Scudo Sports

1970's Cilo Fixed Gear projesi

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
687
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Merhabalar.Uzun süren araştırmalar ve parça toplama işinden sonra birkaç eksik dışında çoğu parçayı topladım.Sırada parçaları temizlemek,kadroyu boyamak vb. işler kaldı.Aslında işin kolay kısmı bitti şimdi zor kısmında.Bundan sonraki kısma Eskişehir'de devam edeceğim.Gelelim Fixiede kullanacağım parça listesine.Bir çift tubular lastik,seleborusu,gidon bandı ve en önemli parça olan fixie cog ve lock ring dışında;
Fotoğraflar oldukça kötüdür.Bursa'da düzgün makinam da yok ,evde de düzgün ışık yok :) Konunun devamı gelecektir.
Kadro: 1970's Cilo - Reynolds 531 Tubing
Maşa: Tanımlayamadığım krom kaplama oldukça hafif,kaliteli ve Taç pantograflı.
Gidon: 3T Gran Prix
Boğaz: 3T Gran Prix
Göbekler: Campagnolo record
Çemberler: Mavic Monthlery Route tubular
Sele: ISCA
Aynakol: TA 3 Pin Specialites
Pedallar: Campagnolo*
Furç seti: Core Velo Gran Luxe*
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmw0.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmw9.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmwj.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmwr.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmx2.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmxf.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmxk.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmy2.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmyc.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmyk.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmyq.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmz8.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfmzl.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfn02.jpg
http://d1302.hizliresim.com/16/r/kfn08.jpg
 
Scudo
Taner abi selam
parça listen güzel özellikle seçimlerinde sırıtan parça yok hepsini birbirine yakın dönemden seçmen iyi olmuş düşüncesindeyim fakat arka göbeği velosolo yapmanı tavsiye edeceğim campagnolo göbeğide bir şekilde değerlendirirsin,onun haricinde sele,sele borusunu kulanacakmısın bilmiyorum ama değiştirsen daha iyi olur gibi geliyor,dediğin gibi işin emek isteyen tarafına gelmişsin fakat daha parça gerekli gibi bence fren kolu fren ayağı özellikle lastik (tubular set sanırsam),zincir velosolaya girersen dişli göbek ördürme vs vs onun haricinde sele ve boru arayışına girebilirsin birde , sele borusu 25,25.2 gibi değerler olabilir bulmakta zorlanabilirsin, ayrıca maşayıda kırpman gerekli sanırım biraz :) onun haricinde kadronun lugları gayet güzel gözüküyor pedallara lafım hiç yok... kolay gelsin :in:
 
zımparala taner boş durma :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Rona
Merhaba Berkan.Yorumların için teşekkürler.Öncelikle Velo solo kullanmayacağım kesin.Nedenine gelirsek takıntılarımdan dolayı :) record seti bozmak istemiyorum yine aynı nedenden dolayı bayağı meşakatli olan tubular çemberleride kullanacağım.Sele ve sele borusunu dediğin gibi değiştirebilirim benimde içime sinmedi.Maşayıda kırpacağız dediğin gibi :) işler çok...Şuan için nakit lazım elimdeki diğer parçalar satılır satılmaz gerkeli parçaları temin edeceğim.
 
@berkan1994

@Taner Rona

@burak koçak


Taner'e velosolo konusunda olsun, tubular lastik kullanımında olsun çok dil döktüm ama gerçekten kendi de dediği gibi takıntılı. :) Sanırım bu takıntı ile forumda ki gelmiş geçmiş en klasik fixed gear'ı Tanerden göreceğiz. Hadi velosolo kullanmıyorsun, bari teker setini gel clincher kullan diyeceğim ama yok illa ki diyorsun ki ben bu sistemi kullanacağım ilk lastik patlamasında boyumun ölçüsünü alacağım.

Komponentlere gelince hepsi süper, özellikle 3ttt boyuna en başından beridir bayıldığımı da biliyorsun, sadece gidon boyunla takım diye kullanılmalı mı o konuda biraz tereddütlerim var, yerine b123 tercih edilebilir gibi. Pedallar, göbekler güzel yalnız çok fazla zımparaya ihtiyacın var. Özellikle çiziklerin durumuna göre 600-1200 arası bol bol ve uzun soluklu işlemlere ve ardından da polisajlara ihtiyacı var. Göbeklere gelince de pist göbeği değiller.
Kadro ve maşaya gelince en başından beri diretiyordum alman konusunda ki sen de çok beğeniyordun sonunda kavuşmuş olman da beni ayrı mutlu etti. Geriye güzel bir boya ve bu keskin uzunlamasına uzanan luglara birer lug-lining şart olmuş. Çok uzatmakta istemiyorum ama elini çabuk tut bahara fixileri hazır edelim Taner. Son olarak furş yatağına dikkat et çok pis gözüm kaldı. :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Rona
Değerli yorumların için çok teşekkür ederim Doğukan.Dediğin gibi ilk lastik patlamasında boyumun ölçüsünü alıcam gibi,ama yinede seti bozmayacağım :) Parçalara gerçekten de çok fazla zımpara ve polisaj lazım.Zarar vermek istemediğim için Eskişehire geldiğimde artık beraber bakarız ne yapabileceğimize.B123 çok güzel bir gidon ama kısa olduğu için kontrolü zor gibi görünüyor.Furç yatağına gelirsek çok az bilgi bulabildim hatta sadece bir sitede adı geçiyor oldukça eski bir parça ve gerçekten de çok güzel.Lug-lining konusunda da aslında lugları krom kaplamak istiyordum fakat sen bunun imkansız olduğunu söyleyince belki lugları ayrı bir renge komple boyayabilirim.Şuan ki tek darboğaz para gibi görünüyor :) ama hedefim Mart sonunda bitirmek.
 
anlamadım ki pist göbeği olmadan nasıl fixed gear olacak? suicide hub?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Rona
Evet suicide hub olacak.Sadece pist göbeklerinde right-left threated olduğuna göre bu göbekte lockring kullanamayacağım.Şu an bu kısım çok düşünmediğim bir konu.Bisikleti ayağa kaldırabilirsem eğer ss olarakta dizebilirim ki şehir içi kullanım,özellikle Türkiye şartlarında daha uygun olacaktır.
 
Başka bir proje ile yola devam etme kararı aldım.Bu nedenle Cilo projesi iptal oldu.Yeni projem ve yeni kadrom ile başka bir konuda devam edeceğim.Yorumlarını esirgemeyen arkadaşlara teşekkür eder.Zamanlarını aldıysam özür dilerim.İyi günler.
 
ve bazen yanlıs yere yazarsın ... :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Taner Rona
:) saol kardeşim.Cilo satıldı ama,bu yorumlarını diğer konuma yazdığını var sayıyorum :)
 
Geri