Scudo Sports

1989 Colnago Super Sprint..!

@fatihaydın

Sert olan düzlük oranları değil, yokuş oranları. Düzlük veya iniş için 52 / 14 kombinasyonu günümüzde kullanılan 53 / 11' e kıyasla düşük, ancak en düşük ve tırmanmak için olan 42 / 21 kombinasyonu ciddi derecede zorlayıcı. Şu an tırmanış etaplarında profesyonel sporcuların 34 / 28 oranlarını dahi kullandığını düşünürsek farkı daha iyi kavrayabiliriz.
 
Scudo
@Aytaç Biber
Bir yerlerde yazmistim 13-21 disli kullandigimi. Aytac Biber' in yazdigi gibi ilk 12 disi 1995 yili civarinda gördüm hatirlayabildigim kadariyla.

Bir zamanlar büyük ayna disliyle yokus cikmak marifetti. Lance Armstrong - Jan Ullrich mücadelesi sagolsun, yokuslarin kücük vitesle cikilmasinin daha verimli oldugunu sundular da, bu düsünce tarzi degisime ugradi.:)
 
benzer bi klasik yol bisikletim vardı, ktm formula-s 75 model çalındı malesef :( bunun yanında hiçbirşey gerçi :) aşık olunası bir bisiklet...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin Aydın
@Aytaç Biber

haklısın abi kendi bisikletimde oranlar 39-23 eğim biraz fazla oturduğum yerde bu da çok fazla ayağa kalkmama sebep oluyor ama sınırıda olduğumu hissediyorum yani 23 ruble değilde 22 ruble olsa çıkamam büyük ihtimal.bu oranlarda tırmanmak gerçekten çok zor ama bir o kadar da güzel olmalı...
 
@fatihaydın
Bu oranlarda çıkmak gerçekten zor fakat güzel olduğunu düşünmüyorum.Rampayı ıkına ıkına çıkacağıma paşa paşa yüksek kadansla çıkmayı tercih ederim.Bir de yüksek oranlı viteslerde dize çok fazla yük bindiği için sakatlanma oranı ciddi anlamda artıyor.Bu biraz da sürücüyle alakalı.Ve bu oran tam Ivan Basso için :).Vidyolarında yokuşları traktör gibi çıkıyordu :)
 
@fatihaydın

Konu biraz dağılacak ama, sürekli dağıldığı için bunu da hoş görün.
Fatih Aydın, kendisi yazmış 39-23 kullandığını. Ben de epeydir bir sebep çıksa da sorsam diyordum, "İstanbul gibi yerde 20 yaşındaki bisikletçiye fazla gelmiyor mu?" diye.
Ben 38/ 21 kullandım ama, bazı kadrolarım 200 00 i geçmiştir. Yarım saat ayakta yokuş çıkma zorunda kalıp üç gün kollarımın ağrıdığı olmuştur.
Benden tavsiye; sprintçilerin kullandığı bir yöntem olarak ruble dişliyi parçalayıp, arka aktarıcının kapasitesine bağlı bir can simidi tak, yani büyük bir dişli. Hem sprintte rahatsiz etmez, hem de dizlerini korursun.


@Tuğrul T.


Evet orijinallerin katliamına bir örnek. Resmi bir fransız sitesinde gördüm ve içim sızladı. Gérard Rué ' nin 1989 yılında kullandığı bisiklet. Bir dükkana tamire getirmişler ve resmi nete koyan da dükkanın sahibi.

Gérard Rué' yi tanımayanlar için: Avatarım' daki bisikletçi. İndurain' ın Fransa turu zaferlerinde en zor dağ geçitlerinde önünde giden en önemli yardımcısı.
Şampiyonların bisikletleri bölümüne de koyulabilir.

Frenler: Campa Delta.
Fren ve vites kolları: Shimano . Daha neredeyse 10 sene var piyasaya çıkmalarına
Arka aktarıcıyı tanıyamadım. Shimano 600 olabilir veya daha yeni, egep Campa(!) değilse.
Ruble dişlilerine dikkati çekerim. En fazla 23 dişli.
Sele de 20 yıldan fazla bir süre kullandığım Rolls. ( Hala eski kadronun üzerinde)


http://www.reupee.com/blog/wp-content/uploads/maxisports_drue-1024x768.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihaydın
ferhat abi zevkli oluyor dememin nedeni çıkabilen için yani ivan basso gibi adamlar ya da başka herhangi birileri dışardanda olabilir bu yoksa tam eziyet :)

ihtiyar abi şöyle söyleyeyim eğimin yüzde 7-8 lere kadar olduğu rampalarda 90 kadansı çok rahat tutturabiliyorum arada çok kısa kalkmam gerekse de fakat daha yüksek eğimlerde dizlere yük bindirmeyi bırak pedal bile atamadığım için arada durmam gerekiyor dinlenip tekrar çıkıyorum ama benim 17 kilo fazlam var ben buna bağlıyorum olayı bu kiloyu verip bacaklarımı da güçlendirince çok daha iyi tırmanıcağıma şüphem yok fakat yine olmazsa ruble değişimine gidebilirim arka aktarıcım 32 ye kadar destekliyor :)
konuyu da biraz dağıttık ama k.bakmayasın aytaç abi... en nihayetinde dönüp dolaşacağımız yer yine bu bisikletin ne kadar harika ne kadar fantastik olduğudur... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Bu bisiklet kaç kg Bu bisikleti hiç bir şeye değişilmez bence tam bir klasik..
 
ah bir colnagom olsa dedirtecek deyim yerindeyse (kız gibi) bir bisiklet. kazasız çiziksiz belasız sürüşler diliyorum.
 
Biliyorum cok gec ama olsun Colnago için hiç bir zaman gec değildir..
Bende celik kadro meraklısı olan bir kişi olarak yazıyorum...
İyi gunlerde kullanmanız dileğiyle
Colnago,Gios,Basso,....:cool:
 
Geri