Scudo Sports

1965 Model Staiger Luxus Yenileştirme İçin Önerilerinizi Bekliyorum.

Erhan Ertan

Bisikletli Operatör
Kayıt
20 Aralık 2011
Mesaj
217
Tepki
1.084
Şehir
Eskişehir.
İsim
Erhan Ertan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Bisikletim 1965 model Staiger Luxus Campagnolo modeli. Normalde dinamosu, arka bagajı olan yarış gidonlu normal bir bisikletmiş orjinal hali.
Orjinal halini gösteren internet sitesi: (link)

http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7lc.jpg
http://b1212.hizliresim.com/14/6/gn7p0.jpg
http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7mr.jpg
http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7jz.jpg
http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7hw.jpg
http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7gr.jpg
http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7fj.jpg
http://e1212.hizliresim.com/14/6/gn7b2.jpg
Bisikletin üzerinde orjinal olmayan birkaç parça var, onlar değiştirilecek.
Kadroyu tamamen nikelaj yapsam nasıl olur?

Önerilerinizi bekliyorum. İlginize şimdiden teşekkür ederim.

Not: Arka plan için kusura bakmayın fotoğraflar aceleye geldi, daha uygun bir yerde çekebilirdim :( .
 
Scudo
Bunlar ilk qr modelleri herhalde.Bu arada benim en çok hoşuma giden;lug lar ve maşanın krom kaplanması.Bisikleti daha asil gösteriyor.Sizin bisikletinizde de zaten luglar,drop-outlar krom kaplı,bence kırmızı rengini muhafaza edip,kromları parlatırsanız orjinal haliyle çok güzel olacaktır.
 
Fixed olarak yapılmış Stagier fotoğrafı buldum, fixed yakışır gibi. Ne dersiniz?

http://e1212.hizliresim.com/14/7/gnbk4.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer KAMIŞLI
@Taner Rona

İlk qr modelleri 1960'lı yıllardan da öncesine dayandığı gibi çok farklı yapı ve mantıktalardı, bunlar aslında klasik kelebek somonların bir çok endüstri kolunda popüler olduğu dönemlerden. Kısacası el ve kabaca el vidası, el somonu da denmektedir. :)

@Erhan Ertan

Erhan Bey önelikle bisikletiniz için yüzeysel bir değerlendirme yapmak gerekirse de dediğiniz gibi bu yarış gidonlu melez bi şehir bisikleti örneğidir. Daha yatay-yayvan geometrisi, arka brake bridge yerine kullanılan çamurluk ve bagaj aparatları takmaya yarayan levha şeklindeki fren köprüsü (brake bridge), yine aynı şekilde çamurluk için teker ve seat tube arası boşlukla beraber çamurluklu kullanım için tasarlanmış fren kaliperleri tüm bunları destekler nitelikle. Fixed gear dönüşümüne gelince de neden olmasın? denebilir ama yine de geometrisi ve arka levha şeklindeki köprünün oluşu sebebiyle çok toplu bir fixed gear malesef olmaz. Tabi bu bir zevk meselesi biraz kendi açımdan bakarak yorum yapmış gibi oldum ama en güzeli mümkün olduğunca dönemi malzemeleri ile toparlayın ve yeniden eski günlerdeki güzelliğine kavuşturun.
 
Geri