Ozan Akçay
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 29 Temmuz 2008
- Mesaj
- 529
- Tepki
- 191
- Şehir
- İzmir-Datça
@Çagatay Çimşit
Teşekkürler, deneme dönemi bitti, çok yakında sabit 195 mm aynakolum elimde olacak.Kesin olarak bundan sonra 195 mm kullanacağım.
Teknik olarak çok iyi açıklayacak seviyede olmasam da, uzun aynakolla vites değişiklikleriyle elde edemeyeceğiniz ekstra bir tork getiriniz oluyor.Şu an 29er bir bisiklette 1x9 sistem kullanıyorum ön 39T arka 11-28, her yokuşu rahat ve hızlı olarak çıkabiliyorum.Eski 175 aynakolumla hangi dişli oranlarıyla olursa olsun bu yokuş performansımı elde edemeyeceğime eminim.
Indurain zamana karşıda 190 kullanırmış, normal etaplarda 180.Pantani normal etaplarda 170, tırmanış etaplarında 180.Pantani gibi bir cüce bile efsane olduğu tırmanış etaplarında 180 kullanırken Ullrich in 177,5 kullanması ilginç.Antrenörü olsam gel şu aynakolu acık uzatmayı deneyelim derdim.Ancak bu sporcuların hepsi yol bisikletçileri.Hava direnci karşısında küçülmek için aldıkları pozisyon gereği 175-180 mm den uzun aynakollarla bacaklarını yeteri kadar yukarı çekemiyorlar!O yüzden daha uzun aynakollarla daha fazla güç üretseler bile, aerodinamik pozisyonlarını korumak daha kısa bir aynakolla daha hızlı gitmelerini sağlayabiliyor.Ben ise yaklaşık 80 derecelik bir açıyla oturuyorum selemde, çiçekleri böcekleri izleye izleye seyahat ediyorum.Bu sebeple 195 mm yi çok rahatlıkla yukarı çekebiliyorum.Zaten kadans özürlü olduğumdan 195 mm benim performansımı çok önemli derecede arttırdı.Torkun önemli olduğu yokuş ve hızlanmada özellikle çok fark var.
O dediğiniz testi Türkiye'de yapan bir yer biliyorsanız yaptırmayı geçtim, yaptıran birini izlemeye gitmeye bile razıyım
Teşekkürler, deneme dönemi bitti, çok yakında sabit 195 mm aynakolum elimde olacak.Kesin olarak bundan sonra 195 mm kullanacağım.
Teknik olarak çok iyi açıklayacak seviyede olmasam da, uzun aynakolla vites değişiklikleriyle elde edemeyeceğiniz ekstra bir tork getiriniz oluyor.Şu an 29er bir bisiklette 1x9 sistem kullanıyorum ön 39T arka 11-28, her yokuşu rahat ve hızlı olarak çıkabiliyorum.Eski 175 aynakolumla hangi dişli oranlarıyla olursa olsun bu yokuş performansımı elde edemeyeceğime eminim.
Indurain zamana karşıda 190 kullanırmış, normal etaplarda 180.Pantani normal etaplarda 170, tırmanış etaplarında 180.Pantani gibi bir cüce bile efsane olduğu tırmanış etaplarında 180 kullanırken Ullrich in 177,5 kullanması ilginç.Antrenörü olsam gel şu aynakolu acık uzatmayı deneyelim derdim.Ancak bu sporcuların hepsi yol bisikletçileri.Hava direnci karşısında küçülmek için aldıkları pozisyon gereği 175-180 mm den uzun aynakollarla bacaklarını yeteri kadar yukarı çekemiyorlar!O yüzden daha uzun aynakollarla daha fazla güç üretseler bile, aerodinamik pozisyonlarını korumak daha kısa bir aynakolla daha hızlı gitmelerini sağlayabiliyor.Ben ise yaklaşık 80 derecelik bir açıyla oturuyorum selemde, çiçekleri böcekleri izleye izleye seyahat ediyorum.Bu sebeple 195 mm yi çok rahatlıkla yukarı çekebiliyorum.Zaten kadans özürlü olduğumdan 195 mm benim performansımı çok önemli derecede arttırdı.Torkun önemli olduğu yokuş ve hızlanmada özellikle çok fark var.
O dediğiniz testi Türkiye'de yapan bir yer biliyorsanız yaptırmayı geçtim, yaptıran birini izlemeye gitmeye bile razıyım