Scudo Sports

1946 Model Olmo Campagnolo Cambio Corsa double-lever shifter (Vites Sistemine Dikkat)

DreamMaker

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2011
Mesaj
329
Tepki
174
Şehir
Gaziantep
İsim
Tuğrul TIRPAN
Bisiklet
Bianchi
Ebay da dolaşırken aşağıda resimlerini göreceğiniz bisiklet ile karşılaştım. Vites sistemi ve arka jantın montajı çok ilgi çekici.

Buyrun;

Satıcının yazdıkları;


SIZE:
seat tube, center-to-center: 58cm
top tube, center-to-center: 57cm

COMPONENTS:
Crank set and pedals: stamped Olmo
Front and rear hubs: stamped with the Campagnolo logo and name.
Stem: Ambrosio Campionissimo
Bars: Ambrosio Champion
Front brakes: Universal Extra Brev. 453949
Rear brakes: Universal
Saddle: Brooks
Freewheel reads: REGINA-GRAN SPORT-CORSE SOC. ITAL.CAT.CAL.MERATE -->
Levers and front QR read: PATENT VICENZA CAMPAGNOLO ITALY
The rear freewheel is four cogs, also made by Campagnolo.

CONDITION:
Exceptional condition for its age. Fork has a small ding. Chrome is not pitted.

RARE SHIFTING SYSTEM:
This is the first of this double-lever shifting system I've ever seen. It appears in the 1946-1947 Campagnolo catalog. The guy I bought it from showed me the catalog with the picture and description. One lever operates the rear quick release and the other lever shifts the bike. It looks to me like you might have to pedal backward in order to shift the bike. Tullio Campagnolo dreamed up the quick release and subsequently, the Cambio Corsa shifter. It predates the Paris-Roubaix style shifting system.

http://desmond.imageshack.us/Himg713/scaled.php?server=713&filename=kgrhqfq8ezqgmtekbp5o2ly.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg402/scaled.php?server=402&filename=kgrhqfqceknsfhbbp5o2vke.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg442/scaled.php?server=442&filename=kgrhqjhgeygzkwybp5o2uju.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg6/scaled.php?server=6&filename=kgrhqflue5ktegglbp5o2ni.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg837/scaled.php?server=837&filename=kgrhqjjoemsmphrbp5o2gzr.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg406/scaled.php?server=406&filename=olmoserial.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg526/scaled.php?server=526&filename=kgrhqjjyedhyobtibp5o2mw.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg268/scaled.php?server=268&filename=kgrhqniseke4uwcfbp5o2wu.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg440/scaled.php?server=440&filename=kgrhqnn8etrubp5o2isnjw6.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg696/scaled.php?server=696&filename=kgrhqrmergngg8lbp5o2hnz.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg38/scaled.php?server=38&filename=kgrhqvi8ebsjfggzbp5o2jt.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg811/scaled.php?server=811&filename=kgrhqvk8ebz5lqrzbp5o2id.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg443/scaled.php?server=443&filename=kgrhqzrgedkvgifnbp5o2j8.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg593/scaled.php?server=593&filename=img0608kd.jpg&res=landing


Kaynak: (link)
 
Scudo
tek kelime ile harika arka tekerin montajı çok sağlam duruyor fakat vites sisteminin çalışmasını çözemedim tam istediğim tarz bir klasik
 
  • Beğen
Tepkiler: DreamMaker
Bence düşürmek için aşağıdaki yükseltmek için yukarıdaki kolu çekiyorsunuz. :)
 
Zincirdeki gerginlik nasıl ayarlanıyor anlamadım . Kolu yukarı çektin , tamam da gerisi ... Model olarak bana daha yeni geldi . 1960'lar gibi ...

Vites , bisikletten inip değiştiriliyor herhalde . Jantı ileri , geri alarak zincir gerginliği sağlanıyor sanırım . "Double lever" demesinin mantığı bu olmalı
 
Uzun kolla arka göbeği öne arkaya alarak zincir gerginliğini ayarlıyor, kısa kolla zinciri ruble üzerinde hareket ettiriyor sanırım. Bunları bisiklet hareket halindeyken yapması mümkün görünmüyor. Çok ilkel bir sistem.
 

Bu tarz sistemler o zamanın dişli oranı değiştirilebilen single speed bisikletleri gibi, aynen dediğiniz gibi hareket esnasında değiştirilemeyip tamamen arazi koşullarına göre mandallar gevşetilip dişli değiştiriliyor, drop üzerindeki kızaktan da gerginlik sağlanıyor. Açıkcası kadro işçiliği daha çok dikkatimi çekti, lugllar, ön head-tube kısmının krom olması ve yine aynı şekilde furç yatağının head-tube ile uyumu...
 
@Dogukanaksu

Evet , kadro kalitesi harika ... Böyle bir bisikleti satmak akıllıca değil çok pahalıya gitmiş olmalı ....

2000$ bedava bu bisiklete .Müzelik bi şey bu

DUSIKA STAATS MEISTER 1950 model bisikletin işçiliği rezalet ama vites sistemi daha gelişmiş
(link)
 
2000 $ teklif verilmiş, 10 saati daha var.
 
Geri