Scudo Sports

2 Ekim 2018 Aras Kargo Rezaleti - Çalınan ürün

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Merhaba arkadaşlar. Ekşisözlük ve DH'de açılan bu konuyu gördüm. Öncesinde de bu tür olayların yaşandığını okudum. Dİkkat edin, bu tarz şeyleri en azındna UPS ile gönderin ya da git gel yapın artık, çete işi resmen.

Alıntıdır

olayı bir arkadaşımın başına gelmiştir aras kargo veya diğer kargo firmalarıyla pahalı ürün gönderirken bir kez daha düşünmenizi tavsiye ederim.

---------------------rezalet başlangıç ---------------------------

edıt (11:20) : arkadaşlar bugün itibariye adana tüketici mahkemesine davam açılmıştır. ayrıca konunun forumda ve ekşisözlükte yayılması aras kargo'yu harekete geçirmiştir. 3-4 kere geri dönüş yaptılar ve 2 gün süre istediler, bende kendilerine çok yıprandığımı, benimle 25 gündür dalga geçtiklerini, en son dün görevlinin de dalga geçmesiyle beraber konuyu sosyal medyaya taşıdığımı ilettim ve kendilerine konunun acilen çözülmesi gerektiğini belirttim. şuan beklemedeyim. sizi gelişmelerden haberdar edeceğim. yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

03.09.2018 günü (link) adlı siteye msı gt62vr 7re (dominator pro) 284tr marka modelli bilgisayarımı satmak için 11.500 tl'ye koydum. 04.09.2018 günü ismini volkan demir adıyla tanıtan şahıs (gerçek ismi bu mu bilmiyorum) 05551768549 numaralı hattan beni arayarak bu ürünü satın almak istediğini ürünü istanbul da kendisine gösterebilecek bir yakınım olup olmadığını sordu,

bende kendisine eğer ciddi alıcıysanız ürünü kuzenime(bayan) gönderirim sizi arar kuzenimim işyerine geçersiniz ürünü beğenirseniz parayı havale edersiniz daha sonra parayı ben hesabımdan gördüğüm takdirde kuzenim ürünü size teslim eder alışveriş bu şekilde tamamlanır dedim

, kendisi de bana tamam öyle yapalım ancak ürünü bugün aras kargo günaydın uygulamasıyla gönderebilir misiniz?

hem vakit kaybetmemiş oluruz 1 günde kargo gelir kuzeninize dedi, bende kendisine tamam dedim ve ürünümü 04.09.2018 tarihinde adana yamaçlı aras kargo şubesine teslim ettim.

teslim ederken orjinal kutusunda ve gönderirken de ürünün önemli bir bilgisayar olduğunu değerinin 15.000-20.000 tl olduğunu ürünün alıcının adresinden ve kendisinden başka kimseye verilmemesi gerektiğini söyledim. kargo görevlisi de bana gülümseyerek alıcının kendisinden ve adresinden başka hiçbir kimseye verilmez zaten beyefendi merak etmeyin diyerek cevapladı.

ben bu şahsa ne gönderi takip numaramı, kuzenimin adresini nede adını ve soy adını vermedim. ertesi gün bana kargomun kuzenime teslim edildiğine dair cep telefonuma mesaj geldi. kuzenimi aradığımda sabırsızlıkla bekliyorum kuzen dedi ve orada başladı olaylar.

kuzenim şubeyi aramış sabah birisi geldi şubeden teslim aldı demişler, kuzenimde nasıl teslim edersiniz alıcı benim dediğinde valla hanımefendi kargonun üzerinde samet doğan'a da teslim edilebilir diye kurşun kalemle bir not düşmüşler bizde teslim ettik, demişler ve teslim etmişler.

biz karakola gidiyoruz sizde karakola gidin bir hata yaptık haklısınız ama karakola gidiyoruz şeklinde kuzenime söylemişler, kuzenim bana söyleyince ben bu şahsı aradım, kardeş dedim bilgisayarı samet doğan diye birisi almış ne iştir bu dedim allah allaah dedi abi ben şimdi eminönündeyim bana hangi şubeye verildiğini söyler misin bende o şubeye geçeyim öyle birşey olamaz sen bana takip numarası ve kuzeninin adını soy adınıda bi ver dedi, bende kendisine sen bi bekle olduğun yerde dedim kuzenimi aradım, kuzenimde bana nurol bu kargoyu samet doğan adı altında şu tckn lu şu telefon numaralı volkan demir almış dedi, tamam kapat dedim. volkan demir'i tekrar aradım telefonlarıma çıkmadı.

kargoyu aradım muhatap bulamadım, kargo görevlileri bilemeyiz beyefendi belkide siz bu ürünün bilgilerini paylaştınız birileriyle dediler, adana aras kargo genel müdürlüğe tazmin talep dilekçesinde bulundum 27.09.2018 tarihinde mazhar beyle görüştüm ürün bedelinizi araştırdım 10.700 tl 2. el bedeli tarafınıza cumaya kadar ödenecektir dedi, ancak bugün 01.10.2018 günü saat 11.00 'da adana bölge müdürlüğünde bizzat yanına gittim ve bana istanbul genel müdürlük ret verdi dedi nedenini sorduğumda bu kargo çalınmış dava sonucunu bekliyoruz ona göre karar verilecektir dedi, geçen hafta öyle söylemiyordunuz dedim valla böyle dedi pişkin pişkin, peki dedim tazmin talebimin ret olarak yazılı bir şekilde verebilir misiniz dedim, yok sözlü veriyorum dedi ret para yok dedi. her neyse yaklaşık 1 aydır bu kargo firmasının hatasının hayatıma olumsuz etkileriyle uğraşıyorum, muhatap bulamıyorum, inanın kimse ilgilenmiyor zaten dava açarlar 7-8 ay sürer o zamana kadar da kim öle kim kala diye düşünüyorlar biliyorum.

aslında benim merak ettiğim bazı sorular var!!!

1- benim kargomun o şubeye gideceğini nereden öğrendi ?
2- kargo görevlileri kargonun üzerine kurşun kalemle samet doğan'a da verilebilir diye not düşülmüş diyorlar, fakat adana yamaçlı şubesi çalışanları biz kesinlikle öyle bir not yazmadık tophane şubesi yalan söylüyor diyorlar ayrıca bu samet doğan kim?
3- madem samet doğan'a da verilebilir yazıyor neden volkan demir'e kargoyu teslim ettiler?
4- aras kargo içerisinde köstebek olabilir mi ? benim kargo bilgilerimi nereden biliyor?
5- aras kargo neden sorumluluğu üstlenmiyor da oyalama taktikleriyle beni geçiştiriyorlar?

ayrıca benimle aynı gün samsundan bir arkadaşı aramış bu şahıs ve o arkadaşı da benim gibi düşürmüş. kargo görevlilerine de alıcının eşiyim demiş. kargo görevlileri de teslim etmişler. o arkadaşın zararı da 28.000 tl'dir.

aşağıdaki fotoğraf kuzenimin aras kargo çalışanlarından ısrarla talep ettiği video görüntülerinden alınmış bir fotoğraftır. videoyu paylaşmadılar!!!bilgisayarımı alan şahıs budur.

(link)

aras kargoya teslim ederken ki fotoğrafım.

(link)

kargom teslim alındı mesajı geldikten sonra kargo ekranını sorguladığımda teslim edilmiştir bilgisini gördüm, ancak kuzenime teslim edilmedi. hatta bu bilgi 25 gündür her gün değiştirilerek teslim edilmedi bilgisi görünmektedir.

ilanımın linki :(link)

tarafımca linkedin üzerinden evrim aras'a da konuyu ilettim ancak henüz cevap almış değilim.

bu işin peşini bırakmayacağım, sizden de ricam lütfen yakın çevrenizle ve çeşitli sosyal medya kanallarıyla benim bu mağduriyetimi paylaşırsanız çok memnun olurum. aynı zamanda böyle bir mağduriyetin başka arkadaşlarımızın başına da gelmesini önlemiş oluruz. sahibinden'e de böyle bir dolandırıcı çetesinin olduğu ve siteleri üzerinden insanları dolandırdıkları şikayetini yaptım. bu mağduriyetimin çözülmesi için twitter'dan da çeşitli tt çalışmaları yapacağım. aras kargo mağduriyetimi giderene kadar bu işin peşini bırakmayacağım. bu olayda tamamen sorumlu araskargo'dur, gönderimi benimle ve alıcıyla alakası olmayan 3. bir kişiye teslim etmiştir.

Kaynak: (link)
(link)
 
Scudo
Vay anasını sayın seyirciler. Kargo şirketlerine de güvenemez olduk artık. Görünen o ki yakında internetten alışveriş yapmak da riskli olacak demek ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Aras Kargo ile ilgili bundan birkaç ay önce de iphone X hırsızlığı yaşanmıştı. Kargo firmasında bir köstebekleri var ve gönderici-alıcı bilgilerini karşı tarafa iletip o şekilde teslim alıyorlar. O olayda sahte kimlik kullanılmıştı mesela.

Sizin durumunuzda şu yolu izlemişlerdir. Telefonla konuştuğunuz kişi adınızı, soyadınızı ve telefon numaranızı biliyor. Siz kargoya ürünü teslim ettiğiniz gün, kargo firmasındaki adamlarına sizin bilgilerinizi iletiyorlar ve gönderinizin hangi şubeye ulaşıp kime teslim edileceği bilgisine erişebiliyorlar. Bu şekilde ya sahte kimlikle, ya da kargo etiketi üzerinde oynama yaparak 3. şahsa teslim ediliyor paket.

Aras Kargo'dan net bir şekilde uzak durulmalı. Zaten şirket zor durumda ve tasfiye sürecinde diye biliyorum. Gönderinizin içeriğini belgeleyemediğiniz için de size herhangi bir tazminat ödemekle yükümlü değiller. Ancak sıfır olarak satılan, beraberinde faturası bulunan ticari ürünlerin kaybolması durumunda fatura bedelini tazmin ediyorlar.

Değeri yüksek olan bir ürünü illa ki kargo ile göndermeniz gerekiyorsa, içeriğiyle ilgili şubedeki görevliye kesinlikle bilgi vermeyin. Gönderinizin kutusunu, dışarıdan ne olduğu belli olmayacak şekilde ambalajlayın ve içeriği sorulduğunuda "kıyafet, oyuncak vs." gibi alakasız bir bilgi yazdırın. 3. kişilere ürün hangi kargo firması ile göndereceğiniz konusunda bilgi vermeyin.

Ekonomik krizin zirve yaptığı, insanların borç batağı içinde yüzdüğü şu zamanlarda bu tür dolandırıcılık olayları da artarak devam edecektir; çok ama çok tedbirli olmak lazım.
 
Ekşi ve dh den konuyu okudum. Çok büyük bir ihtimalle kargoda tanıdığı var cihazı çalan şahsın. Yani en azından bana öyle geldi.
 
Finansbank enpara kartının kidega sitesi üzerinden kitap kampanyası vardı... 3 tane kargo mu ankara yerine Antalyaya biter hafta ara ile adrese baktım ankara bunlar ne alaka ise oraya göndermişbana da hep başka kargo geldi kaza bela adam akıllı bir şey alsak başkasına gönderecekler çünkü bana gelen yanlış kargoları Şubeye gönderdim Şube geri iade bile etmemiş halen bana gelmeyen kargom için şubede siz teslim almamışısınız diyorlar
 
Cok sabikali firma.Bunlarla sakiz bile gondermem bu saatten sonra.Once calinan Iphone 7 plus,ardindan bir tanede calinan 8 plus,calinan 2 adet MSI GTX 1080 simdide bu bilgisayar.Kargolarin hepside subeden caliniyor.Cok enteresan :kötü:
 
bence olay nerden patlak verdi derseniz adamın gidip kendi kargosunu aras kargoya teslim etti orda ne dedi içinde 15 20bin tllik bir araç isimden başkasına teslim etmeyin dedi bence burda işi ordaki kargocular çaktı ordaki çalışanlarlardan birisibişey öttü onda sonra kargo puff yalan oldu bende gönderen kişinin tek hatası pcyi daha değersiz gibi görünen bir kutuya koyup kargo değeri hakkında söz etmemesi lazımdı
 
Aklıma aşağıdaki rezaleti getirmiştir.

(link)
 
* Aras kargo hep sorun çıkarıyor.
Daha önce iki defa yanlış şubeye göndermişlerdi(adreste açıkça yazılı olduğu halde altınoluğa gönderiyorlar.... sonra 2 iki gün gecikiyor teslim...).
Bir kez de adrese teslim gönderilen paket için şubeye gelip alır mısınız diye telefon etmişlerdi o_O
Önceki adresteyken, şube 1 sokak ötemde olduğu halde adresi bulamamış. "adres yanlış yetersiz" diye not düşmüşlerdi:suspus:

* Arkadaşınız, hiç beklemesin. Bizim firmalar ricadan anlamaz. O kadar yüksek değerli birşey için mutlaka dava açsın. Elindeki dekonttaki alıcı ismi ile teslim şubesindeki alan şahsın ismi uyuşmuyorsa %99 kazanır davayı. Tanıdığı bir avukat yoksa tükoder den(tüketici koruma derneği, birçok ilde şubesi var) bir avukat önerisi alsın.(Yaklaşık 10 yıl önce bimeksle davalık olmuştum. Tükoderin önderdiği bi avukat olmuştu.) Dava uzun sürer(benimki 1.5 yıl sürmüştü) ama sonunda kazanır.
Şubedekiler kendisiyle dalga geçtiği için bir de manevi tazminat davası açsın.
 
Diğer kargolarda akşamdan sabaha getiriyor kargonuzu
Keşke demekle bir şey geçmez ama bundan sonrakiler için yazmak istiyorum kargonuzu sigortalatın her firma yapıyor mu bilmiyorum ama PTT, Yurtiçi falan yapıyor sanırım
Bu tarz sorunlarla karşılaşmazsınız diye düşünüyorum
Aras müşteri hizmetlerine sizin isminizi vererek kargonun nereden çıktığını nerede olduğunu nereye geleceğini vs herşeyi söylüyor
Siz orijinal kutuda gönderdim diyorsunuz çalan şahıs başka bir kutu ile alıyor büyük ihtimal yakın bir tanıdığı var o şubede veya parayı koklatınca dönen birisi var
2.el sitelerini de takipte tutun
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir karakaya
kargo firmalarındaki disiplinsizlik had safhada.. çoğu paket şubenin önünde yerlerde dağınık duruyor.. birisi alıp gitse kimsenin umrunda olmaz..

bu arada ben olsaydım 10bin liralık bir ürünü asla kargoyla göndermezdim..
mesela şu an "canon 7D" makinemi 1800liradan satışa çıkardım, onu bile "elden teslim" şartıyla satıyorum..
alıcı gelsin baksın beğenirse alsın beğenmezse almasın nedir yani..
 
İnternet alışverişlerinde bunu yapamazlar. Kişisel gönderimlerinizde bunla karşılaşabilirsiniz.
 
Onu bunu bilmemde en iyisi ptt kargo hem devlet garantisi altinda hem anlik mesac geliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
Geçen yıl kasım ayında erdoğanlar bisikletten aldığım brooks b17 sele aras kargo firmasında kaybolmuştu. Kupon kullanmak amacıyla özel olarak ricada bulunarak selenin siyah renginin n11 e koyulmasını sağlayarak almıştım. Sonrasında erdoğanlar firması ile bu yüzden sorun yaşadım fakat paramı aldım. Mecbur kalmadıkça aldığım ürünler için diğer kargo firmaları ile gönderim yaptırmaya çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
Kontrolsuz bastan savma is yapiyor bazi sirketler. Mesela babam koyde oturuyor. Ben kargo yolluyorum. Ptt koyun merkezine gidiyor kahveye birakiyor. Bazen eve goturdugu de oluyor. Keyfine gore. Genelde kahve ama. Kahvede biri "bu bizim komsu beaa" diyip alip goturuyor bize, sagolsun ama ola ki o gun kahvede yabanci vardi. Kargolara bakti kahveci yokken kestirdigini aldi. Kamera da yok. Alamaz mi, alir. Kim ne bilecek?Halbuki ben alici kontrollu, sms li, cift tarafli telefon kontrollu vs ne varsa guvenlik onlemi parasini odemis oradaki tikleri isaretlemis vermisim. Alicinin ne TC sine bakiyor ne imza attiriyor ne birsey kahveye birakip gidiyor. Allahtan koy insani guzel. Aras kargo en berbati. Ben kendimden kendime kargo gonderdim. Valiz beklemek ya da tasimak istemedim. Evime gelsin dedim. Bekliyorum ne arayan ne soran. Kapimda da kagit yok. Aradim diyorlar ki geldik yoktunuz aradik ulasamadik. Kapiya kagit yapistirdik gittik. Kagit yok diyorum cocuklar cikarmistir diyor. Bir hafta ugrasinin ardindan kapima getirttim kapida bir de bana kaba davrandilar. En duzgun ve uygun calisan yurtici. Kirilacak esya varsa ups tercih ediyorum. Raf sistemi sadece onlarda var. Digerleri istifliyorlar. Ust uste atip goturuyorlar. Gerci son donemde onlara da o kadar nakit birakmak istemiyorum. O fiyata kendim goturuyorum biraz da gezip geliyorum:) Metro gibi otobus sirketleri de kargoculuk yapiyormus. Allah bilir onlar nasildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan A..
Arasla çalışmayın içerisinde hırsız dolu. bölük komutanımın laptopu kargoda kaybolmuştu çok uğraştı bir sonuç alamadı
 
Mesai geç bitti eve geldim kapıda sürat kargo notu yeni aldığım bisiklet gelmiş lakin kapıya not bırakmışlar şubeden alın diye ne aradılar ne sordular parasını veriyoruz birde Şubeye gideceğiz almaya yarın ola hayrola sabah aras kargo için yazmıştık akşamına sürat... Bari arayın kardeşim zırt pırt kargo al götür heder ediyorlar yolda
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan A..
Bizde sıkça kargo gönderiyoruz bizim mağaza için. Atatürk havalimanında mağazamız. Temmuz gibi yine bi kargo teslim ettik. 3 koli toplamda. Ama nasılsa araçtan 2 koli iniyor. Araştırdık ettik liman polisiyle beraber kayıtları inceledik 3 koli açıkca kargo aracına teslim oluyor. Sonrasında kargonun Yeşilköy şubesine gidip kayıtlar izlendi araçtan 2 koli iniyor. Kayıp olan ürün AirPods. O zaman 899₺ idi. Şuan da 1349₺. Olaydan sonra şoför de kuryede değişti. Yeni gelenlerden öğrendik ki nakit hasılatta falan da olayları dönmüş çokca.

Demem o ki bu adamlar salak değiller salağa yatıyorlar. Aldıkların ürünün adı, markası, modeli yazıyor. Ne taşıdıklarını biliyorlar. Ama işlerine gelince 6. katın, 7. katın alt katı olduğunu bilmiyoruz derler. Mümkün olduğunca tedbir alın abi. Açıklamaya yazın, güvenlik kameraların altında teslim edin, asla takibi bırakmayın.. Ne yazık ki bu durum ne ilk ne son
 
Geri