1973 "Colnago Super" Restorasyon

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
uzun zamandır forumdan ve sahibinden'den bir klasik bisiklet kovalıyordum. henüz bir bisiklet almadan, bu kovalama sürecinde az çok bilgi sahibi oldum ve nihayet istediğim gibi bir bisikleti yine forumdan bulabildim.

model yılını tam bilmiyorum, yaptığım ufak araştırmalara göre 70'lerin ikinci yarısından olması muhtemel.
grupseti campagnolo. aynakol 54/44 gibi fantastik bir orana sahip.

uzun süre kullanılmadan yattığı belli. boyası fena durumda değil. çizikler ve yer yer paslı bölgeler var. pek parça ihtiyacı olmayacak gibi görünüyor. mevcut parçaları elden geçirip, boya kromaj vs ile çok güzel bir hale getirebileceğimi sanıyorum.

klasik bisiklet+profil jant kombinasyonunu çok seviyorum, bu yüzden elimdeki karbon profil jantları üzerine takıp nasıl durduğunu görmek istedim. bisikletin yapısına uygun bir jant araştıracağım, bu jantlarla kullanmayacağım yani :)

aldığımda üzerinde alexrims r390 jantlar vardı. onları çıkardım. çirkin ve ağır jantlar. profilden vazgeçersem campagnolo set araştıracağım.

ustalardan; nereden başlayıp neler yapmam gerektiğine dair tavsiye alırsam çok sevinirim.

bunun dışında bisikletin restorasyon sürecini de burada paylaşmaya çalışacağım.

herkese selamlar..

Photo 1.02.2016 22 35 37.jpg Photo 31.01.2016 22 24 44.jpg Photo 31.01.2016 22 24 56.jpg Photo 31.01.2016 22 25 10.jpg Photo 31.01.2016 22 26 00.jpg Photo 1.02.2016 22 35 37.jpg
 
Scudo

Osman Tuğrul

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Eylül 2013
Mesaj
1.151
Tepki
1.173
Şehir
Denizli
Bisiklet
Bianchi
@volkan a Maşallah, çok güzel canlanmış. Sanırım orjinalliği bozmamak adına, boya atmamışsınız. (Tabi yanlış görmediysem) Fakat o yaşına göre iyi bakılmış ;)
 

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Restore etmeye değer, güzel bir Colnago. Campagnolo nuovo record grup seti jant seti ile tamamlamalısınız. Setinizdeki arka aktarıcı 6'lı rubleye kadar destekler. Elinizdeki jant seti ise 10-11 olsa gerek. Arka çatal genişletilerek o seti takabilirsiniz fakat arka aktarıcınız yinede 6 dişli arasında gidip gelecektir.

Bu denli güzel bir klasiği, yine yaşına ve tarzına uygun klasik parçalarla toplamanızı arzularım. Campagnolo jant setini sonraya bırakarak restore etmeye başlayabilirsiniz. Bunun dışında her ne kadar orjinal boya sağlamda olsa, sanki biraz solmuş gibi? Maşayı tekrar krom kaplatabileceğiniz güzel yerler ve denemeler var. Parçalar tek tek sökülüp temizlenebilir. Parçalar temiz gibi büyük ihtimalle eloksalları üzerlerinde. Eğer polisaj yaptırırsanız eloksallar yer yer yok olabilir dahası parçalar üzerindeki pantograflar ve detaylar silinebilir. Bu nedenle polisajı makina ile değil, elinizle metal polish ve bez ile yapmanızı öneririm. Uzun bir yol sizi bekliyor. Acele etmeden 3-4 ayda bitirmenizi öneririm. Son vidasına kadar değecek bir klasik çünkü.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@aknorl 1 seneden fazla zamandır sabırla hem forumu hem sahibinden'i takip ediyorum. birkaç güzel bisikleti kaçırdım, kimi yüksek fiyatlı bisikletlere bakıp iç geçirdim... sabrın sonu selametmiş, tavsiye ederim :)
 

aknorl

Daimi Üye
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
370
Tepki
848
Şehir
istanbul
İsim
akın oral
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@volkan a
Düşük bütçe hedefli bir restorasyon % 95 bitti sırada bu gibi bir fikir var. Açıkçası canım çektidiyebilirim. Ben de araştırmaya başlıycam sanırım...sana kolay gele üstad....
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Taner Rona "acaba bu başlığa uğrar mı" diye düşündüğüm isimlerden birisiniz. :)

facebook'tan da takip ediyorum, yazmanıza çok sevindim. tüm tavsiyelerinizi aynen uygulamaya çalışacağım. kafamdaki en büyük soru işareti "acaba uğraşmaya değecek bir bisiklet mi aldım" idi, bu konuda içim çok rahatladı. bisikleti olabildiğince orjinaline uygun toplamaya çalışacağım, işim bittikten sonra da gayet iyi bakacağım. ikinci bisikletim çünkü. diğerini yoğun olarak kullanıyorum, bunu tamamen zevk için aldım. pek sık binmeyeceğim.

gönlüm mümkün olduğunca her işini kendim yapmaktan yana. polisaj konusuna özellikle çok vakit ayırmak istiyorum. ışıltısını kaybedip pas tutmuş kısımları pırıl pırıl hale getirmek çok keyifli olacak.
evet rengi biraz soluk. renk konusunda da bir kararsızlığım var. aşağıda birkaç soru sıralayacağım, orada tekrar değineyim.

sorularım şöyle;

1. bu bisiklette profil jant kullanmak görgüsüzce bir hareket mi olur? fotoğraftaki gibi koca "vision" yazılı falan bir jant değil tabii, bisikletin doğasına uygun grafiklerle donatılmış veya düz siyah bir jant. tabii karbon olması iyi olur, yoksa bisikleti epey ağırlaştırır sanırım?

2. bu bisikletin derli toplu halde ideal ağırlığı hangi aralıkta olmalı? ilk fotoğraftaki karbon jantlı haliyle 9.3 kg kadar.

3. renk konusunda ne yapabilirim? çizikleri rötuşla halledebilir miyim? ya da tamamen boyamak iyi olur mu? benim işim illüstratörlük. orjinal boyasını bulabilirsem rötuşları kendim yapabilirim. ayrıca şöyle bir şey de var kafamda; bisikletin boyasını tamamen temizleyip üzerine baştan başa motifler çizip, vernikle sabitleyip, yeni sticker yapıştırmak. böylelikle custom boyalı, sıradışı bir bisiklete dönüşür fakat orjinalliği bozulur. sticker olarak da, ekteki master'ın üzerindeki tarzda beyaz zeminli stickerları çok beğeniyorum ama hiç bir "colnago super" üzerinde bu tarz sticker görmedim.
motifler çizdikten veya orjinal rengine boyadıktan sonra bu stickerları kullansam hata etmiş olur muyum?

4. polisaj işi ile ilgili tavsiyeleriniz nelerdir? ne marka cila kullanmalıyım, nasıl uygulamalıyım?

5. bisikletin boruları columbus değil sanırım? hiç bir yerinde columbus stickerı yok çünkü.

6. bisikletin model yılı hakkında fikriniz var mı? ya da bunu öğrenmemin bir yolu var mı?

şimdilik bu kadar. çok soru sorduğumun farkındayım, affınıza sığınıyorum :) ne zaman vaktiniz olursa o zaman cevaplayın, ya da cevaplamayın sağlık olsun :)
 

Dosyalar

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
@volkan a

Söyledikleriniz beni sevindirdi. Teşekkürler.

Öncelikle kadronuz 1972 colnago super. Değerli bir kadro fakat yinede Colnago hiyerarşisi içinde üst yerlerde değil.

Kadronun tamamen orjinalliğine bağlı kalınarak restore edilmesi en doğrusu. Bu nedenle üstüne sticker, decal vb şeyler doğru olmayacaktır. Kadronun detaylı fotoları olmadığı için rötuş konusunda birşey diyemeyeceğim fakat benim tavsiyem tam bir restorasyon. Boyayı komple söküp profesyonel bir boya işleminden geçirmeniz ve maşayı tekrar krom kaplatmanız en doğrusu. colnago decal setler ebay'de satılıyor. Bunun dışında ölçüleri alıp kendinizde yapabilirsiniz fakat bu meşakatli ve decallerin basım sürecinde hatların keskinliği ve renklerin doğruluğu açısından iyi biryer bulmanız lazım.

Kadroda Columbus ibaresi olmayabilir fakat kadronuz %100 columbus borulara sahip.

Profil çember kullanmak isterseniz; vintage profil setler yada çemberler kullanabilirsiniz. Bunun dışında elinizdeki gibi bir jant seti kullanmanizi önermem ama örnekleri de bolca var. Tamaman beğeni meselesi. İllaki kullanacagim derseniz; arka aktaricinizi, fren kollarinizi ve vites kollarinizi değiştirip, 10-11 uyumlu parçalar almak zorundasınız. O nedenle bu tarz birşey yapacaksanız butun seti değiştirmeniz gerekir. Diğer sorularınız için facebooktan ulaşabilirsiniz. Daha hızlı çözümler bulabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

kudretozbay

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
429
Tepki
1.149
Şehir
ıstanbul zeytınburnu
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun.Restore etmeye başlamadan önce eğer yeterli bilgiye ve alete sahip degilseniz head set,crank set ve bb gobegini sizin sökmeye çalışmamanızı ve bilen ve klasiklerden anlayan bir teknisyene götürmenizi tavsiye ederim bu konuda benim önerim Pedal Bisiklettir.Bisikletin boyasını sökerken lütfen ama lütfen zımpara kullanmayın boya sökücü ile halletmeye çalışın.İstediginiz colnago deccalınınde sızın bısıkletınıze ait olmadıgı ıcın kullanmanızı tavsiye etmem.Renk olarak ise krem mavi sarı kırmızı veya turuncu gibi renkleri kullanabilirsiniz.Bisiklette tamamlamanız gereken klasik parcalar şu şekilde:Campagnolo record göbeklerle örülü bir mavic veya başka bir klasik cember,6 lı veya 7 li bir regina ruble,campagnolo seatpost,ve fren kollarının hoodları
Size aynı döneme ait bir kaç colnago paylaşıcam
(link)
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0188/0720/products/colnago_super___light_blue___1_1024x1024.jpg?v=1353861460
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0188/0720/products/colnago_super___light_blue___3_1024x1024.jpg?v=1353861460
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0188/0720/products/colnago_super___light_blue___11_1024x1024.jpg?v=1353861460
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Neredeyse 1 sene sonra tekrar merhaba.
Bu süreçte işlerimin yoğunuluğundan, bisikleti boyayabilecek ustaların vakitsizliğinden, benim ihmallerimden ve daha bir çok sebepten dolayı fazla bir şey yapamadım.
bu günlerde ise bisikleti orjinaline uygun toplamaya değil de, beyaza boyatıp üzerine (link) tarzda çizimler yapıp vernikletmeye karar verdim.
boya ve decal işini (link); yani istanbullu yol bisikletçilerinin yakinen tanıdığı yasin bingöl yaptı.
çizimler için kullanacağımız kalemler, boyalar, vs bir çok konuda bana destek oldu sağolsun, sayesinde ben de bir çok yeni şey öğrendim/öğreniyorum.
ekteki fototğraflarda kurşun kaleme çizdiğim ilk taslakları görebilirsiniz. bugünlerde çizimleri ilerleteceğim inşallah, yeni durumları da paylaşarak bu konuyu hareketli tutmaya çalışacağım.

thumb_IMG_0411_1024.jpg thumb_IMG_0426_1024.jpg
 

fahrettin akansu

Daimi Üye
Kayıt
28 Mayıs 2011
Mesaj
280
Tepki
596
Şehir
İstanbul - Bostancı
Bisiklet
Focus
Son mesaja gelene kadar ne güzel diyodum :)
Kullanıcı adına bakmamışım çizimleri görünce dank etti.

Kullanacağın yeri de düşününce klasik Campy göbek ile güncel mat yazısız karbon çembere örüm yapabiliriz Volkan,
32-38mm mid profile güzel olur,
Hatta 12k mat örüm çemberler de güzel olabilir.
 

Dosyalar