Jantın ne derece kullanıldığını iyi fren yüzeyi belli eder diye düşünüyorum :rolleyes: Resimde çok feci şekilde hor kullanılmış ve eskitilmiş bir jant var mesela

Stickerları soyuk, çizik içinde. Fren yüzeyinde delik, göçük, ne ararsanız var
Jantın diğer bölgelerinin temiz görünümü de önemli. Tertemiz görünen bir jant ya gerçekten çok az kullanılmıştır, ya çok özenli ve titiz kullanılmıştır. Yani her halükarda tercih edilebilir. 5000 km'yi devirip tertemiz görünen jantlar var

Göbek bu durumda yanıltabilir, belki bakım yapılmadığı için göbek kurudu, ve sadece temizlenip yağlanmasına ihtiyaç var, ya da gerçekten rulmanlar ölü durumda

Buna emin olamayız (Bilmiyorum bunu anlamanın bir taktiği püfü var mı)
Jant mandalları bisikletle her düşüşümüzde veya bisikleti özensizce bir yere dayayışımızda mutlaka temas alır ve vurur, çizilir. Jant mandalları da bisikletin temiz kullanılıp kullanılmadığını belli edebiliyor.
Tel başlarının paslı olmadığına emin olun.
Tellerden rengi veya yapısı ufak da olsa farklı olan gözünüze çarparsa tel kırmış ve yenisi takılmış bir janttan bahsediyoruz demektir.
Ve jantın en köşeleri, kaldırıma vurduğumuzda direk hasar alır. Bu da fren yüzeyinin şeklini bozar, fren kalitesini düşürür. Buna da dikkat edin, fazla vuruklar veya şekil bozuklukları olmasın bu bölgede:
Tabiki akordunun düzgün, dönüşlerinin prüzsüz olmasına dikkat edin
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Siz komple bisiklet için sormuşsunuz şimdi fark ettim
Ohoo dünya kadar yer var bakmamız gereken
Arka aktarıcı, bisiklet yere her düştüğünde mutlaka darbe alır. Çok kez yere düşmüş bir örnek.
STI kollar, yere her düştüğünde mutlaka darbe alır.
SPD pedallar, yere her düştüğüne yan tarafı mutlaka darbe alır. Eğer bisiklette SPD pedal yoksa bu iyiye işarettir ve az kullanıldığını, ciddi kullanılmadığını varsayabiliriz. Ama SPD pedalı asla kullanmak istemeyen, güvenli bulmadığı için kullanmayan sürücüler de var, bu sadece bir varsayımdı.
Eğer kaldırıma o an o taraftaki pedal yukarıdayken denk gelip çarparsak, direk aynakol darbe alır. Garibim aynakolu nasıl feci çizdiyse sticker yapıştırmış

Aynakol dişlileri fena durumda değil bu arada
Mesela bu örnekteki bisiklet, çok kullanılmamış ama biraz kötü düşülmüş bir bisikletti
Başka bir örnek:
Jantlar kaldırıma çok kez bodoslama girmiş.
Başka bir örnek, biraz sinir bozucu:
Anasını ağlatmışsın jantın yeni tamam da
Sele, yere düşünce mutlaka soyulur
Fren kaliperlerinin temiz görünüşünü asla baz almayın. 20.000 km kullanılmış bir bisikletin fren kaliperleri bile tertemiz görünür. Darbe alması mümkün olmayan bir yerde çünkü. Anca vidalarında pas oluşabilir. Bu arada vida demişken, Özellikle sele kelepçesi vidası, sele vidasi, gidon boğazı vidalarını yakından inceleyin, bisikletin yaşı hakkında doğrudan bilgi verir. Ne kadar yeni görünüyorlarsa bisiklet o kadar da yenidir gerçekten!
Çook az kullanılmış bir bisiklet örneği, bembeyaz gidon bandı 1 aylık kullanımda bile griye döner. Hele dropbar kısmından 3-5 kere tutmuş zaten
