Scudo Sports

1970 Bisan Toplama

Şerif Feridun

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2017
Mesaj
778
Tepki
1.100
Yaş
47
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
IMG_20200209_174735.jpg
1970 yılında rahmetli dedemin babama aldığı bisiklet. 3 vitesli Bisan, lise çağlarımda yeşil olan rengini değiştirip o zaman moda olan mtb ye çevirmiştim, ne büyük günah işlemişim 😀. Şimdi bu hatamdan dönüp bu olgun delikanlıyı aslına döndermenin zamanı geldi. Değerli katkılarınızla inşallah başarırım. Bu gün kötü boyasını kazımakla işe başladım ve %90 bitti gibi. İnce zımpara sonrası astar atacağım. Tavsiye edeceğiniz astar boya var mı?
 
Scudo
Takibe başladım ve bilindik olacak ama astar için yüzeysel bir beyaz boya öneririm.
Boyacı değilim ve bilgim yok. Yanlışım olabilir 😅.
 
normal boya astar görevini yapmıyor maalesef, çıplak metale illaki astar atılmalı önce. astar daha kalın, daha yapışkan, daha dolgulu bir boya ve üstü mat, pürüzlü. Bu şekilde hem metali koruyor hemde son kat boyaya zemin oluyor. (büyükler 400 ml oluyordu sanırım ) pahalı bir spray astar iş görür. kullandığım markayı yazabilirim..
raymax tı sanırım.
 
Son düzenleme:
Kadro resmini büyütüp incelemeye çalıştım, gördüğüm kadarıyla biraz daha zımpara işi var gibi görünüyor, ince zımpara yapacağım demişsin gayet güzel olur. Kaynak yerleri fena durmuyor ama taşlama yapmalısın gibi geldi hocam, eğer dökülme olursa tekrar kaynakla ilerde doğacak hasarlara önlem :harika:almış olursun. Boya olayını hakan 1969 hocam net bir şekilde anlatmış, harika bir çalışma olacak senden çok bitmesini merakla bekliyorum, kolay gelsin
 
@necmeddin haklısınız hocam, pas var sanki hala, matkap ya da spirale tel fırça takıp iyice temizlenmeli yoksa boya kabarır.
 
fotoğraf görüntülenemiyor.
 
fotoğrafı şimdi görebildim, boyasını nasıl kazıdınız, zahmet olmazsa detaylıca anlatabilir misiniz? benim de elimde canlandırılmayı bekleyen bir çelik var. ama boyasını nasıl sökeceğimi bilmiyorum.
 
@can_celik once 2 parti boya sökücü kullandım sonra evlerde kullanılan bulaşık tellerinin kalın versiyonu ile kabasını alıp prinç tel fırça ile devam ettim. Şimdi 900 -1200 kum zımpara ile devam etmeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Hocam fırın boya seçeneğini de düşünebilirsiniz
 
@anzolot hayırlısıyla zımpara işini bitirince araştıracağım. Ama niyetim tüm işlemleri kendim yapmak.
 
@Şerif Feridun boya tamamen çıktıysa zımpara yapmadan astara geçebilirsiniz. boşluklar dolar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Şerif Feridun montana primer metal kullanabilirsiniz. Metallar için üretilmiş sprey astar.

Taşlamadan kaçınılması taraftarıyım. İşkeri hızlandırır ancak el zımparasında vereceğiniz hassasiyet seviyesinde olmaz ve gereğinden fazla aşındırma yapar.

Kumlama yapan ve güzel sonuç alan var ancak ne Doğukan Aksu ne de Murat Çömez kumlamayı tavsiye etmiyor. Cam tozu püskürtme önerilen bir metod.

Astarı atıp kuruduktan sonra, boya atarken geçmesi gereken süre önemli. Boyanın üç kuruma aşamadı var. Dokunma, kullanım ve kimyasal(cure diye de geçer) olarak. Boyada her katı atarken 12-24 saat süre geçmesi boyanın kimyasal olarak kurumadı için gerekir. Bunun sonucunda yapacağınız boyanın ömrü ve kalitesi artacaktır.

Martin Grey/etoe profesyonel boyama
Teneke sprey boyayla bisiklet nasıl boyanır? Bu viduoya fikir vermesi için bakılabilir.
Bisikletinizin içinize sinecek bir güzelliğe kavuşmasını dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Geri