Scudo Sports

1990 Bianchi Caurus restorasyonu

@Onur Kahraman linke ulaşamadım kardeşim. Ama olur olmaz diye birşey yokda sen cıplakda kalmış metal yüseyi korozyon denen illetten pastan nasıl koruyacaksın hadi o adamlar yapıyor geneli benım gibi bazı bisikletleri deger verdiklerini eve işyerine ofise koyuyor sen illaki biniceksin binmem desende illaki bindigin oluyor ve paslanmaya baslayacak zamanla tabi daha bilgili kişiler var bi doğukan aksu ya danış istersen o benden daha tecrubeli bu konuda.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Anlamadım maşayı kazıyıp öyle mi durduracaksınız? Maşanın parlamasını istiyorsanız nikelajcıya neden vermiyorsunuz?. Yok o da olmaz derseniz maşayı parlattıktan sonra boyacıda vernik attırın 2-3 kat, böylece hiç bir şey olmadan kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@D.Mustafa vernik direk metal yüzeyde yazın yok oluyor bilgin olsun :) dokundunmu elinde yapıs yapıs olur deneyerek test ettım : ))
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@D.Mustafa oto boyacıda boyacı uygulamıstı kendi imal ettigimiz kadroda denedik başarılı olamadık zaten kadroda nazara geldi kucuk bir kaç ölçüm hatası yüzünden emekliye ayırdım. Yeni bir bianchi geçti elime suan onla ilgili ugrasıyorum tam modelini cıkaramadık bilgin varsa el atarsan sevinirim :)
 
@Silent Yani neden sıkıntı oldu anlamadım, yurtdışında uygulamalarının videolarını izlemiştim,bulursam paylaşayım.Konuyu açtıysanız bakmak isterim tabi.
 
Metal üzerinde tabiki polisaj yapilabilir ve cok güzel parlak yüzeyler elde edile bilir, yalniz @Silent beyin dedigi gibi metal pldugu icin kisa bir süre sonra paslanmalar ortaya cikacaktir. @Onur Kahraman beyin sundugu videolarda daki polisaj islemini Krom kaplamaya vermeden önce yaparlar ki kromdan sonra kaplanan yer ayna gibi olsun ve kromun parlakligi tam ortaya ciksin diye.
Vernik tabiki olur, misal aluminyum jantlarda polisaj yapilmis kisimlarin üzerinde vernik kullanilir ve kesinlikle ne yapis yapis olur nede yazin yok olur bu ayni sekilde metaldede gecerlidir. Bu tür islemlerin vernikleri normal araba üzerinde kullanilan vernikler degildir. Simdi türkcesini bilmiyorum ama almanca ismi Industrie Klarlack diye geciyor. Verniklemenin tek bir kötü yönü var oda o güzelim polisaj parlakligini az bir sey solduruyor ve gercek polisajin parlakligi kayip oluyor.
@Onur Kahraman beyin yurtdisinda genellikle sadece polisaj yapiliyor ve krom yapilmiyor demis, bu kesinlikle dogru degildir. Evet genelikle polisaj yapiliyor ama polisaj dan sonrada kroma veriliyor.

Yani uzun lafin kisasi aluda polisaj yapilip öyle kala bilir, zamanla solmalar olur ama iyi bir polisaj patasi ile parlaklik tekrar elde edile bilir. Celik de ise yine polisaj yapilmali ama polisajdan sonra kroma verilmeli aksi taktir de @Silent beyin dedigi gibi kisa zamanda paslanmaya baslar.

Polisaj islemi ise su sekil de yapilir.
1. Ince zimpara ile polisaj yapilacak yer ince bir sekilde pürüzsüz sekle gelir.
2. Sisalscheibe (tütkcesini bilmiyorum malesef) Koyu yesil tasla kullaniliyor. Parcayi boyadan, pasdan ve zimpara ciziklerden arindirmak icin.
2. Pamuk tan yapilan parca, Kahverengi tasla kullaniliyor. Parcalarin pürüzsüz sekile getirmesine ve ön polisajin yapilmasina yariyor.
3. keceden yapilan parca, pembe renkli taslan kullaniliyor. Parcalarin ayna gibi parlamasini sagliyor.

Önce aluminyum üzerinde yapilmis islemleri görelim.
Gereken malzemeler
7.jpg

Masanin orjinal boyali hali
11.JPG

Masanin bir kismini zimpara yaptiktan sonraki hali.
12.JPG

Ve polisajdan sonra elde edilen parlaklik
10.JPG

Ve bu kadrodaki luklar da yine yukaridaki islemler yapildi ve sonra ve sonra üzerinde sert krom islemi yapildi. Kadronun borulari ile luklari karsilastirirsaniz kromdan sonra polisaj yapilmis ve yapilmamis yerlerin farkini görebilirsiniz.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG

Bu tür islemler cok basit görülsede inanin gördügü gibi basit degildir. Cok ince ve emek isteyen islemlerdir.

Hepinize basarilar dilerim, kolay gelsin.
 
@Murat Cömez murat bey doğru bilgi vermiş daha bilgili vardır diye söylemiştim. en yardımcı olucak kaynak bu olur sana bence sen daha önce bu işe bulaşmış yapmış insanları dinle polisaj yapıp direk kullanma ya ver kromcuya krom kaplasın yada metalik bir renge boya yada boyat en saglıklısı o olur korozyondanda korunmus olur maşa böylelikle :)
 
@Murat Cömez hocam size özel mesaj atmıştım ama cevap gelmemişti, önümüzdeki mart-nisan ayı gibi 300-350 euro birikmiş param oluyor, almanyadan temiz eski yol bisikleti bakıyorum, fixie yapmak için, planım Gazelle idi ama bulması zor ve pahalı. Yeni seçenekler bakıyorum fiyat aralığı ile, ve sadece maşaya krom yapma maliyeti ne olur orada tahmini
 
@Onur Kahraman düşünürseniz bi hayli kötü durumda bi gazelle var elimde model yılını bilemiyorum yeni geçti elime ama arka catalda kaynak yerinde cürümeye dayalı bi kırılma söz konusu olmuş henüz temizleyip tekrar kaynak yapma fırsatı bulamadım ama duruyor öyle bi hayli çürümüş durumdaydı.
 
Geri