Scudo Sports

1x11'li Sistemler

Scudo
20 Ara 1996 Tarihli US5954604 A numaralı Shimano firmasına ait bir patent;

Taa o yıllardan hazır abiler. Önce biz 3x7'leri satalım, sonra 3x10'lara çıkalım. Şimdi 1x11'lere 1x12'ler derken ona da doyunca 1x14'ü satışa çıkarırlar.

US5954604-6.png
(link)
 

Dosyalar

  • us5954604-1-1507288374829-1frjvr4iio8k0-630-354.jpg
    us5954604-1-1507288374829-1frjvr4iio8k0-630-354.jpg
    19,3 KB · Okunma: 19
  • us5954604-5-1507288374837-a60zu18my46o-630-354.jpg
    us5954604-5-1507288374837-a60zu18my46o-630-354.jpg
    25,2 KB · Okunma: 18
@mariokaldato @Özcan. @BerkEvren
Boy 1.95. Malesef XL kadro dağ bisikleti bulamıyorum. Sadece dechatlon da xl kadro buldum. ROCKRIDER 900 27,5" 1*11 veya ROCKRIDER 560 2*10 arasında kaldım. Beni rampalarda taşiyabilecek:) bisiklet sistemi hangisidir acaba.
 
Bu 1x10/1x11 'li sistemler arazi için tasarlanıyor. Yani senaryo şu, bisiklet bir kamyonetle şehirden araziye gidiyor. Hatta dağın tepesine bırakılıyor. Ve siz orda sürüyorsunuz. Asfaltta - hatta "yol" da gidilen her km'de 1x sistemle işiniz yoktur. Arazi şartlarında ön vitesle işiniz olmadığı için çıkartmış adamlar sistemden.
1x11'le de tur yapan çok kişi var mesela. Ama bunlar arazide yapıyor turlarını. Adam düz bir çizgi çizerek Amerika'yı Kanada'yı geçiyor boydan boya. Yani daha iyi bisiklet almak için 1x sisteme geçmek saçma olur.
Kullanım tarzınız, nerede kullanacağınız ve oraya nasıl gideceğiniz önemli. Mesela ben arabam olmadığı için 3x10 kullanıyorum. Araba sahibi olsaydım (Veya araziye yakın yaşasaydım) kesinlikle 1x10 bir bisiklet alırdım.
 
@BerkEvren açıklayici cebanız için çok teşekkur ederim.
O zaman 2x10 mu 3x10 mu Siz ne dersiniz.?
Hem arazi hem yol için kullananmayi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@atasoy
3 Sistemi örnek bisikletlerle bir taramakta fayda var;
1x11 - Scott Scale 720
32 Aynakol 10-42 Ruble
2x10 Scott Scale 730
24-38 Aynakol 11-36 Ruble
3x10 Scott Aspect 710
40-30-22 Aynakol 11-36 Ruble

1x11 sistem rublede geniş bir aralık veriyor. Ama yukarıdada belirttiğim gibi uzun asfalt sürüşleri için değil. 2x ve 3x için yakın zamanda 2x10 yol bisikletine başlamış biri olarak şunu söyleyebilirim, 2'li aynakol idmansız biri için zor. Ama pedal çevirmeye alışmış biri için gayet dertsiz tasasız. Oranlar açısından bakarsak yokuş çıkmak / düzde hızlanmak için 3x10 hala avantajlı bence. Her amaca uyan bir bisiklet edinmek istiyorsanız 3x10'u kovalayın derim.
 
@ekranci nereye gidiyor bu insanlar dedirten bir video. Yapsinlar bir CVT herkes rahatlasin. Zinciri de kaldirsinlar. Guc iletimini de hidrolik ile yapsinlar . Tam kapali bir sistem olsun.
 
Ben mi yanlış biliyorum acaba? Tekli aynakol sistemlerin asıl amacı 20 vitesli bisikletin bütün vites kombinasyonlarını bulundurmak değil mi ? Örneğin Sram eagle' da aynakol 34 dişli, rublenin en küçüğü 10 en büyüğü 50 dişli. Bu dişli oranlarıyla hem maximum hız artıyor, hem de dev rubleyle 22-36 kombinasyonunu da taşıyor.

Bence parasına değmez orası ayrı konu. Ben 24 vitesimle mutluyum :D
 
@BerkEvren

Evet nasihatinizi dinledim. Dün Salcano ng 450 v fren 29 inç jant 21 inç kadro bir bisiklet aldım. (Kadro sorununu uzun gidon boğazi ile hallettik.) 30×10 11-32 sımano ruble,
Simano xt ön arka aktarıcılar takıldı, fren ve vites kolları yenilendi, pedallar yenilendi, zincir değişti.
Rampa denememde gayet başarılı oldu. Düz yolda hızlanması da gayet iyi.
Şimdi kafamda şu soru var acaba 11- 36 ruble mı taksaydım daha mı iyi olurdu?
20171021_130748.jpg
 
@atasoy
Güle güle kullanın. 11-32 daha iyi bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
11-36 ruble yanına da 22-32-42 aynakol çok iyi gider. Yokuşlarda ve arazide rahat olur. 400 gramı kondisyon ile halledersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@thekingofbikes
22-36 çok çok fazla olur. Pedal boşa döner. 36 lı rubleler genelde aynakol tekli ya da ikiliyse kullanılır. Örneğin ön dişli 30 olsa tamam ama 22' ye cidden abartı kaçar.
 
Belki adam düz duvara tırmanmak isteyecek [emoji16]

Cemal Ç.
 
@Mustafa Zeybek Hocam tüm dişli kombinasyonlarını bulunduramıyor maalesef. Son hız konusunda 1X11 sistemler çok yavaş teknik olarak, ama tırmanışta da küçük aynakol ve büyük kaset dişlili bir 1X11 sistem o kadar iyidir.

Ayrıca işin içinde birde fiyat kısmı var, üretim maliyeti muhtemelen daha az olmasına rağmen daha pahalı sistemler. Çünkü sadece üst düzey grupsetlerde kullanılıyorlar.
 
@BisikletKolikK
Dağ bisikleti için düşünürsek çok yavaş sayılmaz. Dağ bisikletinde düz yolda yapacağın hızı karşılar. Tırmanıştaki aralığı verir. İnişte zaten pedal çevirmeye gerek duymazsın çoğu zaman. Bu sistem dağ bisikletini amacına uygun kullanan herkes için süper ama ben asfaltta da sürerim diyenlere göre değil.

Ama önceki sayfalarda da söyledim; benim için parasına değen bir şey değil. Hitap ettiği kitle yarışçılar, koleksiyoncular ve sponsorlu sürücülerdir. Sonuçta sadece arka aktarıcısının fiyatı forumdaki insanların çoğunun bisikletinden pahalı bir sistemden bahsediyoruz.
 
@Mustafa Zeybek
Kesinlikle hocam, 3X7 kullanıyorum. Uzun inişlerde 54'e kadar hızlanabiliyorum, bazen hız gerekli olabiliyor.

İkisi de aynı işi yapıyor sonuçta, yarışçı vesaire değilsen gerek yok zaten.
 
1X11'mi, 2X11'mi derken, hatta bunu sayın H.T ile konuşmuşken şu sıralar aklım 3X10'lara kaydı. Ama o da gerekli mi diye düşünüyorum [emoji16]

Cemal Ç.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@BisikletKolikK
İnişlerde bisiklet kendisi ivmelendiği için gerek yok dedim ben de. Bende de 3x8 sistem var. Arazi hızım maksimum 51 oluyor genelde ve ben sadece hızımı 25-30 yapana kadar pedal çeviriyorum. Kalanı eğim hallediyor. Amaaaan boşver sram eagle' ı falan. 3x8 acera candır :p ne performansı kötü, ne kırsan evlat acısı yaşatıyor :D

@CmlCLK
Bence 7 vites aralığı yeterli ama vites geçişi için arada başka dişliler de olması gerekiyor. İstediğin gibi bir vites sistemi söyle bisiklete takalım deseler 2x7 tercih ederdim. O da dağ bisikletinde olan bir şey değil :D
(buraya yazayım da birkaç yıl içinde böyle bir şey çıkınca gelip beğenirler :p)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri