruble ve aynakol zincire nazaran daha geç aşınsa da, ömrünü tamamlamış zincirin hatalı bir şekilde uzun süreli kullanımı, ruble ve aynakolun ömrünü de kısaltacak ve dişlilerin daha çabuk aşınmasına sebep olacaktır.

V fren sisteminde fren papuçları, hidrolik disk fren sistemlerinde balatalar kullandıkça aşınan parçalardır; lakin bunları yenileriyle değiştirmek kolaydır ve fazla bir masraf yapmanız gerekmez.

Amortisörlerin de periyodik bakımlarının düzenli yapılmış olması önemli. Sistemdeki yağın, keçe ve oring'lerin belli kullanım ömürleri oluyor; zamanı geldiğinde bunları değiştirmek gerekiyor.

Son olarak, lastiklerin de bisiklette en hızlı aşınan parça olduğunu, hiç kullanılmasalar bile lastiklerin belirli bir raf ömrüne sahip olduğunu ve 4-5 yıl sonra kauçuğun sertleşip çatlayabileceğini ve işlevini yitirebileceğini ekleyeyim.
 
bisikletin paslanma ve kırılma derdi dışında sabit parçalarında bir soruna rastlamak zordur ancak hareket eden, teker göbekler, aynakol göbeği önem arzeder. neredeyse bakım gerektirmeyen bu parçalar hor kullanıldıysa, boşluklar oluşur. bu da ileride kırılma gibi sorunlara sebep olur. bu bosluklar el ile muayene edince hissedilir ama kullanıcının da bilmediği içerden olan çatlaklar için yapacak maalesef bir şey yok. güvendiğiniz biri ise ve en önemlisi bisiklet ÇALINTI değilse alabilirsiniz.
 
Geri