Scudo Sports

199x model çelik yol kadrosu restorasyonu

@Upper Architect aslında büyük sticker istemiyorum, küçük bir imza düşünüyorum sadece. Alta ince katman farklı renk bir boya, üstüne de kendim elde kestiğim stickerdan küçük bir yazı ile maskeleme yaparak normal boyama yapmak niyetindeyim. Reklamcıların kullandığı yapışkanlı sticker mevcut elimde, ondan keserek kullanacağım.

@denizt benden önce işlem gördüğünü sanmıyorum, yıllarca köy yerinde kapalı bir mekanda beklemiş. O videoyu çekmeden önce hiç dokunmamıştım göbeğe, galiba şanslıyım göbekte pas yoktu bu sayede çok zorlamadı beni.
Vites konusunda da aklımda kesin birşey yoktu aslında, ikinci el ucuza ne bulırsam onu kullanacaktım. Zaten pro binici değilim, işten arda kalan zamanlarda keyfi kullanacağım, tabi işe de gidip geleceğim, mesafe 1km :) bu yüzden total ağırlık vs gibi takıntılarım da yok.
Uygun fiyatlı claris sti kolları buldum şuanda kargoda, bu yüzden 2x8 olacak. Akhisarda yaşıyorum burası da düz, sadece yol yok, köstebek yuvalarının üzerinde geziyoruz :) dişlsayısı beni zorlamaz, claris kollara uygun olacak en ucuz ikinci el ruble ve aynakolu bulduğumda alacağım. Tabi uyumlu olanlar hangileri onu da bilmiyorum, o kısmı araştırmaya henüz geçmemiştim.
Jant ve göbekler konusunda tavsiyenize uymayı düşünüyorum, ucuz çin malı alabilirim, yada aynı şekilde ikinci el denk gelirse daha güzel olur.
@onderayyildiz teşekkür ederim bilgi için, birazdan onu bulup izleyeceğim, ucuz yöntem her zaman işe yarar :)
 
Scudo
@Wilakress benim bahsettiğim rulmanlı göbekler pasolu(yivli) diye tabir edilenlerden ama kasetlileri de var isterseniz linkini bulup atarım. Rulman da şart değil 2. el bilyalı shimano seri dışı göbek de arada bir bakım yaptığınız takdirde uzun süre işinizi görür. Almadan önce kadronun arka göbek genişliğini ölçeyi unutmayın. Eski kadrolar biraz daha dar olabiliyor. Videolardan izleyerek jantı kendiniz örebilrisiniz. Belki bisikletçi indirim yapar. Ama akord etmeye uğraşmayın sonra daha çok uğraştırırsınız. :D .


Edit: Fotograflardan birinde göründüğü üzere braketli vites modellerinden kullanmanız gerekiyor. Kadronuzda vidalı vites girişi ( kadro kulağı) yok. Belki bu tip bisikletlere uygun kadro kulakları satılıyor olabilir. Biraz bakındım göremedim. Bu durumda 6-7 vites Tourneylerden yukarı çıkmanız pek mümkün görünmüyor. Aldığınız kolları fren niyetine hala kullanabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@denizt hocam arka göbek genişliğini şimdi ölçtüm iç boşluk 125mm. Mevcut jantlarım biraz ağır, hunharca kullanılmış, pas ve kir dolu lakin hiç darbe izi ya da yamulma vs yok. Yani kısacası çin işi janlara göre çok daha sağlam duruyor. Bahsettiğiniz göbekler için bizim buradaki bisiklet tamircilerini dolaşmayı düşünüyorum aslında, burası vintage bike cenneti gibi :) tamirci derken, elinde çekiçle bisiklet tamiri yapan tamircilerden çok var :) mutlaka uygun göbek bulurum.

Kadro kulağı için ben de baktım ve aslında birçok kadro kulağı mevcut gibi, eski attırıcımın fotoğrafı bu
DSC_1537.JPG dosyayı görüntüle

Bulduğum kulaklardan bir örnek
(link)
Tek sorun bunların farklı boyutta olanları var, rastgele alsam nasıl bir sorun yaşarım onu bilmiyorum.
 

Dosyalar

  • DSC_1536.JPG
    3,7 MB · Okunma: 69
Tek sorun bunların farklı boyutta olanları var, rastgele alsam nasıl bir sorun yaşarım onu bilmiyorum.

@Wilakress Benim bahsettiğim de aslında uygun kadro kulağı bulamayabileceğinizdi. Bunları bisiklete göre şekillendiriyolar genelde ama bu yolladığınız kurtarır gibi geldi. Civatanın denk geldiği yere bi demircide klavuz açtırırsanız sabitleme şansınız da olur. Bahsettiğim rulmanlı göbekler mahalle bisikletçilerinde bulunabiliyor. Marka isimleri değişebiliyor shunfeng-guli-quado gibi isimlerle gördüm. Ama boyları 135mm. Elinizdeki göbeğe bakım yapıp 8 li pasolu ruble takmayı deneyebilirsiniz. O şekilde de rublenin göbekten taşma ihtimalini göz önüne alın derim. Ben de geçen günlerde kendim için baktığım pasolu rublenin, eski sahibinin göbeğinden taştığını öğrendim. Kendi bisikletime de olmazsa diye almaya korktum almadım.

Şimdi elimdeki güncel pasolu arka göbeği incelediğimde gördüm ki orta milde fazladan bir yüzük var onu çıkarınca göbek 125mm civarı oluyor. Uyumlu olur kadronuza.

(link) Şu ürünü F/P olarak önerebilirim. Eğer bisikletçilerde bulamazsanız.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@denizt kadro kulağının 'sadece görseldeki duruşuna bakarak' olacağını düşünüyorum, söylediğiniz çözümü de dikkate alacağım.
Jant göbekleri konusunda da, mevcut jantları takarken çok az esnetmek gerekiyor, belki 1-2mm kadar. gönderdiğiniz linki kaydettim. Yüzük çıkartınca 125mm yaklaşması yeterli olur.
Malum öncelik şuanda diğer aksamlarda olduğundan acele etmeyeceğim. Tabi diğer işlerle uğraşırken de buradaki bisikletcilerden ikinci el var mıdır diye kontrol edeceğim. Bulamazsam son çare olarak gönderdiğiniz linkteki ürün fiyat olarak da uygun gibi, ona yönelirim. Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim, değerli yardımlarınız oldu 👍
 
@Wilakress benzer projeler yapıyoruz aslında ben kendi adımlarımı sizle paylaşıyorum gibi düşünün. :D

Yolladığınız linkteki kadro kulağını herhangi bir bisiklete göre şekillendirmedikleri için büyük olasılıkla uyar. Bir nevi braketli arka aktarıcının braketi gibi.
 
@denizt hocam arka göbek genişliğini şimdi ölçtüm iç boşluk 125mm. Mevcut jantlarım biraz ağır, hunharca kullanılmış, pas ve kir dolu lakin hiç darbe izi ya da yamulma vs yok. Yani kısacası çin işi janlara göre çok daha sağlam duruyor. Bahsettiğiniz göbekler için bizim buradaki bisiklet tamircilerini dolaşmayı düşünüyorum aslında, burası vintage bike cenneti gibi :) tamirci derken, elinde çekiçle bisiklet tamiri yapan tamircilerden çok var :) mutlaka uygun göbek bulurum.

Kadro kulağı için ben de baktım ve aslında birçok kadro kulağı mevcut gibi, eski attırıcımın fotoğrafı bu
244918 dosyayı görüntüle

Bulduğum kulaklardan bir örnek
(link)
Tek sorun bunların farklı boyutta olanları var, rastgele alsam nasıl bir sorun yaşarım onu bilmiyorum.

Merhaba,

Eski bir bisikleti ayaga kadrima projenizi kutlar ve size restorasyonunuzda basarilar dilerim. Insallah istediginiz gibi bir restorasyon elde edebilirsiniz.
Ilk bastan hevesinizi kirmak istemeden am sunuda söylemek gerekirse kadronuz yol kadrosu degil.

Simdi gelelim sorulariniza.
Kadro kullagi: Kadronuz kadrokulagi olmayan bir kadro ve bu kadroya kadro kulagi adaptörü diye adlandirilan ve sizinde alinti yaptigim mesajinizda attiginiz linkdeki kulak oluyor. Bunlarin aslinda standarttir ve her kulaksiz kadroya uyumludur. Yalniz o kücük vida icin klavuz vs actirmanizsa gerek yok cünkü o vida vida arkadan özel bir somunla dropa vidalaniyor. Cikardiginiz aktaricinin üzerinde dedigim somun var.

Jant göbegine gelince sizn kadro 126mm drop araligina sahip olan bir kadro, bu kadroya tabiki 130mm göbek takilmasi mümküm (130 yol göbegi diyorum, 135mm MTB göbegi degil) ama bunun icin arka droplarin özel bir aletle acilmasi gerekiyor. 3-4mm mi elimle gerdirerk taksam derseniz yine olur ama bu sefer göbegin bilyalari gerginlikten dolayi sıkışma yapacagi icin akisi azalacak ve size kullanirken eziyet olacaktir.
Yukarida @denizt arkadasimiz elindeki göbegi inceldegini ve bir pulun alinmasinda bahst ettigini gördüm. Eger o pulu alrsaniz göbegin dengesi yani kadroda ortalama dengensi bozulur ve jant pulu aldiginiz taraf daha cok yaklasir, yani kisaca ortali durmaz.

Baska sorulariniz olursa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim.

DIP NOT: Bende ayni @denizt arkadasimiz gibi orta göbek olayinda sok icindeyim. O karga burunla onu sökmek gercekten her yigidin harci degil. :kötü: :kötü:
 
@Murat Cömez merhaba, öncelikle iyi dilekleriniz ve konu ile ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Kadro geometrisi konusunda hiç kafa yormadım, açıları ölçmedim. Zaten bisikleti gördüm, ben bununla uğraşır adam ederim dedim, aldım ve eve getirdim. Tüm hikaye böyle başladı :)
Arka göbek için uyarınızı dikkate alacağım, göbek bulduğumda ölçüp ona göre tekrar buradan yardım isteyebilirim. Gerdirme için de yapılan işlemin videolarını izledim, basit ama dikkat gerektiriyor. Gerdirme gerekli olursa muhtemelen o işi kendim halledebilirim.
Orta göbek belki de zamanında iyi sıkılmamış, ya da iyi greslenmiş pas tutmamış. Bu da benim şansıma galiba :)
 
Merhaba,
Eger o pulu alrsaniz göbegin dengesi yani kadroda ortalama dengensi bozulur ve jant pulu aldiginiz taraf daha cok yaklasir, yani kisaca ortali durmaz.

O açıdan düşünmemiştim. Zaten pulun boyu da 12-14mm civarındaymış. Ama yerine toplamda 126mm olacak şekilde bir somun yerleştirdikten sonra aradaki 9mm kurtarmaz mı sizce? Hali hazırda 126 mm göbekler dururken uğraşmaya değmez ama bir sorayım istedim.
 
O açıdan düşünmemiştim. Zaten pulun boyu da 12-14mm civarındaymış. Ama yerine toplamda 126mm olacak şekilde bir somun yerleştirdikten sonra aradaki 9mm kurtarmaz mı sizce? Hali hazırda 126 mm göbekler dururken uğraşmaya değmez ama bir sorayım istedim.
Malesef o pulla oynama olmuyor, 135mm olma marifeti o pulda yada milde degil göbegin kendisinde. Misal ruble tarafindan sadece 5mm lik bir pul almaniz rublenin kadroya degmesi demektir. 135mm göbekler zaten yol göbegi degil (Yeni nesil Yolbisikletleri haric) MTB göbegi oluyor.
Kisaca o pullarla oynayamasiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
@Murat Cömez Anladım kendi projem için almayı düşünüyodum rulmanlı olanlardan bir gidip ölçeyim kadromu belki büyük gelir. Şehir bisikleti kadrosu ama ne olur ne olmaz. Ben de bu tarz bi başlık açabilirim ilerde. Ama yakın zamanda olacak gibi durmuyor bu gidişle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Oto sanayilerin civarında hurdalıklar oluyor, oraları da kontrol etmek gerek aslında. Aylar önce yolum düştüğünde görmüştüm, şimdi gitsem kendime 2-3 bisiklet çıkartacak ekipman toplarım muhtemelen :) maalesef vakitsizlikten daha doğrusu boş vakitlerimin genelde geceleri olmasından dolayı bakamıyorum. Jant göbekleri için haftaya oraya bakmayı düşünüyorum.

Bu arada kadro ve maşanın astarını sabah erken saatte bitirdim, maşanın ve kadronun yakın fotolarını gece atarım.
DSC_1538.JPG dosyayı görüntüle

Sti kollar ptt kargoda, pazartesi günü teslim alacağım, ondan sonra da aynakol aktarıcı ruble işine girişeceğim.
 
Bu sabah son kez astar boyayı attım. Tezgahım olmadığından kadroyu sabitleyemediğim için kadroyu bölge bölge boyadım, zaten kullandığım astar da solvent bazlı akrilik sprey boya, çok hızlı kuruyor. Eskiden kalma ufak tefek darbeleri vardı, astar boya bunların hepsini kapattı, parmaklarımı sürttüğümde hiçbirini hissetmiyorum, içime sindi diyebilirim.
DSC_1544.JPG dosyayı görüntüle
DSC_1543.JPG dosyayı görüntüle

Bu arada can sıkıntısından arka rubleyi sökmeyi denedim, anahtarı olmadığından sökemedim. Temizlik yapmak isteyenler olursa diye ufak bir video çekmeye çalıştım. Videonun en başında tornavidaya çok hafif çekiç darbesi ile yerinden oynatıp, sonrasında videoyu başlatabildim. Yoksa bu kadar rahat sökmek imkansız gibi.
(link)
 
İkinci el aldığım claris kollar bugün geldi, genel durumu iyi sayılır, aldığım arkadaş sorunsuz çalıştığını söylemişti, montaj yapana kadar ne kadar iyi olduğunu bilemeyeceğim tabi. Zaman bulunca onların da temizliğini yapmak istiyorum. Yutubda yeterince temizleme videosu var, oralardan bakıp temizlik ve yağlama işlerini halledeceğim.
DSC_1547.JPG dosyayı görüntüle

Claris aynakol, prta göbek, ön arka aktarıcı, zincir ve ruble de buldum, bir aksilik olmaz ise birkaç güne onlar da gelecek. Aklıma gelen tek bir konu var, kollar claris 2400, aynakol arka aktarıcı claris 2000, acaba çalışmalarında bir uyum sorunu olur mu emin değilim, aldım ama araştırmaya vaktim olmamıştı. Birazdan onu da araştıracağım.
 
toz lavabo açıcı ile zincir temizlenirmi denemek gerek
 
.
 
Son düzenleme:
@Wilakress piyasadaki 8 vites uyumlu ruble-aynakol-zincir-aktarıcı hepsi birbiri ile uyumlu. Clariss R2000 aynakol Hollowtech'lerden. Orta göbeği de ona göre almanız gerekir. Bir miktar daha pahalılar ama ölçüleri standart o nedenle uyumlu olucaktır. Tabi standart ölçülerinde uzunu kısası var. Hangi standart sizin orta göbek yine cetvel yardımıyla öğrenebilirsiniz.
@Cuneyt Erkman Toz lavabo açıcıları ile demir-çelik temizleyebilinir diye tahmin ediyorum. En azından denenebilir bir zararı olmaz. Aluminyumu aşındırıyor. Yeterince bekletirseniz aluminyumu olduğu gibi eritiyor. Ben çelik maşaya sıkışmış aluminyum gidon boğazını eriterek çıkarma yoluna gitmiştim.
 
Son düzenleme:
@denizt hocam onlarda sıkıntı yok da, ben sti kollarla onların uyumu hakkında emin olamamıştım. Göbek ölçüsü de tutuyor da sanırım hollowtechlerde uzun gelince yanlara pul benzeri plastik takılıyordu sanırım ondan bulmam gerekecek
@Cuneyt Erkman mazot varken zincire başka bir malzeme denemeye gerek yok :)
 
(link) Şurdaki tabloya bakacak olursak uyumlu görünüyor. 2400 ile R2000 .
 
@denizt dün gece bakmaya çalıştım fakat yorgunluktan olsa gerek, bulamamıştım. Teşekkür ederim çok iyi oldu benim için.
Bu arada jant göbeklerini ve telleri yenileyeceğim fakat eski jantları temizleyip kullanacağım. Malum eski yol bisikletleri 27 jant, ve artık bunlardan bulmak biraz zor. Hatta dış lastik seçeneği bile çok fazla yok, bir kaç model mevcut sadece. Jantlarda eğrilik de yok, bunca yıl sağlam kaldıysa gerçekten sağlam jantmış diye düşünüyorum :)
 
Geri